1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508308 inlägg · 4106 ämnen

Falcon Rinksite

« · 235911 · » Till forumet

Sv: Falcon Rinksite
westerlind:

Jag har naturligtvis helgarderat MoDomatchen. Tur att man inte hade en tvåa på första perioden, eller hur?
Kommentera

westerlind:

Äsch då, min enda religion här i livet är pragmatik, så jag förstår precis din situation. Nu blir väl bara frågan om du kan förena pragmatiken med ett romantiskt förhållande till ett nytt hockeylag. Då blir jag imponerad.
Kommentera

Björn VII:

Hmm, vad är det här fasoner - insinuerar du att jag är en papperstiger? Jaja, det är tacken för att man som brynäsare tror mer på MoDo än medgångssupportrarna här.
Kommentera

Sahlander:

Ungefär som anledningen till att man sitter här istf Scandinavium, då. Grrr...surmuppar! Jag svarar självklart med en säker tvåa som slutresultat, även om jag inte orkar med i den sjövilde MoDoiten Westerlinds genomgående tvåor. Klart vi vinner, sen hoppas jag att all slutspelshockey avgörs norr om Vättern, suck...charlataner.
Kommentera

westerlind: Det är inte bara hon... Jag har hört många som säger att nånting (jag vet inte vad) är kört...
Åt dessa otrogna finns bara ett att säga: Skämmes ta mig fan!!!
Kommentera

poffa:

Som knas redan vet så tror jag stenhårt att MoDo kan vinna idag: Jag har tippat genomgående 2:a på match och perioder plus två X-garderingar. Nu gäller det att Werner m fl ställer upp och motsvarar mitt förtroende.

Hmm, knas påstår att hon kommer att rycka ifrån mig idag - är hon MoDo-supporter?
Kommentera

poffa:

Muahaha! Attsingen. Själv missade jag förra spelstoppet med en hel hockeymatch och lite till.
Kommentera

poffa:

Haha, missade du helgarderingsomgången...synd ;)
Kommentera

knaskamilla:

Damn!!! Jag missade spelstoppet med 4 minuter.
Kommentera

Väldigt intressant Rinksiteomgång. Är MoDomatchen med två ggr för att man verkligen ska kunna helgardera den, tror ni?
Kommentera

Frisco:

Snyggt mål av Holst dock, Hammers till Elitserien 2007. Med Ström och Sollefteåikonen i laget.
Kommentera

Lumber Jack: Samtidigt som MoDo vinner mot Vilda Västern så kommer Spurs att vinna mot Hammers (som inte varit sig själva sedan den fantastiske Julian Dicks la av)
www.sportcartoons.co.uk/westhamplayer3.html

Aben: Mål av Lineker på passning från Gazza. En fantastisk kombination.

Björn VII: En gång tråkiga, alltid tråkiga.
Kommentera

mike66:
Aha, kul att se att man fick ligga bland de två första i varje fall innan första omgången är spelad. Lyckades inte riktigt klara sponsringen från Bill Gates, därav det halvologiska nicket på rinksite...
Kommentera

Frisco:

Varav ett kommer att ta tre nya sköna på poäng mot ett gäng hetsporrar till helgen...
Kommentera

poffa:

Det är helt enkelt mördande tråkigt att leda ligan med fem poäng, gå till kvartsfinal i Champions League, vara trolig FA Cup-segrare, att ha satt spaden i marken för den första snygga fotbollsarenan för över 60 000 åskådare i England och ha ett nytt disneykonsultritat märke som ökar souvenirintäkterna i målgruppen: pojkar 8-13 år, markant.

Men man kanske borde börja skrävla istället?
Kommentera

scim: Jag lägger ut den glödheta topplistan medans ni ännu ligger före mig - snart kommer det berömda iniväggenrycket:

1 scim 0 0 0 Modo
2 mnsn 0 0 0 Modo
3 frisco 0 0 0 Modo
4 wesse1 0 0 0 Neutral
5 Jakan Maple Leafs 0 0 0 Djurgården
6 knaskamilla 0 0 0 Modo
7 poffa 0 0 0 Modo
8 Gurrani 0 0 0 Modo
9 mike66 0 0 0 Timrå
10 Rolle 30 0 0 0 Timrå
11 Helg Ernest 0 0 0 Timrå
12 TIKHälge 0 0 0 Timrå
13 Tikfanz 0 0 0 Timrå
14 samjo 0 0 0 Modo
15 linkan_71 0 0 0 Timrå
16 Johan89 0 0 0 Timrå
17 Emil92 0 0 0 Timrå
18 Dream Team 0 0 0 Timrå
19 A-Li 0 0 0 Timrå
20 JimmyHa 0 0 0 Timrå
Kommentera

