1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507668 inlägg · 4105 ämnen

European Champions Cup 2008

« · 964409 · » Till forumet

Sv: European Champions Cup 2008
Gusse: Boxern? Hunden?
Kommentera

bisterfinnen: Har beställt till boxern så jag skall ha det imorgon ..
Visste inte att humorn var så stor nere i Gävle stefan ..sittter övikstakterna i?
Kommentera

Gusse: Vi hade tydligen Comhem, det va internet som var från örnsat...
Aja skönt att man kan se matchen då!
Kommentera

Gusse:

HA

HA

HA

Humor
Kommentera

Gusse: Hm inte för mig iaf...
Kommentera

Mixery: Det försvann igår
Kommentera

Örnsat ska ju ta bort Tv4 sport från basutbudet, skulle inte förvåna mig om det görs imorrn. Örnsat i ett nötskal...
Kommentera

Wayne Gresky: ok. Jag hoppas att ni gör bättre i från er än vad dom Andra svenska lagen har gjort tidgare år, LYCKA TILL och hoppas att ni går långt i år.
Kommentera

ajon: I och med att tv4 sport sänder så är det säkert någon vänlig själ som kommer att streama matchen så att även de som inte har kanalen kan se den. Sen sänder de ju vissa matcher ppv på nätet, kan vara värt att kolla upp.
Kommentera

Wayne Gresky: Då får man hoppas att någon streamar sändningen, då TV4 Sport inte ingår i utbudet här uppe. Återstår att se om så är fallet när man jäktat hem från eftermiddagens ämneskonferens.
Kommentera

ajon: Du får ta -2 timmar på alla starttider för att få dem i svensk tid.
Kommentera

Martin S: finns det nåt spelpogram för matcherna nånstans? kul att det går i tv4sport. Synd bara att man inte har den kanalen.
Kommentera

Helt klart att TV4Sport sänder från Ryssland, sändningen börjar kl 1630. Har fått detta bekräftad i mailformat från TV4Sport.
Kommentera

så verkar det bli match på tv4 sport ändå ..enligt Larsmark på officiella så har han fått ett mail från en kille på tv 4 att matchen börjar 16.30 svensk tid! ..få hoppas att det stämmer då..
Kommentera

Salle: "Metallurg Magnitogorsk
MODO Hockeys öppningsmotståndare i Europacupen. Poängkungar i laget är tjecken Jan Marek samt backen Vitali Atyushov. Främste målskytten annars Nikolai Kulemin.
Magnitogorsk har också två mycket bra målvakter i Andrey Mezin och Ilya Proskuryakov."

På målvaktssidan skulle jag också vilja lägga till Travis Scott. Betalar man 10 miljoner för att lösa honom från kontraktet med sin klubb i DEL så förmodar jag att man tänkt använda honom på något sätt i ECC
Kommentera

Salle: Lessen att ni inte kan se erat lag i ECC på TV men jag kan skicka er två DVD från -99 om du vill ;-)
Kommentera

Frisco: Jo jag såg det. Sen blir det att rösta för det alternativet man vill ha.

Hoppas på Kanal 9 men tror på Animal Planet. :-(
Kommentera

Salle: Kanal 9 kommer att visas några dagar står det. Och Animal Planet.
Kommentera

Mikael Uhlin: Och det halmstrået är visset. sprött och helt oanvändbart för många av oss...

Saxat från [url=www.ornsat.se/sw910.asp#516_741]Örnsat.[/url]

2008-01-08 | TV4 Sport utgår
På grund av förändrade avtalsvillkor från vårt programbolag,som vi tidigare meddelat, utgår TV4 Sport från vårt basutbud.
Kommentera

spud:

Den schweiziska klubbhockeyn är den äldsta kvarvarande här i Europa, från tiden då det begav sig. HC Bern är ännu äldre än Davos och vann sitt första mästerskap redan 1916. Schweizarna spelade sitt första mästerskap redan 1909. Från 1916 till 1933 spelades två mästerskap per säsong, ett nationellt och ett internationellt (utländska spelare var tillåtna).

