1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507597 inlägg · 4105 ämnen

European Champions Cup 2008

« · 965571 · » Till forumet

Sv: European Champions Cup 2008
Berka:

Såg slutet av första, och det kunde lätt stått 3-0 då.

2 första målen borde Zacke tagit dessutom.

Jaja, så kan det gå...
Kommentera

Källan: Hv vann en match... Nu märks det att det var fel lag som Sverige skickade, men det blir ju så, förra säsongens mästare som just nu kanske är 4-7 i Sverige och ställer man 2a målisen som i dag är man långt därifrån.
Kommentera

Berka: Dom hade ett antal lägen som skulle suttit, men sen så studdsade pucken inte MoDos väg heller alla gånger om man säger så.
Kommentera

MoDoFille:Brände dom många lägen?
Kommentera

källan: Hade MoDo satt alla sina lägen så hade man vunnit med hästlängder...
Kommentera

Ja såg nyss Werners mål.
Kommentera

Wow, vilket härligt burkigt ljud från kommentatorn. Han är säääkert på plats i Ledovaja Arena.
Kommentera

Berka: Jag ger mig själv en känga i skrevet för att jag missar "mellanslag" hela tiden.
Kommentera

källan: Ja han lärväll säga nåtti stil med att modo inte hade en chans å att man inte spelar tillräckligt fysiskt. Ingen skugga över wikegård, jag gillarinställningen på karl´n men han har aldrig gillat modo
Kommentera

Ska bli kul att se vad Wikegård säger i hockeykväll på måndag.
Kommentera

källan: Tråkigt för dom! =) Vet någon om döme va med idag?!
Kommentera

Berka: Mora slutar sist i år
Kommentera

källan: Jag som trodde mora med bogg i spetsen va minst lika bra som metallurg...haha fy vilket fult namn btw.
Kommentera

Bara för att Modo inte kan slå Slovan och Metallurg så betyder det inte att dom inte kan ta Mora hemma på tisdag..erl hur!
Kommentera

källan: Nä men att resultatet för svenska lag e lite som vanligt.. de va så jag menade..
Kommentera

Berka:

Nu spelades det ett EHL för inte allt för länge sedan, 96/97-99/00, utan det för den sakens skull genererade några större svenska framgångar då heller.

Man behöver inte ta ECC på allt för stort allvar. Karaktären på turneringen har mycket i övrigt att önska. Hade turneringen spelats fyra år på raken i Sverige eller Finland, kunde man fått helt andra slutsegrare än det nu blev. Större är inte skillnaden.

Rent historiskt har svenska klubblag alltid haft svårt att hävda sig i Europa. Det belyser knappast kvaliten på ES som helhet. Exempelvis vann VEU Feldkirch EHL 1998. Det betyder inte att Österrike någonsin haft en liga av yttersta Europaklass, utan bara det faktum att man den säsongen hade ETT lag som hade kapacitet att slå de flesta övriga lag på kontinenten.
Kommentera

Berka: Men det är väl inte (vanligt) att modo spelar denna cup?
Kommentera

hellge: De sista alt. e ett bra alt. Önskar de fanns ett alt. till : "Som vanligt"
Kommentera

hellge: Äh gör som jag. Rösta på Succé. Allt med MoDo är Succé.

Succé, Succé, Succé, Succé!
Kommentera

källan: Äsch, Kakelfiguren har rätt.

Ni svek nationen.
Kommentera

Hur var Petrovicky? Var det bara ett dödsryck han fick i andra perrisen mot ryssarna, eller vara han bra igen.

Numo: Jag har ännu inte röstat i omröstningen här till höger. Kanske är det sista alternativet som ligger närmast... (:
Kommentera

Kakelmannen: Det är inte modo som skämer ut elitserien...Det är kakelmannen! Hur gick det för Hv 2003 elr när det var?
Kommentera

Et tu Brute: Skrota denna skit turnering... om ett ryskt lag håller påatt förlora så fixar dommarna de.. som de varit tidigare så de känns som en ch-liga skulle göra de mer rättvist
Kommentera

Så som modo spelade i European cup räcker för att vinna mot Elitserie lag!
Kommentera

Känns som att det kanske saknades lite motivation för MoDo i denna match? Man hade ju kunnat spöa slovakerna med 10-0, utan att det hade gjort någon skillnad. Skall väl mycket till för att Magnitogorsk skall vika ned sig i morgondagens match?

