1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514925 inlägg · 4114 ämnen

Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!

« · 1381633 · » Till forumet

Sv: Daniel och Henrik Sedin - Twins on fire!
Poffa: Han är tomten, men förstår det inte.
Kommentera

NuMo: Att håna motståndaren då man ligger under med 7-3. Smaaaart!
Kommentera

MorganaLefaey: Jag säger bara - Eager.
Kommentera

NuMo: Var är 3e asset på det där målet. Båda är ju värda poäng där. :) mål igen nu Kan man hoppas
Kommentera

NuMo: Twinsen har lekstuga! :)
Kommentera

Poffa: Och de fortsätter nu med lekstugebyte. Men sharks har gett upp nu, det syns.
Kommentera

NuMo: Fyra poäng av de värdelösa Sedinarna. Olé, Olle, Olé!
Kommentera

Hehe! Lite av en repris på första.
Kommentera

MorganaLefaey: Och Nucks utnyttjar det. Sweet!
Kommentera

Poffa: Och nu 2 min till. Snacka om att vara "in the zone" men i en lite fel zon
Kommentera

Poffa: Ja, karln ska vara glad att han får fortsätta spela i denna match. Tyvärr är det saker som detta som gör att man ifrågasätter "goons" i ligan.
För det är ju som du säger, Marleau utmanar själv Bieksa och kastar handskarna först. Tror att Kevin skulle kunna ha gjort bra mycker mer skada om han kört 100% i det där slagsmålet. Kändes som att han höll tillbaka lite.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag är jävligt glad att Danne stiger upp efter den fula tacklingen av Ben Eager. Eager får först damp och hotar hela Canucks bänk, trots att det är Marleau som tar fighten mot Bieksa och inte tvärtom. Sedan bestämmer han sig för att "ge igen" och gör det genom en tackling som borde lett till mer än 2 minuter.
Kommentera

Bittesehr: Så gör Bieksa mål medans man Försöker skriva att sedinarna gjorde ett superbyte. Men fint mål var det med
Kommentera

NuMo: Rolig match än så länge.
Kommentera

Salle: Sedinarna väggspelar lite i PP för en 1-1 kvittering. Danne-Henke-Danne.

Å innan jag hann skriva klart. Torres gör 2-1
Kommentera

Icing-Ove: Coolt! Och det var ingen uddamålsseger precis...

"52-vote margin (135-83) over Ducks right winger Corey Perry"

Kommentera

Icing-Ove:

WOWAAWIIWAA!
Kommentera

Berka: skulle ju dit en ;) oxå
Kommentera

Poffa: Det blev som fel, Iphone med extremt sprucken display, skulle inte ha postat de men de råkade bli så ändå innan jag redigerade texten!
Kommentera

Gidde: Äh, vadå, det var väl väldiga klagomål från länets södra delar för att Tidningen Ångermanland inte rapporterade särskilt utförligt från Timrås matcher.
Kommentera

Berka: Så du menar att Sundsvall inte hör till Västernorrland, eftersom det ligger i Medelpad? Skäm inte ut dig, nu.

Ångermanland och Medelpad är landskap, Västernorrland är ett län. Västernorrlands län består av hela Medelpad, stora delar av Ångermanland och delar av Hälsingland och Jämtland.

Kommentera

Berka:

Å andra sidan vore det kanske konstigt om en tidning som heter Ångermanland handlar om saker som sker i Medelpad?! ;-)

Kommentera

zigge: Märkligt är att P4 västernorrland sänds från Sundsvall som enligt många hör till medelpad.

Personligen är nyheterna i P4 värdelösa för alla som bor utanför Sundsvall, prioriteringarna av nyheterna är väldigt partiska, och berör till 99% sundsvallare.

Det var tex mer viktigt att prata om fördelarna av att Sundsvall blivit titulerad Norrlands huvudstad än att kronofogdemyndighens huvudkontor flyttar från Härnösand till Sundsvall och att många blir arbetslösa el. Tvingas flytta.

Men men å andra sidan är tidningen Ångermanland ganska lika fast precis tvärtom :)
Kommentera

65selander: Hej vi har slagit på den stora trumman och är glad att ni lyssnar. Vi tänkte vi skulle få sjunga en sång.

www.youtube.com/watch?v=qhZBwNgmjao
Kommentera

spud: Är ungefär som Peter och Vargen... ;-)
Kommentera

Vilket anitklimax.
Kommentera

Petey21: Radio Vänsternorrland är en annan benämning...
Kommentera

zigge: Det är väl ingen direkt nyhet att Sundsvalls lokalradio, även kallad P4 Vänsternorrland, hellre skulle rapportera hela dagen om att en kundvagn försvunnit från Birsta än att någon annan stad i länet får 25000 nya jobb när en global koncern beslutat lägga all sin verksamhet i nämnda stad. Jämförelsevis är ju tidningar som DN mer intressant för oss som inte bor i 060-land, tur att man aldrig lyssnar på P4 ändå. :)
Kommentera

Olle: Jobbar du på Tok-radion, P4 VänsterNorrland? När Z fortf spelade, var det rapportering mest varje morgon som Dead Wings vunnit. Nu, när 3 MoDoiter kommit längre i SC, o Z lagt sitt sista felpass för säsongen, är det knäpptyst om NHL. En slump?? Nä, visar bara var Sundsvalls P4 har sitt fokus.
O inte är det nåt norr om Indalsälven inte.
Kommentera

Va faan??