HC Davos alldeles egna turnering Spengler Cup (mellan jul och nyår) har spelats sedan 1923 och är enbart 6 år yngre än NHL.
Kommentera

Wayne Gresky skrev:
>Uhlin hävdar iofs fortfarande på officiella att
>hans kontakt säger att TV4 Sport visst köpt
>rättigheterna. Vi får väl se om (och be för att)
>herr Uhlin lyckas få ett annat svar av TV4 än
>det jag fick...

Jag vet egentligen inget mer än att ett svenskt bolag som heter IEC in Sports har köpt TV-rättigheterna och när jag mailade dem fick jag svar från en Jonas Eriksson som skrev att TV4 Sport skulle visa Modos matcher. Eftersom detta inte bekräftas av TV-tablåerna mailade jag åter Eriksson och han svarade då att han skulle kolla läget med TV4 Sport. Hur det gick vet jag ännu inte.

Jag har även mailat TV4-sporten, dock utan att få svar, men det beror nog på att TV4-sporten (dvs sportredaktionen på TV4) inte tycks ha något med kanalen TV4 Sport att göra. De är väl istället nån slags avläggare av Sport-Expressens TV-kanal men inte heller mitt kontakt-försök via www.expressen.se har hittills gett nåt resultat.

Det enda "halmstrået" är således Jonas Eriksson på IEC in Sports...
Kommentera

Wayne Gresky: Tror knappast att det är vad som åsyftas.

"HC Davos är en ishockeyklubb i Davos i Schweiz, grundad 1921."

Året känns igen och för att vara en hockeyklubb är det inte purungt. Källan är dock Wikipedia, så risken finns att jag blir skämtad apprillio.
Kommentera

spud: De kanske syftar på klubbens hela historia och i det perspektivet hör de ju definitivt till de yngre.
Kommentera

HC Davos, Schweiz
Klubben är landets framgångsrikaste genom tiderna - i särklass. Har bl a 28 individuella mästerskap. Bland många unga profiler återfinner vi kanadensaren Alexander Daigle samt Reto von Arx.

Från officiella, är det bara i mitt huvud det låter som om de tycker att Daigle är av den yngre varianten?
Kommentera

Salle: Jag har en bra streamer: "If the vanigan is rockin´, it´s my wife being drilled by a guy named Ricky"
Kommentera

Wayne Gresky: Jag har ställt frågan på ett streamer-forum och det jobbas på det.

Kommer att tipsa så fort jag vet nåt.
Kommentera

Sådär, nu har jag iaf hittat en kanal som sänder så att det iaf finns en teoretisk möjlighet till stream.

www.mtv3.fi/ohjelmat/ohjelmatiedot/index3.shtml/20080110?10.1
Kommentera

oscaaaar:

1. Du svarar på fel fråga.
2. Du svarar fel på frågan du försöker svara på.
Kommentera

shinzawai: dom förlorade finalen på ett slumpmål i finalen mot salzburg tror jag det var :P
Kommentera

Salle: Uhlin hävdar iofs fortfarande på officiella att hans kontakt säger att TV4 Sport visst köpt rättigheterna. Vi får väl se om (och be för att) herr Uhlin lyckas få ett annat svar av TV4 än det jag fick...
Kommentera

Dream Team: Jag var väldigt nyfiken på hur FBK skötte det hela ifjol. Men det är jag.
Kommentera

Poffa: Om TV4 Sport kan "tjäna på" att sända rysk ligahockey och matcher från AHL så tycker man ju att detta inte borde vara nåt problem.

Sen är det lite Moment 22 över det hela.
Ingen TV - inga sponsorer - inga pengar - inget intresse - ingen TV.
Kommentera

shinzawai: Frölunda fick köpa TV-rättigheterna ifjol för att Viasat Sport skulle kunna sända matcherna. Så jag är inte förvånad.
Kommentera

shinzawai: Hur intressant tror du att turneringen är för de som inte har sitt favoritlag med? Hur mycket krut lägger MoDo ner på det hela? Ja, hur seriöst tar man på det jämfört med seriespel/slutspel i Sverige?
Kommentera

Martin S: Skandal att en så pass ambitiös turnering inte TV-sänds och att svensk media inte är mer intresserat.
Kommentera

Wayne Gresky: Radiosporten? Enligt den infon jag har så kommer inte radiosporten att sända från St Petersburg. MODO kommer dock att ha folk på plats så jag antar att det blir online rapportering via modohockey.se
Kommentera

Paddan: Verkar som vi alla får hålla tummarna för våra vänner på webben.

