1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509575 inlägg · 4107 ämnen

Försäsongsmatcher 2021

« · 2225375 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2021
KarateKing700: Jag varken såg eller följde matchen men såg att det verkade som ni tyckte båda målen var billiga. Jag tycker att han var väldigt dålig i löven men kanske blivit bättre med åren.
Låst ämne

J F K:

Visst vi måste ha mer skärpa när chanser ges. Men när vi ändå skapar mycket och kommer till bra lägen så tar jag hellre det på en försäsong än att vi gör mål på halvchanser utan att få till spelet.

Sedan finns det mycket att slipa på i defensiven också, men jag jämför främst med förra året och det ser redan nu bättre och tryggare ut.

Bernhardt kommer bli sjukt nyttig. Näsen förväntar jag mig mer av. Hasa saknas med sin offensiv och förmåga att driva spelet.

Märks att vi saknar ordinarie backar idag, blir lite tunt med både styf och Arvidsson på 6 backar. Frågan är om inte gradin ska leta en till back då viklund är borta på obestämd tid. Lindgren skulle nog passa bra in i denna backuppsättning ändå.
Låst ämne

Rytter: Tycker Löven var överlag bättre andra halvan av matchen. Mycket på grund av att vi inte får något uträttat i PP överhuvudtaget och mest tappar energi där.

Jämför man med laget ifjol vid den här tidpunkten så har vi ett sjukt mycket mer kreativt lag och skapar även mer kvalitativa målchanser, även om den inte riktigt vill sitta ännu och det är en bit kvar till acceptabel nivå.
Tycker man ser fina tendenser i uppspel och ingång i offensiv zon i början av matchen också. Men vi tappar spelet i takt med att Löven tar sig in i matchen, utvisningarna dyker upp och att stressen kryper sig in när vi ska jaga kvittering.

Vi har fortfarande mycket att fila på till seriestarten.
Låst ämne

Rytter: Det som oroar lite är att vi inte ger oss chansen att göra mål. Det är alldeles för få bra målchanser. Visst hade vi kunnat göra några till mål, men det var sjukt många i plexit eller mitt i magplattan. För lite pass med direktskott, men man tar istället emot och siktar osv.

Sedan var det slarv i egen zon flera gånger där spelarna inte jobbade klart situationen utan började anfalla utan kontroll på pucken. Sämre passningsspel också än i andra matcher.

Men, visst ser det mycket bättre ut än ifjol.
Låst ämne

J F K:

Känner mig inte så orolig trots ett par förluster. Tycker mycket rent spelmässigt ser ljusår bättre ut än förra året.

Men lite effektivitet borde vi gjort lika mycket mål som löven.

Hoppas man kör ordinarie lag mot Sundsvall så de offensiva spelarna kan få lite utdelning och självförtroende. Det behövs att spelare som t.ex Modigs och Svenningsson får med sig lite och hamnar i zonen.

Vi har så pass skickliga offensiva spelare så målen bör komma.

Tycker vi spelmässigt var bättre än löven i 5 mot 5, men vi får inte utdelning på våra chanser och löven får enklare mål. Skotten 33-21 visar ju på visst övertag.

Känner mig ändå rätt lugn inför seriestart. Sedan har vi tre matcher till att slipa till spelet och få upp skärpan inför seriestarten.

Betydligt tryggare känns det jämfört med motsvarande tid förra året.
Låst ämne

J F K: Jo för han trodde Plant var Rahimi vid ett flertal gånger med;p

problemet som jag ser hos modo just nu är det är målskyttet, ser bättre ut med linjerna i spelet samt dom kan spela offensivt, men det stora spöket är skotten hos en del personer, men utöver det så var det väl en helt okej match att kolla på.

