1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507747 inlägg · 4105 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 3

« · 863034 · » Till forumet

Sv: Det Heliga Kriget, kap 3
Salle: Som Gustafsson/Richardsson skulle ha sagt: "Jävligt manligt!"
Kommentera

Laban: Då tar vi det igen. Han får matchstraff för att han åker in i situationen och börjar slåss trots att han blivit bortmotad av linjedomaren. Ett solklart fall. Inte ens Leif Silbersky skulle slemma ihop ett trovärdigt försvar till Ward.
Kommentera

Laban:
[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1030620,00.html]HV-backen Lance Ward försökte sedan tända till sitt lag men var aningen övertänd. Först delade han ut en rejäl propp på Niklas Sundström för att momentet efter vara aktör till ett slagsmål där kanadensaren klöste Modos Oscar Hedmans ögon med hjälp av sin sin handske. [/url]

[url=expressen.se/sport/ishockey/1.610056]- Han kör fingrarna i ögat på Hedman, säger ishockeyexperten Petter Rönnqvist i Kanal 9.
- Det är riktigt fult och fegt gjort.[/url]
Kommentera

Laban: Har du druckit mer än jag Laban? Du stavar som en kratta!
Kommentera

Laban: matchavgörande var att slutspelets sämste fick matchstraff så pass tidigt i matchen. Snacka om bortadomare...
Kommentera

Laban:

Match Penalty? Ta det lugnt nu.
Kommentera

Laban: Återigen, du vet ju uppenbarligen inte varför Ward får GA-MI.

Återkom då du vet.
Kommentera

Frisco:

Han fick matchpenelty pga att han heter Lance Ward.

Linjedomaren tog ju den Hedman också men han forsatte ju att
veva som en galning...mäkligt att han inte fick Matchpenlty
Kommentera

Wayne Gresky:

Nä, jag säger inget om förlusten. HV var bättre. Men jag får nog hålla med Laban om att domaren gjorde en del missar. Som vid HV:s första mål, som sagt...
Kommentera

Laban: Om Ward går emot Hedmans ögon som rapporteras på olika håll så är det ju inget snack. Då är han ju medvetet ute för att skada.

Ward - Ward - Mental-Ward 
Kommentera

knaskamilla: Utvisningen vid första HV-målet känns extremt tveksam, utvinsningen vid andra HV-målet var direkt felaktig. Å andra sidan var Wards matchstraff väldigt kontigt så i slutändan jämnade nog domarinsatsen ut sig. Vi hade två gyllene lägen att vinna matchen, dels i 5 min pp i i första perioden, dels i 5-3 i tredje, vi brände det och förlorade därför. Inte mycket att säga om.
Kommentera

Laban: Uppenbarligen var det något fel på utsändningen. Anledningen till att Ward får 5+GM är för att han återvänder in i en situation som han blivit bortmotad från.

Sedan är utvisningen vid 1-1 helt felaktig. Pucken träffas först, sedan träffar MODO-spelaren Falks skridskor.
Kommentera

Laban: Ward är ett psykfall. Han blir dragen bort från situationen men åker sedan ändå in och tjyvslår. Ett av de solklaraste matchstraffen jag sett. En pajas i behov av mental-ward. Han kan ta med sig Mr.50 i IQ också, en minst lika stor pajas om än mindre.
Kommentera

Laban: "Fan vad feg han var när han gav Ward 5+20"

Ward får skylla sig själv. Linjedomaren har tagit bort Ward från situationen men han sliter sig loss och åker in framför Modos mål och börjar veva. Klockrent GA-MI. Rönnmark gjorde 100% rätt.
Kommentera

Laban:

Ward tas därifrån men sliter sig loss från linjemannen och ger sig in i fajten igen, pappskalle.
Kommentera

knaskamilla:

Fast Hv vann tycker jag Rönnmark var kass.Fan vad feg han var
när han gav Ward 5+20 Vilken Jävla pajas.Men Hedman får
stå och veva som en galning och får bara 2 min.Och fegisen
Sundström skall vi inte prata om.Slår till Ward bakifrån och
sen åker och gömmer sig bakom linjedomaren,,vilken jävla fegis.
Kommentera

Laban: Det är hur enkelt som helst. Rönnmark chansar. Det ska inte en domare behöva göra.
Kommentera

Laban:

Det är möjligt, om han stod på något konstigt ställe. Själv såg jag jättebra. Däremot håller jag inte koll på var domaren är hela tiden.
Kommentera

Laban:

Men alla är nog överens om att det är en
väldigt svår sekvens för domaren.
Kommentera

Laban: Rönnmark dömde fel i den situationen. Det har jag erkänt.
Kommentera

knaskamilla:

Grejen är ju att han träffar Falk först och då är det bara
för Rönnmark att välja på Inteference i så fall.
Kommentera

Laban:

Nej. MoDospelaren siktar på, och träffar, pucken.
Kommentera

Paddan:

Jaha, jag trodde det var LJ. Tyckte han var lite olik sig.
Kommentera

knaskamilla:

Felaktig utvisning?

A Falk blir klockrent trippar/fälld av en MODOspelare.
Kommentera

hellge: Det där var jäkligt snygga tvåpinnars, speciellt den där skogshuggaren som jag inbillar mig är Hinote i slutspelsskägg.
Kommentera

Laban:

Det är lite roligt att du påstår att domaren var MoDoit, med tanke på att ni gjorde första målet på en felaktig utvisning. Jag säger inte att vi hade vunnit utan den utvisningen, men den var felaktig...
Kommentera

Paddan:

Ja, det är synd att MoDo slutar åka skrillor. Man kunde ha stängt butiken efter första. Nu är vi tillbaka på ruta 1 igen. Nu måste vi likt förbannat vinna en match i Jönköping.

