1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507685 inlägg · 4105 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2008-02-14

983932 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2008-02-14
Gidde:

Och dom säger inte mjau
Kommentera

Lumber Jack:

Nja, det var en annan bok...
Kommentera

Gidde: Är det Luleås kan jag nog hålla med. Såg sista fem och sudden. Lärking visar åter att han är i behov av en lång timeout.
Kommentera

Gusse:

Vore det inte lättare om vi tog och skyllde på domaren, som det just nu görs i en annan bok?!

Inte kan väl vi ha spelat dåligt, och motståndarna varit bättre?!

Nääää....
Kommentera

45 matcher och bara två oavgjorda ,,Nått rekord eller? Och dom två matcherna vann man i sudden ..
Kommentera

Poffa: Förlåt. Det blir idel vinster tills SSK borta, då får jag också se dem och då blir det väl pannkaka igen.
Kommentera

knaskamilla: Skulle vara kul om dom skärpte till sig nån match av dom 55 i grundserien och spelade en rolig anfallshockey och lyckades få tryck på sin motståndare..Jag tror åxå att dom andra lagen som går till slutspel åxå kommer att skärpa till sig ..
Kommentera

Poffa:

Jag hoppas att jag har rätt. Jag tror att jag har det också. Nog för att matcherna nu också är viktiga, men det är klart som fan att det känns annorlunda när man kommer in i ett slutspel.

Plus att man inte ska underskatta Sthlms-spöket (trots att vi vann en match där förra säsongen).
Kommentera

knaskamilla: Jag tror du har rätt.

Omgång 54 och 55 ifjol var nog det mest bedrövliga jag sett. MODO var helt värdelösa. Trots det gjorde de ett skapligt slutspel.
Kommentera

shinzawai: " Första matchen man får se live på två månader också detta."

Ditt fel, med andra ord. Jälla svikare.
Kommentera

Gusse:

Man skulle ju kunna tänka sig att dagens tama MoDo faktiskt blir lite taggade och skärper till sig i ett slutspel.
Kommentera

NuMo: När slutspelet börjar blir matcherna ännu hårdare och snabbare..Hur skall dagens tama Modo klara det ,
Kommentera

shinzawai: Tyvärr så kan man ju inte betrakta honom som en powerforward. det går ju ungefär i samma tempo som för Werna, men mycket softare. T.o.m. tacklingarna är för softa och rena, det blir ju liksom ingen impact. Nä, svält honom så knotorna kommer fram.
Kommentera

Vad i helvete har jag just bevittnat? Det här måste vara den sorgligaste insatsen av Modo i år, till att börja med. Första matchen man får se live på två månader också detta. Blä.

Jonasén försökte i alla fall.
Kommentera

knaskamilla:

Tragiskt att skaparen av spelet ska behöva tillgripa sådant simpelt fusk.
Kommentera

knaskamilla:

Måste erkänna att jag tar på mig förlusten!!!

Hade ju lovat att ta tvättstugan ikväll, men när jag kom hem från jobbet så hade frugan och barnen fixat till finmiddag dagen till ära.

Så det blev förrätt med öl, varmrätt med vin, efterrätt med kaffe & avec.

Så när jag äntligen kom ner i tvättstugan så stod det redan 3-0 :(

Sorry!
På lördag ska jag däremot göra min plikt, jag lovar!!
Hoppas bara MoDo också gör det, för idag var det mer än lovligt tamt...
Kommentera

knaskamilla: Undrar vad som blir priset? Jag tror att det får bli en gammal MoDo-hand. Har en undanlagd någonstans.
Kommentera

Det mest spännande ikväll var att följa MoDo-bingon. Bara för att sen komma hem och märka att NuMo redan hade vunnit.
Kommentera

källan: Känns som ett lyckat val att skita i hockeyn, spara 89 kronor, spara 2,5 h av sitt liv och istället bege sig ut i månskenet och åka lite skidor. Lite friskt, men sicket glid!
Kommentera

Att Färjestad skulle vända och att Lhc skulle vända var det värsta som kunde händå modo :(
Kommentera

Berka:
Definitivt inte HV i varje fall.
Kommentera

scim: Jag undar om de är värt att fara till ö-vik på lördag för att se modo möta de tristaste gänget igenom tiderna?! Modo visar upp ett spel som får vattengympa att verka tokspännande och mora... ja vem vill se på mora!?
Kommentera

Paddan:

Det är de där jäkla resorna ner i obyggden och den asociala atmosmissär som råder där nere som ställer till det.

Stockholmare, rent allmänt alltså, jäktar omkring och letar utbud. Så fort de hittar något som passar så lockas de av att välja något annat i stället.

Nä, tacka vet jag Norrland där folk blir överlycklig när de träffar en annan människa. Då blir det kaffe och bulle och sen spelar man hockey.
Kommentera

BINGO!

modo95, modorules och Deniise.

