1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507856 inlägg · 4106 ämnen

DIF - MoDo - 2014-10-09

1632460 · » Till forumet

Sv: DIF - MoDo - 2014-10-09
Rytter: Klassisk Ritola feber! ;-)

Det är nåt speciellt med Possler. Tycker fortfarande han är lite omständig ibland och inte bara lägger eller går rakt på mål. Men liks förbannat skjuter han tydligen mest i hela SHL. :-P
Jag vill inte påstå att jag är duktig på hockey, men isf ser jag jävligt fel eller har Possler potential att bli ett monster än om bara typ 10% av puckarna går in.

Just idag gjorde han ju dock lite som ifjol ibland. Alltså sköt ur alla (o)möjliga lägen. :-)
Kommentera

Monno:

Nej jag håller med, inte utmärkt sig genom att vara kass defensiv eller att vara ett vapen offensivt.

Kauppinen och Roche är de värvningar jag är minst nöjd med såhär långt. Kauppinen för anledningar du nämner, och Roche för att han inte är stabil i egen zon och inte lyckas väga upp detta genom att producera i t.ex PP. Vill se betydligt mer av honom där, skulle inte han ha ett bra skott? Få honom att använda det då.

En situation idag som jag tycker är typisk Roche, han överlappar på vänstersidan, får pucken och trampar på. Så långt allt rätt. Kommer lite innåt i banan har perfekt läge att dra den på mål med sin högerfattning för att få till ett skott och kanske en farlig retur, men istället väljer han att fortsätta runt mål ned i motsatt hörn där han fastnar och får spela sargspel. Känns som han hela tiden letar "highlights" passningar, och när dessa inte finns så vet han inte riktigt vad han ska göra och då blir det slarv av allt.

Potentialen för att producera poäng finns där så får hoppas att det tar sig.

Kommentera

Rytter: Han spelade bara 6.30 ikväll. Och var -2. Han kanske inte är så osynlig i defensiven. Bara jag som är blind. :-P

13.49 har han i snitt annars.
Kommentera

Rytter: Tycker jag knappt sett till honom någon match?
Kommentera

Monno:

Att han var osynlig idag berodde nog på att han knappt fick spela. Såg honom inte efter halva andra perioden. Undra om han blev bänkad i samband med att man bytte målis vid 1-3.

Kommentera

Rytter: Inte usel men uppenbarligen har man en jävla förmåga att stirra puck.

Stör mig på Torp ibland. Han gör ett jätte bra jobb. Men alla indianare han gör är ju så onödiga! När Torp är dom bäst spelar han enkelt och rejält. Problemet tycker jag är att han eget ett par matcher med bra spel ska börja göra massa fancy saker. Det är inte hans grej att göra sånt anser jag. Låt Roche stå för misstagen. Det räcker så.

Kauppinen måste för övrigt vara den osynligaste spelare vi haft på år och dar? Rent defensivt är det väl ok, men tycker han sa han var offensiv när vi värva honom? :-P
Kommentera

Monno:

Samtidigt tycker jag inte backsidan är usel, eller ens i närheten av sämst i serien. Tror det sitter i annat, är som jag tror någon varit inne på tidigare, man har direktiv samt tränat på att alltid vara kreativa med puck så man undermedvetet glömt bort det enkla.

Är nog mer "back to basics" som gäller. Spela enkelt och omgruppera när det behövs, är inte fult att bara lyfta ut och samla sig. Som det är nu försöker man behålla pucken inom laget, och det är inget fel i det. Men samtidigt finns det situationer när riskerna för att behålla pucken är så stora så då måste man kunna skicka till icing eller bara lyfta ut.

När vi lyckas med en kombination av enkelt spel och kreativitet beroende på situation ja då är vi starka och ska kunna utmana om plats 6. Ungefär som vi spelade mot FBK och HV som är lysande matcher som exempel.

Sedan tycker jag att både mot FBK och HV så var det stabil defensiv som var grunden, forwards jobbade stenhårt hemåt och var nära när vi vände och vi kunde vända spelet rätt fort med enkla korta passningar från back till forwards och ibland hotade vi med en mer lång passning som variation. Men nyckeln där var enkelheten.

Kommentera

Dexter : Samtidigt, vad har han för material? Nä vi behovet Ahnelöv. Inte för att han löser allt själv, men han har iaf lite pondus! Lite general! Som det är nu har vi ett gäng, iofs puckskickliga, mellanmjölks backar + Torp och Hedman. Torp är hård men besitter inte den pondus som de bästa backarna har. Tycker jag.
Kommentera

Monno:

Ptja. Det är ju åtminstonde ganska uppenbart att Anders fick en del skjuts av Skellefteå. En av de mest välbetalda tränarna i serien tillsammans med Roger Melin och frågan är om det är rättfärdigat? 

Förnedrande förluster på hemmaplan och matcher som man ger bort. Det försvarsspel de visar upp nu finns det inga ord för.

Kommentera

ULTIMAVICI: Vi kanske borde värva Bert? ;-) :-P
Kommentera

Vill också slänga en känga på försvarsspelet över lag, ser fruktansvärt tafatt ut större delarna av denna och tidigare matcher. Otroligt att Forsberg ännu inte fått till den biten.
Kommentera

Monno:

Är ju ganska tydligt vart vårt problem sitter. Vi har gjort fjärde mest mål i serien men bara Leksand har släppt in fler. 

Vi saknar nog en defensiv pjäs som Ahnelöv enormt. Hoppas vi bara kan gneta ihop tillräcligt med poäng så vi inte är helt avhängda när han kommer tillbaka.

Offensiven verkar ju sitta iaf, kanske dags att bara nöta försvarsspel på träningarna framöver.

