Huge: På bilderna ser det misstänkt ut som att Johansson är avsvimmad direkt, för huvudet verkar vara den kroppsdel som träffar isen först. Funderar också på varför sjukvårdarna inte satte på en stödkrage på Johansson innan de försökte få honom av isen.
Djupt olyckligt att tacklingen får såna konsekvenser.
Innan detta hände tyckte jag det var en riktigt bra match, men där vi går bort oss något fruktansvärt i egen zon i andra perioden samtidigt som FBK skruvar upp tempot ett snäpp. Resten av matchen blev dock en enda lång transportsträcka kändes det som.
Pasi nästan totalt osynlig, Salle gör en bra första period men försvinner helt resten av matchen. Horava fortsätter dock att slita trots att hans kedjekamrater gett upp matchen sedan länge. I Svartens fall tror jag att han gav upp redan på väg ner till Karlstad.
Huge: Jo, visst det går ju inte att radera ut det Lahti dömt, men jag tycker att det mer ser ut som att tacklingen tar i axeln. Men nu är det dömt och det är bara att vänta på disciplinnämndens dom. Skulle inte förvåna mig om han får lika många matcher som Öberg.
Nåväl, hur som helst så är kvartsfinalen över på söndag. Att spela bra mot FBK i LLA verkar vara ungefär lika lätt för oss som att spela bra mot DIF i Globen.
Per HApps:
Den virren tog jag efter omgång 48. Då var Timrås A-lag borta från slutspel.
Kul att se att era juniorer får spela vidare i ett slutspel. De lär ju inte få chansen till det i framtiden i alla fall. Ni gillar ju att satsa på gamla finnar istället. Gissar att det blir era otaliga underskrifter och upprop som får Krykov att komma tillbaka. En framtidsman.....