1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512361 inlägg · 4112 ämnen

En fundering bara.....

« · 107158 · » Till forumet

Sv: En fundering bara.....
Lumber Jack:

Där fick du allt till det rejält. Jag bugar mig.
Kommentera

Lumber Jack:

Du kanske skulle ha haft en trumvirvel på den också?
Kommentera

Kärran:

Ähhh, jag är skeptisk.

Skulle gissa på att Conny gick ganska hårt medans våra NHL-vänner åkte runt och gled. Såg själv några träningar med proffsen och nog var de flesta spelarna både mer motiverade och hade bättre skott än Conny.

Du kan ju inte seriöst anse att Conny skulle vara i klass med landslagsspelarna eller ännu värre i klass med våra NHL-spelare. I så fall ifrågasätter jag ditt hockeykunnande å det grövsta.
Kommentera

Kärran:

Mina minnen av Conny, förutom den där straffen, är alla hans passningar rakt ut i ingenting. De var ju inte så vackra.

(Men det är klart, har man fyllt tjugo så går det ju bara utför med minnet...)
Kommentera

Kärran: Kingen är mer lager än lag...
Kommentera

poffa:

Såg en del träningar med NHL-killarna i sommar ( där Conny fanns med ), och jag måste säga att han hade kanske 3:e bästa skottet. Foppa och Näslund låg med god marginal före. Conny var den som prickade målet ofta och verkade vilja en hel del, fixade många övningar med styrka och snabbhet.
Hans skridskoåkning var långt bättre än Svartens tex, men i dagsläget har säkert NHL-proffsen förbättrad sig.

Conny som lagspelare har jag dålig koll på, kanske han kunnat gett sig själv bättre möjlighet till framgång.
Kommentera

Lumber Jack:

Jo, får jag för mig att göra det så lovar jag att inte göra det här.
Kommentera

Portello:

Säkert sant men jag får "destruktiv spelare" som första tanke vid Finnströms namn och det är liksom inte min kopp te.
Kommentera

poffa: Tycker att det låter som någon sån där "äkta norrländsk hårdhomo" eller vad det nu var det hette :-)
Kommentera

knaskamilla:

Man tackar...
Kommentera

poffa: Finnens senast säsong var grym. Hans stora styrka ligger ju idefensiven gör väl max ett par tre mål på en säsong.Men i BP är han väldigt nyttig .
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, varenda Djurgårdare är väl härliga spelare enligt Hårde Hardy. Är det bara jag som får en lätt smak av äckel då jag tänker på "HÅRDE" Hardy och att han anser att grabbarna i DIF är fiiina, härliga pojkar.
Kommentera

knaskamilla:
Att stöta på killar i den personliga bekantskapskretsen kan du väl göra någon annanstans.
Kommentera

Portello:

H H godtar jag omedelbart som en spelar jag gärna sett i MODO men bevare oss väl för Finnström. Inte min favvolirare direkt men det är ju min åsikt. Kanske han är den rätte för Luleås lag.
Kommentera

poffa:

Vem skulle vilja kalla dig för dum? Jag väljer nog modig! (Jag menar, du är ju faktiskt superbäst.)
Kommentera

poffa:

Du snackar väl inte om Ölvestad får jag hoppas, det är härlig spelare det... fråga Hardy...
Kommentera

Paddan:

Osökt tänker jag på Astrid Lindgren som leder mig till Pippi som leder mig till, till, till...

