1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504610 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2560575 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Tarasov: Vad slutade det?
Låst ämne

Confusius: Extra svårt i början med så många nya men jag tror det kommer få det riktigt tufft i år, tycker det endast lyckades få till något mot våran junior kedja. Blir väldigt intressant att se hur det ser ut mot löven, kanske det räcker med mer motivation.
Låst ämne

Robin Moberg:
Raanta gör att det blir bra
Låst ämne

Confusius: deras baksida är för dålig. De har 2 bra kedjor framåt och en bra målvakt. En ny topp målis och 2-3 backar kan de gå långt
Låst ämne

Med tanke på hur otroligt många spelare Mora tappat, så tycker jag att dom stod upp bra.

När man såg deras tapp tänkte man att dom nog blir ett bottengäng! Men efter att ha sett dom ikväll vette fan.
Låst ämne

Rödluvan: Sex sekunder kvar av matchen. ”Ska man gå för det där sista rycket nu i Mora” - kommentatorn
Låst ämne

hk: Tror J20 spelar på lördag så då vill man nog ha dem där igen
Låst ämne

hk: ser ut att bli final mellan modo och timrå på lördag, antar att timrå gör en kort historia med löven imorgon
Låst ämne

Sigge: Kidsen kommer inte spela på lördag.
Låst ämne

Confusius: har nog inte psyket när stora starka modo är på andra sidan
Låst ämne

Vi måste väl i ärlighetens namn erkänna att Moras keeper varit mindre bra?!
Låst ämne

Gavelo: Försöker se det positiva i det, de ordinarie kedjorna har hållt tätt bakåt. Det som är det viktigaste antar jag.
Låst ämne

BobbyG: Japp, sett riktigt bra ut framåt så en klassisk junior insats haha.
Låst ämne

Gavelo: Så fort vi gör mål blir det lojt agerande direkt i egen zon. Det måste Karlin fixa innan matchen mot Timjå
Låst ämne

Rödluvan: Släppa in 3 känns sådär
Låst ämne

hk: Men vi kunde inte komma undan ett mål från Modigs. Det kunde man ge sig fan på.
Låst ämne

Rödluvan: var det tredje målet bakåt för ungarna?
Låst ämne

Rödluvan: 3 ton fixar det!
Låst ämne

hk: Vilket klassmål.
Låst ämne

Hur ser pp ut? Verkar som vi dunkar in mycket mål där!
Låst ämne

Trilske: Junisarna måste sätta en till puck så det går plus-minus-noll ikväll.
Låst ämne

Gavelo: Vi har våra kanske 5-6 bästa offensiva spelare borta, klart det märks.

Offensiven har sett bra ut i tidigare matcher.
Låst ämne

Ranta var snabb i tanken där, Ignatjew tappar klubban och Ranta lägger den i five hole...
Låst ämne

Trilske: Ranta kommer vara guld.
Låst ämne

Gavelo: OP har ändå smällt på mer under försäsongen än vad han, understundom, gjorde föregående säsong.

Kanske en pollett som trillat ner.
Låst ämne

Confusius: Håller med att Lassi gjort det bra. Utöver det måste detta vara tröttaste matchen i mannaminne! Kul att LP nätade dock.
Låst ämne

hk: OP har tränat hårt i sommar, en av kvällens piggaste!
Låst ämne

Mora mötte Lassi(och såg att godhet fanns)!!

Tycker Lassi sett bra ut idag, hans sidledes förflyttningar är fin-fina!

Grymt fin framspelning, vem var det, Kilpinen?
Låst ämne

Rödluvan: KUL!!!
men herregud vad mora var loja där
Låst ämne

Silly: HAHAH FY FAN VAD KUL!!
Låst ämne

J F K:
Tror inte dom har så stort intresse?
Man siktar nu bara på matchen mot TIK!
Man vill bara spela av den här matchen.
Låst ämne

BobbyG: Ja bildkvalitén är klart bättre. Hände något i paus mellan andra och tredje perioden mot Löven.
Låst ämne

J F K: det är väl ingen nyhet att bernhardt, näsen och förmodligen rundblad kommer vara viktiga för modos uppspel och anfallsspel, det var dom två första redan förra säsongen, och det är klart att fyra spelare in i topp sex påverkar hur mycket man skapar framåt.

med det sagt håller jag med om att det är riktigt sömnigt. ingen match man kommer att komma ihåg om några dagar
Låst ämne

J F K: Ja, men det lag vi ställer upp idag tycker jag är sämre än alla lag vi ställt upp med de två senaste säsongerna. Helt ärligt.
Låst ämne

Rödluvan: Jag har jelt enkelt högre krav på dem än vad de visat hittills idag. Kanske orättvist, men jag tycker att de borde synas mycket mer en match mot ett allsvenskt lag.

