1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507071 inlägg · 4104 ämnen

FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

« · 516384 Till forumet

FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)
Inför match
Färjestad - MODO Hockey
Löfbergs Lila Arena
2005-03-06, kl 17:00

Efter 2-1 i första kvartsfinalen mot Färjestad var det förstås gott om glada nunor i MODO Hockey dagen efter vid morgonträningen. Nu har man 1-0 i ryggen och åker med stor tillförsikt ner till Löfbergs Lila Arena för rond två.
- Nu är det disciplin och offervilja som gäller, säger Kent Forsberg, coachen. Jag är mycket nöjd med det sätt vi genomförde matchen senast. Alla var med på banan och drog sitt strå till stacken.

Det verkar inte som tuffare och fränare spel i slutspelet skrämmer er?
- Definitivt inte. Vi har spelare som kan stå upp i alla situationer. Nu då det handlar om bortamatch gäller det verkligen att stå up i början och vara förberedd.

Någon ändring i matchbilden?
- Jag tror att Färjestad kommer att flytta upp spelet en aning och agera offensivare. Det viktiga vi får tänka på nu är att det vi gjort är historia och nu är allt nytt igen.

Bortafacit i serien inte så bra mot slutet?
- Men även det är historia nu. I har spelat bra i Karlstad i vinter och trivs i den fina arenan
Noterbart om laget

Lars Jansson (knä) och Peter Forsberg (handled) ur spel.
- Just skadesidan är glädjande, säger Kent Forsberg. I dag har vi verkligen en bred trupp och konkurrens om platserna..
Samma lag i bortamötet i match två?
- I varje fall samma trupp. Pierre Hedin är närmast till för ett inhopp.

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin

7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle

5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström

8 Oscar Hedman,
33 Pierre Hedin.

Forwards:
19 Markus Näslund,
39 Per Svartvadet,
13 Mattias Weinhandl

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
15 Andreas Salomonsson

58 Dan Hinote,
40 Magnus Gästrin,
27 Alexander Steen

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg

17 Fredrik Warg.
Kommentera

Sv: FBK vs MoDo del 2 av 7? (6/3-2005)

Frisco: Domartrion fortsätter ytterligare en match. Man hoppas på samma kompetenta nivå som senast.

Färjestads BK - MODO Hockey
HD Ulf Rönnmark, Stockholm
LM Leo Takula, Hofors
LM Anders Karlberg, Gävle

Kommentera

Salle: Bra, trots att det för få "hemmadomare" i slutspelet.
Kommentera

Ni har mitt medgivande till att dra ur strömmen till den där kaffekokaren som går under namnet Färjestad. Tack på förhand hälsar grannarna i söder! Ta med några toarullar från Domsjöfabriken och täpp till hålet på 21 Jönsson så det blir tyst på ärkefjanten nån gång. Orkar varken se eller höra honom.

KROSSA FBK!
Kommentera

Saxat från Expressen med anledning av att de tagit upp ÖA-Eklunds krönika där han jämförde Kåberg, Chara och Berglund med figurerna i Hem till Midgård:

"Hur är det att bli kallad för korkad då?
– Tja, vi hockeyspelare är väl inte kända för att vara världens smartaste släkte och det är svårt för mig att bevisa motsatsen, svarar Berglund"

Frågan är väl om inte Berglund slog huvudet på spik den här gången?

Kommentera

Poffa: Vet du vem som skrev Expressen artikeln? Står inget på Expressen. Vore intressant att veta om det var Daniel Berglund, storebror till Christian.
Kommentera

Martin S:

Nä, det står bara "Av: Expressen.se" på vem som gjort den.

Kommentera

Poffa: Åfan, har MoDo börjat med produktplacering? I barntv-serien "Livet enligt Rosa" var det någon kille, som naturligtvis kallades Foppa, som hejade på MoDo och hans föräldrar åkte omkring i en minibuss med ett stort MoDo-klistermärke på framdörrarna. Dessutom överräcktes en MoDo-halsduk till den där Rosa med uppmaningen att heja på MoDo.

Va...skulle jag vara för gammal för barnprogram säger ni...nejdå, inte alls.

