1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

Frölunda - MoDo 11/10-07

923129 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MoDo 11/10-07
källan:
Petro kommer i alla fall att ge Ledin, Kåberg, Gnäll-Fanny, Jämtin och kanske Ward spö så att det räcker och blir över ;-)
Tydligen otroligt jobbig att möta. Sedan har han ett bra skott och är bra på grillorna, men det sa man om Brian Muir också....

Är han bättre än Blatny får vi vara nöjda!

Yetman har 14p på 9 matcher och kommer att ge Modo en ny dimension i spelet, med fart och mycket skott i PP.
Kommentera

Spelade Yetman sin första match igår ??
Kommentera

Ronald Petrovicky till MODO !! Undra hur han spelar :P
Kommentera

shinzawai: Jag lär ju inte få dig att krypa till korset märker jag.

Men att skeppa Öberg står jag inte bakom.
Kommentera

NuMo: Ingen aning, för det gjorde Öberg inte. :)
Kommentera

shinzawai: Så var det bra eller dåligt för Öbergs del att han gjorde en bra insats igår då?
Kommentera

Poffa: Jag har inte sagt att något är Öbergs fel, bara att han börjat totalt värdelöst i år.
Kommentera

Så här lite dagen efter så får man väl titta lite på det positiva. Vi är utspelade i sisådär 55 minuter, men är ändå med i slutet av matchen. Salle, Svarten och Werna visade trots allt gott gry vid flera (typ, tre-fyra gånger) och lyckades snurra upp och trycka ned Frölunda långt ned i zon. Krizan gör ett par bra räddningar, men blandar och ger fortfarande lite för mycket.

Det kunde ha varit värre, eller hur Olle?

Nu keh-rossar vi Färjestad.
Kommentera

shinzawai: Så när Öberg är bättre på planen än spelare som Salle, Sundström och Warg så är det Öbergs fel?!

Öberg är en gnuggare och en bra sådan. Det är inte han och hans kedja som ska producera, han ska istället vara jobbig att möta och spela 0-0 i matchen. Produktionen ska "storstjärnorna" stå för.

Öberg gör ett föredömligt jobb i det tysta och ska ha beröm för det, även om han inte lyckats fullt så bra som man hoppats i år. Men säg vilken MODOit som gjort det?
Kommentera

shinzawai: Vi och vi... Det var ju du som ville sparka.
Kommentera

NuMo: Om komplementspelarna inte är bättre än Peter Öberg anno 07-08 omgång 1-8 så tycker jag att de kan förstärka Järved hockey.

Nu sansar vi oss lite. De kommer inte att vara så här värdelösa hela året, men om de inte har skärpt sig ungefär 300% till omgång 15 måste det ageras. Vi rosade inte marknaden i fjol spelmässigt, men vi var ljusår bättre än detta.
Kommentera

shinzawai: Oavsett. Jag föredrar komplementspelare som har lite extra under huven. Men du kanske ändå vill focka alla komplementsspelare?
Kommentera

Frisco: Jag skyller inte på Öberg. Jag tyckte bara att det var skrattretande att någon berömmer Öberg. Det var en kollektiv laginsats som bäddade för denna spelmässiga förnedring.
Kommentera

shinzawai and Poffa:

Jag tycker det alltid är ynkligt när man tar en spelare och ger han skulden till allting.
Kommentera

Poffa: Jo.
Kommentera

shinzawai: Någon som vet varför Jonasén bara gjorde ett par, tre byten, och inte bara ikväll utan de senaste matcherna? Dras han fortfarande med förkylningen? I de få byten han gjorde så hände det ju något framåt, han skapade ju en skaplig chans och smällde på några gånger, men sedan var han bänkad igen.

Om han fortfarande lider av förkylningen är det ju en sak, men om inte så är det konstigt att han inte fick mer speltid, med tanke på vad övriga spelare presterade...
Kommentera

Poffa: Det kunde ha varit värre, han kunde ju ha varit back...
Kommentera

shinzawai: Nu överdriver du hur dålig Öberg är. Visst, han gör ingen kanonsäsong än så länge, men han är långt ifrån så dålig som du påstår.
Kommentera

shinzawai: Dagens match är en bekräftelse av Öberg, inte tvärtom.
Kommentera

NuMo: Öberg har inte ett rätt på de 8 matcher som spelats. Han ser stelopererad ut, långt ifrån den urstarke närkampsvinnaren och tuffingen han en gång var. Han tappar puckar, tacklas knappt och skulle inte kunna dribbla bort en stillastående kundvagn i år.

Visst, han har haft en hyffsat uppåtgående utveckling de senaste åren, men i det skick han är i dag är han sämre än sitt debutår. Att sticka ut som dålig i detta totalt värdelösa Modo är en bedrift i sig.

Om Harald skulle få det goda vettet att bänka O Hedman, Hedin, Öberg och Salle så kanske vi skulle kunna vinna en match. Måtte Yetman vara bra!
Kommentera

shinzawai: Öberg är i långa loppet en av de mest pålitliga spelare vi har. En groende potential och emellanåt överaskande spelkrativitet och teknik som han skulle behöva få att blomma ut, javisst. Kanske måste valpigheten botas av tikar - för vilka är bättre på att ta hand om en valp? - vad det lider, men jag hoppas fortfarade inte det. Öberg gnuggar på, önskedrömmen att samtliga spelare skulle vara kreativa pådrivare varenda jävla match är en utopi.
Kommentera

Vi har spelat 8 matcher och bara lyckats göra en bra match, den mot Brunäs och med all nykterhet måste man belysa hur otroligt värdelösa BIF var i den matchen.

