1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507179 inlägg · 4105 ämnen

Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20

« · 2450125 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Dundee: Djurgården har sagt att dom bara ska ha in en back och en grinder forward. Vet inte hur mycket bättre dom kommer bli av det.
Kommentera

Ingen skam att förlora
Kommentera

Robin Ztorken L: Fast var inte Bernhardt jävla dålig en sväng ifjol också? Vill minnas att han var indragen i "har redan skrivit på för SHL" ryktena ifjol?
Så förhoppningsvis rycker dom upp sig.
Näsén och Bernhardt i form kan vinna matcher på egen hand åt oss. Slutspel eller ej.
När dom är ur form ser det dock förjävligt ut...
Kommentera

jag undrar om ett lag varit såhär överlägset i en serie och samtidigt så nederlagstippade som modo är av "expertisen" just nu...........
Kommentera

Gavelo: Om man tittar på alla tidigare serieettor så finns det oftast en svacka. Du glömmer att laget kommer tagga till rejält i slutspelet.
Kommentera

Confusius: Yes. Vi har fyra segrar och fyra förluster mot de tilltänkta semifinallagen Löven, DIF och SSK. Har ingen koll på Mora dock.
Kommentera

NuMo: Men, Aagaard producerar rent statistislt MYCKET bättre när han inte spelar med Woods. Oavsett om man ser det eller inte så måste väl man kunna läsa fakta? 1+1 blir aldrig 5 hur många gånger man än räknar..
Kommentera

hockey_21: I ett slutspel är Löven favoriter, sen är djurgården ett lika bra lag som oss.
Kommentera

Gavelo: Men varför är inte det faktum redan innan kvällens match? Är det något av topplagen som kommer ha det direkt lätt i slutspelet tror du? Det är väl en sund inställning redan från början. Dvs att slutspelet är något helt annat och det är då det gäller. Vi blev lite bortskämda med 16 raka tror jag och började extrapolera det till slutspelet som om det hade någon som helst bäring.
Kommentera

modomille: Vänta nån vecka så är det 5 nya till i Djurgården dom kommer värva samma med Löven. Så dom kommer inte bli sämre.
Kommentera

J F K: eller så ser dom ingen fördel i att vaska runt i formationerna efter varje match bara för att ett gäng mjölskallar på nåt jävla forum tycker sig veta vilka som ska spela med varandra. Men men, vi ligger ju trotts allt bara 1a i serien så lite panik börjar man ju få..
Kommentera

Gavelo: Är Djurgården bättre än oss för dom vunnit 1 av 3 matcher mot oss?

Men riktigt blek insats idag. Kan vara att DIF spelar bättre ikväll men tycker inställningen är bristfällig. Man ser ju på bytena hur dom glider över halva plan mot båset...
Kommentera

Gavelo: lol

du sa också att du minsann sett så mycket av vela att han skulle bli en flopp, så ditt hockeyöga är inte jättevasst
Kommentera

Dundee: Att vara sköna och spela snyggt funkar fint i gruppspelet. Men jäklar vad vi kommer bli rövknullade i slutspelet mot grislag och igelkottsförsvar mm.
Kommentera

JoakimE: Är han inte?
Kommentera

Gavelo: Löven kan jag köpa men Djurgården? Ja tjena..
Kommentera

Kunde fått spräcka nollan iallafall.

Karlin riktigt irriterad vid intervjun
Kommentera

Gavelo: Vad menar du med att djurgården är bättre än oss?
Kommentera

NuMo: Skit match, dålig insats och pucken hoppar över klubborna.
Kommentera

Sigge: Ska vi ha en chans där så får nog Nässen o Bernhard stanna hemma.
Dessutom bör vi nog skaffa en ny förstafemma, dom var sämst på isen ikväll.
Woods gör sin absolut sämst match i modotröjan, någonsin, .
Vi lyckas knappt skapa en enda chans och var chanslösa totalt över 60 minuter
Kommentera

MEN VARFÖR ÄR DU INTE ARG KARLIN
Kommentera

Gavelo: För mycket finlirare vi saknar nån riktig buffel. Kommer aldrig hålla i ett slutspel att spela fin lir.
Kommentera

J F K: Det verkar lite ologiskt.

