1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508526 inlägg · 4106 ämnen

Flytta Bumpaberra, flytta!!

« · 392343 Till forumet

Sv: Flytta Bumpaberra, flytta!!
knaskamilla: Äh, han kan väl ha westerlind som föråkare, eller vad det kan kallas. Sedan så kanske vi kan få det hela tevesänt och med Roberto Vacchi som kommentator.
Kommentera

Lumber Jack:

Hoppas att Per HApps har bra däck på cykeln också, då. Det vore ju synd om han inte skulle komma fram till invigningen p.g.a. att han cyklat av vägen.
Kommentera

Frisco: Undra om det inte finns en kille söder om Kladdkungens Y som är i behov av lite privat caochning från Roberto och Adamsson?

Per HApps: "Den dag det är invigning av en ev. ny arena nere i hamnen, så lovar jag att jag skall cykla upp dit från Sydkraft Arena.

Med en Modo-t-shirt på mig."

Med lite tur kanske vi kan göra avkall T-shirten och låta honom bära en matchtröja över Fjällrävenunderstället (går nog att ordna spons), det är ju som bekant lite småkyligt i december... ;-))
Kommentera

Frisco:

Oavsett vilken firma det nu är som eventuellt skall starta upp en affär i Bjästa så kommer det kännas otroligt fel. Jag menar, folk kommer vallfärda till Bjästa. Man får ju ont i magen bara man säger det.
Kommentera

Poffa: Det är grundaren av GeKås (Göran Karlsson) som startat Ullared2. GeKås och Ullared 2 är numera arga konkurrenter.
Kommentera

Paddan: Fjällräven Arena är ett bra namn, betydligt trevligare än Syd Kraft (i Norrland...), Coop, Cloetta, Kinnarps eller Löfbergs Lila.

Ner med spadjäveln i backen!
Kommentera

Paddan:

Herregud, folk kommer vallfärda till Bjästa. Vart är världen på väg?

(Svara nu inte Bjästa bara)
Kommentera

Poffa: Tror det var Ullared2.
De skall tydligen ha varit uppe här förra veckan och inspekterat lokalerna.
Kommentera

Paddan:

Ja, jag läste att Ge-Kås (tror jag de heter, är ett sånt däringa Ullaredsföretag i alla fall) eventuellt skulle öppna i gamla båtbyggarlokalerna.

Tänk dig, Bjästa - Norrlands shoppingmecka.
Kommentera

Poffa: Tja, det finns ju planer på att öppna ett sånt där ställe, dit folk reser långväga ifrån för att handla diverse nöd- och onödvändiga saker, i Bjästa.

Men jag har heller inte sett det nödvändiga i att en huvudsponsor till arenan skall vara lokalt förankrad.
Kommentera

Paddan:

Det här med lokal förankring är inget som jag anser vara ett måste. Jag hade definitivt inte haft någonting emot att man tog t ex IKEA som sponsor. På samma gång hade säkert IKEA kunnat öppna en ny norrlandsaffär i Ö-vik och därmed lockat till sig kunder från hela norra norrland.
Kommentera

Poffa: Kan man skriva på en lista med den där uppmaningen?

För övrigt så måste jag bara säga att jag trodde att man skulle hittat någon mer spännande huvudsponsor för arenan än Fjällräven. Men tydligen har man stångat sig blodiga i ambitionen att hitta ett bättre lokalt förankrat företag.
Kommentera

« · 392343