1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507070 inlägg · 4104 ämnen

FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

« · 516791 Till forumet

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
faaaaaaan
Kommentera

FAAAAAANNNNNN. 3 mål på 1 minut typ. Jag sa "ta Time Out innan det blir en till" precis innan teckningen inför 4-2.

Tappade markeringar, dutt i mittzon och slarviga utvisningar. Brant uppförsbacke nu.

Kommentera

knaskamilla: 1-2 efter 1:a perioden. 0-1 Svarten, 1-1 Jenni och 1-2 Aucoin(pp).

Rätt mycket kamp, Rönnmark lite petig (rädd för att det spårar ur???) och inget egentligt övertag för nåt av lagen.

Kommentera

Paddan:

Jaha, här satt man och trodde att matchen började snart...men så är det alltså inte.

Kommentera

Martin S: Artikeln om snorrarna i Expressen skrevs av Agnes Dunder på kvällsposten enligt pappersutgåvan.
Kommentera

Poffa & Paddan: Ur led är tiden. Det var väl tom nån lördagsmatch under semi-serien som skulle börja 19.45.

Kommentera

Poffa: Aha, där hör man. Tja, det är väl bara hoppas att den extra timmen gör underverk för vårt spel på bortaplan.

För övrigt så kunde man alldeles nyss på 4+ höra LJ sjunga en sång om Emil Kåberg.

Kommentera

Paddan:

Jag vet inte. Men jag har för mig att de började 17.00 på söndagar, även förra slutspelet.

Kommentera

Poffa: Varför börjar matcherna kl 17 idag, är det möjligen någon sån där löjlig fotboll som måste existensberättigas genom tevesändning?
Kommentera

Poffa: Hehe, nej inte direkt, nog för att det var en kvinnlig förare, men några långhåriga hårdrockare syntes inte till.
Kommentera

Paddan:

De där som åkte minibuss liknade möjligtvis inte Sollefteågänget på något sätt? En kvinnlig förare, två långhåriga hårdrockare och en liten tumme?

Kommentera

Poffa: Åfan, har MoDo börjat med produktplacering? I barntv-serien "Livet enligt Rosa" var det någon kille, som naturligtvis kallades Foppa, som hejade på MoDo och hans föräldrar åkte omkring i en minibuss med ett stort MoDo-klistermärke på framdörrarna. Dessutom överräcktes en MoDo-halsduk till den där Rosa med uppmaningen att heja på MoDo.

Va...skulle jag vara för gammal för barnprogram säger ni...nejdå, inte alls.

Kommentera

Martin S:

Nä, det står bara "Av: Expressen.se" på vem som gjort den.

Kommentera

Poffa: Vet du vem som skrev Expressen artikeln? Står inget på Expressen. Vore intressant att veta om det var Daniel Berglund, storebror till Christian.
Kommentera

Saxat från Expressen med anledning av att de tagit upp ÖA-Eklunds krönika där han jämförde Kåberg, Chara och Berglund med figurerna i Hem till Midgård:

"Hur är det att bli kallad för korkad då?
– Tja, vi hockeyspelare är väl inte kända för att vara världens smartaste släkte och det är svårt för mig att bevisa motsatsen, svarar Berglund"

Frågan är väl om inte Berglund slog huvudet på spik den här gången?

Kommentera

Ni har mitt medgivande till att dra ur strömmen till den där kaffekokaren som går under namnet Färjestad. Tack på förhand hälsar grannarna i söder! Ta med några toarullar från Domsjöfabriken och täpp till hålet på 21 Jönsson så det blir tyst på ärkefjanten nån gång. Orkar varken se eller höra honom.

KROSSA FBK!
Kommentera

Salle: Bra, trots att det för få "hemmadomare" i slutspelet.
Kommentera

Frisco: Domartrion fortsätter ytterligare en match. Man hoppas på samma kompetenta nivå som senast.

Färjestads BK - MODO Hockey
HD Ulf Rönnmark, Stockholm
LM Leo Takula, Hofors
LM Anders Karlberg, Gävle

Kommentera

FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Inför match
Färjestad - MODO Hockey
Löfbergs Lila Arena
2005-03-06, kl 17:00

Efter 2-1 i första kvartsfinalen mot Färjestad var det förstås gott om glada nunor i MODO Hockey dagen efter vid morgonträningen. Nu har man 1-0 i ryggen och åker med stor tillförsikt ner till Löfbergs Lila Arena för rond två.
- Nu är det disciplin och offervilja som gäller, säger Kent Forsberg, coachen. Jag är mycket nöjd med det sätt vi genomförde matchen senast. Alla var med på banan och drog sitt strå till stacken.

Det verkar inte som tuffare och fränare spel i slutspelet skrämmer er?
- Definitivt inte. Vi har spelare som kan stå upp i alla situationer. Nu då det handlar om bortamatch gäller det verkligen att stå up i början och vara förberedd.

Någon ändring i matchbilden?
- Jag tror att Färjestad kommer att flytta upp spelet en aning och agera offensivare. Det viktiga vi får tänka på nu är att det vi gjort är historia och nu är allt nytt igen.

Bortafacit i serien inte så bra mot slutet?
- Men även det är historia nu. I har spelat bra i Karlstad i vinter och trivs i den fina arenan
Noterbart om laget

Lars Jansson (knä) och Peter Forsberg (handled) ur spel.
- Just skadesidan är glädjande, säger Kent Forsberg. I dag har vi verkligen en bred trupp och konkurrens om platserna..
Samma lag i bortamötet i match två?
- I varje fall samma trupp. Pierre Hedin är närmast till för ett inhopp.

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin

7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström

8 Oscar Hedman,
33 Pierre Hedin.