1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504619 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2559930 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Greg P: Kom inte hit och hitta på. Ruohomaa knuffade Pooley lite och han föll ihop som ett korthus.
Låst ämne

Bad_Brett: Jag har inga problem med att man går in med:
Rundblad - Rubins
Bernhardt - Näsén
Brickley -

Tror det är en underskattad uppsättning, Näsén inräknad. Dock inte lika optimistisk kring den sjätte backen - Folin, Wahlberg, Norén, Berg. Nja, inte helt säker där.
Låst ämne

JoJo2613: Finnen körde iofs låret i huvudet på han när han satt ner. Blev hjärnskakning på Pooley. Total hjärnsläpp av finnen och rätt uppenbar avsiktligt hämnd.

Men Löven får skylla sig själv som väljer träningsspela mot Modo och riskera skador efter hur infekterat det varit senaste åren.
Låst ämne

Supertrött: vet fortfarande inte varför det blev en 5a för mig såg det bara ut som en vanlig tackling och sen tappade löven spelaren balansen? Och åkte in i sargen . Riktigt konstig 5a..
Låst ämne

KB: personligen är jag både förvånad och besviken att modo inte, som vissa andra böcker tror, spelar perfekt shl-hockey efter tre försäsongsmatcher.
Låst ämne

KB: Näsén kommer göra 30+ poäng. Inte ett dugg orolig. +19 på 30 slutspelsmatcher i HA skämtar man inte bort.

Tvärtemot konsensus är han en spelare som _höjer_ sig när nivån går upp.
Låst ämne

Statler: Vi kommer förmodligen förstärka under säsongen på den posten.

Apropå backar. HA är ju fortsatt en intressant liga så man vill ha lite koll och Lövens uppsättning imponerar fortsatt verkligen inte. Lindgren är ju väldigt bra men det säger ganska mycket när Rahimi utmärker sig som deras största offensiva hot.
Kim Johansson och Jacob Andersson är katastrofer. Tror inte de går upp om inget händer där för dem.
Låst ämne

Kan någon som var på läktaren förklara 5:an på Ruohomaa?
Är ju omöjligt en 5:a på det som syns i sändningen, han måste gett på Pooley när han ligger på isen?
Låst ämne

Gavelo: Ja vi har ju redan en skada på Rundblad. Nu kommer han tillbaka snart men det är ju otroligt sårbart. Går nån av de i första backparet sönder är vi rökta.
Låst ämne

Statler: Lite nyanserat så saknar vi våra på förhand bästa backar så helt nattsvart är det ju kanske inte, men börjat vi få skador så kan det bli ganska otrevligt.
Låst ämne

Nucky: Jo och vi möter inte Mora. det ställer ju till det en del att det är 5 lag i cupen skulle jag tro.
Låst ämne

KB: Förvisso men inte särskilt disciplinerade i försvarsarbetet. Framåt helt godkänt men jag är mot rätt orolig om vi har 6-7 backar som håller för SHL. Svaret just nu är nej från mig.
Låst ämne

vonDöbeln: både vi och Saik fick nog av lövens tjuvnyp/efterslängar i försäsongsmatcherna.

Har svårt att tro att shl-lagen vill/tillåts hålla på med sån skit som Löven står för. Blir automatiskt mer disciplinerat i shl.
Låst ämne

Statler: såg ut som en knuff ev armbåge men en femma var för hårt, två min max
Låst ämne

vonDöbeln: Överlag var vi ju väldigt disciplinerade jämfört med Löven som satt i båset halva matchen. Men absolut, både Bernhardt och Ruohomaa hamnade i fällan litegrann och det måste verkligen städas bort.
Låst ämne

vonDöbeln: Märkligt schema för SCA-cupen. Vi möter inte Sundsvall..?
Låst ämne

Heyerdal: seriöst åkte han för den interferencen? Pooley hinner ju sätta arnarna redo för att tackla typ. Eller var det något efter?
Jaja, försäsong spelar ingen roll. Men hade det vart seriespel hade man blivit småless på sån avslutning.
Låst ämne

Heyerdal: Jag är otroligt missnöjd med spel och inställning idag. Kräver inga underverk på försäsong men detta ointresse från spelarna är frustrerande,

Missade slutet, vad gjorde Rouhoumaa?
Låst ämne

KB: skönt för era gubbar att få göra sånna odisciplinerade grejer nu mot grislöven på försäsongen.

Ni har ju verkligen INTE råd med samma saker en sen kväll i November borta mot Färjestad haha
Låst ämne

modomille: Så går det, fick en slash i knävecket precis innan så förstår Ruohomaa
Låst ämne

Rödluvan: Konstig avslutning på matchen. Slog av på takten och försökte showa lite för mycket vid 5-2. Sen tar Ruohomaa en korkad femma med 2 min kvar som bjuder in Löven.

