1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506652 inlägg · 4103 ämnen

Eilert vs. Cronér

220098 · » Till forumet

Sv: Eilert vs. Cronér
MartinSedin:

Isåfall lägger jag ner verksamheten, Hlinka is here to stay!
Kommentera

MartinSedin: Om jag får svara på min egen fråga så tror jag ingen av MODOs NHL spelare väljer en annan Elitserie klubb vid hemkost oavsett vad de erbjuder.

Om du tjänat ihop x antal miljoner under din tid i USA så tror jag knappast de bryr sig om de skulle tjäna 50.000SEK mera i månaden för att spela i MIF?

Dessutom tror jag inte spelarna kommer tillbaka för att kräva fantasilöner. Om Foppa tjänar 1kr eller 200.000kr i månaden spelar egentligen ingen roll eftersom bankboken är sedan länge fylld för flera livstider.

Ni som inte har en sittplats till nästa säsong, köp den nu!
Kommentera

Paddan:

Som ståplatsare på sittplats var det roligt, tycker jag.
Kommentera

knaskamilla:
Ja, vad ska jag säga, verkade ju gå hem på ståplats i varje fall. Som sittplatsare så måste det ju vara något extra innan man visar någon särskild entusiasm, som till exempel en lördagsmatch...
Kommentera

Lumber Jack: Dessutom är väl Salle nere i farmarlaget igen?

En fråga: Hur mycket är ett SM Guld med polarna från hockeygym och TV Pucken värt?

Väljer någon av MODOs NHL spelare en annan klubb vid hemkosten om den klubben erbjuder 100% mer än vad MODO erbjuder?
Kommentera

Paddan:

Okej. Hmm. Hur ska jag då formulera mig? Funkar detta: vad tyckte du om Greens piruett och showande för publiken?
Kommentera

MartinSedin:

Om inte annat vore det trevligt att bli av med Wilde.

Jansson tänker inte fortsätta i Tyskland nästa år, men han tänker inte sluta med hockey för det. Det får tolkas hur det vill.

Salomonssons tjej har redan flyttat hem, det borde betyda att även han är på väg. Det var ju ingen direkt hit för honom att bli flyttad till Whasington.
Kommentera

knaskamilla:
Menar du att han hade en sån, såg ingen tyllkjol någonstans.
Kommentera

MartinSedin: Man brukar säga det när man spelar för ett lag ja. Det låter väl inte speciellt bra om man står och säger att man längtar någon annan stans så länge man spelar för ett lag. Lusth och Öberg gjorde det i Västerås våren 96 och blev omedelbart avstängda från fortsatt spel den säsongen.

Det har gått bra för Stalle i MoDo, när han varit hel. Så sportsligt trivs han säkert, men knappast något speciellt övermycket med livet i Övik.
Kommentera

Paddan:

Är du nöjd med Greens konståkningsuppvisning?
Kommentera

Magnus:

Att han tycker Malmö är en trevlig stad tvivlar jag inte en sekund på, det är mer helhetssituationen som han befinner sig i just nu som gör att jag tycker det vore konstigt att han skulle vara "klar" idag.
Kommentera

Magnus: Rätta mig om jag har fel men visst har Staal sagt att han trivs mycket bra i Övik?

Dessutom vem vill inte stanna kvar och spela för MODO med tanke på vad som komma skall?

Till sist hoppas jag att Boston fortfarande är intresserade av Wilde så att MODO kan få lite NHL pengar för han
Kommentera

Björn VII: Staal till Mif är ett gammalt rykte. Enligt min källa är det redan klart med Mif förutsatt att Staal klarar läkarundersökningen. Det är väl ingen hemlighet att Mif:s styrelse grämde sig exeptionellt mycket över att man "slarvat bort" Staal. Han valde trots allt MoDo pga lönen. Mif är, har alltid varit och kommer alltid vara hem för Staal i Svenska hockey sammanhang.
Kommentera

MartinSedin:

Jag har hört det ryktas om att Ala vill hem till sin renoverade stuga i Övik, och att hans dotter ska få bo nära sina far- och morföräldrar.

Ang. Norrena: ja, det har du rätt i. Han kan inte ha varit i särskilt god psykisk form ikväll.
Kommentera

Stort grattis, ni gjorde det igen!
Vi i Timrå har två spöken, Frölunda och Färjestad.
Ni har andra spöken...

Kul!!!
Kommentera

knaskamilla: Norrena är avstängd i nästa match och därmed satsar jag mina pengar på att Henrik L blir förste målvakt under slutspelet för Frölundas del.

Norrena tappade balansen efter Werners 2-0 mål och var och skällde på domaren ett antal gånger. Att Norrena skulle åka ut var bara en fråga när och inte om.
Kommentera

MartinSedin: Inget kontrakt skrivet i och för sig. Därför förvåning.
Kommentera

knaskamilla: I och för sig inte jag som sa det men min kollega sa att det ryktas om att Alavaara är på väg tillbaka. Andra uppgifter säger att Micke P är klar för en återkomst.
Kommentera

Dragan 2k: Är kontraktet underskrivet? Hur som helst så kallas denna del av säsongen för Silly Season..
Kommentera

MartinSedin:

Vad går ryktet ut på?
Kommentera

scim:

Så här löd domen över Norrenas utvisning från speakern: "Kick eller spark". Man får alltså själv välja. Han betedde sig lite halvt omoget, den där killen. Skulle satsa stora pengar på att han INTE förstärkt sina chanser att få stå i slutspelet...

