1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511827 inlägg · 4110 ämnen

Det Heliga kriget, del 2

« · 861773 · » Till forumet

Sv: Det Heliga kriget, del 2
Fantastiskt att ingen är intresserad av att åka ner till Jönköping.

Är det ingen av de anmälda som tänker åkt ändå
Kommentera

Mats Edström:

Vi var för törstiga så handtaget sprack på första försöket för oss... Jävvla OBH, gör rediga grejer för fasen.

Nu fick vi lirka en hel del för att komma åt guldet.
Kommentera

Poffa: Dom är sköljda, kalla och lutade...tror du att man är amatör??? Hmmm...svara inte på den frågan, är du snäll!
Kommentera

Mats Edström: Vilka besvär ni verkar ha med era DraughtMaster. Min funkar perfekt, skumkronan blir bara centimetern högre än den rekommenderade tummen. Se till at skölja glasen innan och att luta det då ni tappar i ölen.
Kommentera

65selander: Håller med, den funkade klanderfritt de fem-sex första faten men sen blev det "skumma" bekymmer.

I Danmark lär den här varianten för 30 liter finnas:

Kommentera

Mats Edström: Ett till problem är att 5l inte räcker länge samt att kvaliteten är ojämn p g a av att kylningen inte fungerar som den skall oavsett om fatet har legat nergrävt i någon glaciär. Har för mig att en en ny modell är på väg ut på marknaden. Må denna kontrollera skummet bättre.
Kommentera

Salle: Det där låter som ljuv musik i mina öron! Problemet med DraughtMaster är ju annars att varumärket ägs av Carlsberg men den saluförs av OBH Nordica. Det innebär att andra bryggerier varken får eller förmodligen är intresserade av att tillverka fat till ölpumpen. Fast egentligen är problemet överkomligt.
Kommentera

Mats Edström: Staropramen distribueras som Frisco sa redan av Carlsberg och enligt en säljare som sålde in folköl i en av "mina" butikar berättade att den skall vara på gång. Han trodde på 4-5 sorters stark och 2-3 folkis innan årsskiftet.
Kommentera

Frisco: japp de e carlsberg som salufört staro" de stämmer =)
Kommentera

Frisco: Då är inte lösningen så långt borta som jag trodde då...även om det lär bli svårt nog ändå. Tack för den upplysningen!
Kommentera

Mats Edström: Det är väl Carlsberg som saluför Staropramen i Sverige.
Kommentera

Mats Edström: haha ja försöka kan man ju =)
Kommentera

Berka: Vi får väl lobba Carlsberg så dom köper upp Staropramen (notera den stora bokstaven där) och att dom sen börjar sälja den på 5-liters fat.
Kommentera

Mats Edström: de skulle vara en dröm då om man kunde köpa staropramen till dom... De som e sååå gott
Kommentera

scim: Ett minus har den dock, så här långt. Det finns bara två sorters öl till den och det är Carlsberg & Falcon Export.
Kommentera

Mats Edström: jo lite avig tråd blev de..men om vi sätter samman morgondagens match med ett par kalla så e de väll ok?! :) fast nån sa till mig en gång att sport och "starkt" inte hänger ihop! =) hur som helst..seger i morrn
Kommentera

Mats Edström:

Jag ser inga problem med att man diskuterar den heliga graal i denna tråd.
Kommentera

Berka: Och vi är ju inte alls ute och yrar i fel tråd nu! Ber om ursäkt och gör avbön, gör jag!
Kommentera

Mats Edström: ja framförallt mycket manligare å godare än att suga på en gammal flisfilt
Kommentera

Berka: Den har gett mej tröst många gånger, kan jag lova! En modern variant på snuttefilt. ;-)

Kommentera

Mats Edström: sen ge dig lite "credd" för den stiliga ölkranen du har på din sida.. =) blir en sjärna i kanten de..
Kommentera

Mats Edström: hehe ja så här i efterhand måste jag tilldela mig lite "credd" för den sköna passningen till er :P
Kommentera

Berka: "hv spelare blir tjuriga"

Nu var du riktigt jäkla kul, insåg du det? *asg*
Kommentera

mitt tips är att modo kommer spela tätt försvarsspel och trötta ut hv... Resultatet blir att hv spelare blir tjuriga å drar på sig onödiga utvisningar i 3:e,och modo kan hålla undan å vinna..
Kommentera

Paddan: Jag gillade det där med att han förut kom med en plasthink med matvaror som de kunde vinna. Hade varit coolt om han kom med det nu. Jag menar kanske bara jag som fått för mig att killarna som tjänar 200.000 i månaden inte skulle finna det som en rolig sak att vinna. Men vem vet, det kanske är så trevliga och bra killar så det skulle ha glatt sig åt gesten och verkligen uppskattat den.
Kommentera

zigge:
Äh, med voodoo vinner Modo. Lars Janssson är ju inte ens bättre än Bosse Hansson.
Kommentera

zigge: Hmm, är det något så lömskt tro så man måste se på MittNytt för att få reda på vad som sägs i reportaget?
Kommentera

länkmedlem zigge: Dålig länk, nytt försök.
Kommentera

Paddan: Vann de 'Kyckling ala Franti' månntro?