Dessutom satte MoDo nytt rekord då det gäller svenskt deltagande i denna neovariant av Europa Cupen. Aldrig tidigare har ett svenskt lag släppt in så lite mål som 7 på två spelade matcher =)

Nu går väl också denna turnering i graven iom att det startas ett CL för hockeyn nästa säsong.

Ur historisk synpunkt skall vi därför för alltid minnas den 14 januari 2005. Det var då som HV71 lyckades besegra slovakiska Dukla Trencin med 4-1. Roligare än så blev det inte. Därefter har det följt 7 raka svenska förluster.

Noterbart är att samtliga svenska lag lyckats bli nollade en gång var under turneringarna. Tabellraden för de fyra säsongerna...

8 1 0 7 11-34 3

...tar vi med oss i graven :P
Kommentera

TIKbiff: E väll igentligen inte sämre eller bättre i år,men klart för dåliga för att mäta sig mot dom stora grabbarna! Hoppas på en CHL till nästa säsong! Skrota såna turneringar som cheska cup å sånt trams å spela en chl ist. 2 lag från varje liga... De vore mumma att se de!
Kommentera

Berka:
Ja nu var det ju i fjol Modo var ett topp lag ;-)
Kommentera

Dåsåå va detta "lilla" äventyr över... Sverige borde kanske skita i att skicka något lag nästa år för vi e chanslösa! Nog för att modo aldrig ens va nära att vinna någon av matcherna så verkar inte svenska lag klara av att vinna mot dessa europeiska topplag! Jag har starkt börjat tvivla att vi e den näst bästa ligan efter nhl. möjligtvis om man snittar alla lag i ligan så e vi på en hög nivå men våra topplag e för dåliga för att vinna något utanför sverige
Kommentera

Vad hände när Kuusela klev ombord planet? Info finns i bloggen.
Kommentera

4-1 nu.... ja åk hem nu.. Modo har inte stärkt sitt varumärke iaf. pinsamt å bedrövligt
Kommentera

EfordeM: jag tippade iaf. att modo bara skulle göra ett mål i denna turnering å de verkar kunna gå i lås.. Typiskt att man underpresterar när de ges tillfälle till något stort.. Om vi nu har den näst bästa ligan i världen e de väll dags att vi tar å visar de internationellt å inte storförlorar jämt!
Kommentera

EfordeM: Själv hade jag inga särskilda förhoppningar på MoDo i denna turnering. Tja, skulle väl i sådana fall vara att undvika tvåsiffrigt i antalet insläppta mål mot Metallurg.
Kommentera

källan:

Det var ju tokigt.
Kommentera

Tänkte se på matchen i efterhand men nu fick ja reda på resultatet!
Kommentera

1-7 på två spelade matcher. Bättre hade man hoppats på i alla fall. Aja, bara åka hem och ta nya tag i Elitserien...
Kommentera

EfordeM: Någon som kan se matchen/höra å ge en snabb sammanställning
Kommentera

Jag vill egentligen inte hacka på Zacke, men detta är kanske fel match att sätta in honom i... man får iaf inte tappa matchen så snabbt
Kommentera

Frisco: Kan man lyssna på hockeyn någonstans??
Kommentera

Kakelmannen: Hruskig dum dubbelutvisning.
Kommentera

I 40 sekunder innan Wernblom åkte ut för Roughing
Kommentera

Poffa: Nu har Modo sin chans PP efter 8:42
Kommentera

Kakelmannen: Ska man applicera primern före fixet?
Kommentera

Paddan: Ja men Ryska, Svenska och Finska bör väl vara klart vassare
Kommentera

Kakelmannen:

Bör man låta bli att svara om det ringer?
Kommentera

Hoppas inte det ringer nu för då är det klippt, ni måste ha nästa mål eller.
Kommentera

Kakelmannen: Bör väl vara bland de sex bästa ligorna i Europa, förmodar jag.
Kommentera

AM: 45:28 Yetman 2 minuter...
Kommentera

Paddan: Och SLovakiska ligan håller jättehög nivå?
Kommentera

« · 965571 · »