1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2010-01-14

1227289 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2010-01-14
Expressen hade lite mer blandad kompott men 2 artiklar, som iofs inte är kul läsning, om MoDo och dess situation finns där.

Sen är det ju roligt att Timrå nämns i rubriken (på första) men sedan får man nästan söka vart dom finns med i själva artikeln. 

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Ja lyckas vi inte förlora matchen av egen kraft så ger domaren oss en ordentlig knuff i rätt riktning.
Kommentera

Hahaha, man släpper en jäkel över bron ändå och en straff döms som aldrig skulle ha dömts så åt andra hållet.
Kommentera

NuMo: Klockan HAR dragits tillbaks
Kommentera

NuMo: Lite bonushockey!
Kommentera

Icing-Ove: Det här blir ju parodi. Ingen avblåsning efter mål, det måste väl vara mål.

Då skall alltså klockan dras tillbaks och Mattsson skall in i utvisningsbåset igen osv.
Kommentera

Icing-Ove: Äntligen! Jag har väntat på att en MODOit vågar kliva fram. Detta kan vara bra för oss.
Bra Josh
Kommentera

Alltså, nu är det fan slut...Det finns inget ledarskap, ingen vilja, inga ideér.
"You know you can wrap an old fish in a piece of paper called change, it's still going to stink"
Kommentera

Nu kan jag inte hålla käften längre bryr dom sig inte längre eller vad är det.Känns så jävla meningslöst att bry sig om ett lag som fullkomligt skiter i hur det går.
Kommentera

hellge: På senare tid har jag tänkt mer och mer på MoDo:s framtid och de äldre spelarna från den "gyllene generationen". Just nu känns det som att vi tappat även Timmy, Svarten och Susse till de föråldrade och trötta spelarnas land. Där har Salle och Hasse redan förekommit ett längre tag.

Det jag funderar över är om dessa legendarer (vilket ej kan ifrågasättas, särskilt efter allmosorna) är mer belastning för dagens MoDo, än vad de gör nytta? Jag börjar fundera på att den dagen då alla dessa lämnat MoDo, kommer vi antingen falla som en sten ner till Allsvenskan (om vi inte redan är där), eller höja oss. Det är en väldigt känslig fråga då dessa spelare gjort så otroligt mycket för MoDo, men jag tror att MoDo som lag skulle må bra av att få in lite nytt och fräscht folk som kan leda laget.

Jag tror redan vi har en grund till detta, i form av bl.a. Zucca, Madsen, K-Fop, Bonsa och Svedberg. Dessa är spelare som kan vara en stor del av framtiden i MoDo, om de får chansen tillräckligt (undantaget Zucca, han är redan ledande spelare).

Jag kan ju ha fel också. Vi kanske faller ihop fullständigt utan våra "Heart of Hockey-legender".

Nu skrivs detta i stor besvikelse. Smäller Susse in ett hat-trick nu och vänder matchen åt oss, är det tveksamt om jag tycker likadant....;-)
Kommentera

Ett byte i taget enligt legendaren Steen.

Poffa: Jag skriver under, DIREKT!
Kommentera

hellge: Ugh!
Kommentera

Viskarn:

Ja fy fan. Jag har en bestämd åsikt om när det vände, när MODO valde oproffsighet och amatörism framför att vara kvar på toppen.

Det vände när de drog till Petersburg för att spela europacupspel, men man drog inte dit för att vinna, utan som en jävla semester för pensionerade NHL-proffs. Salle, Timmy och alla övriga gick omkring i solglasögon och såg simmiga ut.

Exakt där vände det, om man frågar mig. Då la man ribban
Kommentera

shinzawai: Varför ska Sondell bänkas? Han är långt från sämsta back i den här och de senaste matcherna.
Kommentera

Icing-Ove: Iom att kandidater till nyanställningar knappast är efterfrågade så får du den rollen. Men du måste även leva in dig i Hasses anda. Så ärne ba. Alla måste leva och andas Hasse Andersson
Kommentera

MODOJohan: Slutligen så tar jag över IK Pantern och kommer upp om någon säsong och släcker era sista drömmar samt röker cigarr och pratar bred malmöitiska. ;-)
Kommentera

Björn W: Ja, organisationen måste granskas. Frågan är vad Nätverket kan göra? Troligtvis ett bra och nyanserat jobb, de (vi) är ju inte direkt tappade bakom en vagn. Och skulle gärna göra jobbet gratis (jag iallafall).

Sen att ledningen säkert skulle dismissa granskningen är en annan femma.
Kommentera

Zacke känner man ju igen iallafall. En trygghet i sig.
Kommentera

Wayne Gresky: Spelmässigt var det tyvärr bra jämt i första. I andra hamnar ju alla spelare för djupt i deras zon utan att få till något tryck. Det ofarligaste stället att stå på är ju framför Färjestads mål för där är aldrig pucken, i alla fall inte samtidigt som en modoit. Vi får vara glad att de inte gjorde ett par till faktiskt.
Kommentera

MODOJohan:
Får jag vara häxdoktor och webbansvarig?
Kommentera

spud: Sondell framstår ju som en Pronger i sina bästa år jämfört med Hasse Jonsson i denna match. Jag påstår att Bonsaksen är en bättre back idag än vad Hasse är, bedrövligt.

