1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507217 inlägg · 4105 ämnen

Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20

« · 2449991 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo MoDo behöver göra 3 mål mer än Djurgården
Kommentera

Nieminen: Vi hade nog behövt få ner det till ett mål, för att ha en vinstchans inför sista.

Dessutom tyder väl inget spelmässigt på att vi ska dunka in minst 3 puckar i sista. Men osvuret är ju alltid bäst ;)
Kommentera

hk: Ingen ide att bygga om det ända ändringen man bör fundera över är att byta ut Näsen mot den nya forwarden (om han är rightare annars inte)
Kommentera

Gusse: På grund av vår Iskalla förstfemma kan vi inte skapa tryck, dom är helt bedrövligt dåliga.
Hoppas Karlin rör om I femmorna imför tredje och att han också bänkar Nässen o Bernhard, där kan dom gott sitta, möjligen nåt inhopp i 5 mot 4
Kommentera

Majbrasan: Modo behöver ha in minst 2 klassforwards
Kommentera

Confusius:
Jag tycker mig se en utveckling sen om det kommer komma poäng i strid ström har jag ingen aning om men det går åt rätt håll.
Kommentera

J F K: Dags att bygga om i PP, vi försöker bara två varianter gång på gång på gång på gång tills pp't är slut.
Bernie -> Näsén -> Bernie skott
Bernie -> Näsén -> Woods skott
Kommentera

ToddW: 66-33 tekningar. Sånt gör mycket
Kommentera

Hampie: Att han aldrig varit, betyder ju inte automatiskt att han aldrig kommer att bli!?
Hans bästa poängnotering som seniorspelare var 13 poäng på 42 matcher i Linköping, övriga säsonger riktigt blekt med poäng.

Hos oss har han nu 11 poäng på 34 matcher, och ser ut att gå mot sin poängmässigt bästa säsong som seniorspelare.

Känns fel att klaga på honom.
Kommentera

Gusse: Woods har också varit skadad. Och han verkar helt ur form, inget funkar.
Kommentera

Steken84: man tar ju inte den fysiska kampen, fastnar i sargen hele tiden i offensiv zon.
Kommentera

Gäsp: Undrar hur mycket det är vi dock.. Tycker inte DIF bör bada i cred - därmed inte sagt att dom inte skulle vara bättre än oss ikväll. Det är dom.
Kommentera

Men sätt både 7 & 40 längst bort på bänken
Kommentera

KRB: Timrå är väl rätt sugna på Bernhardt?
Kommentera

Vad gör berny där?? Han ser att pcuken åker mot defensiv zon och ba glömmer att han är back eller vad fan???
Kommentera

MorganaLefaey: Sedan Dickinson blev skadad har vårat power play havererat
Kommentera

Rödluvan: Det är inte okej alltså.
Kommentera

Confusius:

Bernhardt loja inställning smittar av sig,
Efter ett år av liknade nonchalans börjar mitt förtroende för honom att tryta, som i kväll periodvis, vilken shl klubb vill ha honom?
Kommentera

Rödluvan:
Nej det är aldrig kört 😀
Kommentera

Genidrag av Garpen att ställa Galajda i kassen ikväll, helt plötsligt får vi inte in pucken
Kommentera

Tarasov: Nu måste vi göra mål annars är det kört.
Kommentera

DIF bättre på allt ikväll och de kommer att bli livsfarliga i slutspelet.
Kommentera

Steken84:
Det som jag tycker saknats idag är skotten, vi måste få dem på mål. Våga ta lite enkla avslut. Tycker vi har tid i anfallszon.
Kommentera

modomille: Vi saknar 1 spelare och plötsligt har vi ingen ledande kedja.
Kommentera

J F K: Vi har extrema problem att få ur pucken ur zon, oavsett hur länge vi har att sikta och TA IIII!
Kommentera

