På tal om... Det blir intressant att se resultatet i denna Expressenomröstning när lite fler röstat:
Vilket är det fulaste laget i ishockeyns SM-slutspel? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Frågan startade 2005-03-13 05:27 |
Poffa: Några sköna ord från Wennerholms krönika...
"Men känslan i maggropen säger att Modo redan har vänt den här matchserien mentalt."
"Chara vann inte på knock, men solklart på poäng.
Ändå var det Chara som blev knockad."
"...Chara, som enligt domaren Ulf Rådbjer startade det hela med att rycka av Hinote hjälmen"
"Och när det gäller kommande avstängningar räknar Chara med att Hinote kommer att få det strängare straffet av de båda.
- Det vore inte riktigt om vi fick samma straff. Jag hade mina handskar på större delen av slagsmålet, han slängde sina direkt."
Undra om de också skall ta i beaktning att den som slog 90% av alla slag var Chara?
knaskamilla:
Artiklar i Aftonbladet. Bland annat om att Foppa och Svarten tydligen spelar på måndag, en om Hinote, en om Salo och så Wennerholms krönika. Vacker läsning så här dagen efter en match som bär bragdens stämpel.
scim:
Vi andra är inte tudelade. Vi vill se MoDo i semi, och så vill vi gärna se dig äta pappkartongen.
scim:
Med lite tur finns det något gott recept på stekt kartong på internet. Jag tror nog att du kommer få till det. Stekt kartongbit med kartongmos sägs vara en delikatess i klass med blodpudding. Ta lite lingonsylt till så skall du se att det går ner.
Frisco:
Äntligen får man låna datorn och skriva. Den har ju varit ockuperad en längre tid, men nu. Nu...
Underbar match, MODO vinner och Salo väljer helt rätt match till att hålla säsongens första nolla. Men nog är det förbannat att man skall behöva vara så nervös. Damgaard är kung och Hinote for President.
Direkt då Hinote slogs med Chara så sa jag: "Chara vinner fighten, men MODO vinner slaget." Ack så rätt jag fick. Underbart också att Chara nu blir borta nästa match. Han borde dessutom ha en extra match med tanke på att han vevade som han gjorde. ANMÄL!
ria-ra:
Är du frisk så du kan gå på hockey på måndag? Jag har läst ut boken nu, så nu kan du få tillbaka den... ;)
Albert Hall:
Fast det är väl ändå så att alla insett att FBK förlorade på fighten? Ja, alla utom Dawidovski då, förstås...
I vilket fall som helst var det helt underbart att vi vann matchen idag. Jävlar, vad nervös man var där på slutet...
Att vissa FBK:are hurrar över att Chara vann fighten mot Hinote är nog det näst roligaste med dagens match. Hinote hade inte en chans, men gud så korkat av Chara att överhuvudtaget börja slåss!
Skönt för övrigt att se att FBK fortfarande klarar av att spela ickevåldshockey, det trodde man inte. Men det är kanske som FBK-fansen konstaterat - ska de ha en chans att ta sig någonstans måste de spela fult...
Heja, heja, heja Damgaard.
(Någon som vet vem som blev matchens lirare?)
Nu ändrade jag mig, förresten. Näst roligast var att Salo fick hålla nollan. Det jag skrev var näst roligast här ovan får därför vara tredje roligast.
ria-ra:
Det var ju du som började blanda dig i. Faktiskt.
"hoppas att knas gullepojke vinner melodispektaklet så man slipper höra att fel låt vann"
Vilken toppendag!
Dream Team:
CLAMP?! Men gå och dränk dig någonstans! Satt DU med i den kassa Göteborgsjuryn, tro? Clamps låt är usel och hon suger fett. Vi kan omöjligt skicka henne till Kiev, det måste väl folk inse?
ria-ra:
Jag håller också på Martin. =)
Expressens Mats Olsson om Charas hjärnskada:
www.expressen.se/index.jsp?a=254368