1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503499 inlägg · 4099 ämnen

Djurgården tappar tio poäng!

« · 56460 Till forumet

Sv: Djurgården tappar tio poäng!
Tänk i NHL då. I de flesta lag är ju mer än hälften icke EU-medborgare:-)
Kommentera

scim:

SSK, fel av mig. Ctrl + C, Ctrl + V funkade dåligt.
Kommentera

Är det SSK eller Brynäs som får tre poäng?
Poffa säger Brynäs, Frisco SSK.
Kommentera

Näää, men där är inte felet att man straffar DIF utan att man inte ställer om alla resultat då DIF spelat med fyra EU-spelare (utom dem där det spelade resultatet är bättre för motståndaren) till 5-0.
Kommentera

Poffa:

Min Brynäspolare Tommy skriver till mig nu att om de förlorat mot Djurgården istället för att vinna med 2-0 så hade de vunnit med 5-0!!!!!!!
Är det sportsligt?
Kommentera

Nää, men regler är ändå regler. Om dessa inte följs så har vi till slut ett anarkistiskt samhälle (eller i detta fall anarkistisk hockey). Detta gynnar ingen.
Kommentera

Scim:

HV-Djurgården 3-2 eft str
SSK-Djurgården 1-3
Djurgården-FBK 2-1
AIK-Djurgården 4-6
Kommentera

Hur reglerna än är skrivna så tycker jag inte att det är sportsligt att ändra i tabellen i efterhand...Hur reglerna än är skrivna ska lagen följa dem, allt annat är osportsligt...
Kommentera

Det jävligaste vid sådana här historier är inte det felande lagets poängavdrag, det är de andra lagen som sköter sig exemplariskt men ändå blir drabbade.
Några lag får poäng de inte har spelat till sig, och kan gå om de lag som slitit ihop sina ärligt.
Kommentera

scim:

FBK får 3p, AIK 3p, Brynäs 3p och HV 1p.
Kommentera

Poffa:

Jag tycker inte att det spelar nån roll alls om man har en sushikock som reservmålvakt eller inte.
Kommentera

Vilka matcher är det Djurgården kommer fråntas poäng ifrån?
Kommentera

Frisco:

Varför är inte det DIF gjort osportsligt?
Kommentera

Frisco:

Det scenario med Pihl som du beskrev skulle aldrig kunna hända, men jag förstår dig till viss del, men precis som LJ skriver så är regler till för att följas. DIF har gjort ett misstag och så enkelt är det.
Kommentera

Scim:

I detta fall ser jag inget osportsligt alls.
Kommentera

Frågan är vad som är mest osportsligt, att få poängavdrag eller att bryta mot reglerna.

Pinsamt dåligt av DIF hursomhelst...
Kommentera

svt text sida 302.
Klubbdirektör Tommy Engstrand beklagar sig.
- Vi har inte kontrollerat våra spelare.
Kommentera

Självklart borde misstag av denan typen klaras upp direkt, dvs innan nästa omgång.
Kommentera

En intressant fråga, efter varje match skickas matchprotokollet till förbundet och där borde väl man "ödsla" lite tid till att gå igenom dem. Det var väl en liknande situation för Elfsborg i AS.

Men lagets funktionärer/anställda borde även de ha något ansvar, åtminstonde borde man veta sina spelares nationalitet.
Kommentera

Tänk detta scenario: -MoDo får 9 poäng minus. De missade ett klart matchstraff på Pihl i omgång 5 av elitserien i höstas och han skulle varit avstängd 3 matcher.

Nej jag undrar varför ingen reagerat redan efter första matchen som DIF gjorde"fel" i?

Låt matcherna avgöras av spelare på planen och inte av slipsnissar på sina feta arselen (nej jag var inte med).
Kommentera

Det är lite det jag menar, ett gränsfall men ändå solklart. Det är vid såna här fall reglerna ska följas strikt, då blir det aldrig något tjafs.
Lite jävligt bara att HV fick en pinne.
Kommentera

I detta fall beror poängavdragen på att reservmålvakten som är född i Sverige, har AIK som moderklubb räknas som japan.
Kommentera

Håller med dig till en stor del Frisco, matcherna skall avgöras på isen och inte i några styrelserum. Men reglerna är solklara och börjar man "tumma" så blir det bara hönsgård så fort en regel bryts.
Kommentera

Japaner som hoppar, japaner som slänger sig, japaner som räddar straffar, japaner som inte är svenskar och kostar sin klubb 10 minuspoäng....
Kommentera

Poffa:

Hata poängavdrag.
Kommentera

Djurgården tappar tio poäng!
Djurgården tappar 10 poäng i ES wfter att under fyra matcher spelat med fyra icke EU-spelare.
Kommentera

« · 56460