1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504541 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2563208 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: Du har rätt, ni är överlägsen ikväll. Hanzl, Pettersson, Wedin skulle inte platsa hos er. Södergran är landslagsmässig. Näe, jag håller med Modomille, vi blir 13-14 plats och Hållander blir en flopp
Låst ämne

Brander: I en match. Ser inte problemet.

Gavelo dömt ut oss inför förra säsongen, men jag trodde vi gick upp. Förmodligen inte...
Låst ämne

Rödluvan: skjut Näsen
Låst ämne

J F K: nu trollar du va?
Låst ämne

Näsen skjuter inte mot öppet mål....
Låst ämne

J F K: Just nu känns det som att du försöker dränka dina sorger eller något. Vi är inte bättre än Timrå den här matchen, men vi kämpar på bra. Försök tänka på att vårt enda mål den här säsongen är att vinna sista matchen. Att hålla oss kvar. Det gör inget om vi är i botten. Det viktiga är att vi kan bli långsiktiga i SHL och bygga vidare nästa säsong
Låst ämne

Sigge: jag är av uppfattningen att en målvakt inte är bättre än försvaret framför den. sätter vi försvarsspelet kommer han se bättre ut tror jag. även om han var väldigt bra mot löven.
Låst ämne

Gusse: Timrå väldigt mycket spetsigare, bara att konstatera. Men det visste vi ju å andra sidan.
Låst ämne

Gavelo: Jag kan känna att det är jobbigt för dig att du saknar följare. Att jag har 100 människor som stöttar mig och med tippade förstår du nog inte.

Jobba på. jobba med din särbo som gillar Luleå.

Men, trots att du så jobbade så hårt mot MoDo så kanske du möjligen kan glädjas över att gick upp. Trots att du hela säsongen hatade oss. Dömde ut oss..Tyckte att vi var sämst osv
Låst ämne

Gusse: Jag börjar starkt ifrågasätta vårt val av finnen i målet.
Låst ämne

J F K: Filmning givetvis. Du måste bara vara ett troll.. oj där kom 3-0. Tyckte nog att zebrajäveln var sist på pucken där. Att dom alltid ska avgöra...
Låst ämne

19MoDo21: Försvarsspelet håller inte på långa vägar shl klass. Står fast vid att Ek ska stå i premiären
Låst ämne

3-0 Timrå boxplay!
Utan vilja är man sämst
Låst ämne

J F K: tråkigt att modospelaren filmar till sig en utvisning så Timrå kan göra 3-0.. jävla skit
Låst ämne

J F K: Du har rätt. Ni är överlägsen. Modomille tror vi blir 13-14 och att Hållander blir en flopp. Vi har bara tur. Hanzl, Wedin och Pettersson som är borta skulle knappast platsa hos er. Ps Södergran är landslagsmässig
Låst ämne

19MoDo21: Riktigt dåligt hemjobb av Rundblad
Låst ämne

dempa: Jag pratar generellt om tv4, och inte bara i denna hall..
Låst ämne

Nu myser J F K
Låst ämne

Är det Timrås största supporter som kommenterar matchen? Eufori så fort Timrå kommer till skottläge, ger mig huvudvärk
Låst ämne

vonDöbeln: med lite tur ger TV4 oss lite hjälp på traven i vinter
Låst ämne

Offside-Lennart: du får ju tänka var man filmar med, vi är i Härnösand och de har väl inte ens ett lag i div 1 så att det kanske inte är direkt uppgjort för en optimal tv-upplevelse?
Låst ämne

Keriksson: t.om stora problem på " Hockey livescore med " står tydligen 1-1 där
Låst ämne

Jugge: det är uttalat att en till utöver Sampo och Ruohomaa ska in i första. Hur man räknar vilka som saknas är upp till en själv.
Låst ämne

De är lugnt! Hållander gjorde 1-1 tydligen 🤨
Låst ämne

J F K: tråkigt att Modo spelaren ska filma så ni får en till chans i powerplay…
Låst ämne

J F K: De her stora problem med matchklockan , 1-1 i skrivande stund och utv tiden visas inte.
Låst ämne

Rätt jämn match. Men det är nog så här det kommer se ut under säsongen. Ett Modo som inte gör mål på sina chanser. Medans motståndarna gör mål på även halvchanser.
Låst ämne

J F K: Haha, det blir rolig läsning när just du trycker ner andra.
Du har lyckats med konsten att vara en av få på HS genom historien som ingen riktigt tycker om, folk här och i andra böcker använder dig som en metafor för folk som lever efter mantrat ”man inte har fel bara för att alla andra har rätt”.

