1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504610 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2560433 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Pelle har lite svårt att hänga med i svängarna, minst sagt.
Låst ämne

hk: Nej det är verkligen ingen större grej att vara hetlevrad efter en match, ganska normalt faktiskt

Men när man gång efter gång spyr ur sig konstigheter, blir det ett mönster.

Frågan blir ju lite större än ett enskilt uttalande.
Vad vill man skicka för signaler som förening?

Frågar du valfri supporterskara förutom Lövens då hur dom ser på Löven, så skulle en majoritet svara att dom tycker att dom spelar en smutsig hockey, och att dom får psycho-vibbar!

Jag bryr mig inte så mycket, deras klubb får gärna skicka dom signalerna!
Låst ämne

Statler: Det är ju så Kenttä vill ha det. Löven har ju varit ett smutsgäng under hela hans styre. Och antar att styrelsen är ok med det?!

Det är då inte den bilden jag har av föreningen Löven historiskt. Båda våra klubbar har väl haft en ganska likartad profil genom åren(med skillnaden då att vi är större), med kännetecken som fartfylld teknisk hockey. Men tiderna förändras.
Låst ämne

ska bli spännande att se den här matchen, egentligen en andrakedja, en tredje, en fjärde och en juniorkedja... och förutom rubins och näsen är det backar 5-9 som spelar

blir inte förvånad om mora tar denna
Låst ämne

J F K: Nu har jag dålig koll här, men är Pettersson den första 06:an som spelar A-lagsspel för en SHL-klubb?
Låst ämne

jonsson: Tror att vi och Löven "vägrade" möte Sundsvall faktiskt.
Låst ämne

gick in på modohockey.se för att läsa lite om matchen ikväll. möts inte av något som ens antyder att det är match ikväll, ännu mindre nån kommentar inför matchen. däremot erbjuds jag köpa biljett till matchen mot löven... för två dagar sen :)

fick läsa på allehanda, har ni tänkt på att sören häggkvist skriver ganska konstigt? blir så hackigt att läsa tycker jag, kastar sten i glashus jag vet.

lite väl gnälligt så nästa inlägg från mig får bli positivt :)
Låst ämne

Varför möter vi inte Sundsvall i cupen?
Låst ämne

ELLER ..Vår nya Theodor Niederbach
Låst ämne

SPOODI:
Kilpinen är det vår nya A.P om 2-3 säsonger?
Låst ämne

JoakimE: Kenttää lär ju ha SHL anbud också. Inte omöjligt att han drar till Luleå nästa säsong. Löven kan verkligen vara i frittfall inför nästa år
Låst ämne

Statler: Jag tror dock att detta året är do or die för han och laget. Efter iår så går ju Rahimi i pension, många av spelarna lär ju hitta eller få andra möjligheter som de förmodligen inte tackar nej till om de inte kommer framåt med löven.. Tror de sitter i en sits som mora gjorde förra året, antingen vinner man eller så blir det ett år där man behöver göra om hela laget
Låst ämne

Rödluvan: Helmer Styf fyller 19år idag. Känns som upplagt för att han ska näta ikväll
Låst ämne

Heyerdal: Vi ställer upp ett sämre lag (på pappret) ikväll än det lag vi hade förra säsongen. Ska bli kul att se Pettersson och Kilpinen. Vi behöver fler juniorer som kan ta en ”permanent” plats i A-laget.
Låst ämne

Heyerdal: Kilpinen ny från Örebro ser jag på EP, spelat några landslagsmatchet också, 19 år .
Låst ämne

Rödluvan: blir en juniorkedja, Maxmillian Kilpinen, Lucas P och H Styf, Kilpinen ett nytt namn för mig. Bernardh, Rundblad, Aagardh, Adam P och Rouhoma vilar..
Låst ämne

Lucas Pettersson får alltså chansen ikväll mot Mora vad det verkar!
Låst ämne

Confusius: Det är en väldigt bra analys. Hans agerande efter matchen när han dramatiskt leker doktor är ju ett mönster han upprepar. Hur ska det blir nån ordning på laget när han leder dem undrar jag 😁
Låst ämne

Smurfen: Var målis i Kåres, kom inte ihåg vilka backar det var
Låst ämne

Confusius: Gillar inte Stråhle alls, men tycker inte det känns som en speciellt stor grej att man är lite het efter en match.
Låst ämne

Statler: Känns det inte som att Stråhle är ute och cyklar väldigt ofta, och är aningen hetlevrad??
Man skäms nästan å föreningens vägnar när man har en så uppenbart mentalt instabil tränare i representationslaget. Men det har ju alltid varit Kenttäs MO!
Låst ämne

Confusius: Farsgubben deras var ju också en stor back i IBK Kåres på glada 90 talet, hade också en fin teknik !

