1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499916 inlägg · 4094 ämnen

Försäsongsmatcher hösten 2024

« · 2721256 Till forumet


Försäsongsmatcher hösten 2024
Äntligen dags, även om vi är glada att säsongen tog slut tidigt så ser vi nu framemot den kommande säsongen.

Vi kör en tråd för alla försäsongsmatcher.

Sen vill jag uppmana användare till att vi försöker hålla tråddisciplin. Känslan är att vi blivit fler de 2-3 senaste åren. Vet att det är krångligt om man skriver på mobil men det skulle och har också värderat aktivitet i boken framför petighet med vilken tråd man skriver i. Jag tror att det skulle vara bra för boken om vi arbetade med det.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Tarasov: True o Agardh missa Löven o Östersund samt de två avslutande matcherna i SCA-cupen, spelar i landslaget. Matchen mot Sundsvall i cupen så kommer MoDo att ställa upp med nio forwards, fyra backar och em målvakt samtliga från juniorlaget sen fylla på därifrån.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Heyerdal: Deras jäkla landslag hela tiden. MoDo är klubben som avlönar dom och borde vara prio ett.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Sigge: Så länge det spelar det "viktiga" matcherna mot shl motstånd. Lika bra att lufta juniorer mot HA.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Heyerdal: Samtliga från juniorlaget var det ja. Behöver man ens se den matchen om det är J20 som spelar och inte herrlaget. Inte för att jag inte kommer se matchen oavsett 😅
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Något nytt om Norlinder?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
hanzon: Nej, det är nog samma som innan. Han ska försöka ta en plats i något lag i NA om inte spelar han med oss. Detta får vi troligen svar på i november.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Heyerdal: True borde verkligen prioritera bättre i dagsläget och istället se till att kämpa sig till en plats i MoDo så högt som möjligt.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Nucky: Aagaard har väl alltid kommit tillbaka bättre från landslaget, vilket i sig nog är ovanligt. Jag tror att MoDo helst ser att spelarna kör enligt sin dröm. Vi ska vara en språngbräda där man skapar möjligheter för att ta sig till bättre ligor och till landslag.

Sedan hade jag såklart gärna sett True kvar hos oss, men får han spela med Aagaard i landslaget är det inte alldeles för tokigt i alla fall:)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
J F K: så tror ni att andra spelare får chansen med Woods (ex: LP) och man kör planerade 3je-kedjan, eller kommer firma Vigneault och Woods återförenas?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Elysium: Mycket bra fråga. Får den tilltänkta tredje kemi tror jag man behåller den intakt för att spela ihop den. Är dock inte så säker på att Niederbach och MC ska spela där, men samtidigt behöver man spela ihop enheter också.

Annars är det väl ett utmärkt tillfälle att testa lite olika konstellationer.
Kanske också lufta lill-Gästrin...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
J F K: En mer komplett lista gällande matcherna från modohockey.se

Matcherna sänds enligt följande:

Onsdag 21/8 18.00: Skellefteå- MoDo (TV4 Play)

Fredag 23/8 19.00: Björklöven- MoDo (Bonnier News) - SCA-cupen, spelas i Umeå

Tisdag 27/8 18.00: MoDo- Östersund (TV4 Play)

Torsdag 29/8 19.00: Sundsvall- MoDo (Bonnier News) - SCA-cupen, spelas i Sundsvall

Lördag 31/8 15.00: Timrå- MoDo (Bonnier News) - SCA-cupen, spelas i Sundsvall

Torsdag 5/9 18.00: MoDo- Luleå (TV4 Play)

Tisdag 10/9 19.00: Björklöven- MoDo (Bonnier News) - spelas i Härnösand

Torsdag 12/9 18.00: Brynäs- MoDo (TV4 Play)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
J F K: Sant, men tror han och Ladue är de som kommer få ut mest av träningsmatcherna, på så vis synd att han missar.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Elysium: En liten kedja med Woods, Vigneault och Måns hade kanske inte varit så fel.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
hanzon: Enligt Pelle H på ÖA så var han med på dagens eftermiddags träning , inte för att det betyder något.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
J F K: nästan bara bortamatcher
på försäsongen för MoDo. Får Modo resebidrag av arrangerande hemmalag eller hur kompenseras man för resekostnader?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Smurfen: Vart skriver Pelle det?
Kommentera


Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Smurfen: Även William Strömgren var med tydligen
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Rödluvan: jag var lite otydlig, de antal juniorer, 1-4-9 målvakt, backar, forwards förstärks med spelare från a-truppen !
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
ser riktigt mycket fram emot match imorgon. förväntar mig en ganska tydlig förlust men kul att det är igång igen. hockey ska vara kul:)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Heyerdal: True har verkligen inte råd att missa 4(!!) försäsongsmatcher! Jävla vansinne, varför har det där landslaget ett läger nu? Har dom rökt på som vanligt?!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Confusius: Det är väl OS kval m.m.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
JoJo2613:
Östersund-MoDo Hockey 1-5
MoDo-Skellefteå AIK 4-5 (OT)
MoDo Hockey-Björklöven 5-4 (Sundsvall)
Modo Hockey-Mora IK 6-3
Timrå IK-MoDo Hockey 4-2 (Sundsvall)
Björklöven-MoDo Hockey 3-1
MoDo Hockey-Timrå IK 1-5 (Härnösand)

Från Bobby G i apropå ingenting
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Vore skönt med en bra match imorgon. Räknar inte med något fantastiskt då det är första matchen och SAIK varit igång längre.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Confusius: är True redan iväg?

