Redigerad kommentar
Snipan: Ja inte inte fan klarar om ett kval om dom skall gå in med samma inställning som dom har gjort i dom senaste matcherna.
Tror faktiskt att avsaknaden av rätt inställning och ödmjukheten är en av dom största motståndarna i kvalet !
Det är nog intre bara att slå om på strömbrytare precis !
Men jag hoppas jag har jäkligt fel.
Redigerad kommentar
Smurfen: Jag har tyvärr samma farhågor. Jag räknar med täta tillställnigar där bl.a. inställnig och hur man lyckas i special teams brukar avgöra. Det är inte till MoDos fördel. Däremot tror jag att vi kommer att ha det bästa målvaktsspelet och det brukar också kunna vara avgörande.
modomille: Jag hoppas naturligtvis att du har rätt, men jag är tyvärr inte lugn.
Vill påminna om Danmarks lag i JVM. De hade en back från Malmös J20, de andra spelade i den danska ligan. Lagets målvakt hade inte ens första spaden i sitt lag i danska ligan, andre målvakten tror jag spelade i Växjö J20. Framåt var det också tunt, med undantag för Eller, Ehlers och Björkstrand (de var lysande). I gruppspelet förlorade man mot Ryssland i OT, förlorade med uddamålet mot Tjeckien och vann mot Schweiz. Jag tycker det visar att ett hopplöst underlägset lag på pappret kan "överprestera" i kortare turneringar (t.ex. en matchserie om 7 matcher). Inställning tror jag är det abolut viktigaste för att kunna överraska.
Tror också att lagets verkliga kapacitet viusar sig över en längre serie. Har inte Rögle tom haft en uppåtgående trend i serien? De kommer iallafall att sluta 4:a i allsvenskan. Usch!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sven Tuta:
Sedan år 2000 har 16st LAG ramlat ur Elitserien/SHL.
ALLA dessa lag har innan kvalserien varit säkra på att deras Elitserielag skulle vara starkare än det Allsvenska motstånd som väntade.
MÅNGA har haft starkare uppställningar än vad Modo kan ställa på benen i år.
Det är dags för alla att inse att enda sättet att klara sig ur det här är att kriga, kriga, kriga till sista blodsdroppen. Det kommer inte att vara någon klasskillnad, det laget som vill betala det högsta priset på isen kommer att vinna SHL biljetten.
Att bänka Torp skulle dock inte vara någon nackdel.
J F K:
En matchserie kan vara en fördel om Modo är rätt förberedda. Det är tre veckor kvar vilket borde innebära två veckors furiöst tränande i maxtempo. Skit i hur matcherna som är kvar går.
Spelarna borde ha 12 timmars arbetsdag de här veckorna vilket innebär att special teams SKALL vara förberedda samt att alla spelare ska ha gjort allt för att toppa formen.
Den spelare som inte jobbar hem eller tar en onödig hakningsutvisning i denna matchserie borde få stå i offentlig stupstock framför arenan.
Denna matchserie är viktigare än alla OS-guld Stanleycuptrofeer och SM-guld. Hela Modos framtid står på spel och med det kittet som håller i hop bygden.
Förlorar Modo första matchen i serien kan det gå hur som helst, det känns som första matchen är nyckeln.
Sawchuk:Gör som Leksand, byt ut tränaren Perra, låt Markus och Foppa leda laget över kvalet. Seddan får vi hoppas på en kompetent tränare till nästa säsong.
Vi har inte råd hamna i allsvenskan!
Sven Tuta: För Modos del är ordningen i direktkvalet som sådan :
Hemma, Borta, Hemma, Borta, Hemma, Borta, Hemma
Smurfen: Nja, så läser inte jag det. Om vi utgår från att MoDo blir 12:a (svårt att se ngt annat), så spelar de:
Borta-Hemma-Hemma-Borta-Borta-Hemma-Hemma
DK 2:1 150316 19.00 Lag 2 från Slutspelserien - Lag 12 från SHL
DK 2:2 150319 19.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelserien
DK 2:3 150322 16.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelsserien
DK 2:4 150325 19.00 Lag 2 från Slutspelserien - Lag 12 från SHL
DK 2:5 150328 16.00 Lag 2 från Slutspelserien - Lag 12 från SHL
DK 2:6 150331 19.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelserien
DK 2:7 150403 19.00 Lag 12 från SHL - Lag 2 från Slutspelserien
Snipan: www.hockeyallsvenskan.se/wp-content/uploads/2014/12/spelschemakval.pdf
Då måste jag läsa helt galet från denna sida !
Denna sida ligger ute på Hockeyallsvenskans hemsida
Smurfen:
Jag hoppas verkligen att det är Smurfens lista som är korrekt, att börja borta är helt galet!
Snipan: bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/02/05/allt-om-kvalet-datum-hur-det-funkar/
Enligt Mrmadhawk är det då H-B-H-B-H-B-H.
modomille:
'Problemet' med nästa år att Modo redan har fyllt forwardsbesättningen om vi förutsätter att Skröder stannar och Jesper Olofsson värvas, vilket är väldigt troligt.
Smolenak, Haataja, Possler, Kempe, Skröder, Olofsson, Olofsson, Grundström.
Där är det stopp. Hari är en för dålig hockeyspelare för att lyfta ett par av dessa forwards.
Emil Pettersson lär ta en centerplats, värva en duktig (billig) center från allsvenskan och satsa på två riktiga kanoncentrar.
Om nu Modo överlever kvalet.
Nikki Nio: Hari och Kempe kan bli aktuella som centrar kanske.
Dock vill jag inte behålla Hari så...
Vi måste UTVECKLA spelarna och spela på något sätt där vi kan utnyttja deras kompetens. Vi måste få de vi har att bli bättre och inte bara stagnera. Jag tror inte att det är en tillfällighet att spelare som Ritola och Kempe den äldre blivit mycket bättre direkt de lämnat. Jag känns mig helt hundra på att många i truppen har betydligt mer hockey i sig än vad de presterat i vinter. Det känns som oavsett vilka Svartvadet värvat så hade det gått dåligt.
Sven Tuta:
I just detta fall beror det sannolikt på att Modo har tre tränare men ingen som kan ett jota om hockeytaktik.
Redigerad kommentar
Sven Tuta: Önskar att jag kände samma förtroende för Modos chanser.
Efter gårdagens match känns det inte bra att gå in i ett kval mot lag som har allt att vinna.
supertr?tt:
Och allt att förlora också, dom har överansträngt sina spelarbudgets och skrivit korta kontrakt för att gå upp den här säsongen, och gör dom inte det kommer dom tappa många spelare och ha reducerade spelarbudgets, så inte bara Modo som har stor press på sig.
Sven Tuta:
Problemet är att när man sparkade Anders så tog man in en tränare som var väldigt lik honom, dvs en skön snubbe som kan få ihop ett lag men som behöver vara uppbackad av jävligt slipade personer för att lyckas. Se Bert Robetsson och Tommy Samuelsson.
Amitiel: Finns nog några lag som sitter i den sitsen förståss.
Har du koll på vilka lag som gått all in och kanske måste ta klivet iår?