1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507637 inlägg · 4105 ämnen

European Champions Cup 2008

« · 964886 · » Till forumet

Sv: European Champions Cup 2008
Salle: Tröjorna som Magnitogorsk spelar med är inte helt olika de som Djurgården körde med för några säsonger sedan. De med flammorna eller vad det nu var.
Kommentera

Paddan: Är det ryska tränarens tänder ni funderar över?
Kommentera

Lövva: Minst 10, tror jag.
Kommentera

Lövva: minst sju...
Kommentera

Paddan: sjunde? Hur många har dem?
Kommentera

Gidde: Jäklar, vilken möjlighet för Kaigodorov att göra 4-0, petar i sjunde växeln och svischar förbi siste försvarare i MoDo men missar när han kommer helt ren med Krizan.
Kommentera

zigge:

Va, kan man vinna fotbollsmatcher på mest bollinnehav?!?
Märks att jag inte sett mycket fotboll sista tiden!
Kommentera

Paddan: De behöll ju pucken i anf.zon väldigt länge, men Metallurg hade ju bra box, styrde ut puckar o täckte, så det klart att skottstat ser ut som den gör. Puckinnehav räknas ju inte, som i fotboll...
Kommentera

Ambroo: Stämmer bra de. En liten hint om att elitserien kanske inte är så outstanding som media vill få den att framstå.

Men å andra sidan, Europaspel säger ju bara någonting om hur bra topplagen i respektive ligor är, inget om bredden.
Kommentera

Lövva: Ok, jag tar väl tillbaks det en aning då fast det enbart efter höjningen i andra. Å andra sidan så kanske ryssarna gick ner sig en aning, då det är lätt att göra det när det går för enkelt.

Ja visst är den klart bättre än vår liga. Man har lite väl mycket övertro på sig själva inom svensk hockey och nu idag så får vi ju än en gång bevittna sanningen. Ja DIF vann väl både 90 och 91 och MIF 94 va?
Kommentera

Lövva: Modo är bättre i andra men ryssarna gör mål!
Kommentera

Paddan: Tycker Modo gör en väldigt bra andra period, bortsett från powerplay spelet då dem aldrig riktigt lyckades etablera något spel. Tror inte Wernblom äns var nära slottet.

Men i övrigt snurrar det på bra i anfallszon, framförallt Öberg har imponerat på mig.

Tycker inte Victor Hedman kan göra så mycket på målet då han prioriterade rätt, att "stänga" förstastolpen för ryssen. Vad man kan tycka är att han skulle gått på kropp istället men det är ju lätt å säga när mans itter hemma i tvsoffan och får se repriser.

Men som sagt, en bra period av Modo

Är för övrigt riktigt imponerad av Metallurg, vilket fantiskt hockeylag! Där ser man skillnaden mellan ryska ligan och elitserien. Tror man kan lägga ner snacket "världens bästa hockeyliga utanför NHL".
Kommentera

Paddan: Känns som om Viktor spelat nonstop..han har spelat både power play å box play ..dom toppar inte upp laget direkt..
Kommentera

MorganaLefaey: 17-9 i skott på mål efter två perioder, vilket betyder att MoDo trots sin ganska långa press under och efter utvisningen bara klarade av att skjuta sju skott på mål i andra perioden.
Kommentera

MorganaLefaey: Vill se mera tacklingar å spel på kropp... De gånger modo spelat på kropp så grinar ryssarna. Btw. Hur i H-vete kan dommaren ta ut svarten för den tacklingen? Horribelt domslut av som vanligt och förmodligen så även i denna match klart partiska dommare
Kommentera

Ambroo: Ärligt så trodde jag det vat var ajon som trollade. Hade jag sett att det var du som svarade så hade jag självklart valt mer diplomatiska ord.  :-)
Kommentera

McCarton:

Där ser man hur mycket bättre MoDo kan vara när de kämpar lite. Nu vill jag bara se lite fler spelare med samma inställning som Petrovicky. Ta pucken, åk mot mål. Svårare än så behöver det inte vara.
Kommentera

Ändå en hyffsad period av Modo. Synd att man inte fick utdelning på chanserna bara.
Kommentera

Paddan: Viktor kunde väl räknat ut att det inte skulle bli något avslut på backhand och endera bara plockat han med kroppen eller bara täckt ut han.
Kommentera

zigge: Aldrig sett sämre dommare i mitt liv! Ett under att han klarar att blåsa för iceing iaf
Kommentera

Salle: Du var ju svårflörtad;-) Det måste iaf vara skönt att man visade något i andra och bara ligger under med tre puckar...
Kommentera

Paddan: FAAN va tungt!! Visst va Metall bättre i 1:a, men nu när MoDO fick tryck, började man hoppas...tills Viktor blev rundad.
SHIT!!!
Kommentera

Bytt namn bara. Heter Konan nu tydligen!
Kommentera

Gidde: Och där blev Victor Hedman skickad till pirogkön. 3-0 för Metallurg, känns snöpligt att MoDo inte kunde få in något mål när man haft ganska skapligt tryck under vissa sekvenser i andra perioden
Kommentera

Poffa: Så fort en back kliver upp så kommer det en passning i djupled. Denna gång var det Timmy som ställde Victor ensam.

