1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507309 inlägg · 4105 ämnen

Färjestad - MoDo 9/12 2004

« · 468980 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Vad är detta...

Bra snabb PP med backskott och många avslut. Alla kämpar osv...

Var det ett Foppa-fenomen alltså???
Kommentera

Fan!
Kommentera

Poffa:

1-1 i PP. Jönsson på pass av Hållberg.
Kommentera

Frisco:

Nu kom mitt igång. Eftersom jag skruvat upp ljudet för att kolla så att det inte var det som var felet sitter jag nu med 220 i puls och lätt svettig i pannan.
Kommentera

Poffa: Lika här. Ingen sändning står det.
Kommentera

Paddan:

Min webradio dog nu. Klickar man på Lyssna igen får man höra slutet på en låt. Sedan dör det igen.

Ensam eller har flera som lyssnar på FBK-MODO det så?
Kommentera

Poffa: Jäklar, var det så få skott i första perioden. Tja, ett solitt försvarsspel verkar det ju som att vi hittills har spelat i varje fall.
Fast nu stundar ju snart den andra perioden och då vet man ju vad som händer...den eventuella lilla tillstymmelse till spel som fanns försvinner spårlöst och ersätts av någon form av kollektiv panik och allmän rädsla för att överhuvudtaget komma i närheten av pucken.
Kommentera

Paddan:

4-4 i skott i första perioden. Sånt tycker jag talar sitt tydliga tecken. MODO spelar efter sina resurser, precis som man gjorde då Svarten blev skadad ifjol.
Kommentera

Paddan: Kommentatorerna vill ha mera hockeygodis. Kan ingen köpa det i kiosken då? För mig är det godis nog att vi leder.
Kommentera

Paddan: Jocke Lindström härligt
Kommentera

Poffa: 1-0 till MoDo.
Trevligt värre, om man undantar de ständiga klagomålen från kommentatorerna på domar- och spelkvalitet.
Kommentera

Martin S: Till Muirs försvar så var han väl magsjuk i tisdags.
Kommentera

Kärlek!
Kommentera

Martin S:

JAAAAA!!!! Jocke ståendes på knä. 1-0!
Kommentera

Poffa: Undra hur länge Muir är kvar i laget. Man väljer Viklund istället för Muir, intressant.
Kommentera

Men sluta klaga på domarn, bannade kommentatorer.
Kommentera

Lumber Jack:

Salo verkar göra det bra så här långt. Roligt också att unge Viklund får beröm för sitt spel så här långt.
Kommentera

Poffa: Puh, nästan ett Brynäsmål där av Höglund...
Kommentera

Salle: Givetvis, dom är en!
Kommentera

Frisco: Kan egentligen SedinARNA spela ensamma???
Kommentera

Frisco:

Ja, det måste jag hålla med dig om.
Kommentera

Poffa: Bättre att låta Gästrin spela med Sedinarna än att låta dem spela ensamma.
Kommentera

Lumber Jack:

Gästrin med Sedin och Sedin låter spännande, men frågan är om det hjälper. Sedinarna har ju varit mediokra, kanske är det nu när de får än större ansvar som de kommer blixtra till och börja producera.
Kommentera

Modosskånefan: När Svarten bröt fotleden ifjol rykte laget upp sig och slutade att förlita sig till att andra skulle göra jobbet. Vi får hoppas på en repris.
Kommentera

Modosskånefan: Salo står.
Kommentera

Frisco: Vet ni vem som ska stå?

frågar ni mig blir det antingen ett lyft eller ett ras när foppa inte är med. någon måste ta över hans ansvar. nu har de ingen som kan styra upp det om det går dåligt. skulle alla däremot ta mer ansvar tror jag att de har stor chans att vinna.
Vad tror ni?
Kommentera

Lumber Jack: Låter nästan som ett dansband, iofs är väl de tankarna heller inte särskilt långt borta med tanke på snurrandet i sarghörnen...
Kommentera

Frisco: Gästrin med Sedins - spännande.
Kommentera

Modos lag i afton, nerifrån och upp:

18. ÖBERG, Peter
4th Line 2. MUIR, Bryan

--------------------------------------------------------------------------------

29. GREEN, Morten 4. ÖBERG, Jan 22. LINDSTRÖM, Joakim
3rd Line 8. HEDMAN, Oscar 5. JONSSON, Hans

--------------------------------------------------------------------------------

40. GÄSTRIN, Magnus 20. SEDIN, Henrik 12. SEDIN, Daniel
2nd Line 33. HEDIN, Pierre 6. ENSTRÖM, Tobias

13. WEINHANDL, Mattias 39. SVARTVADET, Per 27. STEEN, Alexander
1st Line 3. TIMANDER, Mattias 32. VIKLUND, Tobias

Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
35. SALO, Tommy
Kommentera

Poffa: Magsjukan florerar ännu en gång i laget. Dags för hälsovårdsnämnden att göra ett besök på MammaMia kanske???
Kommentera

Frisco:

Senaste nytt från laget:

Foppa spelar inte i kväll. Han är hemma och vårdar sin far som också är borta. Nä, allvarligt så har Peter drabbats av magsjuka och åkte inte med laget, Kent ligger hemma med feber efter sin magsjuka.

