1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Försäsong 2022

« · 2366789 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2022
Sen tycker jag Gradin adderat bra tyngd nu med t.ex. Södergran, Dickinson och Marenis, som kan smälla på.
Låst ämne

grimiss: Läste nånstans att lönerna gått upp i AHL och man hör ju från flera sportchefer att de trodde marknaden skulle vara bättre. Tambellini dök ju upp 10 okt. Finns nog en del som hoppas på NHL-kontrakt och sen ser att fönstret är öppet i Europa. Nu är det kanske mer en powerforward/gris vi behöver och inte spelskicklig center. Lättare att hitta. Sen ska de ju kunna åka skridskor och peta in en puck ibland också. Tänk typ Döme/Blatny/Kaut :-)
Låst ämne

9682: hur brukar det se ut med spelare från AHL under säsong? Även om jag är hoppfull inför säsongen så trodde jag nog vi skulle få ut mer av gradins kontaktnät därborta. Lät så på hinken inför den här silly också.
Låst ämne

gurkan1921:
Självklart ingår träningsmatcher i säsongskort, även om du köpt det nu.
Låst ämne

grimiss: Läste lite på DIF-forum och Djurgården kommer att försöka gå in och värva senare det som dyker upp. Sportchefen hade bett om mandat att kunna agera när det dyker upp tillfälle. Kan tänka mig att det kommer loss bra spelare från Schweiz och SHL längre in på säsong och spelare som M.Kempe och Vedjemo som exempel. Hänger väl på hur deras junisar klarar Allsvenskan under hösten också.
Låst ämne

Tarasov: ja och de budade väl inte bara över utan la sig låååångt över vad aslagen var i närheten av?
Låst ämne

gurkan1921: Har man köpt korten inom erbjudande dom hade så ingick även Träningsmatcherna
Låst ämne

Om man har köpt ett säsongskort får man gå på varje försäsongsmatch då? Någon som vet då det inte står på modohockey.se
Låst ämne

Tarasov: Det var dessutom så att svenska ligorna stängde före de utländska gällande värvningsfönster. Rimligen kommer det finnas lite fler spelare, som finska som kommer loss från deras bottenlag.
Låst ämne

Supertrött:
Det är möjligt att de kan bjuda över på en spelare men HV kunde det på spelare 1-2-3 och det tror jag inte djurgården kommer kunna på samma sätt. Sen kom HV med en mkt djupare trupp.
Låst ämne

modomille:
Definitivt om han inte får köra förstakedja 😀
Låst ämne

Tarasov: Tror det med, snittade 36 pinnar förra säsongen ska vi säga att han är uppe och nosar på 50?
Låst ämne

Supertrött:
Förresten Brodecki är ledig
Låst ämne

Tarasov: Det mest intressanta just nu är väl nästan ekonomin för Björklöven och Djurgården.
Fattade jag våren rätt så bjöd HV över oss på allt vi ville ha, kanske mer för att blocka oss än att de behövde spelarna. (egen tolkning)
Tror det kommer finnas fler högklassiga spelare i år vid den tidpunkten, är dock orolig att DIF kan fixa samma block med sponsorer.
Låst ämne

Tarasov:
Tror för Svenningsson kommer göra en helt brutalt bra säsong.
Låst ämne

KB:
Alltså Tror inte nuvarande DIF-lag är given etta i Stockholm. Alldeles för tunt, kanske kan deras talanger vara topp men 4-5 stycken....
Låst ämne

Offside-Lennart:
För min del är inte striden så stor jag anser att man skall värva 1 till före serien börjar en majoritet tycker det inte, det kan mkt väl bli så att Nordin duger alldeles utmärkt. När det gäller de vi har är jag väldigt nöjd.

Tycker man sett Finländarnas framfart en längre tid, visserligen går talanger i vågor men uppenbarligen är vi passerade. Tror det mkt väl kan ha med att boustedt att göra, skall man tro det som skrivs är han sådär som Människa men vill egentligen inte uttala mig där då jag inget vet. Men vi är helt klart efter Finland och Damsidan skall vi inte ens tala om.
Låst ämne

grimiss: Sitter och läser igenom tråden för premiärmatchen från ifjol mot Västervik. Många hade väl nästan gett upp redan då också. Allt var skit och resten av ligan skulle 100% springa långt om oss på 15 matcher. Just den matchen var ganska skit, men resten stämde ju inte.

Jag slapp för övrigt undan ödet att sponsra Timrå med ett medlemskap efter den säsongen.
Uppladdat:

0x600-f0a6f2d0-13ce-4673-9556-a32a64a8cadd.jpeg

Låst ämne

KB: jo fast det konstiga tycker jag är att bitterkukens erektion är lika påtaglig, tom efter förra säsongen som objektivt måste ses som massiv uppryckning. Tycker den borde bjudit in till lite tillförsikt. Men nej, bitterkuken skymmer fan sikten i fjälleräven center iår med.
Låst ämne

KB:

DIF känns inte lika läskiga som HV71. Sedan tror jag inte att de har ekonomi att lasta in spelare som Powell,Kelleher,Hunter,Bohm mitt under säsong heller.

