Referee(s) | Patrik Sjöberg, Thomas Forsström | |||||
Linesmen | Fredrik Altberg, Björn Wettergren |
Salle:
Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Ritola-Svensson
Hari-Schremp-Andersson
Hedman-Forsberg-Westin
Tollefsen-Meyer
Pöck-Lehtivuori
Ahnelöv-Westin
Ser ut som förväntat.
MODO Hockey | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4th Line | 25. Hedman, Anton | 26. Forsberg, Kristian | 35. Westin, John | |||||
3rd Line | 13. Andersson, Fredric | 19. Schremp, Rob | 62. Hari, Janos | |||||
51. Ahnelöv, Jonas | 2. Westin, Jens | |||||||
2nd Line | 31. Axelsson, Dick | 18. Ritola, Mattias | 23. Svensson, Björn | |||||
3. Lehtivuori, Joonas | 22. Pöck, Thomas | |||||||
1st Line | 10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 44. Danielsson, Nicklas | |||||
55. Tollefsen, Ole Kristian | 34. Meyer, Frederick | |||||||
Goalies | 32. Tellqvist, Mikael 1. Forsberg, Anton |
Salle: Eller ;-)
MODO Hockey | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4th Line | 25. Hedman, Anton | 26. Forsberg, Kristian | 35. Westin, John | |||||
3rd Line | 13. Andersson, Fredric | 19. Schremp, Rob | 62. Hari, Janos | |||||
51. Ahnelöv, Jonas | 2. Westin, Jens | |||||||
2nd Line | 31. Axelsson, Dick | 18. Ritola, Mattias | 23. Svensson, Björn | |||||
3. Lehtivuori, Joonas | 22. Pöck, Thomas | |||||||
1st Line | 10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 44. Danielsson, Nicklas | |||||
55. Tollefsen, Ole Kristian | 34. Meyer, Frederick | |||||||
Goalies | 32. Tellqvist, Mikael 1. Forsberg, Anton |
04:40 | 0-1 (EQ) | MODO | 24. Sundström, Niklas 10. Skröder, Per-Åge |
05:25 | 0-2 (EQ) | MODO | 19. Schremp, Rob 62. Hari, Janos 55. Tollefsen, Ole Kristian |
spud:
10:52 | 0-3 (PP1) | MODO | 23. Svensson, Björn 44. Danielsson, Nicklas |
Wesslau ut - Sandberg in
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
NuMo:
Nu jävlar vill jag se Modo spela Bäckman hockey resten av matchen. Trots att vi leder med 3-0 så har det varit jävligt slarvigt bakåt. Hade lika gärna kunnat stå 3-2 med de chanser vi bjudit på.
Redigerad kommentar
Nieminen:
Det man kan säga är ju att Tellqvist vann matchen mot Wesslau på knock. Skönt för han.
Fy fan. Hade jag hållt på Djurgården hade jag haft sönder någonting. Två stolpträffar, en ribbträff och en puck som räddas på mållinjen. Utöver det så äger Djurgården stora delar av perioden. Till råga på allt så kommer det här jävla laget och smäller in tre puckar.
Men nu håller jag ju inte på Djurgården så jag har inte haft sönder någonting. Faktum är dock att Djurgården är bättre och jag är sjukt nervös. Vi spelar inte bra.
NikkiNine:
Jag tycker att det ser mycket bra ut. MoDo går ner i tempo i slutet av perioden, men de håller Djurgårdarna på rätt sida hela tiden och det känns aldrig riktigt farligt.
Hari har varit ruskigt bra. Nu måste han väl ha spelat till sig en ordinarie plats?
Salle:
"Nä fortsätt kriga offensivt och låt INTE DIF komma in i tempo och match."
Jaha så du tycker att vi tryckte tillbaka DIF och inte lät dom komma in i tempo och match fram till 3-0?
DIF hade ju sjukt många lägen ensam med Tellqvist, t.ex Puck i ribban vid 0-0, nära 1-1 innan 2-0 målet och sedan bjudningen när vi spelar PP.
Nej jag vill se modo ta vara på denna ledning, nu har vi 3-0 med 2 perioder kvar. Finns ingen ide att chansa för mycket, spela smart och gå för spelvändingar och långa anfall när vi har läge. Jag menar inte att vi ska backa hem med hela laget och avvakta, men det finns ingen ide att tok checka när vi inte har läge.
Vill se modo spela som i slutet av första, man drog ner tempot men hade ändå bra koll och låg på rätt sida hela tiden. DIF fick mer puck i slutet men skapade betydligt mindre, dom var ju mest ute i sarghörnen och snurrade.
Rytter:
MoDo kunde ha gjort 2-3 mål till också, som när Danielsson missade öppet mål eller i kontringen med Hari. Sett över hela perioden så har MoDo definitivt haft flest heta chanser och leder helt rättvist.
spud:
Fasth får ju bete sig hur han vill. Han kan slå en spelare på pungen med spaden och experten skrockar och säger "Hohoho, vilken vinnarskalle han är!".
Bad_Brett:
Har aldrig sagt att MoDo inte leder rättvist. Sett till chanser så gör man så helt klart det. Det enda jag sagt är att jag vill se MoDo stänga matchen och spela smart, inte fortsätta med en tokoffensiv och bjuda på frilägen och 2 mot 1 lägen som man gjorde de första 10 minuterna för då kan det svänga fort.
Rytter: MoDo helt utspelat och vips...
24:07 | 0-4 (EQ) | MODO | 10. Skröder, Per-Åge 22. Pöck, Thomas 44. Danielsson, Nicklas |
Rättvisa!!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Dags för MODO Hockey att åka till huvudstaden igen. Tidigare under säsongen har det varit lyckosamma utflykter.
Faktum är att MODO Hockey besegrat både Djurgården och AIK i Hovet.
- Vi åker till Stockholm med revanschlust efter hemmaförlusten i fredags, säger headcoach Ulf Samuelsson.
Aktuell elitserieomgång
Ikväll: Linköping - Skellefteå, Frölunda - Färjestad.
I morgon:Luleå - Timrå, Brynäs - HV71, Djurgården - MODO Hockey, Växjö - AIK.
Headcoach Ulf Samuelsson
- Dags att åka till huvudstaden igen och våra resor dit den här säsongen har vi goda vibbar från med segrar över både Djurgården och AIK.
- Vi känner också revanschlust efter förlusten hemma i fredags. Att förlora med 4-5 på hemmaplan är ingenting vi är nöjda med.
- Trots förlusten så fanns det en hel del positiva inslag i den matchen. Vi var kreativa i vårt offensiva spel och skapade mängder av chanser. Det ska vi bygga vidare på.
- Djurgården är ett lag som har snabba omställningar. Det gäller att inte bjuda dem på någonting. De har också flera individuellt skickliga spelare.
- Exakt hur vi kommer att formera laget bestäms matchdagen.
Matchtruppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.