1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507759 inlägg · 4105 ämnen

Färjestad - MoDo 6/1 - 2004

« · 363541 Till forumet

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Poffa:

För MoDo har varit bra medan han varit skadad?
Kommentera

Lumber Jack:

Nu skrev du väl ändå fel. Slutsats: Lars Jansson SKALL vara skadad.
Kommentera

Martin S:

Jag läser bara det som skrevs i trådstarten. Något som verkar klippt från modohockey.se. Om "sista bytet" menar Hasses sista byte i mitten av tredje eller om det menar sista planerade bytet i matchen för Hasse vet jag inte.

Han fick väl en rejäl tackling nere i bortaklackshörnet. Efter den tacklingen spelade han minst ett byte i alla fall.
Kommentera

Frisco:

Nu är det så här i alla dåliga lag att om rätt spelare är skadad blir laget bara bättre och viceversa. Slutsats: Lars Jansson får inte vara skadad.
Kommentera

Paddan: Modos nya slagkraftiga slogan: Ingenting är möjligt.
Kommentera

knaskamilla: Äsch, vore alldeles för genomskinligt ifall det skulle hända någon konstig skada som att Salle fastnar med pungen i båsdörren eller att Svarten får en sticka i fingret från sin dyra och fina klubba och drabbas av akut blodförgiftning.
Kommentera

NuMo: Ja jag vet. Jag är för positiv.
Kommentera

Frisco: Du försöker vara positiv som vanligt. Jag såg att pucken liksom guppade till en gång. Förövrigt så spelar det ingen roll, pucken är förtrollad ändå. Så fort Modo tar den så hamnar den ändå hos målgörarna i det andra laget. Gör den inte det så blir det oförklarliga felstudsar som målvakten är chanslös på. Det är kört helt enkelt. Sparka någon, bänka de som platsar, sälj våra bästa spelare, ta in alla juniorer och se för fan till att Pirro inte säljer sexuella tjänster till klubbdirektören. Om bara en av ovan nämnda parametrar inte stämmer så börjar jag återigen att tro på SM-guld.
Kommentera

NuMo: Challe Berglund sa en gång i Hockeykväll att det alltid var bra is i Kempis. Men han hade väl fel som vanligt.
Kommentera

NuMo:

Blir intressant att se ifall t.ex. Salle eller Svarten åker på någon liknande konstig skada i nästa match, då kanske din teori om protest mot Pirro stämmer...

(Jag vägrar använda smiley.)
Kommentera

Frisco: Ja, det kanske står mellan Älsklingarna och Modo vem som får slutspelsplatsen. Vilket lag som har flest på skadelistan då tror jag inte spelar någon roll i förlängningen. Vad gäller Modo så går man inte vidare med ES sämsta powerplay, boxplay, tekningsstatistik, målvakt, tränare, klack, etc. Nä, vi får vänta några år till.
Kommentera

NuMo: Det verkar som om Modo och Luleå har en intern kamp om både tabellplacering och skadelista för tillfället.
Kommentera

Frisco: Det kommer jag inte ihåg, det är möjligt att Hasses sista byte blev hans sista. Men jag kommer ihåg att jag reagerade när han åkte och bytte, det såg ut som att han hade ont. Fast egentligen. Vad betyder våra spekulationer kring det, jag betvivlar inte att det är brutet. Eller förresten kan det vara en protest mot Pirro? ;o)
Kommentera

Frisco: Jag tror inte att Hasse spelade efter händelsen eller spelade Hasse de sista byterna i matchen?
Kommentera

Martin S, NuMo: Så Hasse var inne och spelade efter händelsen?
Kommentera

Martin S: Det har jag också för mig faktiskt. Vågade inte föreslå min aning bara, men nu är det bekräftat.
Kommentera

Poffa: Hände det verkligen i sista byten? Jag har för mig att Hasse tog sig åt handen några byten före det och sedan lämnade han isen direkt efter slutsignalen.