HV71 stärkte ju sin trupp rätt rejält under säsongen förra året, tror inte DIF har samma ekonomiska förutsättningar.

Visst de har ett starkt lag, kollar man forwards så ska ju kruger, Brodin, Norman, söderlund, Rensfeldt vara stjärnor på denna nivå. Sedan har dom etablerade spelare som Liss, Forsberg, Berglund samt ett gäng talangfulla juniorer där bakom.

Forwardssidan ser stark ut på pappret, starkare än lövens tycker jag. Dock är backsidan rätt tunn och har frågetecken för målvakterna.

Tar dom in en 2-3 bra backar och en grym målvakt så kan de få vara solklara favoriter. Fram tills det så känns det rätt öppet mellan DIF och Löven i min tippning. Bakom dessa kommer BIK, Västerås, Södertälje och vi. Sedan tror jag Mora och AIK strax där bakom. Så rangordnar jag styrkan hos lagen i toppen just nu.

Men något lag i toppen brukar floppa, vilket blir det i år?
Låst ämne

KB: Lägg därtill att de också tappar en hel drös av sina juniorer till JVM sen också. Nej jag trodde på Djurgården förat men har reviderat min ranking av dem litegrann.
Låst ämne

Frontschwein: Djurgården har väl verkligen ingen bredd på sitt lag. Backsidan är rent av skör och Schilling dyker inte upp förrns i Oktober.
Forwardsidan är ganska spetsig och framtung men samtidigt så ligger mycket och väger kring huruvida deras så kallade lovande ”Noccos” levererar där. Det kan vara tungt att ha så stora förhoppningar på sig som 18-åring.
Djurgården har inte imponerat på försäsongen direkt heller.

Många var övertygade av att Tex skulle floppa förra året och att vi till och med skulle ha svårt att slå oss in på topp 10 med den truppen vi ställde upp med på försäsongen då.
Förstår att det har blivit en del av vårt DNA på senare år att vara en bitterkuk av högsta rang innan säsongen ens dragigt igång, men det börjar bli lite tröttsamt vid det här laget.
Låst ämne

Jäkla tjöt det var här då :p tycker det är bra ändå att MoDo ger så många unga chansen till att spela senior hockey, kanske juniorkronorna inte skämmer ut sig allt för mkt i JVM

svensk hockey borde ställa mer krav på klubbarna att börja använda junior i sina lag än att bara värva avdankade legoknektar
för det är ju det som är det stora problemet inom " JVM " att vi aldrig ger dom chansen i dom högre ligorna, vilket leder till att dom går vidare till Juniorligorna i Nord Amerika, vilket i sin tur leder till att troligtvis att NHL tar över dom

Och just nu är vi lillebror till Finland, bara se och kollar hur dom sköter sina junior. nästan alla i deras jvm lag har spelat nån / några matcher för deras högsta liga
Låst ämne

Vi har ett bra allsvenskt lag och vi kom 2a i serien ifjol. Men den stora skillnaden mot ifjol är att de flesta lagen är betydligt bättre på papperet gemfört mot ifjol. Så att säga vi ska vara likaframträdande iår tror jag blir svårt att uppnå. Men en top6 placering bör man nå och i ett slutspel kan allt hända.
Låst ämne

J F K: Du känner tillförsikt med andra ord att utmana denna säsong .
En bättre satsning tror jag alla överlag känner men åren går och tillslut faller allt på plats ..för många år har det varit tycker jag även som Timrå diggare
Låst ämne

8839: Måste en satsning betyda 15 americanos? Bernie, Näsén, Woods och Aagaard m.fl spelar inte gratis.
Jag tycker man byggt rätt vettigt och tar för givet att man kommer gå för det stenhårt i år. Förstärkningar kommer med största sannolikhet under höst/vinter och fram till dess får vi se vad dagens trupp går för inklusive ett gäng juniorer. Jag tycker det är rätt tänkt.
Låst ämne

J F K:
Precis krig om varje centimeter och där är Ohlsson viktig!
Låst ämne

8839: Vi spelar inte hockey på papper. Då hade aldrig Djurgården åkt ut mot Timrå.
Låst ämne

J F K: då bör ni ha ett bättre lag än Löven å Djurgården och det har in inte just nu på pappret .
Låst ämne

8839: Vad säger att vi inte har en trupp för det då? Vi blev ändå ganska klar tvåa ifjol, trots en gigantisk massa gnäll på försäsongen om svag trupp osv.
Låst ämne

