1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506576 inlägg · 4103 ämnen

Färjestad - Modo

« · 213515 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Modo
scim: Klart Perra Håller till i MoDo! O Hedlund e ju nästan från Värmland...
Jag vidhåller min tes: HELA MODO verkar vara i hysterisk form,
Sunny målade inatt igen, Foppa 3 ass.
Nu inte bara flåsar vi LHF/HV i nacken, vi flåsar i luggen på dem!
Kommentera

Gjorde MODO och Färjestad en trejd precis innan matchstart eller hur kan detta komma sig:

"Övriga pluspoäng: 4 p: Magnus Hedlund, f, Färjestad, 3 p: Anders Söderberg, f, Modo, 2 p: Pär Hållberg, b, Modo, 1 p: Mika Lehtinen, b, Modo."

ZZzzzZZzzz
Kommentera

Björn VII:
Stærkt at vinde i Karlstad...som dansker var jeg ked af at se Brithen blive fyret, men jeg skal da love for at Pirro har fået dem alle sammen "to pull in one direction"....MODO mod SM-Guld!!!!!!!
Kommentera

Kvällens historiemacka:

Magnus Wernbloms mål i förstaperioden tog honom ytterligare ett steg upp mot målet att bli bäste ångermanländske målskytt i es-historien (att han passerade en luling idag var väl knappast ngt av värde?). Värt att notera att det nu bara är Loob kvar framför honom, av de spelare som endast representerat en enda es-klubb i sin karriär.

1).Lars-Gunnar Pettersson IFB/LHF.................272
2).Håkan Loob FBK.......................................262
3).Peter Gradin MoDo AIK/AIK........................216
4).Jens Öhling DIF/SSK.................................210
5).Tore Öqvist IFB/LHF..................................205
6).Jan Larsson* BIF/MoDo Hockey/BIF............205
7).Anders Carlsson BIF/SSK/BIF/VIK/LIF..........195
7).Magnus Wernblom* MoDo Hockey............195
9).Lars Hurtig LHF..........................................194
10).Jonas Bergqvist LIF..................................193
10).Erkki Laine LIF/FBK..................................193

Att gubben Larsson fortfarande har två poäng kvar tills att han blir någon poängkung i ES lämnar jag dock åt någon person med mer adrenalin/testosteron och uthållighet i sinnet än mig att fortsatt hävda....
ZZZzzzZZZzzzZZZ
Kommentera

Paddan: Hmm. Det skulle jag faktiskt behöva just nu.
Kommentera

Dream Team: Prexis just den. Det var omtänksamt utav dig att lägga ut den till Poffa.
Kommentera

NuMountain:
Du frågade tidigare efter en bild som representerade dig. Vet inte om det här kan vara något?

Bildtexten lyder som följer:
For relief of pain and stiffness in muscles due to overexertion. Reduces swelling where a counter-irritant is indicated. Great for wind puffs, and to offset the effects of hard training. Great preventative for over exertion.
Kommentera

Wewillwintoday: Jag håller på att freaka out här. LÄGG UPP MATCHKLIPPET NU FÖR "#()&"(#&!(/""#"#"#&/"¤(&"(¤&"(%/"&%(.........
Kommentera

mike66: Den här menar du...
Kommentera

poffa: Om du vill så får ni gärna dansa er fram. Snart ska jag nog "gå" och lägga mig.

Lumber Jack: Uttrycket "nollkoll" har fått ett ansikte utåt denna säsong.
Kommentera

laking: Ni behöver inte vika ner er !!Ni får på nöten i varjefall :-) presis som vanligt...När det börjar gälla något.... Sorry!!!!!
Kommentera

Lumber Jack:

FBK:are? Helt osökt tänker jag på kaffe. Kaffe får mig att tänka på skånerost. Skåne leder till Rögle. Rögle till rödtott. Rödtott leder till Sedinare, Sedin till NHL, NHL till Islanders, Islanders till Kenny Jönsson. Hade inte han en brorsa förresten?
Kommentera

mike66:

Roligt att du kan så mycket om musik. Tyvärr gör det varken till eller från då jag knappast behöver känna mig speciellt orolig. Mina fötter kna sova lugnt även i fortsättningen. knaskamilla har dock lovat mig att ställa upp och gå med mig om jag nu, mot all förmodan, skulle behöva utföra en liten vandring.
Kommentera

Alltså seriöst, men uppenbarligen har telia något emot MODO eftersom de dröjer jämt sist med att lägga ut bilderna gällande MODOs matcher. Självklart finns samtliga bilder från övriga matcher....
Kommentera

mike66:

Du verkar ha bättre bättre koll på musik än hockey...
Kommentera

Wewillwintoday:

Nja, det vete fan. Deras landskamper har i alla fall inte stärkt deras kort. Fast vi har ju sett fler hockeyspelare sökt lyckan utan att ha varit allt för lyckade (varför känns det som om jag vill skriva FBK:are?).
Kommentera

poffa: Det är härligt att ljuga så att man tror på sig själv. Livet blir så mycket trevligare och uthärdligare dårå.

Visst fanns det en gammal låt som "gick" nått såhär: "Walk" this way? Var det hårdrocks Aerosmith som spelade den? Inte var det väl "Run" DMC med? Jag måste "gå" och kika.
Kommentera

Wewillwintoday: I år och nästa år så har vi Evensson och så länge han är här så vinner vi GULD
Kommentera

poffa: Det är väl lite i år eller aldrig som det känns gällande Frölunda. Snart får man känna hur det är att förlora juniorer till NHL...
Kommentera

mike66:

Ärligt, så tror jag Frölunda kan gå långt. Men jag har en fråga miiiike:

I den andra meningen, ljuger du så att du tror du själv eller är du bara desillusionerad?
Kommentera

Dream Team:

Vi bjuder på det, men det skulle ha sett ännu trevligare ut om ni inte hade "lagt er" mot Leksand...

