1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511793 inlägg · 4110 ämnen

Färjestad - MoDo 090221

« · 1130437 Till forumet

Färjestad - MoDo 090221
1. SVEDBERG, Niklas
30. ZAJKOWSKI, Michal

-

41. HEDMAN, Victor
3. TIMANDER, Mattias

18. HÅLLBERG, Per
7. HRABAL, Josef

5. JONSSON, Hans
34. WARGH, Tommy

35. HEDIN, Pierre

-

10. SKRÖDER, Per-åge
24. SUNDSTRÖM, Niklas
36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats

15. SALOMONSSON, Andreas
39. SVARTVADET, Per
22. YETMAN, Patrick

25. TORKKI, Sami
79. WARG, Fredrik
19. ULMER, Jeff

13. TUOKKO, Marco
20. STEEN, Oscar
11. ENSTRÖM, Thomas

29. MOLINDER, Andreas
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 090221
Frisco: Pierre som 7:e  BRA!!
Kommentera

Berka: Den stora frågan är om Svedberg får stå sextio minuter eller om Zacke kommer in.
Kommentera

Berka: Det var välformulerat av dig.

Varför är det bra?
Hur har Pierre spelat på slutet i jämförelse med tex. Hrabal?
Hur tror du backparens formulering är om man ser till den bristfälliga defensiven vi upplevt på slutet?

Pierre som 7:e BRA!!
Fiskmåsar kan hacka hårt. Man kanske ska ha hjälm på sig?
Kommentera

Frisco: Hedin har varit en sopa denna säsong punkt slut! Hrabal har spelat 2-3 matcher och han har inte varit direkt bra, men han har potential att bli det bara han får spela in sig i systemet! Pierre hänger inte med och drar på sig utvisningar i parti och minut, sen kan han inte slå en pass, tacklas är uteslutet och skuta vet han inte vad det är! Hedin platsar i div. 2
Kommentera

Berka: Skuta, har han inget sjövett?

Hedin får oförtjänt mycket kritik. Hedin har verkligen inte varit så dålig som många vill göra gällande. Visst, han är långt ifrån bra men i jämförelse med Hållberg, Wargh, Hrabal, Westin och Hasse J så är det hårfin skillnad.

Hedin börjar bli MODO:s motsvarighet till Wade Redden i Rangers. Folk buar och gnäller oavsett vad han gör.

Kommentera

Frisco: Sen vadå bristfällig defensiv på slutet? Hela säsongen har varit ett mörker i det defensiva spelet å de över hela banan!!!

Kommentera

Poffa:hedin och Vestin håller inte es-klass så är det bara, hrabal är det lite tidigt att bedömma, hållberg är långt långt ifrån bra,wargh blandar å ger,hasse är inte som i fornstora dagar men han har något dom ovan nämnda inte alls har, det är fysiken, att gå på kropp och smälla på sen att han blir efter i skriskoåkningen har väl delvis med skador å åldern att göra
Kommentera

Berka: Vilka argument.

Hasse J tackar 2-3 ggr per säsong. Han använder sällan sina kilon och han är ordentligt orörlig. Så visst, han har fysiken men han har inte det fysiska spelet.

Jag hävdar fortfarande att det är en hårfin skillnad i kvalitet mellan alla dessa backar. Möjligtvis är Westin den som sticker ut mest ur gruppen, åt det sämre hållet.

Kommentera

Poffa:Jag har sett hasse gått på kropp ett flertal tillfällen de senaste 3 matcherna, oftast framför egen kasse! Ja skillnaden är hårfin det håller jag med om, och om jag måste välja så är hedin 7:e och vestin utanför truppen

timmy.hedman,kurvinen-hrabal, hållberg-wargh , -hedin eller nått ditåt

Kommentera

Berka: Och så lämnade du den fysiske och fantastiske Hasse Jonsson utanför laget, med andra ord.

Stenkoll.

Kommentera

Poffa: Det är lite hugget som stucket vem man ska byta ut, wargh,hrabal,hållberg? Det är väl kanske dagsformen som får avgöra!

Kommentera

Man hör en Modoklack i LLA på PPV-sändningen, coolt.
Kommentera

shinzawai:
Synd om eran målis, inte mycket till hjälp av utespelarna
Kommentera

Skönt att se att vi bjuder på mål i denna match också. Tappa pucken i mittzon, ge motståndarna 2 mot 1 och så ringer det.
Kommentera

shinzawai: aj då 1-0, tar på en skridsko och studsar till ett 2 mot 1 läge..

Surt

Kommentera

Poffa: En sak som harri iaf. lärt modospelarna, de är att flippa pucken från egen zon å få den att landa någonstans i mittzon, de har man gjort 10 ggr nu på 5 min. bra bra
Kommentera

Berka: Wargh behöver ledhund.
Kommentera

NuMo: SAIK - Rögle 1-1 nu... ajajaj
Kommentera

NuMo: Modo skulle behöva gps för att kunna hitta varandra, va fan inte en passning är rätt slagen å vi har spelat 10 min.
Kommentera

Berka: Svedberg sköter sig rätt bra.
Kommentera

NuMo: Varje byte Wargh och Hasse J är inne är det hönsgård i egen zon. Man väljer den intressanta försvarsmetoden att markera ingen.
Kommentera

Poffa: De dåliga passningarna kan man skylla på nerverna, men den dåliga farten? Åk grabbar ÅK!
Kommentera

shinzawai:

Såna där mål gjorde Kallur och Hedberg i AHL på sjutiotalet.
Kommentera

shinzawai: Är det kört nu?