Frisco:
Tillad mig at omformulere så: Er du misundelig på Manchester United?
Tottenham...syntes de var cool da de havde Lineker (Min alltime-fav-striker)
Kommentera

Aben: Mitt lag heter Tottenham Hotspur. Det finns tusentals United i England.
Kommentera

poffa:

Vi vinner ligan och kommer gå vidare i Champions League, vad vill du diskutera?
Kommentera

Frisco:

Han förlorade väl på fall redan innan bråket startade.
Kommentera

Frisco:
Håber ikke Modo får Barthezvirusen....(tsk tsk, er du misundelig på united?...)
Kommentera

poffa: Jag vet inte varför de är tysta. Jag tycker de borde fira att en Svensk spelare i deras B-lag (han som förlorade brottningsmatchen under VM mot Mellberg på fall efter 5 sekunder) gjorde ju ett mål i går mot Charlton (1-4).
Kommentera

Frisco:

Avundsjuka, ren och skär avundsjuka.

När du ändå drar upp fotboll, vad tyst det varit på Assenallarna här i GB:n. Undra varför?
Kommentera

poffa: Farliga Manchester United-virus härjar runt om i världen o här är några av dom:

Manchester Unitedviruset: Datorn kan ej komma ihåg saker som sparats innan år 1993.

Manchester Unitedtröjviruset: Ett jobbigt virus som byter utseende tre gånger i månaden.

Paul Scholesviruset: Datorn får ett eget liv och attackerar dig utan anledning.

Barthezviruset: Datorn blir värdelös.
Kommentera

scim:

Du ljuger så du tror dig själv... Efter att ha missat Rinsite under hela säsongen kommer jag nu göra bejublad comeback och visa min klass som tippare. Kanske första priset kan vara ett "slippa gå till Timrå om det blir final"-kort.
Kommentera

Zigge:

Tackar! Hårt arbete har tagit mig till den tätpositionen, och hårt arbete ska få mig att stanna.
Kommentera

Scim: GRATTIS till tätplatsen i Miiiike's liga!! ;-D
Kommentera

Wewillwintoday: >>>>Angående swehockey.se spelar inte Wilde ikväll, han är inte ens ombytt. Kan det vara så att han är satt på bänken för resten av säsongen???

Nej nej nej. I slutspelet kommer Wilde att vara bättre än någonsin.
Kommentera

Rinksiteställningen:

1 mike66 162 14 32 Timrå
2 frisco 159 5 32 Modo
3 knaskamilla 158 8 42 Modo
4 sorkenn 155 9 49 Djurgården
5 westerlind 152 2 40 Brynäs
6 riha 148 7 41 Modo
7 G.L.M.C. 142 3 36 Modo
8 krullis86 118 3 29 Modo
9 Skalpjägaren 108 12 20 Frölunda
10 ginnan 108 2 32 Modo
11 ida9 98 13 29 Modo
12 Soid 67 7 19 Modo
13 samjo 59 4 14 Modo
14 NuMo 37 2 5 Modo
15 Modorulez 7 0 3 Modo
16 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs

Här tappade jag den andraplats jag prenumererat på länge, p.g.a. att Frisco tippade bättre än mig. Jag snubblade på mållinjen, kan man säga.

Grattis till miiiike, som faktiskt sett ut som en klar vinnare väldigt länge nu. Okejrå, grattis till Frisco också (fast han tror iofs att den här tävlingen inte betyder något).
Kommentera

knaskamilla:

Aha, jag förstår. Tyvärr har jag inte hittat ett lika relevant foto, men det är fina färger. Bilden är en del av min kampanj som jag inte kallar någonting. 19 mars drar den igång på skarpen.
Kommentera

Angående swehockey.se spelar inte Wilde ikväll, han är inte ens ombytt. Kan det vara så att han är satt på bänken för resten av säsongen???
Kommentera

knaskamilla:

Om två veckor.
Kommentera

westerlind:

Nej, det är jag inte orolig för. Bilden var en del av min kampanj som jag kallar "NU är det nästa vecka!". (Eller borde den heta "Nu ÄR det nästa vecka!"? Eller "Nu är det NÄSTA VECKA!"?)
Kommentera