Hur som helst så är det inte flera skador vi behöver nu direkt...
Kommentera

knaskamilla: Det finns väl matchvideo.
Kommentera

Frisco:

Jo, det var väl det jag skrev? Vad jag menar är: hur vet vi att det verkligen var en slashing och inte som Hasse trodde?
Kommentera

knaskamilla: Han kanske trodde att han slagit den i sargen.
Kommentera

Poffa: Han kanske slog sig för pannan i sista bytet? Allt är möjligt. Tur att pannan höll annars hade det kunnat bli en lång konvalescens.
Kommentera

Poffa:

Sa inte Hasse själv att han trodde att han slagit handen i sargen och att det var då det hänt?

Förresten: kan man vrida ledbandet av en slashing på knäet kan man nog bryta mellanhandsbenet av en slashing också... ;)
Kommentera

Frisco:

Hans Jonnsons brutna mellanhandsben tvistas det redan om ute i åskådarleden. Ryktet gör nämligen gällande att den typen av skada som han har är mer förknippat med "att slå knytnäven allt vad man kan in i en vägg" än att få en slashing över handen.

Om detta är sant eller ej vet då inte jag, men omständigheterna är lite lustiga. Ett brutet mellanhandsben på en slashing i hans sista byte, en slashing som jag definitivt inte såg. Och för att slå igenom dagens handskar skall det till rejäla slag, eller en väldigt olycklig träff.
Kommentera

Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Laguppställning inför Färjestad - MODO Hockey, 6/1 16:00
_

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backar:
7 Jesper Damgaard,
6 Tobias Enström -

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen -

32 Kari Haakana,
8 Oscar Hedman.

Forwards:
14 Peter Högardh,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson -

11 Tommy Pettersson,
23 Magnus Hedlund (?),
9 Magnus Wernblom -

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg (?) -

10 Anders Söderberg,
29 Morten Green,
12 Jonas Almtorp -

40 Magnus Gästrin.

Pirro inför matchen:

Svår början på nyåret

Någon vidare nyår har det förstås inte varit i MODO Hockeys läger. Detta efter tre raka förluster efter nystarten sedan juluppehållet. Tufft läge i tabellen och tufft program närmaste tiden - Färjestad borta på tisdag, sedan HV 71 och Linköping hemma, Frölunda borta och Timrå borta.

- Bara att se sanningen i vitögat, säger också Pirro Alexandersson. Det blir en tuff start på nyåret, men så här risigt såg det ut i fjol vid den här tiden också och då reste vi oss då det såg som jobbigast ut. Vi får hoppas på något liknande.

- Färjestad borta är väl annars det svåraste man kan tänka sig. Men vi får gå in och försöka hålla så tätt som möjligt och vara med efter första perioden. Kunde Brynäs och Luleå det nere i Karlstad ska vi väl orka det.
Skadesidan?
- Inte ljusare. Anders Söderberg dock klar för spel. På skadelistan fortfarande Lars Jansson (knä), Fredrik Warg (höft), som blir borta ett par- tre veckor till, Hans Jonsson (brutet mellanhandsben), borta en månad, vidare Jocke Lindström (axel), resten av säsongen.

- Sedan är det ovisst med Peter Öberg, som ådrog sig en hjärnskakning i sista matchen före nyår, dessutom var Magnus Hedlund febersjuk i går söndag.
MODO kan dock räkna in Tobias Enström i truppen igen. Han kom hem från JVM i går.

En sista träning hemmavid innan avresan mitt på dagen på Trettondagsafton spikar laget definitivt.

- Det är bara att gilla läget nu och går ut att göra som möjligt av det hela, säger Pirro. Lita på att vi ska ge järnet under alla omständigheter.

--------------------

2004-01-05
Hans Jonsson skadad

Skadelistan för MODO Hockey växer. I sista bytet mot Södertälje strax före nyår fick landslagsbacken Hans Jonsson ett slag över handen. Röntgen visade sedan att ett mellanhandsben var brutet. Jonsson blir borta i en månad.
Skadade i MODO - och borta mot Färjestad i första matchen på nyåret - är också Fredrik Warg (höft) och Lars Jansson (knä). Ovisst med Magnus Hedlund (febersjuk) samt Peter Öberg (hjärnskakning).
- Vi får tuffast möjliga inledning på nyåret, säger coachen Pirro Alexandersson.
Kommentera

« · 363541