1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506604 inlägg · 4103 ämnen

Building the future, Silly Season 09-10

« · 1097611 Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 09-10
Wayne Gresky: Eg inget nytt elr oväntat, Svartvadet o Freddan säger det som förväntas, Svarten hade 'enskilt samtal' med Krizan o redde ut det hela.
Per Hägglunds krönika har en del poänger, som tex att sportkommitte' som förut behövs.
Kommentera

spud: Nej, antagligen inte :)
Kommentera

Lumber Jack: Vem är det som står för dementerandet?
Kommentera

Nikki: I dagens TÅ dementeras att Krizan ska lämna klubben. Nyheten lär väl läggas ut vad det lider.

Vi väntar med spänning på vad icke-journalisten på Expressen ska kontra med.
Kommentera

Pätr: fyfan, du borde bli hockeyexpert, ett sånt scenario hade nog ingen annan kommit på.
Kommentera

spud: Markström till MoDo känns inte särskilt troligt. Han kommer vara kvar i Brynäs tills Florida mister rätten till honom, sedan kommer han att åka över till NHL.
Kommentera

NuMo: Inte av mig, jag vill inte ha ett till mentalt haveri i målet. Nu får vi skaffa någon med ett psyke av stål. Markström är ett namn jag drar fram. :) Det skulle slå värvningen av Alex Steen i förvåning.
Kommentera

Fan vad man hänger ut krizan i tidningarna och skriver att han e dålig och vill lämna modo! Hade inte modo´s försvarspel varit så uselt så hade han inte släppt in så mycket som de blivit. Jag tror inte nån målvakt hade gjort de speciellt mycket bättre med samma försvarspel. Det är 5 spelare till på banan som alla har ansvar för de defensiva spelet. Modo tar väldigt många utvisningar och har samtidigt seriens sämsta boxplay så jag kan inte se att de enbart är krizans fel att vi släppt in så fantastiskt mycket mål senaste tiden!

Krizan har kanske inte varit på topp men de är han långt ifrån ensam om.
Kommentera

Pätr: Han får väl som alla nya Modospelare, ett bra mottagande.
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, se där vilken hopblandning. En liknande artikel fanns i en lokaltidning idag...

Hursomhelst om nu Backlund blir ny MoDo-målvakt återstår att se. Om det blir så ska det bli kul att se vad han får för mottagande.
Kommentera

Wayne Gresky:

Wernblom tror jag är ett olyckligt utslag av Harris spelfilosofi, som uppenbarligen inte behöver Wernblomtypen av spelare för att lyckas med PP.

Själv anser jag att den filosofin är konstig, men anser man att man kan offra en spelare som Wernblom, ja då måste man nog respektera idén ändå. Fast ter sig priset ganska högt, framförallt när man ser att vi är usla i PP numera.

Sen funderar jag på varför Rindell inte lyckas entusiasmera de som tydligen skall vara "breddspelarna". (enligt pressen)
Kommentera

NuMo: Wernbloms plötsliga karriärslut är väl det tydligaste exemplet på att allt inte bara är solsken. Hade det varit så fantastiskt som alla säger så hade han nog kämpat på ett tag till. Sundström och Skröder ser dock mer harmoniska ut än någonsin tidigare.
Kommentera

MorganaLefaey: jag hade nog föredragit den gamla trotjänaren piro om det gällde rent försvarsspel.

Men tyvärr så känner jag att vi måste börja införa en mer positiv och offensiv försvarsinställning. Tamesjutton så skulle varena spelare utbildas till anfallsspelare från unga år så att de tar med sig den grunden den dagen de ändå visar sig passa bäst i de bakre leden.

Modos backar har alltför lång tid visat sig visionslösa och tafatta så fort de kommit över halva planen. Jag vill ha en och annan back som är härförare även i det offensiva spelet som t.ex. PP.
Kommentera

NuMo: Det kanske är så att spelet inte alltid blir bättre om spelarna har roligt som de uttrycker det. Man kanske skall ha någon som på ett bra sätt ändå styr dem till rejäl träning och får igenom sitt spelsystem utan allt för mycket fniss och förändringar från spelarna.

Nu vet jag dock inte hur det är med Rindell, men hoppas att de ser upp till honom och inte kör över killen bara för att de för en gångs skull har roligt.

Sen kan man väl börja fundera på om freddan verkligen är rätt man att styra upp ett försvar. Är väl ändå där man känt att det slackat efter de senaste åren.

Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker det är oroväckande när Modo tiger. Det känns som en bekräftelse på att Svartvadet förskönar verkligheten.

Tänk att det är likadant varje år. Åren med Lückner skulle vi ju i stort sett inte ha haft om ryktena om den dåliga stämningen varit sanna.

Nu säger ryktena att spelarna aldrig har haft roligare eller trevligare, tack varea Rindell. Det sportsliga utbytet speglar inte det. Ej heller Krizansåpan.
Kommentera

T T: Skulle snarare gissa på fet Skellefteå-anhängare...
Kommentera

Wayne Gresky: Den där Fahlman är säkert fet och timråit också.
Kommentera

NuMo: Du är moderator, moderera då! ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Schhhh! Säg inget.
Kommentera

Pätr: Vad svamlar du om? Det är väl Gustav Tägtström som är den matglade medelpadskillen LJ pratar om?
Kommentera

Lumber Jack: Knappast. Henrik Sjöberg är nerifrån Dalarna så där misstar ni er. För övrigt har han spelar juniorhockey med IFSH, och under gymnasietiden var han i alla fall inte någon Timråanhängare. Tror inte att jag skulle kalla honom fet heller.
Kommentera

Nikki: det skulle jag vilja se! Vomit-limbo...Awesome!
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, vilket ödets nyck.

Tänk en match mellan Tikarna och Brynäs i Eon där hundarna leder. Plötsligt plingar det till på resultattavlan och MODO ligger under med 0-3 hemma. När timråklacken plötsligt börjar sjunga.

johan backlund – JOHAN BACKLUND
sover du – SOVER DU
ser du inte pucken – SER DU INTE PUCKEN

Hemska tanke
Kommentera

Nikki: Backlund? Ja till slut så.

Vad är det med Expressen och deras kampanj? Är det som någon nämnde härom dan att den där fete journalisten är från Timrå?
Kommentera

Building the future, Silly Season 09-10
Den seriösa tidningen Expressen har grävt lite och kommit fram till att vi letar ny målvakt till nästa säsong. Det är ingen mindre än Johan Backlund som är en av kandidaterna.

Nu är det väl mest troligt tidningspåhitt, men om vi skulle ersätta Krizan med Backlund skulle jag nog spy i oändlighet.
Kommentera

« · 1097611