Irriterande att vi aldrig träffar pucken när vi släpper in den framför mål.
Kommentera

Rödluvan: Hur vet du att vi reder ut detta? Spåkula?
Jag konstaterade att Modo kommer få det svårt i slutspelet och det är dagens sanning, Både Löven och Djurgården är bra och bättre än oss så vi måste överträffa oss själva om vi skall ha en chans.
Kommentera

Gavelo: Går man på den statistik jag redovisade igår om topp5 lagen inbördes, ser det i princip ut som 50/50. Med en minimal fördel för MoDo och löven.
Kommentera

Jag hoppas de intervjuar Karlin och ber han förklara vad som hände idag
Kommentera

Gavelo: Jag får uppfattningen att ledarna är så tjuriga att de aldrig kommer byta formationer oavsett hur dåligt en formation fungerar ihop.
Ohyggligt trist.
Kommentera

Gavelo: Men snälla, vi är i en liten svacka. Varför är du så dramatisk? Det här kommer vi reda ut inom snar framtid.
Kommentera

Gavelo: Ser riktigt oroande inför Mora nästa vecka. Passiviteten från Karlin kan straffa sig rejält där
Kommentera

Majbrasan: Vi har ökat tempot betydligt, antagligen gått ner på folk. Så här vill man ju att det skall se ut. Men tiden. Det är ingen tid kvar. Näsén: Skjuter bara under tortyr.
Kommentera

Statler: Ibland tror jag att man inte vill vinna matcher. Jag tror aldrig jag sett mer passivt och statistik coachande ledare än MoDos. Det är ju fullständigt uppenbart att vissa spelare inte fungerar ihop, men vi vill ju inte ens försöka få ihop det.
Jag älskar Karlin och hans team, men när det gäller att sätta ihop kedjor och backpar när det inte fungerar är de bland de sämsta jag någonsin sett.
Kommentera

Majbrasan:
Inte så mkt som det brukar men några avslut nära mål.
Kommentera

Hakning-Henrik: Hehe inte da! Inte hela världen att torska den här matchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi kan ju konstatera såhär att vi kommer få stora problem i slutspelet.
Kommentera

Tarasov: Mycket snurr och utsida dock.. Händer inte så mycket farligt därifrån..
Kommentera

MorganaLefaey: måste bara säga HAHA dif målisens döende svan när de knuffade n vår spelare så det touchade.
Kommentera

Löven går bra idag, från 0-2 till 2-2 till 2-4 till 4-4
Kommentera

Händer inget på hela tredje
Kommentera

Rödluvan: Ja det är riktigt oroade!

Dessutom riskerar ju Ö-vik HF att åka ur 1:an
Vore riktigt mörkt för hockeyn i Ö-vik!

Vore trevligt om vi framöver åtminstone kunde försöka med Brickley till höger, och Ingman/Berg längst bak i PP2, är väl från den positionen han gjorde majoriteten av poängen i Vvik?!
Kommentera

jonsson: hela matchen så tar de antingen på motståndargrillor eller modogrillor.
Verkligen ett tafatt försök tll att spela hockey idag.
Vi hade vänt en skitstart tll dominans o sen så fixar vi själv så dif kan vända tillbaka.
Nej det är ett stort fett frågetecken det här.
Kommentera

Sigge:
Det handlar mest om slump vi har haft en hel del tid i offensiv zon. De hade ju chans att studera redan innan onsdag. Tror vi får in en puck från är om vi hinner få in två.
Kommentera

Donald: Ja domarna orkar jag knappt kommentera… sen när det blir slutspel får lagen som spelar smutsigt frikort. Men den här matchen förstörs av egoistiska och slöa backar i egen zon.
Kommentera

Confusius: Vad sjunger hemmapubliken? Fjällgårdeeeen!" ?
Kommentera

Killarna vill inte vinna ikväll, ingen panik i laget alls.. Fan aaah
Kommentera

Confusius: Svartvadet i klacken med gammal MoDo-tröja på sig, sådant värmer ett MoDo-hjärta
Kommentera

Sigge: Karlin gör ju heller inget för att försöka, rullar på med samma meningslösa kedjor!
Kommentera

Sigge: Det är lätt att stänga ner ett lag som inte åker skridskor och lägger dåliga passningar. Ej imponerad av något lag ikväll.
Kommentera

Gavelo: Tycker Gudlevskis har varit Modos bästa spelare så överglänsa är väl att ta i lite..
Kommentera

« · 2450125 · »