1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507049 inlägg · 4104 ämnen

Det Heliga Kriget, kap 5

« · 864776 · » Till forumet

Sv: Det Heliga Kriget, kap 5
Bad_Brett: Just nu är jag så sugen på nyförvärv och att slippa den här jävla ångesten och låga produktivitet på jobbet att jag nästan skulle dra en lättnadens suck om vi åker på spö på torsdag. Jag har slutat njuta av matcherna nu, det är bara ren och skär ångest slash frustration. Det är inte ens kul.

Jägermeister på lördag blir nog svårt att låta bli.
Kommentera

Bad_Brett: Jag säger som jag sa under kvarten i underläge 3-2 i matcher.... Detta gynnar modo! Modo varken kan eller vill spela som favoriter, de e bevisligen bättre att modo får spela under press.. Vi vinner ganska lätt på lördag å sen så har vi en jättechans på måndag!
Kommentera

Puuuuhhh!!!!

Matchen stod och vägde vid 2-2 när
Krizan gör en Rembrant.Hv borde ha avgjort
i andra peridden då man skapade flera
klara målchanser.

Ännu en thriller på Lördag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Kopierar det jag skrev på officiella:

Modos Tredjeperioder:

2007-03-21 19:00 MODO Hockey - HV 71 4 - 1 ( 2-0, 2-0, 0-1 )
2007-03-23 19:00 HV 71 - MODO Hockey 1 - 3 ( 0-1, 0-1, 1-1)
2007-03-25 17:00 MODO Hockey - HV 71 1 - 2 ( 1-0, 0-1, 0-1)
2007-03-27 19:00 HV 71 - MODO Hockey 4 - 3 ( 2-2, 0-1, 2-0)
2007-03-29 19:00 HV 71 - MODO Hockey 4 - 2 ( 2-1, 0-1, 2-0)

Totalt period 3: 0-1-4

Total målskillnad period 3: 1-7

De fyra sista matcherna har varit relativt jämna. Hur kommer det sig att HV 71 har dragit det längsta strået i princip varje tredjeperiod? Här är vad jag tror:

1. Krizan har börjat darra. Den här matchen kändes som match 4 mot Färjestad förra året, när Jonas Frögren smällde in pucken från mittzon, dvs hjärtat sitter i halsgropen så fort HV 71 skjuter.

2. Det saknas matchvinnare. Enström är en av få som tycks ha vinnarskalle.

3. Harald är dålig på coacha under matchens gång. Morrison och Skröder gjorde egentligen ingenting, trots att Skröder fick ett mål. Bättre att spela Susse med Döme och Kuusela, speciellt eftersom Svartvadet inte gjorde någon stormatch.

4. MoDo-sjukan, dvs att spelarna blir mer rädda för att förlora än sugna på att vinna.

Hur som haver så är detta knappast någonting nytt för gamla MoDo-fans. I de första semifinalerna kändes det annorlunda. Det kändes som att MoDo hade självförtroende och siktade in sig på finalspel direkt. Nu känner jag igen mitt favoritlag igen.

Kanske borde MoDo chansa och försöka ta ledningen med 4-0, så att inte samma panik uppstår i slutet gång på gång. Bevisligen så vinner de inte jämna matcher längre.
Kommentera

Nikki: Det är ju i princip omöjligt att bänka en kille med den CV:n också. Fan vilken sits vi är i. SALLE COME QUICK!
Kommentera

Wayne Gresky: Vi började vinna mot Timrå när Justin blev skadad (visst?) och börjar förlora mot HV när han kommer tillbaka. Skada Justin. :)
Kommentera

Nikki: Det är dumt att sära på Skröder och Sundström, man ser vad klen Susse är i närkampsspelet när andra inte brunkar åt honom. Sen kan man spela vilken idiot som helt som center i fjärde, Blantny kan ju knappast bli sämre i den rollen, kasta sen in Wargh som ytter, han gnuggar på helt ok som forward.
Kommentera

Salle:

Har tänkt på det flera gånger, Justin och Skröder är skitdåliga nu när dom inte får spela med Susse hela tiden.
Kommentera

Wayne Gresky: Och de målen var verkligen Blatnys fel eller...
Horava gör INGEN nytta där ute. Och nåt fler klackmål gör han inte i denna serie. Han duger gott i en 4:e line. Morrison ser tung ut och platasr inte i 1:a linen. In med "Kiitos Kiitos" Kuusela där.