Sedan förstår jag att man inte är riktigt motiverade tyvärr.
Låst ämne

J F K: Den här matchen visar hur oerhört viktig kung Ruohomaa är i det här laget. Utan honom ser vi helt slätstrukna och trötta ut.
Låst ämne

J F K: Nu tycker jag din ribba är lite väl hög ändå. Ranta gör sin grej och Dickinson jobbar på tycker jag. Det är helt enkelt en riktigt dålig kvalitetsmatch, vi kommer stöta på sådana under säsongen. Men betydligt färre i SHL.
Låst ämne

Gavelo: Det är helt enkelt en riktig skitmatch från vår sida. Man ser knappt förstakedjan där Ranta och Dickinson är direkt svaga.
Samtidigt blir det svårt att skapa framåt när passningsspelet från bakplan är under all kritik.
Låst ämne

BobbyG: Tycker Mora hittar fina kombinationer genom vårat försvar, dock är avsluten sisådär men 2-3 hade inte varit orättvist.
Det som stör är hur lite offensivt vi skapar.
Låst ämne

KB: Angående de nya juniorerna, visst är det ändå LP som sticker ut mest? Trodde Kilipinen skulle synas mer, han är ju ändå draftad och spelat SHL tidigare.
Låst ämne

BobbyG:

Såg flera som klagade över kvalitén efter matchen mot löven men jag har inte haft några problem alls, gissar att många som har problem "castar" till tv.

Fungerar utmärkt att streama via dator iaf.

Enda minuset är väl ovana kommentatorer som förmodligen bara kommenterar matcher under denna försäsongturnering.
Låst ämne

JoJo2613:

Har inte Hinken några Monopolpengar hemma ? :-)
Låst ämne

Dundee: alla får tycka vad dom vill men man får också vara beredd på mothugg om man uttrycker sin åsikt, vill man inte ha det ska man kanske inte säga nåt. lite som amerikanerna som skriker free speech utan att riktigt förstå vad det innebär

fråga timråfansen vad dom tycker om alvarez, minns jag rätt var han hackkyckling... dom skulle nog gärna se honom i modo
Låst ämne

Dundee: men vart ska vi få pengarna till det då?
Låst ämne

MorganaLefaey: Haha i hear you!

Min oroslista ser mer ut såhär:

1. Vårt försvarsspel
2. Att det är i princip omöjligt att se siffror och namn på försäsongströjorna!
😜
Låst ämne

Nucky: Buhu man får inte tycka någonting. Jag säger bara vad jag tycker jag anser vi borde gjort/göra annorlunda. Alla har väl rätt till en åsikt? Jag kommer stötta grabbarna hela säsongen det gör jag alltid även om jag låter negativ. Men nu har vi äntligen nått målet shl då vill man ju såklart vara kvar med. Och då vill man ju man ska skapa så bra förutsättningar som möjligt för det.

Jag gillar ej panik värva under säsongen ställer hellre ett bra brett lag i början på säsongen som tål skador och man slipper panikvärva och betala över priser och chansa.

Jag står fast vid att jag gärna sett nån till etablerad spelare som lirat på shl nivå behöver ej vara spets men en spelare som har erfarenhet på nivån är minst lika viktig i en nykomling. Tex Robin Alvarez som fick lämna Timrå tror jah kunde ha varit en bra värvning för oss som nykomling lång erfarenhet av shl och kval och slutspel säkert ej så dyr heller men en uppgradering tex till 4e kedjan. Det är lite mer rutinen med jag är ute efter som är van spela på denna nivå.
Låst ämne

MorganaLefaey: bilden är ändå helt okej idag, mot löven såg man ingenting. bara att chansa vilka som var på isen
Låst ämne

Confusius: Pelle Hägglund sammanfattar faktiskt den här trötta tillställningen ganska bra.

Mora kan inte och MoDo vill inte.
Låst ämne

pean: Ja jag gjorde jämförelsen med topplagen i SHL, helt riktigt.
Låst ämne

Confusius: Japp. Leksand har väl torskat rätt mycket. Bland annat mot Västerås.
Låst ämne

« · 2560575 · »