Väl kämpat JFK
Denna säsong får du 10 nya ovänner
Låst ämne

J F K: Nej, det har varit jämnt och intensivt men vi har absolut inte varit överlägsna. Det tror jag de flesta håller med om
Låst ämne

J F K: Och att säga att man saknar en spelare i 1:a kedjan som ännu ej är värvad ens, det är ju väldigt intelligent…

Edit: och där kom 0-2 enkelt…
Låst ämne

BobbyG: men jag kan bli riktigt tokig på såna utvisningar som walli tog precis. halvåker lite och trycker fram klubban. så onödigt. bernhardt hade en onödig förra matchen också och ops i första var väl inte heller särskilt smidig. kommer vara kämpigt nog utan onödiga bp
Låst ämne

BobbyG: Tills en sjuk filmning. Vi har varit överlägsna fram till dess.
Låst ämne

jäklar vad kasst det har blivit sen cmore flyttade in till tv4 iaf, hoppas det inte kommer se ut så här när serien startar iaf
Låst ämne

Rödluvan: riktigt pigga första fem i andra iallafall
Låst ämne

J F K: Nej, vi har ju haft mer eller mindre av det i alla matcher.
Låst ämne

Rödluvan: I en match?
Låst ämne

J F K: Att Timrå saknar Wedin-Hanzl-Petterson + Eronen spelar ingen roll men samtidigt räknar du in spelare i Modo som inte ens är värvade än? 😂😂😂😂
Låst ämne

Gavelo: Håller med dig. Tycker det märks redan nu att vi har bottenlags-otur.
Låst ämne

Ben Perrault: Nä exakt det vet jag inte, därför får man gå på vad som är en vedertagen standard för nykomlingar och det är 13/14 placeringar som gäller och har gällt för nykomlingarna senaste åren i Shl.
Modo har ju heller inte värvat speciellt hotfullt och behållt en stor allsvensk trupp så vad är det som gör att man på förhand kan tippa dom högre än 13 plats i dagsläget, läs dagsläget!

Sen ser man till försäsongen så tycker jag vi är ungefär där vi bör vara sett till materialet.
Låst ämne

Olle: Alla har väl rätt till sina åsikter/kommentarer eller hur sen behöver man väl inte lägga ner tid på att svara personen i sig, när man vet för det mesta vad man får för svar ifrån denne person?

eller kanske gör lite ont inom er att ni måste häckla på vidare för att han inte vill säga något gott om Timrå?
Låst ämne

J F K: ” Vi saknar två tredjedelar av vår förstakedja.”

Det är väl Schampo som saknas efter hjärnsläppet?.. Eller räknar du in spelare som inte ens ingår i truppen än? 😂
Låst ämne

J F K: jag vet inte vem du tycker att du hånar, förutom dig själv, med såna löjliga kommentarer.
Låst ämne

Gavelo: Jag vet din historik som verkligen inte är smickrande.
Låst ämne

Sigge: Eller gör en Oskarshamn, full fart framåt och backa aldrig hemåt!
Låst ämne

J F K: Är det du Huge? Äh skitsamma, domaren är ju värdelös
Låst ämne

J F K: Jag är inte känd för att vara naiv, tvärtom faktiskt.
Jag håller inte med och du står som sagt relativt ensam i ditt resonemang. Du får som brukligt ha din helt egna åsikt om det mesta men att fortsätta diskutera varför du har rätt när nästan ingen annan ink tränare och tippare håller med dig känns faktiskt bara korkat.

Jag anser att Timrå är i Topp6, bättre än Luleå som jag tror får ett mellanår, är inte heller helt skönt inställd på Saik men Timrå är ungefär i krokarna topp6 +/- någon placering.
Låst ämne

Gavelo: du kan inte ha nån aning om vad våra HA-kedjor kan uträtta i SHL, märklig kommentar
Låst ämne

Keriksson: Vår chans till räddning är att Karlin implementerar den köttmurshockey han var framgångsrik med i Västervik. Lär grabbarna att spela spelförstörande, kom under skinnet på motståndarna och täpp till hålen i defensiven.

Att komma som nykomling och tro att man ska spela offensivt och kreativt kommer straffa sig något enormt!
Låst ämne

Olle: Ni saknar förhoppningsvis fler än så. Ni är ju faktiskt rätt usla om ni inte siktar på 12e plats.
Låst ämne

SKiLMY: beror på vem det blir men blir det greco eller leivo eller annan nordamerikan så ser jag gärna honom med woods och dick och så flyttar vi ner mikkel i tredje.

en fråga för an annan dag :)
Låst ämne

« · 2563208 · »