1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507739 inlägg · 4105 ämnen

European Champions Cup 2008

« · 874643 Till forumet

Sv: European Champions Cup 2008
Frisco:

Fan. Jag var nära att hinna.
Kommentera

Paddan:

Pax att inte vara den här gången...
Kommentera

Paddan: Aha.

Kamilla, skriv upp mig.
Kommentera

Frisco: Förslagsvis hos någon form av reseledare...
Kommentera

Mikael Uhlin: Var anmäler man sig?
Kommentera

Alfred Awful: Vid såna här tillfällen brukar det ju ibland finnas möjlighet att resa tillsammans med laget. Åtminstone kan deta vara nåt att kolla upp.
Kommentera

Mikael Uhlin & bisterfinnen: Jag vill dit och tycker att vi fyller den här tråden med tips och råd om saker man behöver göra för att få till en resa. Allt ifrån visumansökningar till bra hotell, researrangörer och biljetttillgång.

Här är hallen med många namn där MoDo kan bli europamästare i alla fall.

www.hockeyarenas.net/index.php3?page=3000&ctID=ru&arID=96
Kommentera

Vi har revansch att utkräva även i Europa; 1996-97 förlorade vi Europafinalen mot Lada Togliatti i sudden, detta efter 3-0 ledning i första perioden och ett stolpskott från Wernblom i förlängningen. 99-00 åkte vi ut i kvartsfinal mot Metallurg Magnitogorsk, då efter såväl förlängning som straffar. Nu är det med andra ord EM-guld som gäller.

Jag har varit i St Petersburg och det är bitvis en riktigt pampig och vacker stad. De ryska tsarerna lät bygga den för att befästa Rysslands roll som europeiskt imperium (därav den västliga placeringen) och palatsen längs floden Neva påminner närmast om Paris och London. Dessutom är Neva mycket bredare pch pampigare än både Themsen och Seine.
Kommentera

Alfred Awful:

Jag säger såhär:

Denna stad är vacker. MoDo är ett bra lag. Vi är hängivna supportrar. Vi har goda erfarenheter från roadtrips.

Är det inte dags att börja planera och att boka boende?

Det blir lite (väldigt lite) svårt för mig, eftersom jag också håller på Kärpät...
Kommentera

European Champions Cup 2008
Så, Frisco har nosat rätt på en länk som gör att vi kan fastslå att det är Sports Palace i St. Petersburg som gäller för MoDo i Januari 2008.

www.eurohockey.net/news/story.html?id=20070116220006europeanhockeyleaguerevival

Klara lag:

Sverige - MoDo
Ryssland - Metallurg Magnitogorsk
Finland - Oulun Kärpät
Tjeckien - Sparta Prag
Slovakien - Slovan Bratislava
Schweiz - Davos

Baserat på 2006 års slutranking av IIHF, det kan förändras men jag har inte kollat på hur stor sannolikhet det är att exempelvis Schweiz/Slovakien tappar sin plats till Tyskland.

Total prissumma i turneringen: 850 000 schweizerfranc (= 4,8 miljoner kronor).

Grym hockeyfest, även om staden de valt kanske kan bli ännu trevligare med åren.
Kommentera

« · 874643