Frågan är dock om inte det här med 3 centrar & 4 forwardspar hämmar oss både offensivt och defensivt.

Sätt in en 4:e center och låt dom "brunka" så kan vi hålla kedjorna intakta.

Skröder - Susse - Kuusela
Döme - Svarten - Blatny
Öberg - Steen - Micke P
Horava - Hella - Morrison/Nilsson

Kommentera

10 mål på tre förlustmatcher. Sex i bp och tre målvaktstavlor. Det är ju själva satan. Vi står upp bra, kämpar som djur, men marginalerna och omständigheterna är ändå inte på vår sida, trots ett par skitmål.
Kommentera

Wayne Gresky: Trist
Kommentera

Berka: Öberg -2.
Kommentera

Berka: Blatny hade -3 idag av -3 möjliga.
Kommentera

Poffa: horava å blatny va bedrövliga...micke P kämpade å slet de lilla han va på isen ,öberg lika så!! jag vidhåller att öberg å micke p ska spela med sten i 3:linan
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Paddan/Huge: Lovar att FBK tar detta som fiasko. Tror ni själva att FBK hade räknat att kunna ramla ut i semin med en vinst bara? Tänk om, gör rätt...
Kommentera

Wayne Gresky:
Det borde väll Paddan eller Frisco kunna styra upp. Ring Andreas på Giffarnas kansli och anmäl er.

Vi som var med i fjol hade skitkul.
Kommentera

Per HApps: Pax för att lira högerytter!
Kommentera

Berka: Vad mycket skit du snackar. Visst, Horava uträttar inte mycket men Blatny är helt okej. Han kämpar och sliter och gör ett stort jobb bakåt.

För övrigt anser jag att vi borde låtit Johan Nilsson spela istället för Horava, inte Peter Öberg eller Micke P som ni snackar om.
Kommentera

shinzawai: han försöker ju men de går inte om man spelar själv eftersom #28 och #23 inte gör ett förbannade dugg!!
Kommentera

Ta och anmäl ett lag ni åxå.
www.tikare.se/nyheter/?nid=388
Kommentera

Paddan: Klart att det är ett fiasko när murvlarna själva på förhand konstaterat att guldet redan var vikt för värmlänningarna.
Stana gjorde ett par tavlor i första semin och Anrell var snabbt framme med jättesågen och konstaterade att detta såll öht inte borde få stå någon mer match.
Vad var det för fel på jobbet som domare i Småstjärnorna?
Kommentera

Berka: Menar du att Steen gör någon nytta alltså? Fnys.
Kommentera

Berka:
Fan inte visste jag att du är en sån där stand upp komedikille. Fan vad rolig du är.
Kommentera

shinzawai: många som va dålig idag men en sak e säker ....Jag tycker synd om steen som inte får nån hjälp i den linan
Kommentera

shinzawai: 1-7, får jag det till med MoDos mål först.
Kommentera

Icing-Ove: Vi saknar bredden för att reda ut det där. Vem orkar räkna ut den totala målskillnaden i tredje perioderna mot HV?

Blatny, Morrison, Horava, Andersson hade behövt bänkas, men vem fan ska ersätta? Hellström? Uff.

Det här var då kuken, nu får man bli kanon på lördag.
Kommentera

Icing-Ove: Men, då måste ju den där amerikanen göra mer än att bara gå för knappt styrfart. Själv tycker jag att vi kör med den gamla beprövade FBK-taktiken och slänger in så många spelare vi kan på isen och ser till att domaren tittar åt andra hållet.

