1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511940 inlägg · 4111 ämnen

En fundering bara.....

« · 131092 · » Till forumet

Sv: En fundering bara.....
Björn VII:

Precis min tanke också. Dom får alldeles för lite uppmärksamhet dessa slitvargar. Klart som fan att man skulle kunna trycka upp lite T-shirtar och hjälpa till lite som PR-konsult åt killarna i isteamlaget. Förrseten så skulle man nog tjäna grova pengar på detta som konsult.

TV-framträdanena skulle ju gå att hålla live nu när centraldisplayen sitter på plats. Vore nog inga större problem att göra kändisar av dessa frispråkliga herrar. Ska snacka med dom om detta nästa gång jag har vägarna förbi Kempis.
Kommentera

knaskamilla: Är det 7000 olika ord, eller samma ord 7000 gånger?
Kommentera

westerlind:

På min praktikplats fick jag idag höra att kvinnor har ungefär 7000 ord till förfogande på en dag, medan män har...3000? Kanske var 2000. (Paddan får reda ut det där imorgon, eller också reder jag ut det när jag själv sett Grottmannen.) Detta leder till att när män kommer hem till sina fruar (och liknande) på kvällarna så har de inga ord kvar att prata för. Dock kan de ta svängen förbi puben på vägen hem, och för varje öl de då köper får de 300 extra ord. Om de köper för många öl gör de dock av med alla sina extraord också innan de kommer hem.

Ungefär så var det.
Kommentera

mike66:

Bry dig inte om knas, hon har bara ett begränsat ordförråd. Jag har sagt det förut, och säger det igen: "Varde ljus, och det vart ljus".

På engelska: "Let there be rock!"
Kommentera

mike66:

Jäjjä.
Kommentera

mike66:

Coolt, men han kan nog behöva en PR-konsult för att få snurr på merchandise-krängandet och tv-framträdandena, likt hr. Jansson vid Siljan. Den sistnämnde har jag också faktiskt sett göra is för division 3-spel en gång, och då tänker jag inte på den beryktade incidenten i samband med Timrå-besöket för snart två år sedan. :-)
Kommentera

knaskamilla:

Det är Nolbyiska, så det heter VART, sådäså.
Kommentera

mike66:

Att jag inte tänkte på det.
Kommentera

knaskamilla:

Det har inget med ismaskinen att göra utan med den som framför fordonet. Dom är allmänt kända för att vara lite sävliga uppöver, alltså dessa s k ismaskinschaufförer.
Kommentera

mike66:

Blev heter det, inte vart (det var länge sen nu!)...
Kommentera

knaskamilla:

Intressant det där, jag tycker att Werner-jämförelserna är usla på det stora hela. I samma ålder hade Kramfors-mannen (inte scim)och hans 1973-polare i stort sett hela sveriges kvällspress efter sig, uthängda som 90-talshockeyns stora hot. Sveriges 17-åriga svar på "Broad street bullies" ville de visst få det till.

Fortsätter han i samma stil kommer han nog att vara lika timid som Robert Frestadius i 30-årsåldern.
Kommentera

Björn VII:

Ja dom heter väl nått sånt, Elsbär eller Eisbär. i våran ismaskin alltså den gamla Zambonin i Nolby så sitter det en gammal folkamotor dock en industrivariant eftersom det krävs en hel del utav dessa klenoder. Men eftersom vi ännu bara har en gammal hederlig månskensrink så duger den bra till sitt ändamål.

Jag är ju också så pass gammal så att jag även har varit med om att bevattna isar med slang och släde, och det gick ju bra då också att spela hockey på detta något knottriga underlag.

Kom inte ihåg namnet på denna herre som jag träffade men han visste vad han snackade om. Jag fick också en hel del bra tips på hur en bra is ska skötas och bevattnas.

