1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525622 inlägg · 4121 ämnen

Damernas SM-slutspel, MODO i semi

Damernas SM-slutspel, MODO i semi
Med risk att bli kallad 'kär..ng' så tillägnar jag Damerna en tråd, vilket ju inte är en dag för tidigt. Kanske för sent? Nåväl, så här ser det/har sett ut:
www.swehockey.se/t2.asp?p=65501&x=1&a=907528
l 15 börjar matchen i Ritorps-hallen, märkligt nog räknas MODO som hemmalag, mot Segeltorp. Go Enström GO!! O alla andra föståss.

Sv: Damernas SM-slutspel, MODO i semi
zigge: hahahahahahahahahaha

zigge: Verkar bli en kort tråd det här. 2-0 noll till Segeltorp efter första.

Wayne Gresky: Och 14-3 i skott till motståndarna.

shinzawai: MoDotjejerna satsar på HV-taktiken att vinna matchen i utvisningsbåset, ett dåligt val tycker jag. 3-0 Segeltorp efter två spelade perioder. Tina verkar ha lärt sig ett och annat av Tobias för hon har redan suttit ute ett par gånger för body check. :)

Wayne Gresky: Usch ja, allt för kort tråd. Tina tror hon spelar grabbhockey, 2 bodycheck

Grattis Stockholm, till att Ni regerar någonting!! Synd att det inte drar någon publik eller öht nåt intresse, här heller.

Fortsätter i tråden, match om bronze: GRATTIS MODO!!
Tina fick pytsa, dax för Storebror i em? (OBS För alla TIKare, Storebror i fam Enström! OBS!)

zigge: Det måste ändå anses som en katastrof att tvingas till sju matcher mot, som du och många fler säger, lillebror. Hade Timrå ställt upp med bästa laget hade MoDo varit borta efter 5 eller 6 matcher.

Att du fortsätter häckla kvarten berättar bara hur naiv du är. F-n, MoDo är i semi och du fortsätter älta kvartsfinalen. Ligg ner, hyperventilera, och inse att det finns annat att prata om.

250kg kärlek: Nu är faktiskt Enström's en familj, just därför ville jag inte ha sådana här kommentarer, men icke! Om Du bemödar dig leta rätt på nåt av mina gamla inlägg, vet du vad jag tycker o står.

250kg kärlek: Det intressanta är väl att modo också saknade spelare eller är det något du missat? Modo vann när de började täta till sin defensiv och inte bjöd på lika mycket som man gjorde de första matcherna. Skriver inte detta för att ta upp en pajkastning igen, men att sakna salle tog hårt på modo. Ni värvade för att ersätta / kompensera spelarbristen och likaså gjorde modo. Att man inte kan svälja att ett lag som vann efter 7 matcher gjorde det bäst har jag svårt att förstå. Att Timrå gjorde det riktigt bra i serien vet nog alla och ingen kan ta ifrån Timrå det att den serien var ruskigt mycket bättre än vad semin varit så här långt.

Vad heter han?

Justin Morrisson spelar ikväll

Morgonens isvärmning för MODO Hockey gav det glädjande beskedet att Justin Moririson, som saknats sedan den fjärde kvartsfinalen mto Timrå, kan spela mot HV 71 i dag.

250kg kärlek:

Ni hade Hahl borta men även Wargen ett tag. Vi hade Salle och Morrison borta. Salle har kanske varit Modos bäste de senste 10 åren och Justin som varit helt gudomlig. Jag tror jag inte ens skulle byta Hahl och Warg mot Salle och Morrison.

Än fast det inte var mig du tilltalade ska jag följa ditt råd ett ta om att "Ligga ner, hyperventilera, och inse att det finns annat att prata om."

För idag är det fest igen, jag känner livet i kroppen, hela Ångermanland vibrerar av förväntningar, det är fullt SBA och, och, och alldeles underbart.

Knappt 2 timmar kvar...

250kg kärlek: Sen var ju Morrison borta en del också, så ni var inte ensammen om att inte ha det bästa laget man egentligen skulle kunnat mönstra under serien. Ta några djupa andetag och börja se fram emot nästa säsong istället. Då det verkar som ni kan få ett väldigt intressant lag om hälften av de spelare det snackats om är aktuella.

Nikki mfl: Tråddisciplin tack.

MorganaLefaey: Bästa laget vann. Jag sväljer...och har svalt i parti och minut. Jag har aldrig missunnat MoDo kvartsfinalsegern. Det jag opponerar mig mot, och har gjort hela tiden, är det faktum att människor hånar det förlorande laget.
Att vara stor i nederlagets stund är minst lika stort som att vältra sig i segerns sötma.

250kg kärlek:

Jag håller med dig om att man ska vara en stor vinnare. Men det är ju inte så enkelt när man har sin rval till granne här på HS. Vissa är väl mer tacksam att reta än andra. Själv försöker jag skilja på att retas lite och hånas.

Min ambition är att retas en smula, men inte hånas. Kanske misslyckas jag.

Salle:

Oj, sorry

hellge: Inte alls. Du har förstått skillnaden. Men det finns element på HS som verkligen gläds och defintivt inte räds att håna och häckla.

Jag är så stor i mitt supporterskap att jag lyckönskar vår kommungranne i sitt fortsatta spel, mot final och ett eventuellt mästerskap.

Det verkar som det glömdes bort att vi spelade semifinal igår. Det sket sig iaf och vi torskade med 5-0 mot AIK.

Men idag har vi chansen att ta hem bronset. Matchen spelas kl 11!!! på Hovet. Vi möter våra antagonister Linköping. Slut upp alla modoiter i Stockholm och bilda en stor klack.

Wayne Gresky: Fan, jag är ju ledig idag. Kanske ska dra dit och titta?

Och så säger vi grattis till MODO:s damer som vann bronset efter att ha vunnit med 3-1 mot Brynäs.

Poffa: Ojoj, nu jävlar ska korkarna ryka. BRONSLAGET SKA HYLLAS PÅ TORGET!

« · 862443