1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507105 inlägg ˇ 4104 ämnen

Färjestads BK - MoDo Hockey 2013-02-23

« ˇ 1562920 Till forumet

Färjestads BK - MoDo Hockey 2013-02-23

MODO Hockey föll i förrgår med 0-1 borta mot Linköping.

Efter övernattning i Östergötland har man nu förflyttat sig till Karlstad för match mot Färjestad.

– Det här ser vi som en intressant utmaning. Vi har ännu inte lyckats besegra Färjestad den här säsongen – en svit som vi gärna vill ändra på, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Det var bra försvars- och målvaktsspel i Linköping igår när hemmalaget besegrade MODO Hockey med 1-0.

– Vi hade en del chanser men allt som oftast tog det stopp när vi skulle göra den sista och avgörande passningen, säger headcoach Ulf Samuelsson och fortsätter:

– Som helhet var det en helt okay elitseriematch mellan två lag som satte försvarsarbetet främst.

MODO Hockey har nu en svit på fyra raka förluster efter landslagsbreaket i februari.

– Det är vi inte tillfreds med. Men rent prestationsmässigt känner jag att vi ä på uppgång, säger Samuelsson.

Nu väntar match i Karlstad mot Färjestad – ett lag som MODO Hockey ännu inte har besegrat den här säsongen.

– Det har varit jämna och tighta matcher rakt igenom. Två av dem har avgjorts efter straffar, säger Samuelsson.

I Karlstad har Färjestad vunnit med 3-2 (str) och 2-1 – i Fjällräven Center har segersiffrorna skrivits till 2-0 och 3-2 (str).

– Vi är sugna på att få till ett trendbrott. Färjestad har gjort en stark säsong och siktar på att spela hem andraplatsen. Vi vet att det är en rejäl utmaning som väntar oss, säger Samuelsson som har en del frågetecken inför morgondagens match:

– Vi får se vad som händer. Vi har lite sjukdom i truppen och väntar tills matchdagen innan vi tar ut något lag.

MODO HOCKEYS MATCHTRUPP
Målvakter:
29) Bernhard Starkbaum
30) Linus Ullmark

Backar:
  3) Joonas Lehtivuori
  7) Robert Hägg
15) Kyle Cumiskey
38) Nichlas Torp
49) Richie Regehr
51) Jonas Ahnelöv
88) Mikko Kousa

Forwards:
10) Per-Åge Skröder
12) Dave Spina
17) Morten Madsen A
18) Mattias Ritola
22) Ladislav Nagy
23) Björn Svensson
24) Niklas Sundström A
25) Marcel Müller
26) Samuel Påhlsson C
27) Peter Öberg
28) Kristian Forsberg
34) Christopher Bengtsson
35) David Gunnarsson
70) Mario Kempe

Kommentera

Sv: Färjestads BK - MoDo Hockey 2013-02-23
Salle: Hur ska vi kunna vinna ikväll mot ett formstarkt FBK och en målvakt som knappt gör några misstag på en hel säsong?

Mitt tips är att skippa den sista passningen i anfallzonen ( något dom höll på med mot lhc) och dra puckarna på mål ist. och se till att ha gubbar på kassen, sen utmana tolle mycket runt sargerna för han är expert på att dra på sig utvisningar i dessa situationer.

Tyvärr tror jag inte vi har en chans ikväll men jag ska nog spela en 20:a på modovinst bara därför ;-)
Kommentera

Berka:Håller med ,men selman på Modo är nog bortkastad.
Kommentera

Gusse: ska jag vara helt ärlig så är jag faktiskt lite mätt på hockeyn, jag känner inget riktigt sug att titta på matcherna, kanske beror det på att vi inte har direkt något att spela för längre mer än att undvika hamna 7:a vilket jag är övertygad om att vi gör, eller så är det bara att man liksom förstår att vi kommer i bästa fall klara oss till semi fast inte ens det är jättetroligt.

Ajja det är snart vår då får man pyssla med roligare saker än att sitta å vänta på nedsläpp var och varannan dag.
Kommentera

Berka:

Modo skjuter rakt på målvakten, ungefär som att det är det man skall göra.

Försvarsspel där modoiterna markerar varandra i stället för motståndarna.

En bildproducent som verkar vara färgblind.

Kommentera

HAHAHA

åååh vilken pinsam start

Vi bränner 2-3 lägen där minst 1 ska vara mål, sen spelar vi div. 4 försvar och fbk gör mål på sitt första anfall.
Kommentera

Berka:Som vanligt mot FBK.Vi missar dom gör målen.
Kommentera

Gusse: haha pinsamt säger jag!
Sen va fan spelar vi förförsvar, behöver något lag öht anstränga sig för att komma in i Modos zon?

Hujedamej

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:Starken säljer sig väldigt billigt på första målet.
Kommentera

Gusse: Är det bara bodybuildingmuskler vi har framför mål? Vart är styrkan?

Dessutom vimsar vi omkring och tittar på puck. 

I dagsläget kan det fan inte finnas något sämre lag i ES.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Det är så trist att se FBK. Fasthållningar och hakningar precis hela djävla tiden.
Kommentera

J F K:Nu får vi fan inte låna pucken längre.
Kommentera

Gusse: Uffe har lyckats med backspelet!

