1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507022 inlägg · 4104 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

« · 2080936 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2020
J F K: damn va fri han får stå
Kommentera

J F K:

0-0 i skott efter 7 min, enligt swehockey.
Tillknäppt
Kommentera

wolper: Rätt jämt hittills. Har inte riktigt fått tycke för Dahlrot än. Tycker att han krånglar till saker.
Kommentera

wolper: "lodin såg väldigt pigg ut""^^
Uff öppet mål typ hua puhhh
Kommentera

J F K: Förhoppningvis börjar Heponiemi skjuta lite mer också.
Kommentera

Costanza: Åström kan vara den som förmodligen förstår Heponiemi bäst. Naturligtvis är han inte topp tre bland forwards, men jag förstår verkligen tanken med det där. Det kan fungera.
Kommentera

Zup: känns som nieminen testar på bra och ger dem chanser. Spännande
Kommentera

Goalies
1. Dackell, Oliver
30. Peters, Anthony

1st Line
22. Wallinder, William
27. Mikkelson, Brendan

7. Åhström, Tobias
11. Gagnon, Aaron
10. Heponiemi, Aleksi

2nd Line
5. Corrado, Frank
6. Dahlroth, Jesper

15. Sveningsson, Filip
29. Aagaard, Mikkel
36. Ohlsson, Sebastian

3rd Line
63. Enström, Tommy
18. Viklund, Tobias

28. Pettersson, Linus
40. Jellvert, Kalle
25. Olhaver, Gustav

4th Line
12. Lindgren, Jesper

13. Lindewall, Jeremias
33. Tjernström, Max
23. Sylwander, Daniel
Kommentera

Zup:

Väldigt bra att ge honom chansen där.

Dahlroth och Enström in, Styf och Öhman ut ur laget.

Intressant att jeremias från j20 också.

Tråkigt att Hedberg inte kan spela genrepet.
Kommentera

Rytter:

Här håller jag med dig till 100 %
Kommentera

Åhström - Gagnon - Heponiemi
Svenningson - Aagaard - Ohlsson

Spännande att se vad Åhström kan göra i det sällskapet.
Kommentera

J F K:

Ja en förlust i premiären är inte hela världen. Men går man dåligt första 10 kommer det bli tufft för björn och tj i en klubb som leksand.

Hans idé funkar nog bra om man har spelare för övre halvan. Gäller att deras förstakedja leder laget varje kväll.
Kommentera

Rytter: Hans stora problem nu är att han inte har en plan B. Han är väldigt bra på att ja kvalitet på träningar och han får spelare att prestera, men han har svårt att ändra åsikt kring hur man ska spela. Det är hans väg som gäller, och har man ett på papperet svagt lag kan det bli pannkaka.

Jag dömer inte ut dem än, för han är bra på att få alla att prestera.
Kommentera

Ben Perrault:

Hoppas du har rätt...
Kommentera

Costanza:ska vi betta när Hellkvist får gå, säger 13 omgångar själv
Kommentera

mattias - 74: Viktigaste spelaren.
Kommentera

Rytter:

Måste ju va roligt för dom andra lagen i ligan som har en målvakt som kan rädda skott.

Brage är så fruktansvärt usel igen

Fattar inte hur man kunde förlänga med honom. Han är knappt en målvakt för AS

2 mål skall han ta även om det är PP

Skellefteå är såklart bättre ändå men Leksand måste se sig om efter en uttalad första keeper.

Kommer bli en tung säsong om det fortsätter såhär
Kommentera

Rytter: Såg ett par av Leksands matcher på försäsongen. Ja, deras förstakedja är riktigt bra, men sedan är det tunnare. Lang ibland och ett par andra. Ritola har skills, men är lite för bekväm.
Kommentera

J F K:

SAIK spelar ut Leksand i pp. Den där extrema pressen i bp funkar inte bra mot SAIK iaf.

Förstakedjan i leksand är kul att se och caito på backen är skicklig.
Kommentera

Rytter: MoDo - LHC nu på SVT. Ställning 0-1...
Kommentera

J F K:

Som du säger de som är i HA och över typ 25 är där av en anledning. Oftast kan de hålla hög shl nivå i vissa delar men ligger under snittet i shl i andra delar.

Tambellini och JJ som var extrem spets i HA kommer troligen inte få samma roller och vara lika tongivande i sina shl klubbar. Samma gäller Liss.

Därför man måste värva in ny spets när man går upp, ens förstakedja kan bli andra/tredje i shl om det inte är unga supertalanger som tar rejäla kliv.
Kommentera

Rytter: Lustigt. Det var precis han jag tänkte på. En gudabenådad spelare offensivt som skulle haft en riktigt bra NHL-karriär om han bara jobbat hårdare. Nu skulle kanske inte Liss spelat I NHL, men han skulle definitivt varit kvar i SHL. När skotten inte går in, så är han lite av en belastning. När de går in kan han avgöra matcher nästan själv.
Kommentera

J F K:

Tror inte han vet vem Pavel Brendl är.
Kommentera

mightyquinn: Ja, man kan ju inte vara lat defenskvt och ändå ha ett riktigt bra skott? Riktigt korkat att tro något sådant.