Lasse J, mest underskattad i detta Slutspel!
Lasse, vi glömmer aldrig passet fram till Foppa -94.
Kommentera

Dessutom är det tydligen inte bara Pörrsi som använder sig av tombolahjul som någon form av belöning till spelarna

"Gamle ordföranden och hedersordföranden Tore Erkén hälsade på MODO-gänget efter träningen i går. Då är det alltid mangrann samling. Tore körde sin vanliga lottodragning med tombolan och fyra middagar för fyra personer vardera stod på spel. Detta för tre kvartsfinalsegrar (den första redan dragen) och semifinalsegern senast.
Oscar Hedman skötte hjulet och Niklas Sundström den som vanligt som övervakade det hela.
Fyra forwards vann - i tur och ordning Johan Nilsson, Per Svartvadet, Miloslav Horava och Kristian Kuusela. Den sistnämnde mäkta imponerad då han hämtade sitt vinstbevis och av Erkén blev tilltalad på perfekt finska."
Kommentera

Äh, vad faan, så vi ska alltså råka ut för den där som inte hade så mycket koll, eller hur det var, även i semifinalen.
"Semifinal två döms av Patrik Sjöberg, Gävle."
Kommentera

Paddan: Modo va klart kyliga...
Kommentera

Gidde: Jämtin var ju faktiskt en av de få i HV som verkligen ville spela hockey i gårdagens match. Fast han försökte iofs i slutet av matchen att provocera Hasse och få honom att ta en utvisning, något som inte lyckades. Den enda som verkade provocerad av försök till provokationer var Lance Ward, han verkade irriterad på att ingen MoDoit gick på hans inviter
Kommentera

Gidde: jo faktiskt.. =) jämtin kanske har lugnat sig !?
Kommentera

Berka:

Petrasek var där rätt ofta också.

Däremot inte Jämtin, vilket ju var lite förvånande...
Kommentera

Gidde: Ett som e säkert e ju iaf. att lance ward e utvilad efter att ha spenderat större delen av sin tilltänkta istid i utvisningsbåset den sopan..
Kommentera

spud:

Hoppas, hoppas! :)
Kommentera

Gidde: fast om hv sov över och flög idag kanske de tar en vilodag imorn istället.
Kommentera

spud:

Men eftersom MoDo ska flyga till matchen imorgon, samt åkte mera skridskor än HV förra matchen, då är det ju helt tvärt HV som haft flera vilodagar till fredagsmatchen, right?

Attans, då kan vi räkna in en förlust direkt, det märker man ju....
Kommentera

Gidde: Jag vet faktiskt inte hur man räknar skridskoåkning vs flygplansåkning.

Det är ju så många faktorer som spelar in när man är så högt upp, som kabintrycket osv..
Kommentera

spud:

Å andra sidan åkte MoDo lite mer skridskor än HV igår, räknas inte det också?
Kommentera

Gidde: Man får väl ändå räkna gårdagen som en vilodag för MODO? HV åkte ju ändå lite flygplan igår.
Kommentera

Poffa:

Hade HV alltså färre vilodagar än MoDo med andra ord?

Hoppsan!
Kommentera

Intressant "inför match" på HV:s hemsida.

Man undrar ju lite hur Mårts tänker då han säger detta:

"Vad beror det på att det blir så tror du?
- Alla ville säkert, men handlar om människor. Linköping och Färjestad hade några dagar extra vila och kanske hunnit ladda om, medan vi var helt slut. Jag kan nog inte förklara på något annat sätt."

Så HV spelade dåligt för att Linköping och Färjestad spelat mindre?

Och så verkar det som att Hasse skriver HV:s krönikor också. :-)
Kommentera

Erik E: Tur för dig att de redan bestämt sig innan gårdagsmatchen.
Kommentera

zigge:

Alltså, den mannen har fingrarna i alla syltburkar samtidigt, slafsigt småleende och föraktfullt blickande över socknen.

Lite likt Arne Söderström på museiterrassen.
Kommentera

Wayne Gresky: Precis, tog en stund innan det ramla ner - lite F.Hasse A igen.

Du skall inga andra gudar hava jämte Harald.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är väl Hasse som varit inblandad. Han är ju bra på att både lägga till och ta bort. Men kritisera inte, rätt vad det är så blir han ledsen.
Kommentera

Poffa:

Tro om det blir någon supporterbussresa? Jag och min MoDo-kompis är annars intresserade av att samåka.

Alt 1. Vi hoppar på skjuts i Gävle

Alt 2. Jag kör från Gävle. Jag har isåfall 2-3 lediga platser i bilen. Ta er till mig eller så plockar jag upp efter vägen.

messa på nollsjunoll-495 16 24
Kommentera

Poffa: Känns som om det saknas ett "smål" i texten.
Kommentera

« · 861773 · »