Poffas positiva prognos (PPP): FBK - MODO 10 - 2
Kommentera

Poffa:

Jaha. Så nu är jag skyldig både om jag är på matchen och om jag absolut inte kan följa den? Det är ju typiskt.
Kommentera

knaskamilla:

Är det någon som kommer SMS:a dig så hålls denne minst lika skyldig som dig om de skulle förlora. Är det ingen som SMS:ar dig så är du ensamt skyldig till allting.
Kommentera

Om de förlorar ikväll är det inte mitt fel då heller, då jag ska på möte ikväll och därmed inte kommer att kunna följa matchen (annat än om någon snäll medmänniska sms:ar mig).
Kommentera

Tränartugg ur Värmlands Folkblad.

nedsläpp med Johan Hedlund
Färjestad-MoDo

2004-12-09
tränartugget...
Färjestad har haft tid att slicka såren efter 0-4 mot Frölunda i måndags. En match där resultatet inte speglar matchbilden.
- Vi gjorde två bra perioder och hade två skott i ribban och stolpen, plus ett bortdömt mål. Det var en underlig match, säger Leif Strömberg.
"Strumpan" förvarnar för vissa förändringar inför kvällens match.
- Jonas Frögren gjorde en comeback som smakade mer och han tar en fast backplats. Fredrik Eriksson är också tillbaka och han har varit riktigt bra på slutet. Det kan bli några småsaker.
Martin Gerber får dock fortsatt förtroende i målburen och Daniel Henriksson får därmed sitta på bänken för sjunde matchen i rad.

notera att...
...Modos assisterandetränareAnders Melinder säger så här:
"Det känns inspirerande att åka till Karlstad och spela. Just Löfbergs Lila Arena är tillsammans med Scandinavium de finaste hockeyarenorna i landet i dag. Vi brukar också trivas bra i Karlstad och har plus på FBK den här säsongen".
...Leif Strömberg säger så här:
"Vi vill inte att de andra lagen ska tycka det är kul att spela här, helst ska dom bara längta hem. Visst, vi har en fantastisk publik och klacken är nog bäst i Sverige. Tror bara att North Bank i Skellefteå kan mäta sig med våra fans".

motståndet...
Peter Forsberg spelar - och LLA är givetvis fullsatt. Modo har dragit fulla hus nästan överallt där de spelat i höst. Men laget har inte imponerat - senast blev det solklar förlust i Stockholm.
Lars Jansson (knä), Jesper Damgaard (revben), Fredrik Warg (revben) och Andreas Salomonsson (knä) ur spel till efter uppehållet.
- Vi får spela med tre formationer igen och med ett ytterforwardspar somavlastar, säger Anders Melinder.
Kommentera

70 Rodrigues: Som sagt, hade själv önskat slippa många gånger... :-))
Kommentera

Huge: Behöver inte alls svara, jag lovar :-))))
Kommentera

Kahn: Du har fått det hela lite om bakfoten.
Provocerar gör man i vetskap om att man egentligen har kunskap men låtsas att man är dåligt insatt.
När du t.ex sågar Modos båda målvakter totalt, är det ingen provokation utan ren okunskap, enligt min mening.
Att jag ofta går i svaromål i vår egen GB tolkar du tydligen som att jag skulle vara lättprovocerad. Det är som sagt din egen personliga tolkning, men jag ser det isf mer som att jag tvingas svara på en massa okunniga inlägg....
Kommentera

Kahn:

Lättprovocerad? Skriver du inlägg i provocerande syfte så får du väl åtminstone räkna med svar, eller hur?

Om du vet att namnet slutar på "ski" var för skriver du då "Zajkovitch"?
Kommentera

scim: Jag har CANAL+ och säsongskortet. Jag vet att grabbens namn slutar på -ski och inget annat. Du är lika lättprovocerad som Huge är i våran GB.
Kommentera

Kahn:

Tack för att jag fick bekräfta din okunskap. Modo visas rätt ofta på C+ och säsongskortet, ta en titt vettja.
Kommentera

scim: Salo och Zajkovitch(?) duger till 9-10 plats i ES. Salo kommer inte ens ge er chansen att vinna SM-guld om ni skulle spela honom i ett ES-slutspel. He´s over the hill in that department.
Kommentera

Kahn:

Backförstärkningar, ja visst. Men om du börjar yra om målvaktsbyten så ifrågasätter jag din hockeykompetens starkt.
Kommentera

65selander:

Ja jävlar, du har rätt. Då blir det nog inga fler SM-vinnare i hockeyn i år, tror jag.
Kommentera

Frisco: Jag hatar inte Modo, det kanske är så att jag bryr mig för mycket. Tror att "Skägget" och Peter Den Store nog inser att de behöver göra dessa förändringar, men att det är omöjligt att göra det på målvaktssidan pga kompiskorruptionen mellan Salo och Forsberg den yngre.
Kommentera

knaskamilla: För att spinna mera på det du är ute efter så har dom redan vunnit i år!

Förövrigt så blir det 4-2 i morgon till FBK
Kommentera

Kahn:

Rent ärligt tror jag att HV är det enda lag som kan vinna SM-guld i år.
Kommentera

Kahn: Man vinner inget SM-guld den 9 december mot Färjestad borta, eller står det så i rubriken?

Det enda resultat dina tjatinlägg ger är att folk förstår att du bryr dig mer i hat och hån än hockey och kärlek.
Kommentera

Lumber Jack: Jag vet inte hur många poäng man får för en seger i Färjestads ombyggda isstadion. Kanske kaffeföretaget sponsrar med några extra?
Kommentera

Frisco: Han måste väl ändå mena att det är sex poäng som är målsättningen...
Kommentera

« · 468980 · »