1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507158 inlägg · 4104 ämnen

DIF-Modo

« · 1645026 · » Till forumet

Sv: DIF-Modo
hanzon:dom tränar inte på straffar tror jag varje enskilda spelare gör kanske det men inte hela laget 
Kommentera

Modo har förlorat på straffar i de tre senaste matcerna som gått till straffar. Luleå,Färjestad och nu Djurgården. Det måste till mera träning på¨straffar framöver.
Kommentera

Rytter:

Hari började säsongen övertygande, sen har det blivit krångligt och krampartat. Hans tekningsprocent är däremot supernyttigt i rätt lägen.

Kommentera

J F K:jag tror att Modo saknar flanagan väldigt mycket speciellt i pp han var inte så dålig defensift heller +2 faktiskt gör en kedja med nättinen,flanagan och skröder nättinen var ändå rätt bra idag 

Kommentera

J F K:

Från dagens mach så är det ju Olofsson som är ett tapp under JVM, visst han sticker inte ut men han jobbar iaf. Samma sak med Hari han får mycket skit (med all rätt), men han jobbar fan dubbelt så hårt som Kempe och Nylander i defensiven.

Kommentera

Sawchuk:

Rent realistiskt så spelar det ju ingen roll vem som drog på sig tvåminutaren. Jag har svårt att tro att vi någonsin kommer att använda Brashear på sättet att han skall slå någon gul och blå för svensk hockeys bästa.

Vi får vara glad om han koncentrerar sig på att någon gång under säsongen riktar in sig för att köra över någon som riktigt förtjänat det under säsongen. Sen har han gjort sitt.

Kommentera

NuMo: Nylander var hyggligt nära på straffen, men de två första sög.

Nej, jag har heller aldrig känt mig så maktlös. Jag ser inte hur i hela friden man ska vända på detta med en låt-gå attityd. Nya spelare i all ära, men vad spelar det för roll om inte alla gör sitt bästa?

Som det ser ut så får vi ett mycket bättre lag under jvm om vi ska se något positivt i bedrövelsen.
Kommentera

Sawchuk: sen kan dom ju inte bara sjḱjuta utanför hela jävla tiden speciellt Roche hur fan svårt ska det vara träna på att träffa målet
Kommentera

hanzon:

Deilert tokladdar på vår "Stjärna" Nylander. Självklart ska det markeras, tyvärr sitter den som ska göra det längst ut på bänken och önskar han var någon annanstans.

Kommentera

modomille:Vi har väl haft han en gång, visserligen ass coach.

Kommentera

hanzon:ullmark är väl ute och stpppa pucken vid sargen sen försöker han typ flyga till målet
Kommentera

NuMo:Roche får ta på sig DIF:s mål som betydde 2-2, jävligt onödigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk:hade hundra gånger mer velat haft andreas johansson som coach istället 
Kommentera

Sawchuk:

Ja, vi vinner ju SM-guld!

Det tycker jag låter roligt.

Kommentera

NuMo:

A.F tycker att vi kan vinna över alla lag och att om killarna gör sitt jobb så tar vi Linköping, det känns tryggt!

Kommentera

NuMo:skjut för fan bara ett jävla slagskott herre gud vad dom ska ditta och datta dessutom är ju ullmark skit dålig idag 
Kommentera

Vi var inte ens nära att göra mål på straffarna. Possler vred ju varenda led i sin egen kropp ur led, men helt utan anledning.

Jaja. Såklart så går det bra att bjuda på ett par mål varje match. Vi har ju råd med det.

AF är djävligt nöjd, hör jag mig säga. Vi sover gott i natt.

Kommentera

NuMo:

Jag har faktiskt ALDRIG kännt mig så uppgiven över Modo som nu och då har vi ändå varit med om en del.

A.F är ganska nöjd i varje fall...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk:

Straffläggare.

1 Skröder

2. Skröder

3. Skröder

Eller så kanske man inte ens kan göra? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk:

Straffskyttar

1. Donald Brashear

2. Peter Öberg

3. Samuel Påhlsson

Kommentera

Sawchuk:

Hårt hemjobb av Nylander där i 4-4.......

Men såklart, han skiter väl i om Modo spelar i allsvenskan nästa år.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Som sagt, om vi skruvar på lite detaljer så löser det här sig.

Kommentera

NuMo: Det är klart att man kan säga en sak internt och sedan ha en fasad utåt, men nu är det ju uppenbart att man tappat omklädningsrummet. Man kan snacka hur djävla mycket man vill om detaljer när det finns spelare som inte bryr sig om det i alla fall. Fiala har varit bänkad två matcher hittills efter bristande attityd. Då har han ändå sett miljontals gånger med engagerad ut än ett par killar idag.
Kommentera

Sawchuk:

Om vi går till straffar. Blir spännande att se om Skröder lägger en.

Kommentera

NuMo: Det är ju tur att Anders rättat till några detaljer.
Hade vi tio skott på mål? Och ändå så hade vi inte en defensiv spelide.
Kommentera

Randy Marsh:

Finns ett rätt bra ordspråk i Kanada för det som är ett av Modos större problem just nu.