Hade han inte varit så pass nonchalant och lat, så skulle han lyckats rejält i SHL eller i Finland. Han har verktygen, men han är för lat för det.
Kommentera

mightyquinn: Ska skicka en kaffekopp till Olle: "Bäst i Umeå" ;-)
Kommentera

JoseGonzales: Lata och värdelösa Liss gör hattrick alltså.
Kommentera

Tarasov: Han har en tendens att kladda för mycket med pucken men han kan få ett genombrott i år!

Liss skjuter helt okej haha
Kommentera

Gavelo:
Jag gillar Pontus A i Björklöven smart och teknisk.
Kommentera

Gavelo: j20 vann efter OT mot Tik, 4-3 en sek innan pipan !
Kommentera

goleafs: Med tanke på att Kings går lite trögt så tror jag Grundström kan bidra i en 3:e länk.
Nä som sagt väldigt kul att se honom, man har mått lite dåligt av att se honom och Olofsson i Frölunda förut.
Kommentera

JoseGonzales: ja björklöven bli nog sjukt svåra att slå i år. Lär nog bli en bra säsong för er. Undra hur det slår om grundström å steen drar. Men men får man väll se framöver. Hoppas vi får behålla heppo ja. Hoppas på en spännande säsong med norrlandslagen i topp i år igen
Kommentera

goleafs: lär nog gå bra . Ingen över"¤# konkurrens i LA's forwarduppsättning heller
Kommentera

Gavelo: Grundström är grym. Tror han har stora möjligheter att ta en ordinarie tröja i Kings i år. Han har alla verktyg som krävs!
Kommentera

JoseGonzales: Slarv och slarv, ja lite bök blev det men sedan så är det ju ett briljant framstick till Grundström som tar emot och avlossar i nästan öppen kasse, väldigt tjusigt.
Kommentera

Gavelo: Mora slarvade på 3-3 målet men bortsett från det har dom varit det klart bättre laget. Men vi verkar vara svåra att vinna mot även om vi är kass på försäsongen..
Kommentera

wolper: Jag tror att Poulin inte är given som förstemålvakt i vinter. Den där andra snubben har varit bra i båda matcherna jag sett honom, medan Poulin sprider returer och ser fladdrig ut. Nu har han väl inte stått nästan något på ett år, men jag är verkligen inte övertygad.
Kommentera

wolper: Slarvar?
Tycker Mora spelar oerhört stabilt och Löven kommer ju nästan ingenstans.
Löven är med i matchen pga 3 spelare just nu, som Pelle Hägglund sade så bör övriga lövenspelare se sig i spegeln.

Men Grundström, oj oj vilken härlig hockeyspelare 👌🏽
Kommentera

Gavelo: mora spelar bra ju men slarvar bort det
Kommentera

J F K:

Ser Leksand -SAIK. Leksand jagar en spelare bakom motståndarmålet i bp, saik kan enkelt komma in i zon och etablera pp och gör 1-0.

Någon som känner igen detta?
Kommentera

Gavelo: Exakt. Både Hedberg och Possler var grym i Modo och spelade i en fantastiskt underhållande kedja ihop med Bengtsson.
Att räkna ut dom nu på försäsongen är bara dumt.

En annan som blev toksågad var Susse när han gjorde comeback i Modo -06.
Wikegård utsåg honom efter försäsongen till årets flopp osv.
Med det sagt vet jag att de har helt olika spelstil, annan bakgrund osv.

Därmed inte sagt att de kommer dominera från seriestart, men en ettrig, rivig Hedberg tror jag kan bli sjukt viktig i ett slutspel.
Kommentera

J F K: Hans skott är olustigt. Skjuter snabbt, hårt och bra sikte. Andra målet går igenom keepern men är så sjukt hårt.
Kommentera

Gavelo: Jag gillar inte generellt Liss, men han har ett jäkla skott. Sedan är vinkeln lite för dålig för att målvakten ska slippa viss kritik.
Kommentera

JoseGonzales: Väldigt fint avslut
Kommentera

Gavelo: Hyfsad kasse av Liss där..
Kommentera

2-0 och nu 3-0
Bra start av Mora i andra, sen är det väl även lite slappt i Löven
Kommentera

JoseGonzales: För övrigt så tycker jag Jennifer Engström som intervjuar mellan perioderna är riktigt bra även på Engelska.
Kommentera

JoseGonzales: Jag tror ingen har dragit en nitlott, iofs så kan ju förväntningarna vara lite olika helt beroende på vad man betalar i lön till dessa.
Men både Possler och Hedberg har spelat ihop i Modo, tsm med Bengtsson så var dom outstanding i J20 super elit och fick även spela i Shl tsm och var sjukt skojiga att se med den fart och teknik man spelade med så nog fan finns det mer hockey i dessa 2 än det gör i majoriteten i As.
Kommentera

J F K: Lite roligt att det är just dom två som varit dåliga då vi diskuterade här ganska mycket om vilka som drog nitlotten i dessa ”chansningar”. Vi båda verkar ha dragit en dålig lott hittills..
Kommentera

JoseGonzales: Ja jag längre absolut inga växlar på vilka ni vilar i en redan avgjord cup.
Kommentera

« · 2080936 · »