Nån här inne kanske har bildat backpar med han 😜😜 ?
Låst ämne

Heyerdal: Jajjamen! Storebror till Jacob.
Låst ämne

Greg P: Men tänk att den självutnämnda Dr Stråhle hade fel. Eller var han kanske en smula dramatisk i vanlig ordning 😁 hockeysverige.se/2023/08/30/lugnande-besked-for-scott-pooley-efter-smallen-inte-sa-allvarligt
Låst ämne

Jussi: Glöm då inte den klassiska ramsan, "Sulfit luktar skit, Sulfat luktar mat, fast tvärtom"
Låst ämne

Heyerdal: Japp, han är bror till Jakob. Var väl på vippen att få chansen av oss någon gång men han valde att gå vidare.
Låst ämne

Confusius: Isak Norén är väl bror till Jacob? Såg lovande ut teknisk o snabb!
Låst ämne

Costanza: Dagens meny, Varmt Grus, Grus, Kallt Grus
Låst ämne

Jussi: Har ni nåt att käka därnere i GrönGula källarlokalen på Teg? Är orolig för er.
Låst ämne

Foppatofflan: Du har helt rätt. Det är alltså ett skridskostopp. Tänk att jag inte har lyckats göra den kopplingen trots att jag lyssnar på varje avsnitt... Säger en del om min intelligens. Eller om kvaliteten på ljudeffekten. Vi skyller på ljudeffekten.
Låst ämne

Bad_Brett: skrev fel…tror det är ett skridskostopp/tvärbromsning 😊
Låst ämne

Costanza: FeiteMatte åt tydligen en 60.000 g ostpizza med chilimayo innan var han slank den fete fan sa dom på Pressbyrån
Låst ämne

Heyerdal: Skitsnygga, oavsett!
Låst ämne

Confusius: retroställ från starten av SCA-cupen, vet inte om de kommer bli ordinarie.
Låst ämne

Foppatofflan: Om det är det så behöver han ett bättre ljudbibliotek...
Låst ämne

Confusius: Timrå paddlar nu sista färden innan en ny konkurs. Vill de sponsra Dalles à la carte på Bite Line utan att sen dra in en krona så är det väl deras val. Tycker synd om skattebetalarna i den där kommunen dock.
Låst ämne

Bad_Brett: är det inte ett skridskoskär som alltid kommer lite otajmat?
Låst ämne

KB: Jag gör det!!!

Skämtar bara, klart att ingen gillar Timrå!

Ligger i soffan och har på Sundsvall-Timrå i bakgrunden. Gött när Isak Norén skickade in ledningsmålet ;)

Någon som vet om dräkterna Sundsvall spelar i är försäsongsställ eller ordinarie ställ?? Gillar dom.
Låst ämne

KB: Kanske jag då, gillar riktiga derbyn i Elitserien mer än 'rivalmöten' mot Umeå i Sveriges roligaste Liga

'Rivalmöten' mellan ditten o datten och s.k. E4-derbyn mellan HV o Cluben är bara snömos
Låst ämne

KB: Det är väldigt få som gillar den där klubben. Några av dem låter dock mycket. Skakar det tomma prisskåpet hårt varje morgon.
Låst ämne

puffe: Finns det någon som gillar Timrå?
Låst ämne

SPOODI: Det är inget angenämt ljud direkt, svårt att se att det skulle vara ett medvetet val.
Låst ämne

Bad_Brett: det är väl bara att han klipper i inspelningen?
Låst ämne

Nucky: Sundsvallspubliken skanderar "Vi hatar Timrå" efter 1-0 i SCA, gillar man...
Låst ämne

Bad_Brett: Tänkt på det jag med. Trodde först som du att det var en djup suck, men är nog en jingel. Skulle kunna vara att man drar av en LP lite hastigt.
.. fast ändå inte. Vetefan
Låst ämne

Costanza: Du kan hockey. Det är en kille jag kommer följa denna säsong, sanna min ord!
Låst ämne

Bad_Brett: Kan det vara Modigs?
Låst ämne

Costanza: Lyssnade på Kempis Corner. Är det någon som har listat ut vad det är för ljud som återkommer med jämna mellanrum i varje avsnitt? Först trodde jag att det var Peter Kempe som drog en djup suck i micken, men jag är inte så säker längre. Kan det vara att han dricker något? Eller bläddrar i ett block?

Ni vet jag menar... "Huuusschhhhhwwwwwwwwwwh"
Låst ämne

SPOODI: Jag går för guldet. Jag kan hockey!
Låst ämne

puffe: anfall vinner matcher, försvar vinner titlar som man brukar säga inom fotbollen. Vi ska inte vinna något guld vi ska överleva
Låst ämne

« · 2560433 · »