Kommentera

Paddan:

De där som åkte minibuss liknade möjligtvis inte Sollefteågänget på något sätt? En kvinnlig förare, två långhåriga hårdrockare och en liten tumme?

Kommentera

Poffa: Hehe, nej inte direkt, nog för att det var en kvinnlig förare, men några långhåriga hårdrockare syntes inte till.
Kommentera

Poffa: Varför börjar matcherna kl 17 idag, är det möjligen någon sån där löjlig fotboll som måste existensberättigas genom tevesändning?
Kommentera

Paddan:

Jag vet inte. Men jag har för mig att de började 17.00 på söndagar, även förra slutspelet.

Kommentera

Poffa: Aha, där hör man. Tja, det är väl bara hoppas att den extra timmen gör underverk för vårt spel på bortaplan.

För övrigt så kunde man alldeles nyss på 4+ höra LJ sjunga en sång om Emil Kåberg.

Kommentera

Poffa & Paddan: Ur led är tiden. Det var väl tom nån lördagsmatch under semi-serien som skulle börja 19.45.

Kommentera

Martin S: Artikeln om snorrarna i Expressen skrevs av Agnes Dunder på kvällsposten enligt pappersutgåvan.
Kommentera

Paddan:

Jaha, här satt man och trodde att matchen började snart...men så är det alltså inte.

Kommentera

knaskamilla: 1-2 efter 1:a perioden. 0-1 Svarten, 1-1 Jenni och 1-2 Aucoin(pp).

Rätt mycket kamp, Rönnmark lite petig (rädd för att det spårar ur???) och inget egentligt övertag för nåt av lagen.

Kommentera

FAAAAAANNNNNN. 3 mål på 1 minut typ. Jag sa "ta Time Out innan det blir en till" precis innan teckningen inför 4-2.

Tappade markeringar, dutt i mittzon och slarviga utvisningar. Brant uppförsbacke nu.

Kommentera

faaaaaaan
Kommentera

Salle:

Så tråkigt. Glömde de att matchen inte var slut, eller?

Kommentera

knaskamilla: Osså har Rönnmark betämt sig för att han inte vill se nåt nytt bråk efter matchen genom att plocka MoDo-spelare i parti och minut. För skit och ingenting kan man tillägga. Rönnmark hade skött sig fram till detta. Fast nu blir det nog en ny domare på tisdag.

6-2 nu i 5mot3.

Kommentera

Salle:

Jaha. Det är bara att hålla tummarna för att han låter de man har i poängjakten vara kvar på isen då, alltså...

Kommentera

Hmm. Är det Salo eller resten av försvarsspelet som ska lastas för målen? Just nu skäms jag nästan för att jag sa "jag har väldigt svårt att se att Salo skulle kunna vika ner sig nu i slutspelet"...
Kommentera

knaskamilla: Tja, Salo kan väl lastas för något mål, men försvaret vek ner sig å det grövsta idag. Knepigt nog just när FBK fått sin 2+2 och cykloperna i LLA vrålade som allra mest.

Att vi ska ha så förbannat svårt att kunna spela bra en hel match på bortaplan. Fram till 2-2 tycker jag vi kontrollerar matchen fullständigt. Sen förstår jag inte vitsen med att matcha Sedinarna så hårt i BP.

Kommentera

knaskamilla:

Salo kan inte lastas för något av målen. Däremot kan man lasta försvaret, för det var svängdörr där stora delar av de två sista perioderna. Sedan tar man en del onödiga utvisningar också, synd.

Enström lär ju inte spela de närmaste matcherna. Rejält groggy, spydde och kommer enligt Kent inte ihåg att han spelat hockey idag. Kraftig hjärnskakning brukar betyda minst en veckas frånvaro.

Kommentera

Poffa: Just tacklingen på enström skulle jag vela se reprisen på, men med de fantastiska kameramännen som filmade idag så torde det ju vara en omöjlighet...Maken till virrighet har jag inte vare med om sen senaste ppv-sändningen.
Kommentera

Poffa: En liten floskel levererad av Sportradion: "I Karlstad leder Färjestad med 6-2 mot Färjestad".
Kommentera

AM:

Det här var värsta gången. Allt som oftast så filmade de sekvenser där pucken INTE var, vilket kan få en att bli fullständigt vansinnig. Kameramännen vimsar med kameran så man blir åksjuk medans man sitter i TV-soffan.