"Har ni sett min apa,
min lilla söta apa,
har ni sett Herr Nilsson,
ja, han heter faktiskt så."
Kommentera

poffa: Om jag ska ta ut två underskattade spelare i Luleå måste det nog bli J.Finnström och H.Huczkowskí.
Kommentera

poffa:

Inser att alla kommer att kalla mig för dum men lägger man upp en sån smashboll får man väl köpa det...:)
Kommentera

Portello: Men, så kan du väl inte säga. Bara för att han presterat noll och ingenting i MIF så måste kan han ju inte vara överskattad. För en överskattad spelare har ju inte "magiska händer". Som tydligen alla DIF-nyförvärv har. Kanske till och med Finn-Olsson. Kan väl inte finnas något annat skäl till att den mannen fick en chans i landslaget, eller kan di va så jävlia att det råkade vara det lag som herr Nilsson just då tränade!
Kommentera

Portello:

Lindqvist är lätt topp tre på de överskattades lista.
Kommentera

Lumber Jack:

Kalla mig modig eller dum men jag går härmed officiellt ut med att jag anser bröderna Sedin som bättre hockeyspelare än Johan Davidsson och Mikael Håkansson (dessa är två exempel, det finns fler som de är bättre än) och borde fått spela i VM.
Kommentera

knaskamilla: Jooo så kanske det är, men någongång ska väl vi lära oss :)
Själv så tycker jag att F.Lindqvist är rätt överskattad.
Kommentera

knaskamilla:Det är klart att man måste hålla med om Rydmark. En spelare som åker över pölen och upptäcker att hans "spel" inte funkade därborta utan alla gav igen med minst samma mynt.
"Mamma, jag vill hem, de spelar ju som jag därborta".
Kommentera

Paddan:

Per var nog inte så fel ute med sina spelare, tror jag. Fast jag har en känsla av att även Micke P är en aning underskattad - iaf av folk som inte råkar vara MoDoiter.

Svårt att ta ut någon underskattad spelare ur andra lag än MoDo, tycker jag.
Kommentera

poffa:

Ibland måste man ju undra hur du är skapad, Bröderna Sedin???
De snurrar ju bara runt runt och hamnar i hörnen...
Fördelen är väl att de bara räknas som en, (typ, -Hadelöv, vem är den svåraste spelaren att möta i ES ? BRÖDERNA Sedin!!) så rent logiskt borde vi kunna slänga in en extra kille när de är på isen.
Kommentera

Portello:

Luleå är en väldigt liten del av Sverige. Skulle jag säga Tommy P till en Malmöit eller en Djurgårdare så skulle de säga: Dööööh?
Kommentera

Portello:

Eller också glömmer lulingarna bort sig hela tiden, och underskattar TP, varpå han inte har några problem med att göra mål.
Kommentera

knaskamilla: OK, det kanske jag har. Kommer inte på rak arm på någon överskattad resp. underskattad spelare. Måste vara den där festen i helgen som raderat minnesbanken.
Kommentera

Paddan:

Du skall alltid överdriva...:)
Kommentera

Paddan: Hehe :)
Poffa: Tror inte Luleå underskattar T.Pettersson ivarjefall, han har ju som en förmåga att hitta rätt mot oss :(
Kommentera

Paddan:

Nu tror jag att du har fel, serru.
Kommentera

knaskamilla:

Ja, jag tror också att det var Anrell som skrev det. Mannen som verkligen kan hockey...Nåja.
Kommentera

Portello: Alla de som inte är MODO-spelare är överskattade /alla MODO-spelareär underskattade!
Kommentera

Portello:

Det här är lätt:

Överskattad: Daniel Rydmark
Underskattad: Tommy Pettersson
Kommentera

Paddan: Vem tycker ni är ES mest överskattade/underskattade spelare ?
Kommentera

Paddan:

I vissa lag skattar de. MoDo, t.ex. Kanske inte i Frölunda.
Kommentera

knaskamilla: Finns det sånt som överskattade spelare? Trodde inte att de skattade överhuvudtaget!!
Kommentera

poffa:

Ja, det är faktiskt underligt. Eller, vänta lite nu, blev inte Sedinarna utsedda till "årets mest överskattade spelare" för några år sen?

"PS! Om du råkar spela i ett lag som heter Frölunda, och händelsevis tycker att det känns lite långtråkigt i tv-soffan ikväll, kan du ju alltid skriva ner på en lapp vem eller vilka du tycker är Sverige mest överskattade hockeyspelare."
Var det Anrell som skrev det, tro?
Kommentera

NuMountain:

Du vill med andra ord inte ge socker-Conny chansen trots att han spelar i tyska tredjeligan?