För Larsen i Brynäs ska dit med, men han missar bara en match🤔
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Farsang:

Ni har ju redan spelat 2 iofs.

Vi kommer hinna spela 5 matcher innan ni har er nästa, om man bortser från er internmatch den 24/8.

Annars är ju er nästa mot diffen 3/9.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Trilske: gameday🥳 äntligen!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
J F K:
Ja någon indikation på att laget är starkare önskar man.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
matchdag! upprepar mitt försäsongsmantra för mig själv:)

om en spelare ser bra ut innebär det inte nödvändgitvis att spelaren kommer vara succe
om en spelare ser katastrof ut innebär det inte nödvändigtvis att spelaren kommer vara katastrof
(gäller dubbelt för spelarna som ska anpassa sig till svenska ligan)

om modo vinner innebär det inte sm-guld
om modo förlorar stort innebär det inte nödvändigtvis jumboplats:)

ska bli fukrtansvärt kul att kolla på hockey igen
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
BobbyG: Ingen kommer kunna stoppa mig från att dra för stora växlar om MoDo vinner!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
skavsår:
Gör Saik 1-0 så kommer jag kräva att minst 1 ur ledarstaben avgår och sen kommer jag påtala att Riksman är bättre än den målvakt som står idag!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Gavelo: Fram med virket, här ska de sågas!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Törna: Jag hoppas Karlin rör om i kedjorna, är ju fan flera månader sedan vi gjorde mål!!!!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Gavelo: bänka ALLA som inte gjort mål senaste två månaderna. spela J18
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Gavelo: På tal om Karlin blir man påmind om hur tryggt det är att ha han i båset när man läser detta citatet från Helmersson i VIK:
”Jag kan inte säga att jag vill att det ska sitta, men vi jobbar utefter det och att vi inte går ifrån det. Det kommer att lyckas och det kan misslyckas men att vi då tar det därifrån. Att vi också ser att vi tar steg hela tiden i de här bitarna, jag hoppas att steget kan vara nu att vi går från att bara prata försvar till att det nu blir anfall.”

Låter som en intervju med Biden.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
BobbyG: Förväntningarna är inte skyhöga efter hockeybockeymatchen mellan Brynäs och Örebro för några dagar sen.

Med det sagt så ska det bli SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA kul med hockey igen - satan!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Har någon hört något om varför Olofsson inte var med igår?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
erjo: Kanske inskolning i förskola/skola.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
erjo: en månad till seriestart att stå över en träning är inte så farligt. Blir orolig om han är borta en vecka
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
smyl: Det kommer iaf vara lite mindre svårt att vinna ikväll då Skellefteå saknar Söderström, Lindberg, Pellikka, M. Forsfjäll, Rickard Hugg och Linus Lindström.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Rödluvan: Ännu en anledning till att en förlust eller vinst spelar så liten roll. Vi kommer väl utan Aagaard, True, Jeppe och säkert någon till.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
TIPS. Finns 1 st 6 mån TV4play Total för 995:- på blocket. Jag köpte nyss en för 600. Men 995 är bra också
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Sigge: Fick för mig att True och Aagaard kunde vara med ikväll, men missar Löven. Har haft fel förr.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Förväntad Lineup för Skellefteå:

Lindvall (Törnkvist, J20)

Pudas-Sundqvist (J20)
Bergvist (J20)-Nilsson
Johansson-Lundberg
Lindfors(J20)

Johnson - Johnson - Brandsegg
Lindholm - Lindholm - Eriksson
Dzierkals - Forsfjäll - Heikkinen
Vuollet(J20) - Lindberg(J20) - Nordlund(J20)
Ekblad(J20)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
J F K:
”Skellefteå-Modo i morgon, Modo till spel med två målvakter, sex backar, tolv forwards. Berg, Norén, Ohlsson och Jeppe Olofsson stannar hemma”

Från Per Hägglund igår, nämner iallafall inte Aagaard eller True här.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Rödluvan: hade det varit från den orangea killen hade det dock låtit så här:
Vi ska ha det bästa försvaret av alla lag och motståndarna ska stå för notan. De ska spela som en mur som ingen kan passera.
I övrigt så ska jag skicka iväg alla utländska spelare då de bara tar våra jobb o de är dessutom bara mördare o rymt från dårhusen.
Jag vet inte varför media säger att vi förlorade förra matchen och att arenan var halvfull. Vi vann stort och vi tvingades hålla 100.000 utanför arenan som ville in.
Men nu har jag sagt de bästa orden, ja jag kan de bästa orden. Så nu är presskonferansen med ljugmedia slut.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Lulessss: stämmer det var matcherna mot Östersund o Löven plus de två avslutande i SCA-cupen som danskarna är borta, är väl mot Tik o ett lag till.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Heyerdal: Sönnsvall?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
J F K: stämmer kollade nyss, är då junisarna får leda laget !
Kommentera

Sv: Försäsongsmatcher hösten 2024
Heyerdal: Så ställer Modo upp:

Målvakt: Lassi Lehtinen (Olle Eriksson-Ek)

Backpar:
David Bernhardt-Paul LaDue

Tobias Winberg-Pontus Näsén

David Rundblad-Ludwig Byström.

Kedjor:
Sampo Ranta-Lukas Jasek-Lucas Pettersson

Riley Woods-Alexander True-Mikkel Aagaard

Måns Carlsson-Sam Vigneault-Theodor Niederbach

Oscar Pettersson-Theo Jacobsson-Johan Södergran.
Kommentera

« · 2721256