Kommentera

AM: Undrar var de hade hittat det där jäkla stolpskottet till kameraman i LLA. Hade man tur så lyckades kameramannen hitta var det hände något i banan. Eller var det så att det var Bulanov som fick vikariera som kameraman, för han var ju minst en halv zon efter.
Kommentera

Paddan:

Canal+ fick ju också till det: "Det bästa med att Pierre Hedin får speltid är ju att Pierre Hedin får speltid." Förmodligen skulle de säga "Det bästa med slutet på matchen är att Pierre Hedin får speltid" eller liknande. Fel blev det i alla fall.

Kommentera

Poffa: Undrar om förvirringen i försvarsspelet kom sig av att Aucoin helt plötsligt såg sig själv på isen där han satt på avbytarbänken...
Har hela tiden tyckt att Aucoin, från läktarplats, är oerhört lik Hedin.
Kommentera

Paddan:

Det kan vara möjligt. Försvarsspelet rasade ju i och med att Enström fick ledas av banan och Hedin kom in i stället.

Kommentera

Poffa: I ett försök att leka historierevisionist vill jag påstå att dagens match aldrig ägt rum. Jag är till och med villig att gå så långt och påstå att söndagen den 6/3 hamnade i Bermudatriangeln.
Så det ska bli himla skönt att gå ut till Kvartsfinal 3 med 1-0 i matcher mot FBK...
Kommentera

Paddan: Fast i ett parallellt universum så hoppar Stefan Holm drömhoppning just nu i inomhus-EM.

2.40! Jäklar vad imponerande!

Kommentera

Poffa: Tyvärr inte.
Kommentera

Frisco:

Helt rätt av dig Frisco, jag är ett dåligt föredöme när det gäller tråddiciplin.
Kommentera

scim: Vi kanske ska använda appropåingentingtråden för alltid?;-)

Nej nu är det z som gäller. Arbetsdagar måndag, tisdag med ett extra kvällsskift på tisdag kväll.

z2344
Kommentera

Frisco:

Obekvämarbetstids-japan igen? Det tackar jag och Skåune för isf.
Kommentera

Frisco: Verkar som att universitetsvärlden inte riktigt fattat det där med sportlov, vilket innebär att jag måste trängas med femtielva småttingar som ska upp och shoppa i Umeå medan jag själv tvingas upp på didaktikseminarier.

Fast jag får i varje fall tisdagen ledig så att jag hinner förbereda storsegern mot FBK i lugn och ro. 

Kommentera

scim:

Jag tycker att det ser ut som att det var en FBK:are som bytte tråd, fast jag har iofs inte bläddrat längre ner än till det närmaste inlägg som låg i rätt tråd.

Paddan:

Kids, säger du? På den här skolan är det visst ungefär sextio sådana som har sportlov.

Kommentera

knaskamilla: Lite märkligt förresten, här har man hela säsongen trott att Hasse varit en av stöttepelarna i försvarsspelet och så visar det sig att den verkliga stöttepelaren var Tobias Enström. Himla konstigt.

Frustrerande också att vi får verkligen slita och jobba så svetten lackar för våra ledningar medan FBK med hjälp av några puckstudsar åt rätt håll bara behöver 46 sekunder för att punktera matchen.

Konstigt också att man klagar på den enögda Kempispubliken, hmm... jag som tycker det var oerhört mycket buanden och busvisslanden och talkörer om "domarbyte" i LLA, men jag hade förmodligen någon form av fel på hörseln.

Vet inte om jag får på käften för det här, men jag tycker att Rönnmark gjorde ett bra jobb återigen.