Det är fan i mig galet att inte tränarna ser och gör något åt detta.
Kommentera

Jävla skitlag vi har! Skittränare som spelar sopor som 44 och 29 och inte tar TO när FBK gör 2 mål på 24 sek. Jag ser fan hellre Hinote eller Tuokko med Näslund och Svartsomnatten, kan vi snälla slippa Molinder efter denna säsong?

Varför spelar MZA med så jävla små marginaler och förlorar varenda närkamp?

Uäääh! Slutspel, my ass. Vi får förlita oss på att SSK och RBK suger tillräckligt mycket för att hålla sig bakom oss.
Kommentera

Viskarn: Det norrländska sättet att fira SM-guld. Det samma hände förra gången vi vann, när Schtaan vann och när Lövhögen vann.
Kommentera

Nikki Nine: Nu skulle jag ju hålla käften, men min ångest trängde visst igenom Jonsson-klistret.

Men i alla fall, i nuläget har jag inget emot kvalserien som pulshöjare och kvitto på att hela vår sportsliga organisation nog ska skärskådas i grunden, det bidde ju liksom en tumme med allting ifjol när Tore gjorde sig lustig över att man skulle kolla temperaturen på kaffet.

Vad gör Per Nilsson, Magnus Wernblom och Ulf Ödmark och vilken syn har de på Fredriks jobb i år? Jag tror att de ligger för nära honom kompismässigt och geografiskt för att kunna vara ärliga.

Överraska mig gärna.
Kommentera

Tro på tusan om vi fans på HS inte gjort ett bättre jobb.

Hellge för VD
Gresky och Nikki Nine får dela på rollen som ordförande.
Poffa får äran att agera sportchef med sina ständigt olevererade trestegsraketer.

Berka blir Hasse Andersson... jag tar hjärna på mig en belyst helikoptersnurra någonstans på ståplats.
Kommentera

Viskarn: Nästa år kanske vi får chansen att gå upp.
Kommentera

hellge: Jag är nöjd med två poäng idag. Svedberg framstår som en supermålvakt jämfört med den attrapp vi har i mål idag. Spelmässigt en rätt jämn historia, men vi är på tok för uddlösa framför mål.
Kommentera

Nikki Nine:

Det ska bli intressant att se vem av Tikarna och Rögle som gör första målet. Hyfs tillknäppt det ska vara i proppskåpet
Kommentera

Nikki Nine: Den här jäkla trrögheten att agera som klubben har. Man jagar backar i elfte timmen och tom. det misslyckas man med. Fast det är nog lika bra det, man kan fundera vilket avskrap Freddan hade kommit hem med.
Kommentera

hellge: Det är synd, för jag tycker vi spelar rätt bra idag.
Kommentera

hellge: Två missade slutspel i rad, går vi mot.

06/07 - GULD
07/08 - Tredjeplats och pinsam sorti ur slutspelet
08/09 - Utanför slutspel
09/10 - Ser ut att missa slutspel

Känslan man haft inför varje säsong sedan guldet är, iaf från min sida, att vi går mot en lovande säsong. Ser man till facit så blir vi bara sämre och sämre. Vi har sämre poängsnitt i år än förra året.

Frågan man ställer sig då är; var hamnar vi nästa år?
Kommentera

mikenomad: Gör så du.
Kommentera

Nikki Nine: Får jag kopiera och använda de där meningarna inne i vår bok?
Kommentera

Nikki Nine:

Ja, man har ju investerat några timmar...öh, jag menar decenium
Kommentera

hellge: Tråkigt att man är så emotionellt investerad i den här föreningen. Annars hade man ju kunnat stänga av och koppla bort pajaseriet ett tag...
Kommentera

Björn W: Ja, jo det har du rätt i. Men detta bör ändå te sig som ett av sportsveriges största skandal i att sköta en förening. tamejfan bedrövligt. Bengt Hedin framstår ju som judas idag.
Kommentera

spud:

Just nu är det 11 poäng till slutspel

Just nu är det också 2 poäng till kvalserien

Ska vi säga att det är en trend
Kommentera

MODOJohan: Knappast styrelsen eftersom den tillsatts av (och oftast utgörs av) storägarna, däremot hade nog GM och övrig associerad sportslig personal hängt löst.

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Sondell är bra idag, snart MODO klass.
Kommentera

Funderar på om jag ska gå och lägga mig nu och kliva upp 02:35 och se lite NHL hockey. Om Modo hade spelat i NHL hade samtliga pjäser i både styrelse och spelarledet blivit utbytta.
Kommentera

Hans Jonsson får mig att känna mig som Neo i Matrix när hans mun "klistras" igen av agenten.

Därför håller jag tangentbords-käften resten av aftonen.
Kommentera

Nikki Nine: Det är ju det som är grejen. Förändra saker har aldrig blivit till en förbättring
Kommentera

MODOJohan: Men vi rullar på med samma kedjor och tar ingen timeout, det kanske vänder då.
Kommentera

spud: Vilkak looserskallar. Man lägger sig ju på rygg och bresar med benen.

Zacke måste ju möta där.
Kommentera

spud: ja... ser ljust ut
Kommentera

spud: Har FBK några fler spelare som de vill presentera för hemmapubliken?
Kommentera

Brynäs och VF leder samtidigt som vi ligger under. Härligt.
Kommentera

BIF leder mot SSK. Bra för oss, dåligt för oss.
Kommentera

spud: Färjestad, kanske.
Kommentera

1227289 · »