Salle: Ordentliga omkastningar i laget enl swehockeys laguppställning...
1:st
3. TIMANDER, Mattias | 24. AUCOIN, Adrian |
19. NÄSLUND, Markus | 17. WARG, Fredrik | 27. STEEN, Alexander |
2:nd
7. DAMGAARD, Jesper | 73. KABERLE, Frantisek |
12. SEDIN, Daniel | 20. SEDIN, Henrik | 15. SALOMONSSON, Andreas |
3:rd
5. JONSSON, Hans | 33. HEDIN, Pierre |
26. WENNERBERG, Mattias | 40. GÄSTRIN, Magnus | 13. WEINHANDL, Mattias |
4:th
29. GREEN, Morten | 8. HEDMAN, Oscar |
18. ÖBERG, Peter | 4. ÖBERG, Jan | 58. HINOTE, Dan |
Aftonbladet lär ut hockey: Lektion ?? Domartecken.
[url=www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=26&clipID=196]Lite låtsasfighting och -dömning. Med skön slutkommentar.[/url]
Petey21:
Äh, det var ju knappast för att det var Foppa han fick en crosschecking i ansiktet. En annan tröja hade knappast hjälpt i den där situationen.
Petey21:
MoDo mörkar skadorna, för att inte FBK-spelarna ska sikta in sig på deras ömma punkter.
NuMo: När man ser detta så vet man att det börjar dra ihop sig till match.
[bild]allehanda.se/artikelbilder/2005/10/a_050312144305_1.jpg[/bild]
Nikki: Åfan, det tycker jag var riktigt hårt bedömt vad gäller Nordström.
De där straffen räknas från dagens avstängning, så Berglund skulle få spela på måndag.
NuMo: Om jag fattat saken rätt så är tydligen FBK-MoDo den match som visas på C+ i eftermiddag. Borde väl förhoppningsvis innebära ett slut på kameraåkningar som en aspackad knappt kunnat göra "bättre".
Återstår också att se om Loob gör verklighet av hotet att lämna in en anmälan mot Timander. Sen får man väl se om Salo lyckas släppa in en lätt fösning från FBKs egen zon den här gången. Lite mer än fyra och en halv timme kvar till första ångestattacken...
OUCH! Såg just inslaget på TV4-sporten om Norström och Berglund. Hur fan någon kan försvara Berglunds tackling är för mig HELT oförklarligt! Den var ju något så otroligt ful. Usch, vad upprörd jag blev.
Hur Nordström kan försöka förklara bort sin crosschecking med att han "hade slagit iväg pucken och klubban råkade åka upp" är också totalt obegripligt. Tar han ofta tvåhandsgrepp med klubban i ansiktsnivå efter att ha slagit iväg en puck? Plus att han ju dessutom trycker till. Suck.
Poffa:
De kanske är klara på söndag, läste jag just. FBKs hemsida tycker förresten inte att Berglund gjort något fel:
"Peter Nordström anmäls för sin cross-cehcking på Peter Forsberg medans Christian Berglund får, minst, en match avstängning för, den till synes helt korrekta, tacklingen på Per Svartvadet."
knaskamilla:
Avstängd blir han ju i vilket fall då han inte får spela i morgon. Varför kan man inte lösa sånt här omedelbart på samma sätt som i NHL? Nä, här skall man följa någon märklig svensk arbetsvecka och då kan inget ske under helgerna. Märkligt...
Poffa:
Nåväl, disciplinnämnden kastar väl tärning som vanligt. Finns det någon rättvisa slipper Nordström avstängning.
knaskamilla:
Jag håller med dig. Att Nordström är avstängd är mycket märkligt. Jag tycker att det straff han fått (5+GM) är fullt tillräckligt. Däremot tycker jag att avstängningen på Berglund är korrekt. Det är i mina ögon bra mycket fulare än vad Nordströms grej är.
AM:
Skumt. Varför ska Nordströmgrejen egentligen utredas ytterligare? Däremot låter det väl rätt rimligt att Berglund fick något sorts straff, av vad jag hört om hans insats i matchen.