Kommentera

Monno:

Ha ha jävla Widing vilken looser. "Grabbarna i örebro kan köpa en trisslott" som kommentar efter Örebro kommit tillbaka från 0-3 och 3-4 och vänt och vunnit på straffar med 5-4.

Kommentera

Nä fan va värdelöst det känns...
Vi FÅR inte förlora såna här matcher!
Har haft en jävla tro på det här laget. Men när man förlora en match som den här ser det mörkt ut. Vi var ju så jäkla mycket bättre!
Luleå på lördag blir ju ingen lätt match det heller direkt.
Kommentera

Monno: Ärligt talat. Om målvakterna varit tvärtom, dvs att Ullmark vore ny och Reideborn var kanon ifjol. Hade Ullmark inte varit given andremålvakt för länge sedan och fått spela mycket mindre?
Kommentera

NuMo:

Vet inte vad man ska säga om Roche heller. Fantastiskt bra med pucken, bra passningsspel men ibland får han Cumiskey att se ut som en defensiv back. 

Hade förväntat mig mer av honom i i PP, trodde han var en sådan som skulle stå på blå och mata skott eller fördela spelet. Men det har man inte sett mycket av. Är faktiskt ganska besviken på den värvningen sett till vad jag hade förväntat mig.

Kommentera

J F K: Håller med om allt. Känns som det behövs förstärkning i tränarstaben, en som jagar på mer än de som är nu.
Kommentera

NuMo: Ja. Håller vi på såhär är det ju inte oväntat om vi blir sist.
Tycker vi presterar så himla bra men ger bort matchen helt på egen hand!
Kommentera

supertr?tt: Jag tycker att man får skylla sig själva. Vansinnigt målvaktsval. Ett par fatala misstag och sedan när man slutar spela i tredje. Vi var de två första spelmässigt överlägsna och borde vunnit klart.
Kommentera

supertr?tt:

Det är bedrövligt, men jag börjar känna att vi egentligen inte har en chans.

Om en häst förlorar med en snorlobb 200 gånger i rad, så är man egentligen inte nära.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Det här är ju ett riktigt looserbeteende.

Kommentera

supertr?tt:

Oroväckade att vi fortsätter ge bort matcher!

Kommentera

Rytter:Den här matchen är årets gåva till DIF. Bedrövligt.
Kommentera

NuMo: Fast det har vi inte haft. Ullmark har inte varit riktigt vass en enda match.
Jag tycker att Modo blir för fega. Vi slutar spela ordentligt och sedan är det ett snyggt mål där vi räknar fel.
Kommentera

NuMo: Som sagt, matchen förlorar vi tidigt av misstag, och för att vi inte vågar vinna i 3:e
Kommentera

NuMo:

Nej Nej Nej, det är ett skämt!

Kommentera

Vi säger ju att vi har en av seriens bästa målvaktspar. Vi får ju redan i inledningen ett bevis betydelsen av det. När det går dligt för den ena, då träder den andre in.

Kommentera

J F K:

Tycker JL varit bästa back idag. Fan vad många situationer han löst i egen zon genom att vänta ut motståndarna vid sargen och spela enkelt, istället för att vara rädd för smällen och stressa iväg pucken.

Kommentera

J F K:

Sådär ska possler spela. Pass och skott! Nu trycker han den stenhårt i ramen.

Kommentera

J F K: Har linjedomarna något oss? Många tveksamma beslut som gått emot oss varje gång.
Kommentera

S-vikaren: Är det inte dags att bänka Hari ett tag?
Kommentera

NuMo:

Ja, för det är Påsen han heter!

Kommentera

NuMo: Säcken tycker alltså att DIF gör en ok match? Bortsett från målen vet jag inte vad han ser?

Aja nu kör vi sista 20!
Kommentera

Monno: Jo, tyvärr så sa han Per-Åke.

Utbildning!

Kommentera

Rytter: Han åkte för high stick. Var det inte ögonbrynet som blödde?
Blod var det iaf. Korrekt dömt.

För övrigt, sa Nordgren verkligen Per-Åke om Skröder?
Kommentera

Rytter: Jag kan inte klaga på två+två för det där om killen börjar blöda. Helt onödigt av Nättinen när vi var ordentligt på gång.
Kommentera

NuMo:

Var inte en hög klubba utan en handske i ansiktet. Tror det kom lite blod ur näsan, så det var nog korrekt. Vet inte hur man bedömmer när det inte är en highstick.

Kommentera

NuMo:

Oj vi gör nog verkligen en bra match idag, till och med Wikegård tycker vi är bättre.

Kommentera

Rytter: Det missade jag. Förtjänade vi det? Satt och försökte hålla ordning på mina galopperande fingrar. kan ju inte skriva om jag inte ser vart mina fingrar är. konstigt. Det är ju inte så när jag går t.ex. Inte behöver jag titta på fötterna när jag går.
Kommentera

spud:  Du har nog rätt. ;)
Kommentera

Red ut denna period!
Kommentera

NuMo:

JA det måste vi få eftersom det blev 2+2. Jobbigt läge.

Kommentera

Jag hade fel. Skröder är fortfarande en shl spelare av god standard.
Kommentera

Rytter: Kan vi få ett bra boxplay nu.
Kommentera

Rytter: Vad skönt att ha en målvakt som ser trygg ut.
Kommentera

NuMo:

Fy fan vilket anfall av förstakedjan. Där hängde inte DIF med alls.

Kommentera

NuMo:

Reiderborn håller på att spela till sig förstaspaden för ett lång svit av matcher nu.

Kommentera

Rytter:  Men slarv fick vi på en gång. men hålet är igentäppt nu.
Kommentera

Rytter:

YES!!!! Inget jävla slarv nu!

Kommentera

Rytter:  Helt obegripligt att man tvingas kolla det där.
Kommentera

1632460 · »