1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508359 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 984500 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
shinzawai: Själv drack jag te idag, så jag klarade mig, men det var väl trevligt att få någon reaktion ;)

För egen del fick ditt inläggs avslutning mig att tänka på Adrian Smith och det temporära projektet ASAP

www.youtube.com/watch?v=-a_ton6RJbc
Kommentera

shinzawai: Det är inte bara du.

Tack hellge för att du återgav texten.
Kommentera

shinzawai: Håller med, men hoppas på att han ska återfå stor-formen han hade tidigare , innan skadan, när han tok-dominerade. Dit verkar det rätt långt just nu.
Kommentera

Paddan: Prioritera Steen över Salle? Är jag den ende som sätter kaffet i vrångstrupen (eller wrong strupe?) vid den tanken? För mig är Salle den viktigaste forwaden i laget just nu, men normalt sett så är åtminstonde Sundström bättre. Steen tycker jag är alldeles för klen och ojämn för att jag ska förstå haussen.

För mig vore det en katastrof om Salle skulle lägga av eller byta lag, speciellt nu när han inte verkar sura ner stämningen i laget lika mycket som han gjorde för ett par år sen, då var jag halvt inne på att skeppa honom för att få en mer positiv stämning i laget.

Nä, jag vill se ett treårskontrakt med Salle ASAP. Men det är jag det.
Kommentera

Gidde: jaa, det är han och det har han.-
Kommentera

hellge: Som du säger tror jag han skulle vara mest betjänt av en mentaltränare, men det är ju tyvärr oftast de spelarna som är mest motsträviga till användandet av sådana.
Kommentera

hellge: skulle kunna ta hem micke P ge honom jobbet som fys tränare
Kommentera

Paddan:

Vad det gäller Salle så tycker jag att de ska satsa på honom i något år till. Men jag tycker också att de borde ta hjälp av någon mental tränare som Salle kunde ta del av. Skulle han utnyttja hela hans kunnande skulle han dominera fullständigt, precis om han gör periodvis.
Kommentera

Lumber Jack: men vad fan sölar dom i skriv långtids kontrakt han har i alla fall MODO HJÄRTA
Kommentera

hellge: Typiskt att du avslutade artikeln. Jag hade ju velat se den välbekanta "Läs mer i morgondagens Allehanda".

Men jag tycker faktiskt att det känns som en större prioritet att skriva nytt kontrakt med Oscar Steen än att förnya kontraktet med Salle.
Kommentera

Och i dagens pappers-ÖA var det en artikel med Oscar Steen där det pratades om hans framtid, att han hade fått sitt stora genombrott i MODO och att han trivs bra i klubben och staden, trots att han är Stockholmare!?

Hans värde sas ha ökan mycket efter att han blivit omskolad till center men att han nu var mycket bekväm i den rollen. Det diskuterades också om den steenhårda konkurrensen om centerspaden i MODO. Frågan är, precis som många varit inne på, om Oscar är nöjd med att spela 3:e center.

Personligen tycker jag att han är vår näst bästa just nu och att Ecke genast ska öppna pluskan. Har han råd att kasta bort hundratusingar på spelare som Petrovicky så borde viktiga, hårt jobbande, lojala spelare som Steen vara värd sin lön.

Hur som helst stod det även att det var flera klubbar som slet i honom, bla SSK och Djurgården.

Personligen tror jag att Svartvadets fyra år påverkar Steens beslut om förlängning. Om något år har han gått om Svarten i kvalite, om han inte redan har gjort det.

Jag tycker Oscar är en spelare att bygga lag kring, inte minst för hans goda inställnig.

Som läsarservice till utsocknes
Kommentera

Wayne Gresky: Vi får verkligen hoppas att journalisten håller vanlig kvällstidningskvalitet och att Salle inte har uttryckt sig så här:

"Vi har börjat prata lite grann, men just nu vill jag inte koncentrera mig på den här säsongen, säger "Salle" till Hockeyexpressen.se."
Kommentera

Wayne Gresky:

- Jag vet inte hur det blir. Vi har börjat prata lite grann, men just nu vill jag inte koncentrera mig på den här säsongen, säger "Salle" till Hockeyexpressen.se.

Är det så det går till idag?..Så är det förståerligt att grabbarna ilaget är okoncentrerade..

men just nu vill jag inte koncentrera mig på den här säsongen
Kommentera

oscaaaar:

Det är inte det enda han är bra på, men det jag säger är att han är en stor säkerhetsrisk när han står på blå i PP...

