Åh, herregud...
Färjestads BK - MODO Hockey | LINDH, Ulrik | FREDRIKSSON, Conny |
SJÖDAHL, Johan |
Poffa:
Stön och pust, ska ni ha en domare IGEN???
Metal Guru:
Nej, det är ju Lindh som ska döma.
Shit, Poffa:
Det är bara till att ställa in, hör jag.
Metal Guru:
Japp. Man kan ju knappast se honom som Force Majeur då han drabbar alla med jämna mellanrum.
Poffa:
Alla andra funktionärer som drabbar Elitserien med jämna mellanrum (måndagar, tisdagar, torsdagar och lördagar) -vad ska vi göra med dessa icke-domare då?
Man pratar om att höja nivån, utbilda, heltidsanställa, importera NHL-skipare, etc... Men fram tills vi är där (om vi nu kommer dit), ska vi ställa in alla omgångar och säsonger..?
Salle:
...och se'n kommer i tur och ordning Thomas Andersson, Lars-Johan Ryhed, Christer Lärking, Ulrik Lindh och Patrik Sjöberg.
Voine.
Metal Guru:
Nej då. Vi har Tomas Andersson som i mina ögon är otroligt duktig. Rönnmark som förmodligen är ännu bättre är avstängd och Rådbjer har tagit en personlig timeout. Dessa tre ser jag som mycket bra domare. Det finns även ett par stycken som är helt okej, men som blandar och ger lite för mycket.
Sedan har du då Lindh, Persson, Eriksson och Sjöberg som får en att börja må dåligt.
OK, Poffa:
Så Tomas Andersson är han som ska döma resten av matcherna i ES, slutspelet och kvalserien?
65selander:
Jo, så han är nog diskvalificerad just nu. Därför får herr Andresson dra ett tyngre lass än budgeterat.
Metal Guru:
Ja, skulle inte Tomas kunna göra det? Då skulle det vara lite klass i alla fall.
Poffa:
Vi får hoppas att han inte är fackligt ansluten då.
Frisco:
Lärking kan aldrig få en femma ocm du gör ett snitt på vad samtliga elitseriens tolv fan-skockar tycker. Ingen kommer få mer än två i betyg. Och då är det väl lika bra att lägga ner ES. Eller hur?
Frisco:
Kexen är klara och kaffebönorna är malda. Men den där höjdpunkten som du ser fram emot är än så länge inte påbörjad. Vi får se vad jag kan sno ihop av det jag har hemma.
knaskamilla:
Vi får väl se, vi får väl se. Än så länge är det en hemlighet även för mig.
65selander:
Det tror jag inte. Eller, jag vet om andra som också har C+ och PPV.
Sannes:
Bara för att Frisco (och övriga drönare) ska få sig ett gott skratt så svarar jag:
"Semlor får man bara äta på fettisdagen. Idag är det inte ens tisdag. Hädare."
Dawidovski:
Aj då. Förstod att hunden skulle gny. Naturligtvis skulle vi istället skrivit ner vårt eget lag samt alla våra ungdomslag så att vi kan spela förvånade då de vinner. Det systemet har ju andra haft som ett framgångsrikt recept här på HS.
Dawidovski:
Stackars dig. Här kommenterar jag domare i allmänhet. Jag berömmer de bra och klagar på de dåliga. Det tar du som att jag "garderar" mig inför matchen. Släpp sarg, lille vän.
Vad det gäller slingrande och ämnesbyte så kommer här ett tips eller två:
"Sopa framför egen dörr."
"Kasta inte sten i glashus."
knaskamilla:
Han sopar upp skärvorna framför dörren efter att ha kastat sönder sitt glashus.