1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507648 inlägg · 4105 ämnen

Färjestad - MODO Hockey 2010-12-04

« · 1315554 Till forumet

Färjestad - MODO Hockey 2010-12-04

Kommentar

Challe: Färjestad borta inspirerande uppgift

4-1 borta mot Skellefteå följde MODO Hockey upp med 7-1 hemma mot Södertälje, matcher som definitivt visade att ishockeyn inte alltid är så lätt att förstå.
- På något sätt känns det som om vi nu retroaktivt fått utdelning för det hårda arbete, stundtals bra spel och slit vi lagt ned i matcherna, säger coachen Charles Berglund. Att vi hade 1-0 efter första mot Södertälje kändes som flyt för att inte tala om 3-0 efter två.

Dagen efter 7-1 mot Södertälje blev det ingen träning alls för MODO, i varje fall inte på is. Där fanns bara målvaktstränaren Thomas Bjuhr med målvakterna Nicklas Dahlberg och Tuomas Tarkki samt forwarden Anton Hedman.
- Kändes som ett bra beslut att hålla de andra från is. Nu är det matcherna som gäller fram till uppehållet.

Fem matcher återstår för MODO innan juluppehållet, tre borta och två hemma. Närmast väntar Färjestad i Löfbergs Lila Arena.
- Att möta Färjestad borta är alltid en inspirerande uppgift. Vi gjorde en bra match där tidigare i höst när deras målvakt Salak stod på huvudet. Föll till sist med 1-2, sedan Anton Hedman gjort sitt första mål i Elitserien.

En del jobsposter handlar det om i MODO då norrmännen Ole-Kristian Tollefsen och Kristian Forsberg är ur spel på grund av skador.
- Men det behöver inte alltid vara negativt en kort tid. Andra spelare får mera ansvar och speltid och brukar höjas. Vi får hoppas på en sådan trend.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Ole-Kristian Tollefsen (fotled) och Kristian Forsberg (knä) är ur spel.
A t t Färjestad vunnit båda höstens möten. Med 3-0 i Fjällräven Center och med 2-1 hemma i Karlstad.
A t t backen Isak Ahrling som debuterade i Elitserien i torsdags i helgen spelar med J20, vilket också forwarden Anton Byström gör.
A t t MODO vunnit tre matcher av de nio senaste i Karlstad, 2007/08 vann man två och hösten 2008 kom den senaste.

MODO Hockey mot Färjestads BK i Löfbergs Lila Center lördag 4 december 16.00:
Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar: 2 Jens Westin, 12 Daniel Josefsson - 3 Mattias Timander, 47 Alexander Bonsaksen - 5 Hans Jonsson, 18 Per Hållberg.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 28 Jacob Blomqvist, 39 Per Svartvadet, 25 Anton Hedman - 6 Magnus Häggström, 93 Byron Ritchie, 17 Morten Madsen - 87 Robert Rosén.

Kommentera

Sv: Färjestad - MODO Hockey 2010-12-04
Salle: Du glömde:

MODO Hockey lånar spelare från Sundsvall - Gustaf Thorell

MODO Hockey lånar en forward från Sundsvall Hockey inför bortamötet med Färjestad.
Det handlar om Gustaf Thorell, född 12 december 1989, som efter 24 matcher toppar den interna poängligan i Sundsvall med 17 poäng, varav åtta mål.
- Han har i alla matcher vi sett Sundsvall varit den spelare som stuckit ut, säger sportchefen Fredrik Andersson.

Gustaf Thorell är en relativt storväxt forward med måtten 92 kg och 180 cm. han är från Karlstad och gjorde säsongen 2008/09 sjutton matcher i Elitserien med Färjestad.
I div. I med Skåre BK svarade han samma säsong för 17 poäng (14 mål) på 36 matcher.
- Det ska bli intressant att se vad han kan uträtta den här matchen för oss, säger Freddan. Lånet gäller för denna enda match.

Någonting annat på gång?
- Jag jobbar för högtryck och vi hoppas lösa vissa saker när som helst, men det är tufft i den här branschen. Vi hade ju en spelare mer eller mindre klar i torsdags, som bokstavligt talat vände på flygplatsen när han var på väg hit.

Kommentera

De fyras gäng:

PERSSON, Sören      ADAMSSON, Ola
LOVEFALL, Niklas     WINGE, Daniel
Kommentera

Kan man beställa dagens match på datorn?
Kommentera

22. FORSSTRÖM, Andreas 87. ROSÉN, Robert 35. THORELL, Gustaf  
  4th Line
40. AHRLING, Isak  

6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 18. HÅLLBERG, Per  

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 44. DANIELSSON, Nicklas  
  2nd Line 3. TIMANDER, Mattias 47. BONSAKSEN, Alexander  

17. MADSEN, Morten 93. RITCHIE, Byron 25. HEDMAN, Anton  
  1st Line 12. JOSEFSSON, Daniel 2. WESTIN, Jens  

Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  
  30. DAHLBERG, Nicklas  
Kommentera

Poffa: Undra hur mycket istid fjärde linen får?
Kommentera

Poffa: Forsström och Ahrling är med?
Kommentera

Om man ska gå händelserna en del i förväg, så ser jag att HV spelar kvällsmatch idag, eftermiddags match imorn, båda mot VF. Sen på tisdag möter de ett hungrigt lag från Övik. Känns bra att de eventuellt är lite trött i benen till tisdag.
Kommentera

Modo vann mot SSK. SSK vann mot Färjestad.