Precis när man börjat hoppas på en oavgjord period.
Kommentera

McCarton: Han har spelat, och han spelar nu.

Och där blev det 3-0.
Kommentera

Gidde: Har Timander klivet av? Har inte sett han i andra något.
Kommentera

Gidde:

Riktigt bra sekvens av Modo där!
Man kunde nästan tro att det fortfarande var PP, fastän dom var lika många på planen!
Kommentera

Salle:

PP Modo, sätt den nu då!
Kommentera

Ambroo: Jo det gör ni. Varenda omgång i ES. :-)
Kommentera

Ambroo: Skämmer ut sig? Ryska ligan är betydligt bättre än Elitserien. Matchbilden är ganska väntad.

HV, Färjestad och Frölunda har ju inte heller direkt blomstrat marknaden internationellt. Tror det bara är Malmö och Djurgården som har vunnit någon internationell tunering någonsin av alla elitserielag
Kommentera

Ambroo: och inte Timrå heller.
Kommentera

Gusse: Det är klasskillnad i allt förutom möjligen på målvaktssidan.
Kommentera

Salle: Det är iaf inte SAIK som skämmer ut sig...
Kommentera

Gusse: Jag må vara en dåre men jag tror fortfarande Modo har en chans att komma tillbaka i matchen. Tycker ryssarnas målvakt är lite smådarrig samtidgt som Krizan känns het. Men då krävs det naturligtvis snabbare uppspel, längre anfall och fler spelare på mål.

För övrigt, fan va skojj att se internationell klubblagshockey. Hoppas man får många anledningar att kika på det nästa säsong
Kommentera

Lövva: Ryssarna attackerar ju mer direkt, så fort dom fått vittring på en målchans, medan MoDospelarna som vanligt ska kringelkroka så in i helvete och göra allt så omständigt istället för att försöka ta sig kortaste vägen mot mål. Sedan så verkar ju också Nikolai Kulemin ha minst en växel mer i skridskoåkningen jämfört med modoiterna.

Nu skulle jag velat sett en Tore Erkén med högröd ansiktsfärg stormandes mot omklädningsrummet för att skälla ut spelarna efter noter.
Kommentera

Lövva:är klasskillnad på Skridskoåkningen mellan lagen ..Modo hinner inte med några uppspel alls och försvaret skallvi inte snacka om ..kan bli många mål i baken ..
Kommentera

Lövva: har inte Krizan filmat nåt ännu?
Kommentera

NordaBoy:

Det är ju så att man sitter och skäms. Ska det här vara Sveriges bästa ishockeylag? I sådana fall kan vi nog skippa snacket om att Elitserien är den tredje starkaste ligan i världen eller vad det är de brukar säga?

Peter Öberg och Andreas Molinder lyckas dock snurra upp ryssarna. Jag förmodar att NHL-gänget är måttligt intresserade av den här turneringen.

Till sist, vilken fröjd att se reklamfria dräkter. De här är dessutom mycket snyggare än de som använts i Elitserien, påminner om New Jerseys matchställ. Synd bara att isen är så plottrig.
Kommentera

Paddan: Krizan känns het. Andra målet kan man såklart ha åsikter om men jag tror han hade tagit den om ryssen hade fått "en ren träff".

Däremot Hedman verkar lida av lite JVM baksmälla. Men än så är ni ju med i matchen. Bara köra på!
Kommentera

EfordeM: nä vi slipper kvalserien i år. Det bli Mora och Luleå som kommer att hamna i kvalserien i år.
Kommentera

Gidde: Ok, jag ska försöka förklara.
Äh, nu hamnade en spelare i vägen...
Kommentera

Salle: Precis
Kommentera

ajon: Hur j-a dåliga är inte ni dårå...
Kommentera

ajon: Vi kommer ju inte spela kvalserien i vår i alla fall som vissa andra lag måste.. skellefteå host^^
Kommentera

Paddan: 2-0 ni är ju inte bättre än så helt enkelt.
Kommentera

Gidde: Jäklar, Kulemin nästan helt ren med Krizan men nedriven av en MoDospelare. Numerärt underläge för MoDo, känns som läge för 3-0 i början av andra perioden.
Kommentera

Paddan:

Var målet snyggt?!

Kan du kanske rita lite?
Kommentera

2-0 till Magnitogorsk efter ungefär 17 minuter genom ynglingen Kulemin.
Kommentera

Gidde: Känns som att detta riskerar att rinna iväg om ryssarna får hål på Krizan igen, ruggiga tempoväxlingar i kontringarna.
Kommentera

« · 964886 · »