1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507752 inlägg · 4105 ämnen

Friscos bildgåta XXVI

« · 372966 · » Till forumet

Sv: Friscos bildgåta XXVI
Paddan:

Klockren vinst för er, Manderville borta(ev)
3 femmor..
Crippe och matthiasson på bänken...

1-3, klart spelbart, sista i öppen kasse
Kommentera

matsby: Hahaha, den var bra. Tänk dig när banjoliraren "himself" kommer med järnsjuan i den ena näven och banjon i den andra och jagar ner oss i fjärden dårå. Hahaha, jag kan redan se det framför mig.
Kommentera

mike66:
jodå,,växer fint serru,,vi kan ju smyga upp tillsammans i sommar och duffa den rejält *s*
Kommentera

Poffa: Vadå "Va?" Kommer du neröver eller int. Du ska väl inte gå kan jag väl tänka för än har vi inte vunnit SM.
Kommentera

matsby: Jaså det är det dags för det tonläget nu, men mig lurar ni inte. Alla vet ju att ert senaste stjärnförvärv är uttagen i laget imorgon och då har vi ju inte en chans.
Ståråstänker kommer att åka åttor runt MoDo-laget när han inte är upptagen med att medverka på stängda träningar.
Kommentera

matsby: Kan det verkligen växa till sig däruppe i kallhålet? Har förresten sett att den ska hålla som mästerskapsbana i framtiden. Jag längtar redan till sommaren.
Kommentera

Paddan:
Nejdå min käre padda..
1-3

jaa du ser rätt, jag grattulerar er redan nu till segern, vill vara först
med det.
Kommentera

matsby: Nejdå, det behövs inte. Det har jag redan.
Men det var ju snällt att du hade tänkt lämna något tips som eventuellt skulle kunna tänkas innebära en ytterst mikroskopisk chans till TIK-seger.
Kommentera

Poffa: Lördag 24 jan kl 15.00
Leksand - MODO
Kommentera

mike66:
Gjorde jag i sommras,,en trevlig upplevelse, när den växt till sig blir det en toppbana.
Kommentera

NuMo: Vad är det för match? Golf eller?
Kommentera

knaskamilla: Underbart att du nu byter ämnet hockey mot ämnet golf istället. Faen om det ändå vore sommar och sol så att man slapp det här eländiga hockeylivet en gång för alla. Jag ska förresten upp och provspela "Foppa-banan" till sommaren hade jag tänkt.

Hata Vintern - Älska Sommaren.
Kommentera

NuMo:

Du menar DIF - FBK??
Kommentera

Paddan:
vill du ha rätt resultat på matchen i morgon med?
Kommentera

matsby: 3 * JA
Kommentera

mike66: Nä, jag tror jag kollar på matchen på tv i stället.
Kommentera

Paddan:
Passerar den nordhallen och nordlanders?
:-)
över åmynet?
Kommentera

knaskamilla:
Va f-n sägger foppa om ni kör över hans golfbana va ?

Hockeybussen, är det en golfbil? har ni inte mer folk som åker med den till matchen?
Kommentera

matsby: Nänä, tok heller, såna där farliga avgasmonster som med väldigt god vilja kan kallas för bil kan man ju inte transportera sig i. Nej, det är allt hockeybuss från Bjästa som gäller för oss!
Kommentera

mike66:

Kom att tänka på...du som hittar så bra när du kör bil: om du parkerar på Vintergatan kan jag guida dig till hockeybussen som går till Kempis. Den kör över golfbanan och man är hemma nästan löjligt snabbt efter match.
Kommentera

Paddan:
Åker ni bil kan jag ha lösningen varför det går tungt, chauffören tittar på vägen i stället,,kolla det nästa gång
Kommentera

Salle:
drygt 600 platser kvar,,kommer garanterat bli fullt..
Kommentera

matsby: Jodå, jag har allt fullgjort mitt båttittande, men för att det skall bli någon effekt måste alla fem av oss göra en väldigt snabbt utförd okulär besiktning av båten. Tyvärr är de andra inte lika pålitliga som mig. ;)
Kommentera

mike66: Tåget har tyvärr inte gått än så att du kan ta X-2000 eller dess gelikar. Det blir omnibuss eller annat vägburet fordon.