Wayne Gresky skrev:
"Jag har hört rykten om att TV4 Sport ska visa europacupen i ishockey.
Stämmer det? Det står ingenting i tablåerna."

"Hej,

Nej, det ska vi inte tyvärr. Kollade på nätet, hittar inte någon
kanal som visar det, såg att man kan följa det på radiosporten.. :o)

Hälsningar
Amie
TV4Sporten"
Kommentera

Salle: Annars så får jag försöka hitta någon sopkvast att titta på. Egentligen borde jag väl planera lektioner, men då jag verkar ha glömt materialet på skolan så får jag väl försjunka i texter liknande Alfreds alster istället.
Kommentera

Paddan: Äh du kan ju läsa dig till hur det kommer att gå. Om du klarar att läsa mellan Alfreds rader.

[url=alfredshemsk.blogspot.com/2008/01/33-civis-europeus-sum-del-1-hk.html]HK Metallurg Magnitogorsk[/url]
Kommentera

Wayne Gresky: Väldigt otrevlig nyhet för egen del. Kabelnätet i Krokom innehåller bara Eurosport i sportkanalväg. Men jag får väl hoppas på vännen Sopkvast.
Kommentera

Mikael Uhlin: Jag klistrar in herr Uhlins glada nyheter från officiella:

"Ja, det är bekräftat nu från Jonas Eriksson på IEC. TV4 Sport, alltså!"
Kommentera

Angående eventuella TV-sändningar av ECC så mailade jag idag dem som sitter på TV-rättigheterna, svenska företaget IEC in Sports, och fick följande svar;

>Från: [email protected]
>
>Förhandlingar pågår...inget klart ännu. Förhoppningsvis
>finns det någon kanal som visar det.
>Mvh
>-JE
Kommentera

Bister tours

Om intresse finns så kan det eventuellt bli aktuellt med "Bister Tours" till St. Petersburg ändå.

maila eller pm.a mig om du är intresserad.

Tanken är en buss längs norrlandskusten ner till Fjollträsk där vi tar Tallinkbåten till Tallinn och sedan fortsätter bussen från Tallinn till St. Petersburg.
Kommentera

Martin S: Har för mig att Viasat Sport sände det förra året
Kommentera

Mikael Uhlin: Inte klart med några tv-sändningar från ecc så vitt jag vet.
Kommentera

Är det någon som har koll på eventuella TV-sändningar från ECC?
Kommentera

Ett sorgligt meddelande:

Bister Tours tvingas för första gången ställa in ett researrangemang.

Rysk och Svensk korruption sätter käppar i hjulen, då garanterade matchbiljetter inte går att frambringa för svenska supportrar annat än genom monopol-bolaget Björk & Boström.

Bister Tours beklagar det inträffade och förbannar otrevliga monopolresebyråer!
Kommentera

Wayne Gresky: Så har då Metallurg Magnitogorsk förstärkt lite blygsamt inför ECC-slutspelet.

"Ryska klubbar vet hur man betalar för sig. Senast så kostade det ryska Metallurg Magnitogorsk en miljon euro, nästan tio miljoner kronor, att köpa loss tyska ligans bäste målvakt, Travis Scott."

" - Vi gör inte det här för att vi är missnöjda med lagets spel, utanför att vi vill bli ännu bättre inför det stundande Europacupspelet och slutpspelet, konstaterar Velichkin avslutningsvis."
Kommentera

Et tu Brute: Den officiella resan är en inte helt billig bussresa från Umeå via Vasa, genom hela Finland och sen till St Petersburg. För modoiter söderifrån är inte det ett rimligt alternativ.
Kommentera

« · 964409 · »