Jag tycker HV vinner rättvist.

Det fanns inte mycket som var kul efter de 10 första minterna, Krizans målvaktspel är förståss ett undantag. Han var magnefik i målet.

Som hyllning till just Krizan tar vi en länk där MoDo syds "Frank" har gjort en stilren och mycket snygg tvåpinnars med Slovakiens vapen med Krizans namn: img145.imageshack.us/img145/1650/krizanjw8.jpg

Sen har han också gjort en stilren och väldigt schyst skogshuggare som MoDo-tvåpinnars: img410.imageshack.us/img410/7074/skogshuggarelp3.jpg
Kommentera

Sedan så känns det som, och det har jag nog även sagt tidigare, att vi måste vara världshistoriens sämsta lag vad gäller att spela i 5 mot 3 överlägen. Det slarvas å det grövsta och man ser inte alls ut att trivas med att spela med två man mer, då ger man heller bort pucken till förste bäste motståndare.
Kommentera

Flygis färg i ansiktet under första delen av matchen matchade nästan färgen på MoDos matchtröjor. Det var väl minst tre gånger som han vädrade sitt extrema missnöje med Rönnmarks beslut.

Men jag får berömma HV som fortsätter att spela och åka skridskor och jaga puck, medan MoDo tydligen tyckte att det räckte att åka skridskor i en period och sedan ägnade två perioder åt gåhockey. Skäms MoDo!
Kommentera

knaskamilla: Ward skall inte spela hockey överhuvudtaget. Kan inte vara kul att ha han i laget som drar på sig utvisningar i tid och otid. Fast det är ju Skröder som leder utvligan ;-)
Kommentera

MorganaLefaey:

Det roligaste är ju intervjun med Snygg-Hasse i andra paus, på frågan "1-1, hur känns det?". Hasse: "Jo, det känns bra, vi är pigga och så...". "Ni såg inte så pigga ut...". "Jo...nu ska vi plocka fram det..."
Kommentera

Rättvisan segrade till slut.

Hv vinner rättvist trots att domaren U Rönnmark åkte runt
i en modotröja.

Tycker att Modsspelarna ser slitna ut.Fattar inte hur MODO
kan spela sen sån tråkig hockey på hemmaplan snacka om
att pissa sin trogna fans rakt i ansiktet.Laget leder med 1-0
men laget ställer upp på egen blå och slår typ 20 icingar
resten av matchen.

Nya tag på Tisdag i Kinnarps Arena.
Kommentera

Berka: Snacka om att modo hade totalt slut på energi. Nu var inte HV bra, men modo orkade ingenting. Att man sen inte får till ett enda skott i spel 5 mot 3 gör mig också förbannad. Jag undrar hur jag hade låtit under den här matchen om jag inte haft en äldre herre som höll på HV bredvid mig. forceringen på slutet från Modo's sida var ju total, att hv orkade stå emot den är imponerande...
Kommentera

Nu vet vi i alla fall att Susse hade rätt: Ward ska vara kvar på isen, HV är sämre då.
Kommentera

Wayne Gresky: Konstigt nog så var matchserien mellan Brynäs och HV71 avslagen den med. Det måste vara nåt med HVs spel som lurar motståndarna att bli passiva.
Kommentera

nya tag nya möjligheter..
Kommentera

Bad_Brett: Avslagen match igen...
Den här matchserien känns bara avslagen!
Avslagen!
Kommentera

Wayne Gresky:

Nu har du fått det om bakfoten. Det enda Kåberg och Ledin gjorde, var att på fritiden göra lite journalistik ala Se & Hör. Detta var för övrigt inte hos en hockeyspelare om jag har förstått det hela rätt. Jag förstör att den drabbade spelaren valde att raka bort moppemuschen efter det.

Fast nu när jag tänker efter så var visst Lasse på kungens fru. Möjligt att det var Kåberg och Ledin som avslöjade dem!
Kommentera

Per HApps: Trevlig eftermiddag till dig också. Nu ska jag promenera Viktoriaesplanaden söderut.
Kommentera

Salle: Ta det lugnt, jag har inte åkt än. Men nu är det nära.

Mot slutspelshockey. Det ni...
Kommentera

Frisco: Tröja på...

Mot Valvet!
Kommentera

Frisco:
Med tanke på att ni inte överlevt kvarten dom senaste åren så uttrycker du dig väldigt ödmjukt, det skall du ha cred för.
Kommentera

250kg kärlek: "Den moraliska "finalen" spelades i kvarten mellan MoDo och Timrå"

Njae... Nu överdriver du litegrann. För oss var dte bara helt vanlig kvartsfinallunk.
Kommentera

knaskamilla:

Tack, men nej tack. Jag ska försöka rida ut stormen utan medicinsk hjälp.
Kommentera

MorganaLefaey:

Visst är det så. Jag har nästan hittat en sittande ställning som är uthärdlig, hoppas den är kompatibel med stolen i arenan.
Kommentera

scim:

Jag kan bjussa på en Tradolan, om du vill.
Kommentera

scim: hahaha. Ja jag förstår att om du betalt för något så måste du nyttja det.
Kommentera

MorganaLefaey:

Morfin, det skulle jag behöva till min rygg just nu...50/50 att jag ens dyker upp på matchen idag...fast egentligen är det väl 100/0 (jag är ju snål).
Kommentera

Det är nästan för mycket att hoppas på vinst idag. Men om så skulle ske så skulle man nog tvingas till morfin eller sprit för att komma ner i varv så man kan sova i natt. Jag menar då skulle till och med en så negativ person som jag börja tro på final.

Kommentera

hellge: Låt bli att skruva tillbaka klockan till sommartid så får du rätt.
Kommentera

« · 863034 · »