1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507514 inlägg · 4105 ämnen

Forsberg och Timander klara?

« · 409692 Till forumet

Sv: Forsberg och Timander klara?
Icing-Ove: Jag tror själv inte att man kommer att plocka in sådär många spelare, eftersom man under fjolårssäsongen av en eller annan anledning tvingades ha 27 spelare på avlöningslistan. Från officiellt håll har man sagt att en så stor spelartrupp kommer man inte att ha denna säsong, även om finansieringen av de nytillskott till truppen som det handlar om säkerligen skulle kunna fixas med riktad sponsring.

Hur ser förresten NHL-lagen på de spelare som har kontrakt? Kan de tvinga dessa spelare att spela i AHL eller någon annan farmarliga däröver och därmed blockera en tänkbar övergång till ett lag i Europa?

Till slut en liten ytterligare länk om CBA-osämjan:
www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=96389&hubName=nhl
Kommentera

OM det nu blir lockout blir väl truppen så här:

Näslund-Forsberg-Sundström-Jonsson-Timander

Sedin-Sedin-Weinhandl-Damgaard-Enström

Steen-Svartvadet-Lindström-Hedman-Muir

Salomonsson-Warg-Wennerberg-J.Öberg-Jansson

Gästrin-Green-P.Öberg-Viklund-Hedlund

Hellström-Salo-Zajkowski

Jag får det till 28 man, är det en normal trupp eller vad fan kommer att hända, Green, Gästrin till Sundsvall? Hedlund till Mora?
Kommentera

Icing-Ove: Verkar just nu som att man inte rört sig nämnvärt mycket närmare varandra än tidigare. NHLPA har tydligen förkastat de sex nya förslag som NHL lagt fram, på grund av att man anser att dessa fortfarande innehåller en "hard salary cap".
Kommentera

Icing-Ove: Äh hur intressant var det då. Nu är det golfsäsong så hockeyn får allt ta och vänta på sin tur.

Svinga lugnt vad det nu må vara som ska svingas...!
Kommentera

Förresten, har ni hört att det verkar bli lockout i NHL i höst :-)

www.thn.com

Union: no hockey for a year

August 26, 2004

There will be no NHL season in 2004-05 if you believe the what the union is telling its members.

According to a report, the union didn't mix words when meeting with members of the U.S.'s entry in the World Cup of Hockey at the team's hotel prior to the U.S. vs. Canada exhibition game Wednesday.

"We were basically told [by union boss Bob Goodenow and senior director Ted Saskin] the same thing that we've been hearing all summer and it doesn't sound like they're getting anywhere in these negotiations," Team U.S.A.'s Bryan Smolinski told Sun Media.

"They said they were going to meet and don't expect anything to happen." It's the same old story. Is there going to be a salary cap? No. Are they getting anywhere in discussions? No. And we were warned that we had to be prepared for the lockout to last a year."

While NHL negotiators refused to comment on the talks, which produced nothing of any significance on Wednesday but are expected to continue Thursday, they continue to hold fast to their position that "cost certainty" is needed if the NHL is going to survive.
Kommentera

Nikki:

Haha nej mörka en lagbildsfotografering med en resa till Ottawa låter däremot rätt normalt.
Kommentera

YaQoP: Denna var inte helt dålig heller

"Jag köper helt enkelt inte historien med att han ska prova ut ett par skridskor i Montreal eller Ottawa... inte fullt ut...

jag tror han åkte till kempis och blev fotad.. skridskorna är perfekt gjorda och behövde inte provas... tror jag.."
Kommentera

Det här måste va dagens slutledning, taget från modohockey.se forumet.

" Det hade tydligen fotats bilder på Modo nu...
då får jag en känsla av att Foppa dessvärre inte kommer hem... "

Man får sig ett garv där dagligen.
Kommentera

Paddan: Hehe, kanske är Karlins krycka? Bilden har inte jag tagit utan är 1 av 3 som finns på www.modohockey.se
Kommentera

Frisco: Äh, du glömde ju bort rutnätet i sann "Var är bollen?"-anda...

Hmm, har de lämnat kvar Karlins kryckkäpp i högerkant av bilden?
Kommentera

Frisco: Vilken usel kamera. Längst ner till höger ser det ut som en Timander.
Kommentera

Frisco: Om du var där kan du väl konfirmera/döda detta rykte. Eller måste man söka rätt på det stora förstoringsglaset...
Kommentera

scim: Undrar om Timander stod på höger eller vänster sida på lagbilden. Utifrån det kanske man kan liste ut vilken backposition han skall få.
Kommentera

scim:

Wow! Snacka om scoop. Skulle det vara så att detta stämmer kommer jag försöka mig på en frivolt i ren glädje.
Kommentera

Forsberg och Timander klara?
Fick precis ett sms från en kamrat som meddelade att Forsberg var klar för Modo. Källan var en modospelare som även meddelade att Timander var med på lagfotograferingen.
Kommentera

« · 409692