Jahapp, där dök den första fiaskorubriken upp... på SVT Text. Är det verkligen ett fiasko att bli utslaget i semifinal?
Kommentera

NuMo: Vårt pp är bara för dåligt, men några puckar trillar ju in iaf. Risken att Krizan spelar i NHL nästa säsong torde iaf vara närmare 0 nu. Det känns som om timråmatcherna slet hårdare på oss än brynäsmatcherna på HV. Vi hade glädje av tempot i början men nu saknar vi orken.
Kommentera

Frella: sommartränar du??
Kommentera

Jag tycker att vi gör en Brynäs-99, ligger under i SwedArenan med 4-1 i nästa och låter bl.a. nån amerikan gör ett par strutar, vi vinner där och sen låter vi en modosmurf (Steen?) glida mot öppen kasse i Jönköping. Detta kallas visualisering och borde fungera om alla tänker på samma sak :-)
Kommentera

NuMo: Nja, där håller jag inte med... tycker MoDo mycket bra och stabilt på bortaplan.. det är synd att de tappat in puckar vid fel tillfällen, en eloge till kämparinsatsen ändå
Kommentera

Wayne Gresky och Berka: Jag känner igen känslan...
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker att HV har varit det klart bättre laget av de två. kväll var det klockrent. Att gå till semi med obefintligt PP är en bragd bara det. Att gå till final ettt mirakel. Att vinna finalen är helt uteslutet.
Kommentera

Icing-Ove: Ja hv kan omöjligt ha de medflytet i 2 matcher till.. dags att vi får ta del av den eftersom vi e värda lite flyt.. sen jämtin..Finns de någon som igentligen tycker han e bra.. en liten tönt man skulle bryta armarna av. Nä nu tar vi nya tag å bankar skiten ur dom hemma på lördag!!
Kommentera

Icing-Ove: Precis! Nu ska vi inte ge upp igen. De bode ju inte ha en domare som dömer till sin fördel på det sättet på lördag iaf. 3-2 är iofs inget att säga något om, det var mål. Känns trist att förlora gång på gång mot ett i grunden sämre lag. Special teams måste skärpa sig och det går inte att både Hasse och Timmy missar gång på gång.
Kommentera

Icing-Ove: Eller ska det bli pingpong i finalen. Nu när Linkping är i final och Jönköpong har matchboll.

Bara synd att det inte kunde bli en Emil vs Griseknoen i final. Hmm, vad kommer löpsedlarna att säga imorgon? FIASKO FBK, eller?
Kommentera

NuMo: Jo men hur fan kan harald spela blatny å horava som knappt deltagit. nä spela steen med öberg å micke i 3:e linan... orättvis seger idag, känns som om dommaren dömmer för hv .Sen hr modo svårt att näta de e synd smtidigt som hv får lätta mål
Kommentera

NuMo:
Det blir häftigt med Modo i en final. Ersberg darrar i Swedbank och sedan tar vi suddenmatchen i Jönsköping.
Kommentera

Berka: Tyvärr så var det ett misstag att spela Morrison. Han har glidit omkring helt apatiskt i tre matcher nu vilket inte har hjälpt till. Det hade varit bättre att spara honom till finalen.
Kommentera

gud: 2 matcher kvar kompis!!! Vi kan vända detta... Lite medflyt så vinner vi
Kommentera

gud: Äh, sluta vara ledsen. Det är bäst av 7 även i semifinalerna.
Kommentera

NuMo: Eller så kan man se på BBC-serien Planet Earth på SVT1, väldigt vackra naturbilder.
Kommentera

Frisco:
Verkar som ditt lag ska joina mitt i sommarträningen..
Kommentera

tung förlust idag.. tror det blir mycket svårt för modo och vända detta men som sagt vi har slagit ut timrå, det är det viktigaste
Kommentera

NuMo:

Tja. Det finns många fördelar med att slippa spela final. Dels den ekonomiska, och så att jag frigör tid i min almanacka, tid som jag faktiskt skulle behöva till annat.
Kommentera

Per HApps: Går sommarträningen bra?
Kommentera

Per HApps: Nej då.... Har man dommaren med sig å en hel massa flyt på hemmais så vinner man!!
Kommentera

Har HV Krizan i brygga kanske?
Kommentera

knaskamilla: horava som inte varit med i de 5 senaste matcherna!!!!!!!!!! nä upp med #18 #19 med steen
Kommentera

knaskamilla: Det var det. Nu skiter jag i det här. Jag orkar inte vara frustrerad längre.

Spela VM-i pulka kanske.
Kommentera

« · 864776 · »