Modo vinner mot färjestad?
Kommentera

spud:

Ja... Själv hoppas jag på snöstorm så att eventuella nyförvärv inte kan vända på flygplatsen.
Kommentera

Patrik Källstr: Vi får hoppas.

3 poäng kan ta oss upp till slutspelsplats. Må det bli en bombfri och kalasbra match.
Kommentera

MODOJohan: Om Modo har en 2-0 ledning med 7 min kvar så är jag ganska nöjd ändå :)
Kommentera

Patrik Källstr: Då får man vara nöjd ja... själv är jag nöjd över att ha det som live-minne, mitt första bombdrama! :D
Kommentera

MODOJohan: SÅ JÄVLA TYPISKT!!! Bara för att det är Anton Hedman så får han en tvåa!!! jävla dommartabbe!

Fruktansvärt snygg filmning dock

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Jävla as till målvakt.

Fy fan vad töntiga FBKarna är.
Kommentera

MODOJohan:

Salak ska ut på en diving där..
Kommentera

MODOJohan: Låter som ett roligt minne... Var du och såg de resterande 7 minuterna sen?

Modo utvisning pga klump Hedman :/
Kommentera

Patrik Källstr: Man var ju tvungen att åka ner till Kålsta en gång till, ja =)
Kommentera

Bissett19: Ja eller skaffa sig jävligt dyra broddar!
Kommentera

MODOJohan: Gött
Kommentera

Bra start av Modo. Fbk hade inget i pp
Kommentera

Patrik Källstr: Här kom kompensationsutvisningen. Hedman trippad.
Kommentera

MODOJohan: Kommentatorn skrämde livet ur mig när Westin sköt
Kommentera

Patrik Källstr: haha ja samma här. Gud så jag saknar Tolle idag. Han skulle vi behövt för att stå upp i efterspelen.
Kommentera

MODOJohan: Bra pp ändå, synd att det inte blev mål
Kommentera

Patrik Källstr: Fan vad de är patetiska, Fjantestad. Försöker märka en kille efter en korrekt tackling. Jag har saknat ett riktigt hatlag i år, men nu vet jag vilket lag jag helst vill slå i år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gud vad virriga vi är i egen zon
Kommentera

Nu drar väl Färjestad ifrån då
Kommentera

Patrik Källstr: På webradion säger de att det kanske var offside. Man markerade i alla fall fall från Modo båset.
Kommentera

MorganaLefaey: Såg så ut, men den var inte grov.
Kommentera

Ska inte käft ha en utvisning där då?!?
Kommentera

Och hakning på Sevc blev det då inte....
Kommentera

shinzawai: Blir galen av att inte kunna se matchen. 10ggr värre att lyssna på en sändning än att se på en sändning.

Speciellt när man spenderar tiden med en Fbking.
Kommentera

shinzawai: Va i helv....

Nu måste vi sluta ta idiotiska utvisningar.
Kommentera

MorganaLefaey: Och en domare som är efterbliven
Kommentera

NuMo: Om domarjävlarna kunde se fasthållningen på Susse så hade Skröder inte behövt bli utvisad.. Trött jag blir.
Kommentera

MorganaLefaey: 5-13 i skott fastän utvisningsminutrarna är 2-6 (8 på väg). FBK spelar snålt eller är modo bra?
Kommentera

NuMo: Skröder får en tvåa efter att Susse blivit hakad och fasthållen i 20 sekunder. Otroligt.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi har väl haft 4-5 halv-frilägen och några Westin-måfå-skott från blå.. Salak är grym.

Jag stör mig på Fjantestads efterslängar. Man kan tycka att det borde samlats ihop till åtminstone en 2:a på grönt vid det här laget.
Kommentera

Poffa: Du har rätt. Men vi måste endera göra mål i nummerärt underläge någon gång, eller hålla oss från utv.båset.
Kommentera

shinzawai:

Är han? Jag tycker avsluten har varit oerhört tama (t.ex. slagskott rätt i bröstet från tre meters håll). Tvärtom släpper han en hel del returer, så är MoDo lite alerta kommer det bjudas på mycket gratischanser.
Kommentera

Snacka om sandlåde-nivå på Färjestad.

Jag tycker som Susse, helt okej period.
Kommentera

Webradio killarna var tveksamma till att skottstatistiken stämde. Speciellt då modo egentligen inte haft någon riktigt chans utan några backhands som de uttryckte sig.

Men här och rapporter på sms så låter det som modo likaväl kunnat vinna 1a perioden. Stämmer det eller? Är de på Hedman eller vad snackar ni på?
Surar fortfarande för bröstvärmaren alltså?
Kommentera

MorganaLefaey: Vi leder i allt utom gjorda  mål. Tycker nog att vi var det bättre laget i första. Lite otur med domarn bara, och som Challe sa inför andra "Vi lyckades få fyra utvisningar, medan dom bara fick en av någon märklig anledning"

Nu får vi dock 5-3 läge direkt i andra

Redigerad kommentar

Kommentera

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!! :D
Kommentera

MODOJohan: Om vi bara rörde oss marginelt i PP2 så skulle bra saker hända.. Äääh skitmål, men JAAAA!
Kommentera

MODOJohan: DÄR SATT DEN!
Kommentera

MODOJohan: Vilket otroligt 5-3 spel.
Kommentera

Nämen lilla Martin Käft, fick du pucken på skridskon?
Kommentera

MODOJohan: Se vad som händer när man skjuter, Susse!
Kommentera

MODOJohan: fan å
Kommentera

« · 1315554