J F K: Jag tror inte det är bara jag som undrar när ni skall växla upp och gå för en plats i SHL .
Vad sitter det i att den totala satsningen uteblir även denna säsong .
Det finns ju pengar i föreningen ..ni har allt för en succé.
Vad säger att nästa säsong inte blir exakt lik denna .
MoDo skall vara i SHL !
Låst ämne

Nucky: hängslen, livrem, livbåt och fallskärm.
Låst ämne

Sputnik: Deg finns även utan externa finansiärer, så ekonomin är nog det sista man kan skylla på.
Tror man kommer förstärka vid behov precis som JFK säger, men känslan är att Widebro kanske är lite VÄÄL ekonomisk emellanåt. Det är nog både hängslen och livrem där.
Låst ämne

Frontschwein: Ni har väl miljarders på lager i och med Hägglunds mega affärer? Nej säg åt snåljåpen att öppna storplånkan i så fall. 😉
Låst ämne

Sputnik: kentää har alltid störst börs. Tyvärr.
Löven har lika mycket hockeykultur som vegas
Låst ämne

J F K: tror snarare diskussionerna handlar om att vi borde bygga en bred spetsig trupp om vi ska ha en chans på avancemang. Oron hos mig med många är att om någon av våra bärande spelare skadas har vi ingen som helst backup.

Lag som löven och Dif bla har helt enkelt bättre bredd och spets redan från början och risken är att dom cementerar toppen direkt.

Blir tx en center eller tongivande back borta länge så har vi inte fullvärda att rulla på.
Iof en lyx vi inte haft sen shl och det är en jäkla gamble om vi kan lösa det med lovande nocco från egna led.

Hjärtat kan man komma långt med.

Karlin är så pass proffsig att han nog driver igenom sin önskelista efter behov, men visst kan jag känna att hinken ofta övervärderar materialet vi förfogar.

Skulle gärna även se indikationer på att man verkligen vill satsa. Ibland känns det som att ledningen är rätt nöjd med mellanmjölk.

Foppa hatar att förlora. Jag med. Ibland är jag inte så säker på att modo HATAR att förlora.
Låst ämne

Tarasov: Ja nu får Hinken se till att bräcka KentääJesus och ta fram storplånkan!
Låst ämne

9682: Kanske kan lägga in ett "wait-kommando". Jag har verkligen ingenting emot att komplettera laget, men jag anser att man bör vänta.
Dels anser jag att vi måste ge de yngre spelarna chansen och dels anser jag att man bör se vad vi saknar först.

Om det när serien visar sig att centersidan är oerhört stark, men att backarna inte håller verkar det hål i huvudet att slänga pengar på en oerhört dyr center når pengarna kunnat göra mycket större nytta på en klassback. Eller såklart om vi får en långstidsskada osv.

Ha is i magen.
Låst ämne

Sputnik:
Oliver är för billig vill köpa rejält
Låst ämne

8839:
Tror han ligger där redan på årsbasis
Låst ämne

J F K: Du får programmera bort de där köpgalna MoDo-typerna med Pythonkod, bara Costanza får vara kvar. Han ligger lågt nu...
Låst ämne

Modano: höj lönen till 600000 så blir det fart på honom (Olsson)
Han som kommer till oss har samma lön å han skall visst vara bra.
Låst ämne

Sputnik: Jag tror att vi kommer att börja med det laget vi har nu, även om hälften av inläggen verkar handla om att vi ska värva trots att allt pekar på att vi inte tänker göra det förrän vi upptäckt en brist.
Låst ämne

Vill ni ha in mer spets så kan ni låna Oliver Johansson! Lär nog få svårt att få speltid med Dahłén in ,men han besitter många fina egenskaper!
Hellre att ni lånar honom än att han lånas ut till brunkarLöven till exempel. Vill inte se det benknäckargänget i SHL! Jag vill ha ett riktigt Västerborrlandsderby istället!
Låst ämne

9682: Då tar vi det då istället 🤪
Låst ämne

Smurfen: För varmt vatten i diket nu. I november kan du ta Pooley, verkar ha kort stubin. Behöver kylas av...
Låst ämne

9682: Är i Dyngdikets stad , vem skall tacklas ner i Dyngdiket ???
Låst ämne

Tarasov: Syrran hade sett Gradin jaga Widebro nere vid kranarna i hamnen. Hon hejade friskt på Gradin och vill också att vi tar in ytterligare en center.
Låst ämne

9682:
Vi måste köpa
Låst ämne

atomragnar: MoDo testar endast på egen zon på försäsongen. Sen under serien spelar vi inte där. DIF, Löven och andra får lukta på rödlinjen på första tekning. Blir ett getingbo i toppen av HA, det kan man se. Josh blir en viktig pusselbit. Känns stabil.
Låst ämne

« · 2366789 · »