Däremot har han ju ett ruskigt skott, ojojoj!
Kommentera

Gidde: okejdå, det enda han är bra på är att skjuta från backposition i PP och frilägen. Nöjd Gidde ?
Kommentera

oscaaaar:

Jag vill bara påminna om matchen mot Mora ifjol när MoDo gjorde 3 mål i BP.
Brendl är INTE bra som back i PP, eftersom han är usel defensivt.

Däremot har han bra skott och speluppfattning.
Men någon mer än honom måste tänka bakåt i PP, och så såg det inte ut i Mora ifjol, där tänkte nog ingen bakåt i den nämnda matchen :)
Kommentera

Icing-Ove: Men alla i brynäs SUGER
Kommentera

Icing-Ove: det är det säkert :P
Kommentera

oscaaaar:
Det är lätt att supa i Gävle, bra barer. Jag säger som Månsson, hellre noll poäng i matchen än poänglös kväll i Gävle.
Kommentera

NordaBoy: Brendl är en bra spelare på backplats i PP och i frilägen men annars är han inte alls bra. Han är kaxig mot tränare och allt och är ute och super mkt typ:P
Kommentera

Paddan:
Med NordaBoy som pilot och Hasse A som flygledare kan det ju inte gå fel, det kommer att snackas hockey vid varje flygning...
Kommentera

Icing-Ove: Innefattar det även Höga Kusten Flyg?
Kommentera

NordaBoy:
Ambroo fattar ju ingenting, här snackar vi hockey på alla plan :-)
Kommentera

Ambroo: inget bara kom upp
Kommentera

NordaBoy: Vad fan har han med det här att göra?
Kommentera

Ambroo:

Men om Brynäs åker ner i allsvenskan tro ni inte att pavel brendel vill bort frän Brynäs då i så fall så kanske det är en spelare för modo ?
Kommentera

Icing-Ove: Har han sin släkt där?
Kommentera

NordaBoy:
Det är snart dags för Dicken Tärnström att flytta in i sin öviksvilla....
Kommentera

Gidde:

hehe såg inte den men har sett han tro ni att han kommer ? men Erik är ju så jävla tyst :p
Kommentera

NordaBoy:

Har du läst någon av LJ's länkar eller?!?

Eller min?

Då bör du kunna bilda dig en uppfattning tycker jag....
Kommentera

Wayne Gresky:Är han bra eller ?
Kommentera

hellge:

En vän i Sthlm berättade just att vädret där precis slog om från strålande sol till galen snöstorm i horisontell led.
Kommentera

Ska vi då till sist få ett vackert italienskt namn i truppen som även kan lira hockey?

Den förra vi hade var väl kanske inte så lyckad.

Och på tal om Tussilago så är det snart vår, typ.
Kommentera

Lumber Jack:

Tack för länkarna, det ser ju bra ut.
Kommentera

Lumber Jack:

Ecke visar att han inte ligger långt efter Svarten i bra kommentarer:
"- Jaså, ska han hit på måndag? Vad roligt, säger Holmberg till hockeysverige.se."
Kommentera

knaskamilla:

Du kan ju spana in säsongens statistik här..
En spelare som nog de flesta ES-lag är intresserade av..
Kommentera

Är det bara jag som aldrig hört namnet förr?
Kommentera

Lumber Jack:

Det fanns väl kanske en orsak till att han fick sitt kontrakt så pass tidigt ;-)
Kommentera

Therion: Vi får hoppas att PÅSens gör sitt jobb nu.
Kommentera

bisterfinnen: Swooosh... ;)
Kommentera

Hawerchuk:

""Han drar til Örnskoldsvik for å kikke på forholdene""
Kommentera

bisterfinnen: Va?!

Tikad av småhundarna?
Kommentera

Therion:

Låter inte så skönt att bli kikkad på förhudarna!
Kommentera

"Frisk Askers stjernespiller Mats Zuccarello Aasen (20) reiser mandag til Örnskoldsvik for å se på forholdene i den svenske toppklubben Modo.

Han drar til Örnskoldsvik for å kikke på forholdene. Det er ikke aktuelt for ham å skrive under kontrakt nå, men etter sesongen vil det skje noe, sier agent Bjarne Lundh til VG."
Kommentera

spud: Vill verkligen ha han Darren Haydar
Kommentera

NordaBoy: Din kompis råkar inte vara mårten green? För nån annan kan ju möjligtvis inte vara av den åsikten.
Kommentera

Pratade med en kompis dom tycker att man ska ta hem morten green om inte leksand gå upp

Och om det är nöd på backar så kan man väl försöka fixa K.Berglund?
eller varför inte kenny jönsson ? !! :D
Kommentera

Konceptet:

Aha, har Dragan Inc. köpt upp MoDo?
Kommentera

« · 984500 · »