Monno:
Nej jag håller med, inte utmärkt sig genom att vara kass defensiv eller att vara ett vapen offensivt.
Kauppinen och Roche är de värvningar jag är minst nöjd med såhär långt. Kauppinen för anledningar du nämner, och Roche för att han inte är stabil i egen zon och inte lyckas väga upp detta genom att producera i t.ex PP. Vill se betydligt mer av honom där, skulle inte han ha ett bra skott? Få honom att använda det då.
En situation idag som jag tycker är typisk Roche, han överlappar på vänstersidan, får pucken och trampar på. Så långt allt rätt. Kommer lite innåt i banan har perfekt läge att dra den på mål med sin högerfattning för att få till ett skott och kanske en farlig retur, men istället väljer han att fortsätta runt mål ned i motsatt hörn där han fastnar och får spela sargspel. Känns som han hela tiden letar "highlights" passningar, och när dessa inte finns så vet han inte riktigt vad han ska göra och då blir det slarv av allt.
Potentialen för att producera poäng finns där så får hoppas att det tar sig.
Monno:
Att han var osynlig idag berodde nog på att han knappt fick spela. Såg honom inte efter halva andra perioden. Undra om han blev bänkad i samband med att man bytte målis vid 1-3.
Monno:
Samtidigt tycker jag inte backsidan är usel, eller ens i närheten av sämst i serien. Tror det sitter i annat, är som jag tror någon varit inne på tidigare, man har direktiv samt tränat på att alltid vara kreativa med puck så man undermedvetet glömt bort det enkla.
Är nog mer "back to basics" som gäller. Spela enkelt och omgruppera när det behövs, är inte fult att bara lyfta ut och samla sig. Som det är nu försöker man behålla pucken inom laget, och det är inget fel i det. Men samtidigt finns det situationer när riskerna för att behålla pucken är så stora så då måste man kunna skicka till icing eller bara lyfta ut.
När vi lyckas med en kombination av enkelt spel och kreativitet beroende på situation ja då är vi starka och ska kunna utmana om plats 6. Ungefär som vi spelade mot FBK och HV som är lysande matcher som exempel.
Sedan tycker jag att både mot FBK och HV så var det stabil defensiv som var grunden, forwards jobbade stenhårt hemåt och var nära när vi vände och vi kunde vända spelet rätt fort med enkla korta passningar från back till forwards och ibland hotade vi med en mer lång passning som variation. Men nyckeln där var enkelheten.
Monno:
Ptja. Det är ju åtminstonde ganska uppenbart att Anders fick en del skjuts av Skellefteå. En av de mest välbetalda tränarna i serien tillsammans med Roger Melin och frågan är om det är rättfärdigat?
Förnedrande förluster på hemmaplan och matcher som man ger bort. Det försvarsspel de visar upp nu finns det inga ord för.
Monno:
Är ju ganska tydligt vart vårt problem sitter. Vi har gjort fjärde mest mål i serien men bara Leksand har släppt in fler.
Vi saknar nog en defensiv pjäs som Ahnelöv enormt. Hoppas vi bara kan gneta ihop tillräcligt med poäng så vi inte är helt avhängda när han kommer tillbaka.
Offensiven verkar ju sitta iaf, kanske dags att bara nöta försvarsspel på träningarna framöver.
Monno:
Ha ha jävla Widing vilken looser. "Grabbarna i örebro kan köpa en trisslott" som kommentar efter Örebro kommit tillbaka från 0-3 och 3-4 och vänt och vunnit på straffar med 5-4.
NuMo:
Vet inte vad man ska säga om Roche heller. Fantastiskt bra med pucken, bra passningsspel men ibland får han Cumiskey att se ut som en defensiv back.
Hade förväntat mig mer av honom i i PP, trodde han var en sådan som skulle stå på blå och mata skott eller fördela spelet. Men det har man inte sett mycket av. Är faktiskt ganska besviken på den värvningen sett till vad jag hade förväntat mig.
supertr?tt:
Det är bedrövligt, men jag börjar känna att vi egentligen inte har en chans.
Om en häst förlorar med en snorlobb 200 gånger i rad, så är man egentligen inte nära.
Vi säger ju att vi har en av seriens bästa målvaktspar. Vi får ju redan i inledningen ett bevis betydelsen av det. När det går dligt för den ena, då träder den andre in.
J F K:
Tycker JL varit bästa back idag. Fan vad många situationer han löst i egen zon genom att vänta ut motståndarna vid sargen och spela enkelt, istället för att vara rädd för smällen och stressa iväg pucken.
J F K:
Sådär ska possler spela. Pass och skott! Nu trycker han den stenhårt i ramen.
NuMo:
Var inte en hög klubba utan en handske i ansiktet. Tror det kom lite blod ur näsan, så det var nog korrekt. Vet inte hur man bedömmer när det inte är en highstick.
NuMo:
Oj vi gör nog verkligen en bra match idag, till och med Wikegård tycker vi är bättre.
NuMo:
JA det måste vi få eftersom det blev 2+2. Jobbigt läge.
NuMo:
Fy fan vilket anfall av förstakedjan. Där hängde inte DIF med alls.
NuMo:
Reiderborn håller på att spela till sig förstaspaden för ett lång svit av matcher nu.
Det är nåt speciellt med Possler. Tycker fortfarande han är lite omständig ibland och inte bara lägger eller går rakt på mål. Men liks förbannat skjuter han tydligen mest i hela SHL. :-P
Jag vill inte påstå att jag är duktig på hockey, men isf ser jag jävligt fel eller har Possler potential att bli ett monster än om bara typ 10% av puckarna går in.
Just idag gjorde han ju dock lite som ifjol ibland. Alltså sköt ur alla (o)möjliga lägen. :-)