" There is no I in Team "

Kommentera

Cyklob:

Ett av det mest beklämmande är när man hör AF i intervjuer prata om "vi skruvar på detaljer" (När det känns som stora klossar som inte sitter på plats) , Vi blir ständigt bättre (Fast de andra blir ännu bättre på samma tid), "Vi tittar inte och bryr oss inte om tabellplaceringen" (Ungefär som att vi spelar lika gärna i div. 1) "Vi har inte råd med nya spelare" (Men vi har råd att inte ta emot 30 miljoner ifall vi åker ur)

Redigerad kommentar

Kommentera

Det känns som att spelarna spottar oss supportrar i ansiktet just nu. Har aldrig sett ett sådant här viljelöst lag på isen...
Kommentera

Cyklob: Fast idag handlar det ju inte om att vi behöver en spelare i första hand. Nu handlar det om att någon av de tre i båset växer fram en stake och ställer krav. Det blir konstig stämning när vi har några i laget som inte spelar för laget.
Kommentera

J F K:

Nättinen visar mest vilja...

Kommentera

J F K: Hur många poäng tog Timrå när dom åkte ur?
Knäcker vi dom?
Kommentera

Sawchuk: Det här laget är ju kört.
Brukar va väldig positiv men vet inte hur det här laget ska bli annat än sist.

Liksom var är inställning i PP? Glider omkring.
Kommentera

Sawchuk: Nättinen ser ju rätt bra ut, men sannolikt är det för att de som ska vara bra inte är det. Jag ser verkligen ljusning då det verkar vara noll krav. Några stycken jobbar skiten ur sig, men vissa tänker väl på julkorv och jvm.
Kommentera

Rytter:

Vi satsar på så låg snittvikt som möjligt på spelarna i PP, vi är på 63.5 kilo nu men vi siktar på -60

Kommentera

Sawchuk:

Ja, åker vi ur så kommer Foppa att gå till historien för den som gjort den pinsammaste värvningen någonsin.

Nättinen gör ytterliggare en bra sak. Men rågan är väl om vi ens kommer till några farliga avslut i PP.

Kommentera

Nu lär man väll som vanligt få många på sig. Men jag säger det återigen, ska vi ha en minsta möjliga möjlighet att spela i shl nästa säsong krävs värvningar och det räcker inte med 1 spelare utan det kommer krävas betydligt fler spelare för att vända på detta samt få in ny energi och spets. Jag vet det kostar pengar klubben har inge pengar osv men skulle MoDo åka ur så kommer vi knappast ha något MoDo kvar längre för klubben klarar aldrig av att åka ner i Allsvenskan ekonomiskt. Det finns 2 val man får chansa nu och plocka in lite spelare kosta vad det vill eller så spelar vi i allsvenskan nästa säsong som bäst.

Och nog behåller jag hellre klubben en att den ska läggas ner.

Klubben bör höra av sig till sedinarna foppa mfl om lån eller något med för att underlätta värvningar.

Kommentera

Sawchuk:

Ta chansen nu och visa att ni vill vinna, utnyttja detta PP nu. Djuse får gärna visa att han inte hunnit lära sig hur vi spelar PP genom att panga in den från blå.

Kommentera

Sawchuk:

In med Brashear framför mål i PP nu!

Kommentera

Rytter:

Klart att jag innerst inne vill att Modo vinner. Men i en sån situation kan man inte annat än att bli ironisk.

Kommentera

Sawchuk:

Färjestad och Leksand ser ut att dra ifrån tyvärr.

Kommentera

NuMo:

Roche tvingas göra Brashears jobb för att Brashear tvingas sitta som ett fån på bänken och undra vad fan han lyssnade på Foppa för.

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrik Källstr:

Om man tycker att det är bra att motståndarna gör mål och samtidigt kallar sig för modosupporter, då är man fan helt jävla dum i huvudet.

Kommentera

Brashear ska inte få nån mer istid idag eller? Det är ju som att köpa sig ett par skridskor och ha dom i källaren hela livet.

Han kan väl åtminstone få komma in och försöka mörda nån?

Förresten Ullmark, dra till USA så snabbt som möjligt! Detta lag kommer bryta ner dig mer och mer tills du inte orkar mer.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Ni ska nog se att A.F och company hittar en väg att förlora ikväll också.

Som JFK säger kommer Modo som lag aldrig visa hjärta så länge som Kempe och Nylander får bete sig som bortskämda snorungar.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Ja, de där spelarna som har mosig hjärna skall vi undvika. Vi leder med 2-0 och så bestämmer sig Roche att försöra för hela jävla Ångermanland!

Kommentera

Cyklob:

HAHAHA!

Jag väljer också att skratta åt eländet. Nackade höns skulle vara kyligare och mer organiserade än Modo efter att vi släppt in ett mål.

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrik Källstr: Är jag blind?? Nog fan ligger lite av pucken på
Linjen..... Jaja Roche kan dra åt helvete, nu tar jag natt och skiter i resten
Kommentera

Cyklob:

Det där är nog fan inte mål... Tyvärr får man nästan säga då Modo inte förtjänar vinst.

Fan va gött, det var mål!

Redigerad kommentar

Kommentera

Ja man kan inte annat en att skratta åt årets lag. 
Kommentera

Mjo, så kan det gå!
Kommentera

« · 1645026 · »