Klart bättre än Löven såklart men väldigt nonchalant emellanåt.
Låst ämne

Rödluvan: slut 5-4 men blev onödigt spännande
Låst ämne

Färdkost: Vad fan…
Låst ämne

Färdkost: 5-4, Lindgren med målet. 1,20 kvar
Låst ämne

KB: 5-3, 1.49 kvar, chihuahuan med styrning
Låst ämne

puffe: 2 min kvar. 5-2

Ruohomaa fick en femma just.
Låst ämne

Ruohomaa dödade precis en lövare
Låst ämne

puffe: 2 minuter kvar, det står 5-2 till oss. Nu spelar vi boxplay.
Låst ämne

Färdkost: Du som har koll, hur länge kvar och resultat
Låst ämne

Statler:

Tja.. hade inte spelat någon roll om vi hade haft Löven i finalen.
Dom hade kört över med 4 raka!
Låst ämne

Färdkost: Inte första gången han bjuder på en sån aktion heller. Lika glad varje gång blir man.
Låst ämne

Färdkost: MÅL!!!
Ruohooma plockar upp en sargstuds som uppstår efter Bernier backskott, sprätter upp den bakom en vilsen Voutalianen
Låst ämne

hk: Japp, det finns klass när det inte slarvas. Resultatet okej men inte alls försvaret
Låst ämne

Färdkost: Utklassning!
Låst ämne

AP GÖR BARA SNYGGA MÅL!!
Glider genom 4 lövenspelare för att sedan sprätta upp den i nättaket, fyfan vad fint
Låst ämne

Statler: AP, gubben i lådan. Drar fem lövare och sätter den i kryllan!
Låst ämne

Gavelo: Idag är han underkänd med råge. Iofs i gott sällskap då MoDo är loja och slarviga rent allmänt idag.
Låst ämne

Rödluvan: Om du frågar Hinken snällt, så förklarar han nog 'ovanan' med att förlänga många kontrakt
Låst ämne

Rödluvan:

Löven har iaf fantastisk disciplin.
Låst ämne

Gavelo: Wahlberg tror jag funkar bättre än både Berg och Näsén i SHL. Näsén tror jag inte på i huvud över taget. Såklart kan han göra en del poäng, men det väger inte över fördelarna.
Låst ämne

Amitiel: Haha, vi är ju inte kända för att vara bra på försäsongen, men det var annat iallafall de föregående två säsongerna. Nu är vi i SHL. Tendenserna i egenzon är inte lovande.
Låst ämne

Rödluvan: Helt ärligt tror jag att Modo som lag gör bättre resultat om vi behåller en tydlig stomme än att göra en HV71 och försöka värva ett helt nytt lag, identitet är underskattat.
Wahlberg är oerhört stabil och kan användas på olika positioner så den förlängning är bra enligt mig.
Sen tycker jag det är ganska vettigt att gå in med Näsen, dom gjorde trots allt succé förra säsongen och förtjänar nog iaf en chans.
Skulle vi se behovet vid jul så kommer Hinken att agera och då ryker nog de som inte tagit chansen.
Låst ämne

Bra att se att allt är som det ska, 3 matcher in i försäsongen och panik.
Låst ämne

Confusius: Hinken måste bli av med ovanan att förlänga med för många spelare under säsongen. Wahlberg har verkligen hamnat i en skitsits nu
Låst ämne

Rödluvan: Och förmodligen Wahlberg! Och tagit in 2 st Rubins till.
Låst ämne

Confusius: Vi skulle ha gjort oss av med Berg och Näsén. Men men.
Låst ämne

Statler:

Underbart att se Rouhoumaa, vilken lirare. Dikterar tempo, skapar chanser och leder offensiven. Även Ranta är sjukt intressant snabb, stark och bra skott. In med en riktig högklassig ytter typ grimaldi, greco med dem så blir det bra.

Vi slarvar med pucken som vi inte gjorde på samma sätt mot t.ex SAIK. Det är där löven får sina chanser för mycket mer skapar de inte på egen hand.

Tycker vi borde kunna vara mer noggranna men det är ju 1v sedan senaste matchen.

Tredje är riktigt tunga att möta och kommer bli nyttiga i vinter.

Vi får tänka på att vi ej har med våra två bästa backar samt två forwards för topp 6.
Låst ämne

KB: då har vi helt olika syn, jag tycker han dräller otroligt med pucken. Hoppas det tar sig.
Låst ämne

Rödluvan: Ja tyvärr är det stora stora frågetecken runt försvaret så här långt på försäsongen!

Jag har ju sagt länge att jag vill ha in 2 defensiva backar till i den här truppen! Vi har på tok för många defensivt svaga backar för SHL!
Låst ämne

Statler: Vad det verkar på de som sett honom nu under försäsongen så verkar många överens om att Brickley kommer bli bra för Modo i Shl.
Dock är Berg och Näsen tyvärr för begränsade.
Låst ämne

« · 2559930 · »