Finns ju inge GO i laget, forwards står ju stilla i egen zon så backarna får ju ingen hjälp

Kommentera

Berka: jag tycker dom har spelat rätt bra ändå. Man är i usel form och möter ett toppat FBK i deras kula.

Jag hade mentalt ställt in mig på mycket värre.

Heja MoDo!
Kommentera

Salle: 6-0 blir inget att gräva ned sig för alltså.
Kommentera

Salle: Ja det ser inte helt mörkt ut, bara att hoppas nu.. hejja modo
Kommentera

NuMo: Nä...

Jag har räknat på att MoDo tar 3p till denna säsong och det i sista omgången hemma emot SSK.
Och med det klarar vi oss från kval.
Kommentera

NuMo: Vad är det man säger, den enda sanna glädjen är skadeglädjen eller något sånt. Det måste vara detta som nästan fått Timråiterna att glömma bort att glädjas åt 8-0 segern över Skellefteå för att istället turas om att på olika sätt tala om hur mycket de ogillar MoDo.
Kommentera

Berka: Så länge det bara skiljer 2 mål är det inte kört.
Kommentera

shinzawai: Nä det är 32 kvar att spela om,
Kommentera

Berka: Pinsamt värre. FBK kontrollerar matchen totalt. 2 lägen från modo på 30 minuter typ.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag kan inte precis påstå att jag hade väntat mig annat!
Kommentera

Varför försöker inte modos backar vara först på puckarna i egna sarghörn?

Fbk´s backar kör stenhårt för att vara först på puckarna,medans modo´s glider för att bli 2:a!

Kommentera

Berka: Visst trodde man att FBK skulle vara bättre med tanke på deras form och modo´s form. Men så mycket så att modo inte ens kommer till några chanser alls. Det trodde jag inte. Hur många gånger har modo valt att krångla till det så fort det finns möjlighet till läge? Jag orkar knappt räkna
Kommentera

Berka: Äh, de vilar sig ju i form, precis som de gjort nu i snart 52 omgångar. Det är ju snart dags för fettisdagen, då gör Döme comeback i MoDo...
Kommentera

Berka: De är fega och vågar inte ta smällen i sargen. De tror väl att de då skall tappa kontrollen på pucken. Ja det och en blandning av långsam, inget understöd osv.
Kommentera

Paddan: Måste vara trevligt att ha den lön de har och inte behöva ta i. De får ju en ny klubb nästa säsong ändå om det värsta skulle ske.
Kommentera

MorganaLefaey: skrattretande uddlöst framåt.

Man vågar inte pröva ens.
Kommentera

NuMo: Hm, uddlöst framåt, ickeexisterande backspel... och mittzonsspelet har Harri tydligen helt glömt bort att lära ut. Jag förmodar att det är en trevlig match att titta på... om man inte är MoDoit. Själv tittar jag på Discovery Science.
Kommentera

MorganaLefaey: Det är ju fan pinsamt att harri inte lyckas få ut mer av sitt lag, dom kämpar ju inte... vad är det för fel kan man ju undra???

Sparka den där jävla muminpappan åt h-vete å låt melinder eller någon annan ta över, detta e ju bara för dåligt

Kommentera

Berka:

och rbk leder.....

Kommentera

men HELLVETE, ska inte en jävel jobba hem efter pp:t????

Kommentera

Paddan: Skulle tro att det förekommer en hel del hundonani i sundsvallstrakten..
Kommentera

Kvalserien, yay.
Kommentera

Berka: patetiskt

Harri skulle ha åkt så fort han visade oss alla att han inte trodde på wernblom i pp. dvs. från match ett.
Kommentera

NuMo: Var det Harri som inte gjorde mål eller slog passen till Werner? Han fick ju chansen i typ 20 matcher.

Svedberg är helt OK för att vara en 19-åring som gör sin andra ES-match, men vad fan har vi att hämta i KS med det här spelet?

KS.. Jag vägrar inse det.
Kommentera

Vad trevligt att man ser till att verkligen formbottna lagom till kvalserien. Inte för att jag vet var formtoppen ligger, förmodligen någonstans timmen efter SM-guldet.
Kommentera

Paddan: Ingen som orkar göra lite söta Excel-grafer över gjorda mål, insläppta, publiksnitt, poängsnitt och lite annat matnyttigt för att visa Modo-ledningen vilka arslen de är?

"Vi vinner och förlorar som ett lag" skulle jag vilja skriva på en pinne och köra upp i krysset på majoriteten av ledningen nu. Uäh.
Kommentera

MorganaLefaey: Hm, man kanske skulle se om man kunde få 150.000 i månaden på nästa arbetsplats, och när det är dags för lektioner så säger man till eleverna: "Äh, ni får göra vad ni vill, jag orkar inte engagera mig" och sätter sig sedan och dricker kaffe och äter munkar i lärarrummet.
Kommentera

« · 1130437