Jag tycker att vi blir sämre och sämre, inte bättre och bättre. Vad fan är det för fel?
Kommentera

Tyckte jag såg Tommy Wargh inne på plan på nästan alla Frölunda mål ..Nog skulle väl Victor kunna spela iställett
Kommentera

NuMo: När Öberg är dagens Modoit så vet man att Modo har varit riktigt djävla dåliga. Focka den jävla sopan.
Kommentera

Salle: Håller med Öberg är dagens Modoit.
Kommentera

Salle: 16 skott i sista hyfsade dock verkligen till den statistiken.
Kommentera

MorganaLefaey: När skall man börja spela hela matcher även på bortaplan?

Idag är man, borträknat de första 32 sekunderna, inte med under de första 2 perioderna. Väl i tredje så vaknar man till litegranna men...

Man visade inget go och driva alls. Dessutom så matchar man man runt på "fel" spelare för att få igång laget. Öberg var väl den enda som visade lite energi och därmed fick istid. Men borde inte Jonaséns fysik funka bra i såna lägen istället för Werner tex.  
Kommentera

Gusse: Hehhe, ehh vi får inte deppa ihop av detta. Men fortsätter det så här några matcher till så måste något hända. 2 första perioderna idag är det bara dra ett stort streck över och tacka Karol för, ett under att vi fortfarande var med i matchen inför sista. I Sista tycker jag grabbarna började spela helt ok för att vara borta match men tyvärr så är det så dax då att börja spela. Ny match på lördag blir en ny tuff uppgift men inte omöjlig.
Kommentera

MorganaLefaey:
Vi vann ju guld med ett antal tjockisar förra året. TIK är ju patetiska finnar som aldrig har vúnnit något utan jublar vid varje vinst de kan skrapa ihop. MoDo i år är bättre, se om ett antal omgångar då knutarna släpper. Vi kanske slutar som 4-5:a men är ändå det överlägset bästa slutspelslaget i ligan. Vi vinner! Alla andra förlorar.....
Kommentera

Nu är det Efterlyst på 3an ..hoppas dom efterlyser Modos spel .det har försvunnit
Kommentera

Icing-Ove: Nu kanske man är mer kritisk mot sitt eget lag och efter en tragisk match så kanske man tar i lite extra. Men jag brukar se 2 matcher varje matchdag och än så länge är nog modo det lag som har minst tempo i passningsspelet och sämst skridskoåkning.
Kommentera

Icing-Ove:

Eller nästa år isf.
Kommentera

NuMo:
Vi tar guld igen i år, är det någon som tvekar ?
Kommentera

Tänd ett ljus och låt det brinna. 3-2
Kommentera

3-1. Det var lika bra, med tanke på den håglöshet Modo visar. Vi skall inte behöva plågas mer.

Dutt, dutt.
Kommentera

knaskamilla: Adam har scorat!
Kommentera

MorganaLefaey:

Fyra skott på mål säger Hockeyligan att det var efter två perioder. Såg nu att Skröder gick ut hårt i tredje, skott redan efter 22 sekunder! Det här kan inte sluta på annat vis än med storvinst för oss.
Kommentera

Wayne Gresky: Besviken, besviken, besviken. Är det så jobbigt att flyga att man inte orkar med mer än 3 skott på mål  efter 2 perioder. Sen när man väl får chansen med ett pp 2+2 så kommer man inte in i zonen på 2,5 minut.
Tror gröten som skulle göra dem stark hamnat under skridskorna istället.

Skall bli intressant att se om man orkar flytta upp spelet på något sätt nu när man jagar inte kan spela på oavgjort.
Kommentera

knaskamilla: Man får se det positiva: Krizan har en räddningsprocent över 90, vi har inte släppt in något i box play och pga canal plus inkompetens så slipper jag se matchen.
Kommentera

Gusse:

Jag tycker att i verkar genomföra en perfekt bortamatch. I slutet av tredje perioden pangar vi in tre mål på raken. Målvakten kommer att bli så förvånad över att vi skjuter överhuvudtaget att han släpper in målen i ren chock.
Kommentera

Icing-Ove: Modo har skjutit sju skott på mål i en match mot Hv borta en gång ..klarar vi av att vara bättre idag!?

Jaaa Susse ÄR med ..

Visst ser Tolsa nervös ut!
Kommentera

Wayne Gresky:
När ska jag börja med Voodoo igen tycker du? Bara att börja beställa: serievinst, guldfirande eller skadeproblem för TIK?
Kommentera

Poffa: Iofs verkar det inte som om man missat så jättemycket hittills...så man får ta det med ro.
Kommentera

knaskamilla:
Jag tror att många modoiter är rädda att använda bössan mot indianer, helt plötsligt kan det komma en stor jävla vass Pihl av Staal ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Säsongskortet funkar i alla fall bra.

knaskamilla: Jodå, vi var inne i zon i ett PP och så då Svarten gjorde mål. Men det borde vara 3 skott på mål, inte två. Jag menar, Toni Söderholm hade ju ett farligt skott på Ahonen.
Kommentera

knaskamilla: Vem vet? Skitcanalplus!
Kommentera

Icing-Ove:

Ja, men på sistone verkar de ju ha infört ngn sorts skottpengar, så mycket som vissa har skjutit... 12-2 i skott och 1-1 i mål. Det får vi kanske vara nöjda med? Har vi ens varit in något i deras zon?
Kommentera

knaskamilla:
Modo har aldrig gillat att skjuta....det är lite Jante över det, man tror att man är nån.
Kommentera

Hm. Kan det stämma att vi haft två skott på mål och gjort ett mål?
Kommentera

Salle: 1-0 Svartvadet, men ska de inte få igång någhon web-sändning idag?
Kommentera

923129 · »