Det konstiga är att dessa NHL-stjärnor trots allt inte ens är påtänkta. Bröderna Sedin lär väl ändå tillföra Tre Konor mer än vad vissa ES-spelare gör. Oavsett spelsystem och speltanke.
Kommentera

gustavoc: Stackars liten. Det kan inte kännas bra att MODO slagit ut Frölunda 3 år i rad i slutspelet... Uppenbarligen känner du dig SÅ kränkt att du är tvungen "slå" tillbaka.
Kommentera

samjo: Hegerforsmaskinen är just nu inne på 200-inläggs service. De sa någonting om snedslitna skämt eller något sånt. Fan, över 200 inlägg på en månad och hur många av dessa har egentligen framfört någon information som ger någonting förutom att jag får träna upp snabbheten i att skriva inlägg! Nej, dåligt med inspiration just nu, men snart så är jag redo att tanka upp Hegerforsmaskinen igen.
Förresten, vad med alla dessa inlägg under dagen. Man måste ju läsa så länge för att hitta sina egna inlägg :-) Kan det kanske vara så att studentlivet börjat igen?
Kommentera

Modo. det kan inte vara lätt o va avsågade redan på förhand i år åker ni ut och kommer aldrig tillbaka......
forza frölunda
Kommentera

NuMountain: Petningen av A.E tycker jag var riktig, han var inte alls bra.
Bara för att man är NHL proffs betyder inte att man ska vara gjuten i landslaget.

Däremot var det fel att ta ut honom, det var det stora misstaget o sen "upptäckte" man detta misstag pga av hans skrala insats.

Kanske därför man har varit lite restriktiv ibland när man har varit lite osäker på vissa NHL spelare, så att man inte gör om samma misstag, att dom inte håller det mått som förväntas o att tom vissa på hemmaplan är i mycket bättre form.
Kommentera

poffa: Jag missförstod dig möjligtvis fel. Nä, om sanningen skall fram så gav jag bara mitt uttryck av bisterhet för den usla inställning just Anders Eriksson hade inför den VM-turneringen. Jag menade inte att reflektera över andemeningen i ditt inlägg.

Själv tycker jag självklart - egentligen - att ett uttaget NHL-proffs skall spela när man väl tagit ut honom. Endast exeptionella saker skall peta denna. Vad gäller NHL-spelare så är jag säker på att landslagsledningen efter Erikssonfallet var lite illa ute inför framtiden. Om spelarna inte garanteras spel så tackar naturligtvis fler spelare nej, veliga som de är ändå. Ändå tror jag att även NHL-spelare accepterar en petning om den är uppenbar.

Tyska utomländska spelare i svenska landslaget kan vi nog i de flesta fall bespara oss. Vill man inte vara med och berika ES i stället för att tjäna proffs i b och c-ligorna så får man vara utan VM och OS tycker jag.
Kommentera

knaskamilla:

Räkna ner mig? Herregud, jag har långt kvar tills jag fyller tusen.
Kommentera

NuMountain:

Nu förstod du mig fel. Jag ansåg också att Eriksson skulle petas. Han var för lat och visade ingenting på de matcher han fick innan VM. Vad jag menade var att efter den händelsen känns det som om alla andra NHL-spelare dras över samma kam.

Det verkar som om landslagsledningen blev feg och därmed inte vågar ta ut mer än de givna spelarna.
Kommentera

knaskamilla: När man läser den här tråden så förstår man varför vissa har så många inlägg inga namn nämda:)
Kommentera

westerlind:

Jo, antagligen.

Fick meddelande av en HS-skribent:
"Sluta hetsa westerlind till att skriva. Han kommer ju att dra ifrån mig :)"

Undrar just vem som lurar vem att skriva nonsens, jag!
Kommentera

knaskamilla: Va mysigt! Jag brukar tänka på dig också. Men sånt där kan vi väl ta över någon privat tråd, knas?
Kommentera

« · 107158 · »