FAAAAAANNNNNN. 3 mål på 1 minut typ. Jag sa "ta Time Out innan det blir en till" precis innan teckningen inför 4-2.
Tappade markeringar, dutt i mittzon och slarviga utvisningar. Brant uppförsbacke nu.
knaskamilla: 1-2 efter 1:a perioden. 0-1 Svarten, 1-1 Jenni och 1-2 Aucoin(pp).
Rätt mycket kamp, Rönnmark lite petig (rädd för att det spårar ur???) och inget egentligt övertag för nåt av lagen.
Paddan:
Jaha, här satt man och trodde att matchen började snart...men så är det alltså inte.
Poffa & Paddan: Ur led är tiden. Det var väl tom nån lördagsmatch under semi-serien som skulle börja 19.45.
Poffa: Aha, där hör man. Tja, det är väl bara hoppas att den extra timmen gör underverk för vårt spel på bortaplan.
För övrigt så kunde man alldeles nyss på 4+ höra LJ sjunga en sång om Emil Kåberg.
Paddan:
Jag vet inte. Men jag har för mig att de började 17.00 på söndagar, även förra slutspelet.
Paddan:
De där som åkte minibuss liknade möjligtvis inte Sollefteågänget på något sätt? En kvinnlig förare, två långhåriga hårdrockare och en liten tumme?
Poffa: Åfan, har MoDo börjat med produktplacering? I barntv-serien "Livet enligt Rosa" var det någon kille, som naturligtvis kallades Foppa, som hejade på MoDo och hans föräldrar åkte omkring i en minibuss med ett stort MoDo-klistermärke på framdörrarna. Dessutom överräcktes en MoDo-halsduk till den där Rosa med uppmaningen att heja på MoDo.
Va...skulle jag vara för gammal för barnprogram säger ni...nejdå, inte alls.
Martin S:
Nä, det står bara "Av: Expressen.se" på vem som gjort den.
Saxat från Expressen med anledning av att de tagit upp ÖA-Eklunds krönika där han jämförde Kåberg, Chara och Berglund med figurerna i Hem till Midgård:
"Hur är det att bli kallad för korkad då?
– Tja, vi hockeyspelare är väl inte kända för att vara världens smartaste släkte och det är svårt för mig att bevisa motsatsen, svarar Berglund"
Frågan är väl om inte Berglund slog huvudet på spik den här gången?
Frisco: Domartrion fortsätter ytterligare en match. Man hoppas på samma kompetenta nivå som senast.
Färjestads BK - MODO Hockey
HD Ulf Rönnmark, Stockholm
LM Leo Takula, Hofors
LM Anders Karlberg, Gävle