Poffa:
De kanske är klara på söndag, läste jag just. FBKs hemsida tycker förresten inte att Berglund gjort något fel:
"Peter Nordström anmäls för sin cross-cehcking på Peter Forsberg medans Christian Berglund får, minst, en match avstängning för, den till synes helt korrekta, tacklingen på Per Svartvadet."
knaskamilla:
Avstängd blir han ju i vilket fall då han inte får spela i morgon. Varför kan man inte lösa sånt här omedelbart på samma sätt som i NHL? Nä, här skall man följa någon märklig svensk arbetsvecka och då kan inget ske under helgerna. Märkligt...
Poffa:
Nåväl, disciplinnämnden kastar väl tärning som vanligt. Finns det någon rättvisa slipper Nordström avstängning.
knaskamilla:
Jag håller med dig. Att Nordström är avstängd är mycket märkligt. Jag tycker att det straff han fått (5+GM) är fullt tillräckligt. Däremot tycker jag att avstängningen på Berglund är korrekt. Det är i mina ögon bra mycket fulare än vad Nordströms grej är.
AM:
Skumt. Varför ska Nordströmgrejen egentligen utredas ytterligare? Däremot låter det väl rätt rimligt att Berglund fick något sorts straff, av vad jag hört om hans insats i matchen.