Denna person bodde alltså på isen från morgon till kväll för att allt bara skulle klaffa till 110% på matchdagen. Jag var i Kempis en hel dag och följde hans arbete och vart rejält imponerad utav hans enorma engagemang med Kempisisen.
Kommentera

westerlind: Kom just hem från ett pass i Sthlmstrafiken.
Det blir du, jag och en till brynäsare på torsdag. Jag fixar biljetter, hoppas det går via ATG-ombud.
Brynäs SM-guld 2002/03 :-D
Kommentera

Björn VII:

Kunde just tänka mig det.

På tal om Luleå: är det någon som har lagt märke till att Wennerberg och Wernblom gett mest poäng i poängjakten (eller hur det nu var)? Vågar man verkligen ha med dem i sin poängjaktsfemma?
Kommentera

knaskamilla:

Lulä skall klagas på..."god smak" faller det under.
Kommentera

Björn VII:

Om vi ska prata ismaskiner så MÅSTE jag bara få klaga lite på Luleås långsamma sådan(a?). KLAG! Fast de kanske skaffat ny nu, med den nya arenan med mjuka stolar och allt...
Kommentera

mike66:

I fjolårets supporterguide sitter ismaskinistlaget iaf på den vid gruppfotot. Är legendarens förnamn Jan? Min favorit är en som finns på bild i en gammal klubbtidning från slutet av 80-talet. MoDo hade varit på turnering i Riga i dåvarande Sovjetunionen och faktiskt stött på något som troligen varit armé-material vid tiden för "stora fosterländska" eller vad det nu kallades...

"Eisbär" heter väl de sorgliga el-sakerna va?
Kommentera

Ser att det är ismaskinssnack här på gb´n i natt. Självklart så måste en gammal rutinerad ismaskinschaufför från Nolbyknölens fot då göra ett litet inlägg i debatten. Själv så kör jag en gammal Zamboni från slutet av 70-talet men den går framåt den med. Var inte så längesedan MoDo också hade ett gammalt lik till ismaskin som dessutom drevs utav gasol,hualigen. Står den fortfarande kvar på baksidan av Kempis och rostar sönder?

Träffade iaf för två eller tre vintrar sedan en riktig legendar i Kempis. MoDo hade iaf nyss införskaffat sig i sin första eldrivna ismaskin och jag fick mig en trevlig pratstund med kanske en utav Sveriges bästa ismakare.

Den killen vet hur en ismaskin ska dras kan jag lova.
Kommentera

westerlind:
det är vi redan, fast på parkeringen.
fast jag kan tänka mej att LJ gärna körde ismaskinen.
Kommentera

ria-ra:

Kan inte den rosa attackvagnen bli en fin ismaskin? Tror du och Spol-LJ skulle bli en uppskattad attraktion i Kempis...
Kommentera

ria-ra:

Det har du förstås rätt i.
Kommentera

knaskamilla:
det beror väl på vilken ställning dom har i samhället antar jag.
Kommentera

westerlind:

Det vet jag inte. Vad tror du?

ria-ra:

Är inte de mest farliga för sig själva?
Kommentera

knaskamilla:
korkade människor är ju inte alldeles ofarliga.
Kommentera

knaskamilla: Beror på - är det skruvkork?
Kommentera

westerlind:

Jaha. Men det kan ju inte vara särskilt farligt för människor, att köra in i kork när man sitter i en bil. Eller?
Kommentera

Lumber Jack:
jäkla mansgris! jag håller ju på att måla hallen så det blir nog pågens i morgon.
Kommentera

knaskamilla: Det är nog kork du menar...
Kommentera

ria-ra: Det kan man ju fråga sig...

Gå och förbered morgondagens köksbestyr nu och sitt inte framför datorn hela natten.
Kommentera

Lumber Jack:
vad är det med dom?
Kommentera

Lumber Jack:

Du snodde mitt skämt, som jag valde bort p.g.a. att det kändes lite väl lågt.
Kommentera

ria-ra:

Kor kan simma. Tror jag. Eller?