Jag vill fortfarande fara ner men jag verkar ha dåligt sällskap som inte vill detsamma... Vet du om 45graderstå är slutsålt???
Kommentera

Paddan:
Du kan inte ha kollat på den båten många ggr denna säsongen då ;-)
Kommentera

Okej, eftersom det är sovdags lägger jag ut det rätta svaret. På skylten står det H Höger. Roberth var löjligt nära att ha rätt. (Hade bilden varit tagen om ett par år hade det dock stått "Etage 97", har jag för mig att det blev sagt.)

miiiike:

Bara Salle som har tid med sådana trivialiteter som matcher i Timrå (vad jag vet)... ;)
Kommentera

"Förrseten, kommer ni neröver i möra allihopa här på SpS eller känns det som ingen idé som jag känner det för er skull just tackvare läget i erat skadedrabbade oturslag?"

Va??
Kommentera

NuMo: Apropå ingenting och att vi ingenting vet och lite X-2000 och glassar så tänkte jag som så här. Om man har funderingar på att åka uppöver och se nån match i framtiden så kanske du kan svara på om man kan åka via ostkust-banan upp till lilleputtkempishallen? Jag har lovat mig själv att sluta att köra bil uppe i Ö-vik förstår du. Förrseten, kommer ni neröver i möra allihopa här på SpS eller känns det som ingen idé som jag känner det för er skull just tackvare läget i erat skadedrabbade oturslag?
Kommentera

mike66: Vi vet inte.
Kommentera

NuMo: Vad är det ni ska ha svar på?
Kommentera

NuMo:

Dessutom är de ju så förbenat svåra...
Kommentera

NuMo:

Det får man väl visst det... Jag tänkte skriva ut det, men nu blev jag kinkig. Undrar hur jag ska göra?
Kommentera

Poffa: knaskamillas tävlingar är tråkiga för man får aldrig veta svaret.
Kommentera

Salle: Iofs var det där bara EN av de oräkneliga ritualer som vi har för oss innan en match. Än så länge har vi inte hittat någon bra häxdoktor, men fixar vi bara den lilla detaljen så blir nog MoDo ohotade i fortsättningen.
Kommentera

knaskamilla: Spelar ett bindestreck så stor roll (IS STADION vs IS-STADION? )
Kommentera

NuMo:

Kort och gott: Heaven
Kommentera

Paddan: Nej det var tom oroväckande normalt för att vara du...
Kommentera

knaskamilla: Vad står det då?
Kommentera

NuMo:

Nej, det är inte på X2000 (eller X2 heller, för den delen). Som tidigare avslöjats avnjöts VF-matchen av H Höger på ett lokalt, rätt centralt, ställe i Övik.

Roberth:

Vad gör bindestrecket där?
Kommentera

Salle: Nja, det var väl lite enklare än så. Förlusten var väldigt nära, redan innan matchstart, ifall någon av oss glömde bort att titta på båten när vi åkte förbi.
Ingenting onormalt med det, tycker jag ;)
Kommentera

Paddan: Vadå!?!? "Om båten har sjunkit på torra land" så förlorar vi eller är det mer "när 2 djur av varje sort köar på tomten..." så är Foppa hemma.
Kommentera

Poffa: Då har äntligen gåtan fått ett svar. Vi har alltid undrat varför det ständigt var mörkt i huset. Alla möjliga förslag har dykt upp genom åren.
Kommentera

Paddan:

Undertecknad kan meddela att ägarna till huset (och troligtvis även båten) är ett tyskt par som har det där som en sommarstuga (huset alltså).

Sommarstuga i Hörnett? Ja ni hörde rätt...
Kommentera

mike66: X15 och Zoom. Göööt.
Kommentera

NuMo: Helt rätt av dig. X-2000 låter hur coolt som helst. X2 låter ju som nån gammal isglass från det glada åttiotalet.
Kommentera

Eftersom Salle hade vissa problem att förstå vilken vattenfarkost det var jag talade om, kanske pga olika resvägar till Kempehallen, så menar jag det plåtschabrak till båt som finns att beskåda längs Hörnettsvägen och som tagit form under en lång rad av säsonger.
Det har blivit lite av en nödvändighet att titta på den där båten innan varje match pga att vissa i min bekantskapskrets tror att den båten för tur med sig.
Kommentera

Frisco: Men står det X-2000?
Kommentera

NuMo: X2 heter det.
Kommentera

knaskamilla: Är det sittplats på X-2000? Står det X-2000? Är hela H-Höger på väg till bortamatchen mot Frölunda senast?
Kommentera

knaskamilla: Bilden är ju suddig vetja! Friscos bilder är ju skarpa åtminstone.
Kommentera

« · 372966 · »