2 timmars pärs är över. Ja hockeyn var ju inte så underhållande heller.
Kommentera

NuMo: Japp en bortavinst på va va de?! 9 säsonger typ hahaha. Nä fy fan va blek man kan vara!!! De känns som modo inte har något spel!! Man skapar inget på egen hand, man ser trötta ut efter 5-6 minuter, backarna e tokstressade å ingen forward kan slå ett riktigt pass, (ändå har man peter forsberg att titta på på träninigarna)
Kommentera

Paddan: hahahaha
Kommentera

NuMo: Man undrar ju vad det är för speciellt i Stockholmsluften som gör att MoDospelarna, oberoende av tränare och vilka spelare som ingår i laget, ser ut nästan som kompletta nybörjare på ishockey så fort de spelar elitseriehockey i Globen eller på Hovet. Är det något sånt där pysskologiskt?
Kommentera

Berka:

Bara vi inte får Djurgården i ett eventuellt slutspel. Det är det enda laget vi inte kan vinna mot. Det spelar inte någon roll om så Modospelarna briner med fosforlåga, så slocknar den när den hamnar i Stockholmsvattnet.
Kommentera

källan: HUga jag grinar..... Djurgården är så dåliga så där hade jag inte förväntat mig mera... Men vad håller modo på med???!! Skulle modo spela på 75% så skulle man slå dif med 5-0. Ånu forlorar vi med 3-0, så frågan e hur många % spelar vi på igentligen?!
Kommentera

källan:

Inte en enda spelare får godkänt. Inte ett enda avslut når ju fram till mål ens. Sen spelvändningar av dif och det långa passet till fri forward som lök på laxen efter det.
Kommentera

MorganaLefaey: hahahahahhaha, skulle ju varit bättre om man spelade med kramfors xD
Kommentera

NuMo: Man blir så less så less. Funderar på att se vad man chef säger om jag gör lika mycket jobb i morgon som spelarna gör på isen idag.

3-0 och nu blir det till att se på Brynäs - Luleå i stället. Om det är någon som vill köpa en biljett till lördagsmatchen så har jag en till salu. Jag vill inte förstöra den dagen också.
Kommentera

Nu ska dom väl antagligen börja halka ner i tabellen ungefär som om dom spelar efter en lista när dom ska vinna och förlora.
Kommentera

MorganaLefaey:

Nu går man bort sig framåt och bakåt. Djurgården ser ju ut som Tjeckoslovakien.
Kommentera

MorganaLefaey: Paltkomat som alltid kommer på Stockholmen. Det är någon naturlag antagligen. Vi är ju vana friskt vatten och klar luft.
Kommentera

Berka: okej, har aldrig hört talats om han :P men kanske finns på youtube :P
Kommentera

NuMo: Det är så otroligt slött spel så det finns inte. Inget tramp, ingen kamp och alla pass är väl en halvmeter från där de borde vara. Varför i alla fall inte gå ner på färre folk och försöka få upp farten lite. Men samtidgt så har väl inte direkt någon gjort så mycket så de borde få vara med i den toppningen.

Kommentera

Berka: Hahaha
Kommentera

oscaaaar: Ja men precis, känner du till Brett Smith? Enl mig är han given iaf..
Kommentera

Berka: exakt, att inte ecke köpte in nån spelare innan transfern stängde. ni ser ju, mora nyförvärv har gjort 2 ikv och saiks har gjort ett.
Kommentera

oscaaaar:

BINGO!

www.hockeysnack.com/medlem/NuMo/filarkiv.php?showfile=bingo.jpg

Westerlin13 (Släkten är värst.) - NuMo (Otroligt) - Pål Emik (Ännu mer fantastiskt.)
Kommentera

Men om dom andra resultaten håller sig så slipper modo hamna längre ner i tabellen.
Kommentera

oscaaaar: De känns ju långt borta iaf. =/ Asså susse,svarten,hasse j ,hållberg va e de som händer!! Dom gammla rutinerade spelarna spelar ju sämres ove molins farmor..
Kommentera

Berka: 2 frilägen och i dom tappad puck. Det blir ingen trepoängare denna match iaf.
Kommentera

källan: Asså vad har modospelarna gjort i lg-games uppehållet??! Mot fbk va vi horribellt dåliga å denna match går nog till historien!! Underhållningsvärdet på denna match måste ligga närmare 0. De brukar ju vara så roligt att titta på modos matcher som modosupporter, men nu e de inte roligt eftersom modo har ju inget spel!! Dom få chanser modo fått är rena tillfälligheter. (besviken)
Kommentera

NuMo: modo spelar ju förfan pinsamt dåligt
Kommentera

källan:

Förlamat, fantasilöst zombiespel i våra PP.

Nä, matchebilden är den förväntade. Varför ser man inte på Dallas i stället?
Kommentera

För sent nu!
Kommentera

Varför kan inte modo bryta trenden att förlora i stockholm?
Kommentera

Paddan: Äh, så fel du hade, han fick ju bara ett assist på målet.
Kommentera

983932 · »