Roligast i Kempis i lördags var f.ö. nästan ändå en kommentar från någon som här får vara anonym: "jag tror jag vet ungefär vem Lumber Jack är...han har ganska långt hår..." (avd. allt är relativt).
Kommentera

ria-ra: Glöm inte skökorna, f´låt sjökorna ska det vara eller kanske ändå inte.
Kommentera

westerlind:
du, vad tror du det är som lockat fram korna?..
Kommentera

knaskamilla:
den rosa i all ära men med bandvagnen kan man ta vatten vägen hem. guppa lite på vågorna och slippa korna.
Kommentera

westerlind: Talking ´bout my wheels of steel
Kommentera

NuMountain:
de va e ko int e so.
Kommentera

ria-ra:

Är den rosa? Jag får en vision av en långhårig hårdrockare som utgör kylarprydnad. Låt grabben få lite Lord Calvert och sjunga Saxon-låtar så blir det inga större problem med kor på vägen...
Kommentera

ria-ra:

Fast jag tror ändå att en rosa bil är smidigare än en bandvagn.

(När min pappa gjorde lumpen var han för övrigt backningsansvarig i stridsvagnen...enligt honom tyckte de antagligen att han var feg och satte honom därför på backen.)
Kommentera

ria-ra:

N LJ hadd nå vörte gla om ä dänn aschle visat sitt fula tryne.
Kommentera

knaskamilla:
det finns dom som kör bandvagnar hela dagarna å då måste jag kunna köra en jag med. det är väl därför dom visar reklamen för dom vänder sej ju till dej, dej,dej och mej.
Kommentera

NuMountain:
hördu, du såg int aschle på n´dän kossa du int! åm du had jort dä så had du int tyckt att kofångarn på passat´n had vöre na å komme vä. ja ja vet int va söm skulle stoppä ä dän aschle från å komme häri knä på´n LJ om int ja klev på bråmsplatta dä ja kunne.
Kommentera

ria-ra: Sjôlvklart ser`n klenare ut än va´rn ä. Huschka man annasch kläre åv å lurä kräka me´n?
Kommentera

ria-ra:

Kan du köra bandvagn då?
Kommentera

MartinSedin:
jag kan tänka mej att hyra en bandvagn när vi ska åka hem för två gånger har det stått kor på vägen. visserligen har vi kofångare på bilen men allvarligt talat, visst ser den lite klen ut?
Kommentera

knaskamilla: Detta har jag också funderat på hela hösten. Tror verkligen Hägglunds att det finns några potentiella bandvagnsköpare i Kempehallen?

Om det finns några så är de med 102% säkerhet redan dit bjudna av Hägglunds och har redan tagit del av denna reklamfilm x antal gånger.

Eller håller möjligen Hägglunds på med någon avancerad form av hjärntvätt? Om vi visar denna reklamfilm x antal gånger under säsongen så kommer alla Öviksbor att köpa bandvagnar och kranar så fort säsongen är slut?
Kommentera

westerlind:

Can och can...kan kunde de väl inte direkt?
Kommentera

Jonsson8: jag håller med dig reklamfilmerna för hägglunds,m-real börjar man bli less på
Kommentera

Sådärja, nu har jag skakat av mig ett mörkt kapitel i Brynäs historia.

Jag hade efter matchen en bra kväll i Övik - Nolaskogsarna var minst lika gästfria och vänliga mot mig som Brynäs var mot MoDo. I Kempis träffade jag t ex Lumber Jack & Kärran. Naturligtvis också knas, Frisco, sorken, poffa & några till. De bjöd med mig till Church Street Saloon, där vi åt och hade det trevligt. Och vi fick se ett uppträdande: En intressant uppvisning av fyra glada servitriser.

Själv gissade jag på "Herre på täppan", men Öviksborna kallar det Can-can...
Kommentera

knaskamilla:

Ja, okejrå...

Men om det någon gång införlivas en beskrivning av den nya M-realska bestrykaren, filmatiserad av Pogo-pedagog, så jublar du!

Okej?
Kommentera

« · 131092 · »