Kommentera

Paddan: Jag tyckte nog att jag hörde hyfsat mycket jubel för att Enström låg utslagen och bra mycket buande när de lyckades få upp honom på benen. Först trodde jag inte att jag trodde mina öron, men så kom jag på att det faktiskt var som jag hörde.
Kommentera

Paddan: Hehe, apropå studsar, vad kallar du det som gjorde att eran Svartvadet kom fri med Gerber och gjorde mål?
Visst, vi fick några målvaktsreturer att jobba in i kassen, men det var välförtjänt, vi latade inte till oss dom lägena precis!
Visst är karlstad-publiken också enögd, men jag har för mig att det har påvisats att kempispubliken är något mer enögd!
Karlstadpublikens enögdhet: 48% Kempispublik: 52% ;)

Rönnmark var relativt bra idag också, fast idag var det modos tur att dra på sig onödiga utvisningar, avd, salle, hinote mfl.
Kommentera

- De faller så jäkla lätt och gnäller hela tiden, säger Emil Kåberg.

Våldsbrottslingen Strömberg: - Jag tycker Modo dyker mycket, speciellt Sedinarna.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,613379,00.html
Kommentera

Frisco:

Skönt att Kent kunde svara som han gjorde.

"Det finns en spelare i de här matcherna som får fyra minuter för "diving" - och han spelar inte i Modo..."

Kommentera

Frisco: Att Färjestad är ett gäng gnällkärringar är ju som bekant ingen hemlighet, det är en del av den så berömda Färjestadsandan. Jag menar, sätter man en kille som Loob i ledningen för klubben har man satt nivån. Spelarna följer bara den.

Att våldsbrottslingen är en mytoman är inte heller någon hemlighet, alltså inget att hetsa upp sig över. Det är bara utmärkt att han hela tiden visar upp sitt rätta jag för omvärlden.

B.t.w, har han inte tänkt på att om man slutar haka och crosschecka Sedinarna i ryggen efter avblåsningar så faller de inte?

Ny match på tisdag, nya pinsamheter att vänta från lilafult håll. Härligt med slutspel!
Kommentera

Lumber Jack: Jag som tyckte att Kent Forsberg och delvis Peter har gnällt som tusan nästan hela säsongen!
Att kalla Leif för "våldsbrottslingen" är helt klart lågvattenmärke!
Jag som trodde att vi skulle diskutera Ishockey här på eran GB, well jag hade fel, varken ni eller jag känner ju Leif personligen, så att han är en våldsbrottsling, har inte vi nånting med att göra, har ingenting att göra med att han är tränare i Färjestad.
Jag har aldrig nånsin sagt nånting om vad nån modo-spelare gjort eller inte gjort privat! fast, jag glömde ju, ALLA modo-spelare är ju änglar, eller?

Jag tycker att du är helt ute och cyklar, när du säger att vara gnällkärring är en del av den berömda Färjestadsandan! tyvärr är du ute och cyklar här!
Kan det måhända ha varit den berömda Färjestadsandan som satte dit modo med 6-2 igår kväll?

Förresten: att modo vägrade ställa upp på en intervju igår mellan 2a och 3e perioden, bevisar ju bara att det är modo som har pressen på sig fortsättningsvis.
Kommentera

Poffa: Sedinarna slänger sig som bara sjutton! men det finns flera i FBK som filmar också.
Kommentera

Frisco: Jag pratade självklart om match nr 2!
nu måste vi reda ut det här, match 1 i ö-vik slutade 2-1 till modo.
match 2 i karlstad slutade 6-2 till Färjestad! och det var den matchen jag undrade om inte 6-2 speglade spelövertaget som Färjestad hade?

Sådärja, nu är jag i rätt tråd, för jag förstår ju dig, att det måste ha varit helt omöjligt att förstå vilken match jag menade, och då spelar det ju ingen roll att jag skrev att det var match nr 2 jag menade.
Kommentera

Knaskamilla: Hur kan jag ha skrivit i fel tråd? jag skrev om match 2 i FBK vs MoDo del 2 av 7!
Däremot skrev jag i fel tråd från början, men det ändrade jag snabbt efter att Frisco påpekat det.
Om du inte visste om 6-2 var missvisande, med tanke på Färjestads spelövertag, så hade du väl inte behövt svara på min fråga heller!
eller vad tycker du?
Kommentera

gääässssp!
Kommentera

« · 516384