MoDo mot SM-guld!
Kommentera

Dream Team: Det är klart vi gör och nu jagar vi hv och luleå.
Kommentera

laking:

Att Frölunda har ett mycket bra lag som inte släpper in allt för många mål är alldeles riktigt, men MoDo är det formstarkaste laget för tillfället och inget lag ni vill möta. Ni borde hoppas på Luleå eller HV eller något annat lag och hoppas på att inte få MoDo före en eventuell final och den vinner vi.
Kommentera

laking: När det börjar att dra ihop sig så är ni som vanligt helt borta. Det blir Timrå som vinner SM-guldet denna gång - kom ihåg var du läste det först bara.
Kommentera

I Timrå tackar vi MoDo för de poäng ni stal av FBK, i jakten på andraplatsen i serien. Nu fixar ni väl slutspel iaf...
Kommentera

laking:

Hemma i Övik och tränade för att vara som bäst när man går in i slutspelet.
Kommentera

Lumber Jack: Historien OK men förnuftet säger mig nåt helt annat nu vet jag inte hur många VF matcher du har sett mrn du måste väl ändå medge att så här bra som dom är nu har dom aldrig varit förut med så många matchvinnare kolla bar i sweden hockey games det var ju vf spelarna som var klart bäst där med var fanns MODO::::??
Kommentera

laking:

Tur?? Det du nu ser är frukten av ett byte från en tränare till en riktig tränare. Jag skulle tro att det lag som fruktas mest av tränarna i elitserien är just MoDo, ett lag som hittat sitt spel och därför börjat vinna. Indianerna är betydligt räddare för MoDo än tvärtom. Både förnuftet och historien talar för det, eller hur?
Kommentera

laking:

Innebär vändande tur att vi måste möta VF?
Kommentera

laking: Jag ser hellre att modo får möta Frölunda än Timrå jag tror att modo har större möjlighet att slå frölunda än Timrå.
Kommentera

ModoAnte: Turen måste vända snart för er och dåstöter ni på indianerna och den här gången skall vi inte vika ner oss
Kommentera

Lumber Jack:

Dagens svar: De kommer dock att gå om Malmö innan serien är slut.
Kommentera

green: JAAAAAAAAAA fan vilken ksön seger starkt att vinna i LLA kul att Lehtinen fick avgöra och kul också att milo fick göra mål.Bra modo nu tar vi Södertälje på torsdag.
Kommentera

Lumber Jack: Det är inte alltid man tycker att det är skitbra att MoDo vinner men idag var en sån dag;)
Kommentera

Wewillwintoday:

Härligt värre och en seger på torsdag så seglar vi upp till 5 eller 6 plats.

Dagens fråga: Är Brynäs slutare än slut?
Kommentera

Grattis till segern alla MODO-fans...det va jämnt!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FY FAN VAd gött me seger ikväll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sjunde raka segern!!!!!!!! Härligt grabbar. Fortsätt så!
Kommentera

scim: Håller med. Det är väl ett bevis på att MODO-ledningen gjorde rätt att sparka Brithén. En sån tabbe som han gjorde ska man inte få göra som coach. Utnämnd 3 (!) år i finska ligan som bäste defensive back, men enligt Brithén var alla andra bättre.
Hmm...
Dessutom ÖA:s mega tabbe(felcitering om MODO is stupid som han aldrig sade).

Hoppas han trivs och vill stanna i fler år!
Härligt Mika!

Björn: JAPP. En stor sauna!
Kommentera

Wewillwintoday:

Tänk om vi hunnit göra oss av med honom tidigare under säsongen...hemska tanke!
En gigant är vad han är!
Kommentera

Wewillwintoday:

Tycker att MIKA ska få den där utlovade bastun i omklädningsrummet snart, eller fanns det en oröjd redan? Nåväl - MIKA, den bäste Mika i ES sedan Nieminen, det är sant det.
Kommentera

poffa: Det kan du ge dig fariken på! :)

Enormt starkt. Kan inte bärga mig förrän man får se matchbilderna...
Kommentera

MIKA LEHTINEN!!!!

Så ENORMT ROLIGT ATT HAN FÅR AVGÖRA OCH GÖRA SITT FÖRSTA MÅL.

Nu förlänger vi med MIKA!
Kommentera

VIsst var det Lehtinens första mål i MODO, va?
Kommentera

Grattis till segern! Starkt att vinna i Karlstad!
Kommentera

poffa:

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
Kommentera

Björn VII:

Tänkte ju precis skriva att de börjar kommentera MoDo-anfall först när de när målgården, men det är ju sånt man kan leva med nu. FBK-publiken f.ö. precis i klass med Ö-vikspubliken i motgång.

Tur att vi är i medgång nu bara.
Kommentera

JAAAAAA!!!!!!
Kommentera

Björn VII: Jahapp. Det var det det.
Kommentera

NuMountain:

Några misslyckade uppspelsförsök av FBK, thats all...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kommentera

NuMountain:

4mot3-läge för FBK nu.
Fint Antoskontrings-läge, alltså.
Kommentera

« · 213515 · »