5-8 i skott 2-0 i mål

2 markeringsmissar som inte ens ett gäng blinda höns skulle göra!
Grattis
Kommentera

J F K: Så länge det är tillåtet måste man anpassa sig.
Kommentera

Berka:Vi behöver fullt lag för att rå på Färjestad.Annars är vi tyvär numret mindre.Bara att inse.
Kommentera

Gusse: hade vi haft spelare som kunde göra mål dvs. Inte fösa pucken på benskyddena, missa målet 9/10 ggr så skulle det stå 2-2.
Kommentera

Berka: Hmm? Känns som att vi redan har en sån spelare.
Kommentera

Gusse: Jag tycker att FBK mest håller till i hörnen. Det gäller att markera framför mål bara. Ā-jun verkar krossa marklundare och b-jun tog en säker seger mot hugg och slå tidigare idag.
Kommentera

NuMo: Nagy har skottet men inte formen.
Kommentera

Berka:Nu är det klasskillnad på isen ..
Kommentera

Kan man som Fbk:are åka ut för hakning?
Kommentera

Berka: Han heter Skröder.

Det är stor skillnad idag när det gäller hur seriösa anfallen ser ut. Färjestad går för knock varje gång, medan Modo mest hytter lite med jabben.

Kommentera

NuMo: haha skröder har inget handledskott, det är ju sämre än mitt.
Skröder petar in puckar och skuter slagskott.
Kommentera

NuMo: "Men Modo vilar sig ju för slutspel"

Kommentera

Blake: Man blir ju impad av att fbk träffar målet med sina backskott.
Kommentera

Berka: Det här är första gången du nämner handlsedsskott i den här debatten. Men du kanske tänkte det?
Kommentera

NuMo:Får en känsla av att vi blir mållösa igen!
Kommentera

NuMo: ja med tanke på att det är väl det skott som används oftast i slottet där Modo sällan gör mål ifrån numera.

Fbk har kört slut på modo, trots detta står det bara 2-0
Kommentera

Gusse: ALLTSÅ ÄR DET FAKTISKT SÅ ATT MAN HEEELT OMÖJLIGT KAN BLI UTVISAD FÖR HAKNING OM MAN SPELAR I FÄRJESTAD???????!!!!!!!
Kommentera

Berka: Nu är det ju iofs. första gången du nämner slottet i den här debatten, men du kanske tänkte det?

Man kan ju skjuta dragskott också. Eller backhand på olika sätt.

Initialt så sa du bara om Modo hade någon som kunde göra mål. Inte bara fösa pucken på benskydden.

Kommentera

NuMo: jag menar att kommer man i ett läge i slottet eller runt mål så skuter man dragskott/handledskott/backhand
Kommentera

NuMo:Rögle tar ledningen.Lite små kul tycker jag!
Kommentera

Berka: Nog har jag sett Skröder lyckas med det med gott resultat bättre än de flesta andra Modoiter genom tiderna.
Kommentera

Gusse: Jag undrar varför inte Ulf tog med sig fler forwards och backar, vissa spelare är ju kringslut efter 20 minuters jaga puck, känns ju jävligt dumt att trötta detta redan otränade lag ännumera
Kommentera

Gusse: Din särskrivning är även den lite "små kul". Men förvånad? Nej.
Kommentera

Berka: Inte fasen är de så trötta. När vi vann guld spelare vi i princip på tre kedjor. Nu har vi fyra. Det är inte orken som är slut. Jag tycker vi är helt ok defensivt nu. Knappt några rejäla frilägen framför mål. De snurrar och snurrar, men kommer inte till så mycket klara chanser.
Kommentera

NuMo: snälla sluta driva med mig, skröder är ingen skytt förutom slagskott.
Modo behöver spelare som kan knäppa dom i krysset och inte bara skuta rakt i magen på målvakten.
Nagy är en sån spelartyp men han har tyvärr ingen bra säsong bakom sig
Kommentera

Steenm:Avdelning bitter!.Förvånad?Nej
Kommentera

Berka: :)

Jag tycker bara att du har helfel om Skröder och att jag har helrätt.

Kommentera

J F K: som vanligt ser du inte matchen??
Modospelarna går på knäna och sista 10 av denna period orkade man inte ens anfalla.
Fbk har skapat ett 10-tal bra lägen att göra mål på men stolpar och ett bra målvaktspel har hållet fbk stången.

Just nu har Modo ingenting att sätta emot och man skulle haft fler spelare med sig så hade många spelare inte behövt slita sönder sig.
Kommentera

Berka: Modo har inte anfallit, men man har försvarat sig rätt bra. 1-1 i stolpskott i perioden och några halvchanser för FBK. Jag säger att det inte är konditionen.
Kommentera

J F K:

En liten tanke: Kan det vara så att Sundström och Skröder har satts i specialträning inför slutspelet för att få upp explosiviteten?? Nog är det lite märkligt att båda försvann samtidigt utan ett ord?

Kommentera

J F K: Modo har ingen stolpen, ett i utsidan målburen
Kommentera

Berka:Madsen har verkligen blivit dålig.Gråter inte blod om han lämnar.
Kommentera

Gusse:Borde ha blivit utvisning på färjestadsspelaren där vid målet..
Kommentera

Gusse: Nu får man trippa Modos spelare, kontra och göra mål. Etta på oddset av de randiga tro?

Kommentera

Gusse: kousa kan lämna han oxå!
Kommentera

Bad_Brett: Bra i alla fall att vi tänker på svensk hockeys framtid och låter spelare göra sina första es-mål mot oss.
Kommentera

Gusse:

Kousa är inte jättebra direkt. hockeyintelligensen lyser med sin frånvaro.

Möjligtvis var det en tripping men han sätter sig ju i en otroligt onödig och svår situation.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: den var fem centimeter upp så tog den på något så är det stolpen. Såg det på reprisen.
Ytterligare en av alla jättetydliga utvisningar. Hur fan kan man inte skämmas som domare?

Sedan skulle jag också vilja ha egna linjedomare som släpper icing och offside för hemmalaget.
Kommentera

Näää nu skiter jag i det här och gör nått vettigt iställett.Tar en öl glömmer detta.
Kommentera

« ˇ 1562920