65 Selander:

Alla lag som inte spelar i KS kanske...:)
Kommentera

eddie1: Vem bryr sig när det finns ett spännande KS att följa ;)
Kommentera

samjo: nja inte jag heller hehe..
Kommentera

samjo: jo jag förstår dig att du håller på ditt lag:)o jag önskar dig lycka till må bästa lag vinna om vi möts*L*

henke skall tyvär inte stå idag men hoppas norrena håller sifrorna nere iallafall fas jag har inget större förtroende för honom men i kvarten så står henke som tur är det har Conny själv sagt*L*

det bästa vore o möta typ timrå eller nått i semifinalen o själv så tror jag att HV71 kan skälla dom ser starka ut nu helt plöttsigt..
Kommentera

samjo skriver inte helt grammatiskt korrekt alla gånger, men han försöker iaf...
Kommentera

eddie1: Ett är iaf säkert. Ni kommer att ta det rekordet om Henrik Lundqvist står i målet. Man kan väl nästan räkna de matcher han släppt in mer än två mål på ena handens fingrar. MODO hade väl exakt 100 insläppta mål -99, den gången de var totalt överlägsna men ändå fick spö av Brynäs i sista finalmatchen.

Så om jag vore Frölunda skulle jag inte vilja möta det lag som placerar sig som nr 5-6 i serien i en final. Där skulle pressen enbart ligga hos Frölunda. Det vore annat om man mötte FBK. Många tippar ju VF-FBK i finalen men jag tror att det finns lag som kan skrälla i slutspelet. Själv hoppas jag på MODO såklart :)
Kommentera

65 Selander: knappast att frölunda förlorar idag det blir en solklar seger o vi tar rekordet om minst antal insläpta mål i elitserien vad sägs om det??
Kommentera

65 Selander:

Ja, MoDo är verkligen med i tiden och lägger mycket kraft på att utveckla sin grafiska image - lite tråkigt att Brynäs envisas med att behålla ett traditionellt klubbmärke. Ska bli spännande vad de hittar på till nästa säsong:

IT är ju lite coolt så vad tror du om MO@DO?
Kommentera

westerlind: Bara bra för Interpool at få en uppdaterad bild på henne!

Sprang på en Modo site på nätet också men den kanske ni redan känner till. Det var ganska kul att se alla klubbmärken som dom har haft.
Kommentera

knaskamilla:
Är du orolig att någon på Hockeysnack fortfarande inte vet hur du ser ut?
Kommentera

65 Selander:

Okej, då vet jag. Jag ska genast gå in och ändra. Sen ska jag sova. Gonatt allesammans!
Kommentera

knaskamilla: Här får du ett stalltips lova att inget säga till dom andra!

Brynäs spöar Frölunda i morgon! "Veckans säkra" ;)
Kommentera

Nu är det spännande. Sista grundserieomgången innan Rinksiteslutspelet sätter igång!

Ställningen för tillfället:
1 mike66 159 14 31 Timrå
2 knaskamilla 155 8 41 Modo
3 frisco 155 5 30 Modo
4 sorkenn 150 9 46 Djurgården
5 westerlind 148 2 38 Brynäs
6 riha 144 7 38 Modo
7 G.L.M.C. 139 3 35 Modo
8 krullis86 114 3 27 Modo
9 Skalpjägaren 104 12 18 Frölunda
10 ginnan 104 2 30 Modo
11 ida9 96 13 28 Modo
12 Soid 67 7 19 Modo
13 samjo 56 4 13 Modo
14 NuMo 37 2 5 Modo
15 Modorulez 7 0 3 Modo
16 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs

Det kanske inte är så spännande, trots allt...?
Kommentera

mike66:

X-boxen. Hmm. Själv har jag 3 poäng upp till ligaseger. Den siktar jag på.
Kommentera

knaskamilla: Låtsas? Jag har 3 poäng upp till X-boxen vettu. Jag krigar med näbbar och örnklor för att komma ifatt MammaMuh och allt vad dom heter. Ligger just nu på en 31:a plats så det är jämnt så det förslår.

Ps. Yooouucch, han är iskall!
Kommentera

knaskamilla: Tack.
Kommentera

mike66:

Du har rätt. Vi borde inte riskera att westerlind går om. Låt oss låtsas att det är en tävling!

PS. Ja, visst är han cool?
Kommentera

« · 235911 · »