Modos inställning vissa matcher kan man ju fundera över. När det är djurgården borta och laget har chansen inför fulla läktare så skiter man på sig. Kom ihåg när Svenningsson sa i eftersnack att djurgården har all press på sig. Ser inte ut som det
Kommentera

J F K: Hur svårt ska det vara att rensa den i BP.
Kommentera

J F K: om man säger så här. Det är en bragd av domarna att inte funnit någon dif utvisning (förutom dubbelutvisnngen) denna match.
Måste nästan va en omöjlighet.
Kommentera

Rödluvan: Modo som vanligt sämst i hela hockeyvärlden på att rensa pucken ur zon i boxplay. Wahlberg helt opressad och kan inte skicka ut pucken.
Kommentera

Kan man börja spela hockey nu som vi vet att man kan? Spelar man såhär så är mycket riktigt matchen avgjord men vi kan mycket bättre för fan. Det vet vi ju.
Kommentera

Confusius: De är alltid lika usla gällande att tänka defensivt. För dem handlar det alltid om att anfalla.
Kommentera

Confusius: Och där är matchen avgjord. HATAR rensningar via kortsarg. Så jävla slarvigt!
Kommentera

Confusius: Hur många backar har vi med oss ikväll, 6? Annars hade jag övervägt att bänka Bernhardt - Näsén.

Vi håller på att ge bort matchen just nu.
Kommentera

Dexter : Karlin måste få in vikten av viktiga matcher redan nu. Det är ju en vägg av MoDoiter på Hovet. Förstår att de är trötta på att vinna allt, men välj tillfälle!
Kommentera

Confusius: Stör mig som fan på "han är ingen poängspelare" Har du ett facit på det? Han kanske inte är en poängspelare just nu pga sin roll/ formation, men lite öppenhet kan vi ha 👍
Kommentera

Gavelo: KÄMPA KRIGA GUDEN!
Kommentera

Confusius: Sjukt billigt utvisning.
Kommentera

Gavelo: Det var på tiden, Karlin ser uppenbarligen också att de bestämt sig för att ge bort kvällens match.
Kommentera

MODOJohan: Exakt just därför jag vill se Vela med Dickinson och Woods, lite som polis med poängkapacitet.

Jag vet att Vela varit suverän som center, vill ändock se honom i första, hans kedjekamrater har tyvärr inte funkat lika bra.

Dessutom fick ju Aagaard igång EJK, så jag ser ingen som helst anledning att sära på dom
Kommentera

Rödluvan: Vilken skillnad på Djurgården, vilken disciplin, alla åker skridskor, inget dräll med pucken, känns som om ödmjukheten börjar på att ramla in.
Kommentera

Confusius: Nu har man särat på Näsén och Berna!
Kommentera

Confusius: ingen poängspelare har aldrig varit? Han är 22 år lite tidigt att säga ändå. Gjorde ändå en del mål linköping.
Kommentera

Hampie: Vände mig inte till någon specifik. Höll bara med Rödluvan om att många i vår supporterbas bedömmer spelares kvalitet efter poängproduktion.

Södergran är ingen poängspelare, har aldrig varit. Bra är han dock.
Kommentera

bengt88: Hockey är en intressant sport när Näsén står i intervjun efter period 1 och är inte nöjd med att de spelar för svårt och se är det exakt det han och Bernhardt fortsätter att göra
Kommentera

bengt88: Nässen o Bernhard har gett sig faan på att ge bort matchen, dessutom är vår förstafemma helt kass ikväll
Kommentera

bengt88: Förstår uppsidan i att spela honom med Bernhard men jag blir mer och mer fundersam över hur långt det kommer räcka i ett slutspel.
Kommentera

bengt88: Näsen ovh Bernhardt kommer att ge oss hjärtattacker i slutspelet..
Kommentera

Icing-Ove: Tryggt första backpar..
Kommentera

Sigge: Satt precis och tänkte att det ser bättre ut så bjuder nästen på läge. Så onödigt 😤
Kommentera

« · 2449991 · »