För övrigt:
SLUTSPEL! =)
(Bra att du höll ställningarna här...)
Kommentera

MartinSedin: Hörde det. belv smått förvånad i och med att han tackat ja till en säsong till i Frölunda.

Trivdes bra och skulle kunna skriva på ett tio års kontrakt enligt uttalande till GP.
Kommentera

Björn VII: En annat rykte som vi i hockeylive förde fram idag var Alavaara.
Kommentera

Wewillwintoday:

Skulle bli mycket förvånad om något lag förutom Färjestad, HV eller MoDo sysselsätter sig med spektakulära nyförvärv under sommaren. Just plånbokshållandet MIF varit så bra på under de senaste säsongerna skulle ju vara konstigt att frångå just nu - när man bara har ett fåtal av skuldmiljonerna kvar.

Men det klart - kan ju alltid vara andra pengaslukande pjäser som är på väg bort och därmed frigör lite cash. Men hursomhelst - sticker Staal nu är det MIFs långsiktiga lagbygge som får ta smällen. Någon säsong i nordamerika lär han ju testa på, kombinera detta med ljumskproblemen så är det en ganska frejdig chansning för ett utbildningsbidrag och lön i 100k-klassen.
Kommentera

scim:
Håber VIRKELIG ikke Staal smutter til Malmö igen...det ville være (mildest talt) ærgerligt!...
Kommentera

poffa:

Det faktum att SVT närmast smög in den nyheten får iaf mig att vara skeptisk...
Kommentera

Wewillwintoday:

Konstigt att man inte hört det innan idag...
Kommentera

Alldeles nyss på sportnytt: staal skall vara klar för MIF!!??
Kommentera

Portello: Nej det är minst sagt bedrövligt!

Hursomhelst, gratulerar till seger och säkrad elitserieplats!
Kommentera

scim: Man får gratulera till en imponerande seger.
Men 3792 på plats är rättt ynkligt när serieledarna är på plats.....
Kommentera

Dragan 2k:

Och jag passar på att gratulera till seriesegern.
Kommentera

Jepps, grattis till segern, nu tar vi er i slutsepelet ;)
Kommentera

scim: Ett stort grattis till segern idag och ytterligare ett grattis till slutspelsplatsen
Kommentera

Björn VII:

Ser att kvällens publiksiffra är ynka 3792, bedrövligt är ordet!
Kommentera

Wewillwintoday:

Exakt, ge manden en bajer och en helg i CPH innan slutspelet. :-)
Kommentera

Björn VII: Angående Staal behöver det inte betyda att han blivit mega skadad igen. Det kan vara taktiskt eftersom vi leder och att han inte vill överanstränga sin ljumske eller rygg.
Kommentera

Wewillwintoday:

Det är du inte ensam om, knas hade knappast släppt igenom den där meningen.

Seså Werner, släng in 1 mål till så du leder poängligan också!
Kommentera

Dragan 2k: Ah ok. Jag feltolkade direktrapporteringen från ÖA(Örnsköldsviks Allehanda) troligtvis då..
Kommentera

Björn VII: 20 sekunder
Kommentera

Wewillwintoday: Glädjande nog hörde man på Hockey Live att Wernblom är med på isen så det var nog kanske ett missförstånd.
Kommentera

Wewillwintoday & scim:

Om ni inte lyssnar på Hockey Live så kan jag meddela att det var så här:

Werner: Inte skadad - spelar fortfarande.
Staal - utgått i pausen, ej Norrena-relaterat.
Kommentera

Dragan 2k: Ah, får hoppas att är säkrat. Man vet dock aldrig.

Grattis till seriesegern. Den var ni väl värda det här året, för ni har varit bäst.
Kommentera

Björn VII:

Farbror MoDorator har givetvis överseende med sådant beteende!
Välkommen in i matchen föresten!

Wewill:
Frågan är om Allehanda syftar på att det var Werner eller Norrena som fick lämna isen, jag är tveksam.
Kommentera

Wewillwintoday: Hoppas också att inget allvarligt skedde med Wernblom. Helt klart en spelare man vill se i ett slutspel för nu är väl er plats säkrad.
Kommentera

Björn VII: Hur sparkar en målvakt ned en spelare med de där benskydden???

5+20 fick han. Nu får vi hålla tummarna att Werner inte blev skadad på köpet :(
Kommentera

scim:

Ja inte tusan är han någon stjärtsparkande målvakt att hänga i julgranen iaf. Nu får farbror MoDorator ursäkta, men jag tänkte vara lite självsvåldig och starta en egen tråd...
Kommentera

Fan det missade jag. Wernblom blev nedslagen så han var tvungen att lämna isen. Av ÖA får man inte reda på någonting, för de struntade i att rapportera sista minuten, och sitter och dricker kaffe nu....
Kommentera

Wewillwintoday:

Kicking a player tror jag.
Kommentera

Wewillwintoday: Kicking a player. Aldrig sett det förut men låter inte vidare snyggt.
Kommentera

scim: Hmm, vad är kick?
Kommentera

220098 · »