Tog mig en kopp kaffe satt mig vid datorn för att gå in på hockeysnack och se alla spekulationer om vad som händer på PK idag! Men det gick ju åt helvete :)
Kommentera

Salle: "...Olle i grind", "heart of hockey". Ni är bra lustiga ni.
Kommentera

Mota Olle i grind
Kommentera

Vancouver-seger i första matchen 3-2, Henrik 1+1 och GWG, Daniel 6 skott på mål och Edler över 22 minuter speltid.
Kommentera

Poffa: Skön vändning av matchen. Och dessutom med en tvilling i poängprotokollet vid båda dom målen.
Kommentera

DariusK: Såja, nu börjar det likna något. Sedinarna är med och vänder matchen.
Kommentera

yngwie: ...och en halvbjudning av Niemi på kvitteringen.
Kommentera

Luongo bjuder Sharks på första då.
Kommentera

yngwie: Nej men vafan man måste ju försöka ge er cykloper lite perspektiv då och då! ;) Sen att det kanske slinker med något implicit hån/smädelse då och då, det kan jag inte rå för. På det stora hela så försöker jag inte reta upp någon.
Kommentera

Berka: Jag kan hålla med om att dom varit bättre i serien mot Nashville. Personligen tror jag att dom skulle få utstå en del i media om dom skulle stå på samma siffror när dom åker ur, som dom gör nu. Men det är ett hypotetiskt resonemang eftersom dom är kvar i slutspelet i allra högsta grad.
Kommentera

Olle: Fan va du hängt här i dag, har du äntligen hittat till rätt sida?
Kommentera

Jag tror det blir Hedman som får komma hem och visa upp ringen!
Kommentera

Berka:

SJ-Detroit kan ha två matcher kvar, SJ leder med 3-2 just nu...

Kommentera

Olle: Jag har sett nästan alla slutspelsmatcher och min syn på saken är den att mot Chicago som är ett grymt bra gäng så var sedinarna inte speciellt bra, man gjorde en del poäng men var även inne på många bakåt.
Nu lyckades nucks vinna med minsta möjliga marginal tack vare kolektivet.
I serien mot countrylaget så har sedinarna steppat upp ordentligt och har spelat bra men dom har fortfarande en bit kvar till maxformen, här har även luoluo mm. Steppat upp rejält och jag tycker nucks var klart bättre och är nu vidare mot sharks tror jag väl att det var om jag minns rätt!
Jag fårstår ditt dumsnutresonemang men jag tror inte på de, vancouverpubliken är grymt krävande speciellt efter en grundserieseger men man kan inte hänga ut 1-2 pers när dom trots allt har gjort poäng i nästan varje match, visst kan man önska mer och jag tror vi kommer få se ännu hetare tvillingar nu när det börjar dra ihop sig på allvar!
Kommentera

Wayne Gresky: Det är väl klart att sedinarna har kvalitéer som random snubbe från Manitoba Moose inte har men om man ser till vad deras uppgift är på banan så handlar det ju om att göra mål och leda laget. Du har rätt i att dom inte direkt har floppat när det gäller poängen men däremot så får det ju ses som ett smärre misslyckande att poängkungarna från grundserien skall spela "shut down" mot motståndarna när det i själva verket är tänkt att man ska leda laget offensivt. Och nu menar jag inte "shut down" som i 5-5 PK i egen zon utan snarare att det i praktiken blir ett "nollspel" när sedinarna är på isen.

Jag är faktiskt grymt imponerad av spelare som Edler KeSler och Bieksa som tar stort ansvar när sedinarna inte riktigt lyckats. Jag trodde inte att canucks skulle vinna många matcher med tanke på sedinarnas spel och det säger jag inte för att reta upp någon.
Kommentera

Bad_Brett: Tror du att något annat än Stanley Cup är ok för fansen och ledningen? Jag kan ha fel men jag upplever det som att just Canucks är det lag som har absolut störst press på sig att vinna och har absolut högst förväntningar från fansen.

Det är alltid någon som får bära dumstruten, ifjol var det väl Pronger som fick skit för att man inte vann över hawks, inte tror jag att sedinarna skulle komma undan kritik om man åker ur nu.
Kommentera

Olle: Ja, i detta stycke håller jag faktiskt med dig i det mesta. Tycker också att de ramlar alldeles för lätt och blir lite överkonstruktiva. Men däremot så tror jag inte att de ramlar för att få med sig en utvisning, jag tycker framförallt att Henke ser ut att ha uppenbara problem. Han vinner inte en närkamp och spelar ofta bort pucken vilket får mig att tro att han lirar med krämpor.
Men Bobby Lou har höjt sig ett par snäpp. Just nu är det han och Kesler som bär Canucks + en skara backar som verkligen kan stänga en match.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Jag har sett samtliga matcher som Canucks spelat plus ett gäng andra matcher. Däremot har jag ingen speciell emotionell koppling till någon spelare i något av lagen som är kvar, som vissa andra här inne har och verkar basera alla sina omdömen på.
Kommentera

Olle:

Dumstruten? De är i konferensfinal. Seriöst, lägg av nu.
Kommentera

Bittesehr: "katastrofal" är kanske mer lämpligt när/om dom åker ut för då finns det bara två rödhåriga snubbar som får bära dumstruten sedan Luongo faktiskt spelat upp sig. Det är hur som helst riktigt dåligt och förmodligen inte alls vad ledningen förväntar sig av dom.

I övrigt tycker jag faktiskt att dom har varit dåliga, inte alls fokuserat på det dom ska göra, ramlat lätt för tacklingar istället för att stå upp och jobba sig till målchanser, tagit några dumma utvisningar i helt fel lägen, ofta tagit det där extra passet istället för att skjuta osv.
Kommentera

« · 1381633 · »