Löven gjorde det bra i boxplay
Låst ämne

J F K: Rahimi är känd för att lätt tappa fattningen.
Låst ämne

Nooky: Han sade väl Rahimi varannan gång en av Lövens backar var där. Rahimi har väl aldrig varit rightare eller bytte han friskt?
Låst ämne

J F K: Absolut om spelaren heter Sundström eller Timander, då köper jag det resonemanget. Här är det många gröna importer som jag ändå tycker ska visa lite trots försäsong.
Låst ämne

JoseGonzales: han verkar ha utvecklats en del sen vi hade honom. Är dock besviken på samtliga kedjor förutom selin, Andersson och Wiklund som jag inte förväntar mig så mycket av längre. Såg segt ut och klent inärkamperna. Det kommer förhoppningsvis.
Låst ämne

Nooky:
Han är en glad amatör, jag tycker han gör det bra
Låst ämne

wolper: Det är inte sista målet vi kommer att se från Modigs i år. Det är en go känsla.
Låst ämne

JoseGonzales: Den där kommentaren hade inte existerat om ni torskat idag, jag ser gärna att vi behåller honom från det jag såg idag. Men nu är det två matcher till han ska stå så får se.
Låst ämne

Saleva: Yes det gjorde hon, för Sedin började prata om namnen som inte ens spelar i matchen. Vilket var i första perioden lite drygt
Låst ämne

Nooky:
Tyckte du skrev att frugan stängt av ljudet
Låst ämne

Ni ser ju nästan sämre ut än vad vi gör. Strongt om Karlin tar detta lag till slutspel.
Låst ämne

digitalbath: Tror att coacherna går mycket på träningarna. Ingen van hockeymänniska går alldeles för mycket på matcher under försäsong. Det är exakt samma sak varje gång där många äldre och rutinerade går på halvfart. Det finns extremt många exempel. Ta bara HV som var ruskigt bra på försäsongen ifjol...
Låst ämne

Smurfen: kör en ,men inte ikväll ; sparar till omg 20
Låst ämne

Dundee: håller med om att det är läge att visa lite klass om man vill lira i en förstakedja.
Låst ämne

J F K:
Det är jag som är coach! 😀
Låst ämne

Dundee:
Vigge har kortare startsträcka pga sina matcher i Tyskland förra säsongen, det kommer nog ta en 10-12 grundseriematcher för Woods/MacM innan det lossnar är min gissning. I övrigt tycker jag vi gör en bra match, men Björklöven har ett bra lag och får första målet. Vi är har ingen direkt medstuds för tillfället men rätt övertygad om att det kommer, ser gärna en offensiv forward till i laget.
Låst ämne

jonsson: har man ett slätstruket lag utan spets så kommer man att få problem med målskyttet så det är inte helt oväntat.
Låst ämne

Dundee: Så det är viktigare att vara riktigt bra på försäsongen än att bara bra i serien?
Med dig som coach skulle Krizan skickats hem med första flyg och aldrig stått en match...
Låst ämne

wolper: skönt med ett mål iallafall^^
Låst ämne

SKiLMY: Jag sågar ej lagets insats majoriteten sliter på som bara den. Men när man plockar in importspelare som ledande spelare så ska man ha höga förväntningar vare sig det är försäsong eller serie. Klarar dom ej av att vara närvarande i försäsong matcher vad sänder det för signaler till resten av gruppen. Som det känns nu så är dom lägst ner i hierarkin många fler som förtjänar spela i ledande kedjor.
Låst ämne

Dundee: Alla vet väl att nordamerikaner väldigt sällan är bra på försäsongen. Här är det spelare som aldrig spelat på stor rink heller.
Exakt hur många matcher såg du på försäsong där Niklas Sundström eller Skröder varit dominant? Tror jag aldrig såg det.
Låst ämne

Dundee: men herregud, du kan väl börja med sticksågen innan du drar fram motorsågen. Bara försäsong än, 5 mot 5 tycker jag vi fan är bättre än löven. Men vi träffar fan inte mål. Sen när vi träffar så står Endre där.
Låst ämne

Dundee: MacMaster har varit bra i alla matcher förutom denna.
Låst ämne

Smurfen: Jag tycker man ska kräva även om det är försäsong att är dom värvad som toppspelare så måste man kunna förvänta sig det med. Då är det bättre att man väljer svenska egna hungriga grabbar. Legoknektar är alltid en chansning 50/50 det slår väl ut.
Låst ämne

Dundee:

Oroväckande att vi inte kan göra mål på dessa chanser vi haft.
Låst ämne

Å där kommer motorsågarna fram !!
Låst ämne

SKiLMY: Dom kan nog skicka hem 2 av jänkarna för så anonyma dom är så är det skamligt dom ska gå före yngre spelare som Jakobsson tex. Det är ju bara han Vignualt som har visat något dom andra 2 är bara skicka hem helt osynliga, och dom ska vara ledande offensiva spelare.
Låst ämne

Gusse: känns som att bredden finns i Modo, men spetsen saknas helt. Trubbiga och sega avslut.
Låst ämne

wolper: Ja MoDo har mött bra motstånd. Men tre mål på snart fyra matcher är underkänt. Man spelar rätt okej. Men få spelare skapar dom riktigt heta chanserna
Har amerikanerna blött krut blir det jobbigt.
Låst ämne

SKiLMY: Den stora skillnaden är målvakten och att vi tar fördjävla dåliga avslut. Skjuter i fel tillfällen. Har ingen på mål när vi väl skjuter. Duttar för mycket.

Det finns mycket att jobba på.

Och den enda målvakten som varit ens I närheten av ok är tredjemålvakt som lånats ut.
Låst ämne

wolper: plsss ett pp mål nu😁😁
Låst ämne

SKiLMY: Niklas Lundström är en av de sämsta målvakterna jag sett i löventröjan. Kan inte förstå hur han fick SHL-kontrakt, ni borde släppa han så fort ni bara kan!
Låst ämne

Men vad är det för mål Löven får egentligen? Vi skjuter skjuter och skjuter och de gör mål en jävla studspuck och en slägga från blå som 99/100 aldrig går i mål.
Låst ämne

wolper: enkla mål baaah. Känns som modo dött av
Låst ämne

SKiLMY: Tycker att det är en tavla. Alldeles för mycket yta vid flesta stolpen.
Sedan en till. Hade vi bytt målvakt så skulle vi varit i ledning.
Låst ämne

J F K: Du kommer att bli tokig på situationsrummet i vinter
Låst ämne

Generellt bra Modospel. Spelet 5 mot 5 känns väldigt intressant, problemet är ju PP vilket kan förklaras med att man inte tränat det så mycket än.

Börjar vi (återigen) att träffa lite av våra skott på mål så känns det intressant.
Låst ämne

Steken84: PP såg mycket bättre ut när Näsen stod på kanten istället för på pointen som han gör nu. Antar att förändringen har å göra med att Hasa är borta.
Låst ämne

Axle San: Jo, jag gnällde på två beslut. Svenningssons och Aagaard. Åt båda håll, då båda var tveksamma. Aagaards rent av oerhört felaktig när man ser reprisen.

Jag gnällde också på Styf som är MoDos särklassigt sämsta back ikväll (också).
Låst ämne

Laken: Och vi har inte spelat ihop laget än ? det kan vara så .
Låst ämne

Laken: Så om jag tycker att Svenningsson kom billigt undan så skyller jag på domarna? Hur tänkte du då? Visst förstår du att Svenningsson spelar för MoDo och om jag tycker att han kommit billigt undan så är din kommentar minst sagt obegåvad.
Eller tänker du att jag skyller på domarna att vi fick ett pp där? Förstår inte hur du resonerar.
Låst ämne

Gusse: Känner igen den känslan kring den grabben!
Låst ämne

Steken84: Ja, man har inte tränat det tillräckligt. Generellt är det många riktigt usla avslut, men vi skapar i alla fall lägen.

Hutchins hugger långt efter målvakten blockerat. Experten på att tackla efter avblåsning, hugga med klubban när domaren inte ser osv. Ingen favorit direkt.

Nu vill jag se lite ändringar. Vigge hamnar konstigt i en kedja i högt tempo, men där man mest jobbar hårt. Ser hellre honom i en annan kedja då han är väldigt spelskicklig.

Modigs är inte mycket att spela med, så får han inte framspelningar händer ingenting.

Nordamerikanerna behöver mer tid för att anpassa sitt spel. Tycker att Macmaster är ganska osynlig.
Låst ämne

Laken: ny säsong men samma gamla JFK 😂
Låst ämne

Steken84: ja nu måste vi fan ta och sätta en puck😁😁
Låst ämne

« · 2225375 · »