1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Frölunda - MODO 13-14

« · 1608114 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MODO 13-14

Berka: Svensson var inget ruttet äpple vad jag förstått det, utan "bara" en ensamvarg.

Sedan tycker jag att Madsens defensiv var ganska bristfällig jag. Då föredrar jag Svensson på den punkten. Madsen var dock av någon oerhört outgrundlig anledning en riktigt bra avslutare. Få spelare har varit så mediokra på det mesta, men ändå gjort så många mål.

Kommentera

J F K: ja Svensson sumpade fett med chanser i Modo
Kommentera

J F K: Okay , ja nä jag har bara "förstått det som" så jag har inga konkreta bevis på hur fallet var utan jag bildade mig bara en uppfattning från det jag sett och hört från intervjuver i media osv. Han kan som du säger mycket väl varit ett ruttet äpple i truppen osv!?

Sen håller jag med om att jag gillade Svensson bättre än madsen och Öberg me, även fast han inte var lika bra defensivt i spel utan puck och kanske inte satte lika många poäng som madsen men han hade ett jädra go i alla moment och framåt var han ofta riktigt bra i positionspelet, bara synd att han sällan satte sina lägen för jag är övertygad om att han kunde varit en 10-15 måls kille med bättre avslut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Då har vi olika uppgifter. Har fått för mig att han inte riktigt passade in i gruppen. På isen tycker jag att han var bättre än sådana som Öberg eller Madsen. Riktigt bra skridskoåkare, oöm och hög arbetsmoral. Usel på att sätta målchanserna, men...
Kommentera

J F K: Hade Björn problem på sidan isen eller i gruppen?!
Intressant för jag har förstått det som att det var en omtyckt kille, sympatisk å så!?

Sen har nog Arnio en poäng då Björn nog platsar bättre i allsvenskan
Kommentera

Carl Lejonkräk: Varken F Fopp eller Peter Öberg är producerande SHL-spelare, men fyller likväl upp sin plats riktigt bra. Björn Svensson tycker jag i grunden är en bättre spelare än Öberg, men då passade han verkligen inte i gruppen lika bra. Peter Öberg är en underbar spelare att ha i ett lag och för Modo är han dessutom en kulturbärare i och med att han spelade hos oss redan som junior.
Kommentera

Berka: Björn Svensson spelar nog helt enkelt i rätt division nu. Duglig i SHL men inte som poängproducersnde spelare.
Kommentera

Bad_Brett: ja jag tyckte han slet på bra och hade alltid bra fart och inställning, dock bommade han många målchanser minns jag och det retade nog många. Ajja kul att det verkar funka bra för han nu iaf.
Kommentera

Berka:

Rent spelmässigt var han ju helt okej i MoDo, inte minst när han kom in i laget tillsammans med Ritola. Det var nog saker utanför isen som inte fungerade.

Kommentera

Monno: Missupfattade vi Björn Svenssons kapacitet eller har han helt enkelt kommit till sin rätt i Malmös lagbygge?!
12 mål och 14 ass på 33 matcher är inte fy skam.
Kommentera

Monno: Nä Sockan får träna på, han får nog matcher framöver. Även Edwin kan få bygga på sin svit, liksom Öne. Hårt blire, det är givet.
Kommentera

Ja men här har vi ju en tråd förberedd för möten med de gamla indianerna!

Ullmark i mål? Allt annat vore befängt men skulle inte bli allt för förvånad om Sockan står är jag rädd.

Ska Önerud förlänga sin målsvit till 6 matcher?

Torp fortfarande borta som jag förstått det.

Hur många mål och assist kommer Dick och Ahnelöv göra mot oss?

Kommentera

Berka: Jo och man kommer långt på vilja och kämpaglöd! Se bara på Hasse J. :-)
Kommentera

Monno: håller med, det som talar för att han kan bli något är att han spelade som han gjorde när han igår för första gången kastades in i A-laget och i minst sagt het gröt :)
Kommentera

Berka: Tycker inte att den nye Byström gjorde bort sig heller. Klart han kommer kanske aldrig bli någon superstar, men han åkte mkt skridskor, kämpade på bra och gjorde inte alls bort sig. =)
Kommentera

J F K: Man måste ju fan i mej lyfta på hatten en aning, i Scandinavium mot ett stekhett Frölunda så spelar Anders Forsberg in juniorer pga av skador och dom kämpar, sliter och gör i mina ögon väldigt lite mistag för att vara så gröna, dom spelar faktiskt bättre än vad jag vågat drömma om och stor talanger som Robban hägg och tidigare Ludde Byström känns inte alls som några givna ess när man tittar på alla nya juniorer för säsongen.

Modos framtida ryggrad håller på att infinna sig, se och njut gubbar och gummor
Kommentera

J F K:

Joel är ju lite av en ulv i fårakläder. Enligt mig spelar han ofta vårdslöst och fult. När han själv åsamkar andra spelare skador, tycks han i regel inte vara speciellt ångerfull, utan talar bara om hur hockey är en kontaktsport.

Likväl har han lyckats bli en martyr; Ett offer för hockeyvåldet, en superstjärna som är så bra att han enbart kan stoppas med ojusta medel. Han är en ikon för varför nya regeltolkningar är nödvändiga. En gentleman både på och vid sidan av isen. Snygg, karismatisk och välklädd dyker han upp i TV-rutan så fort frågan kommer på tal. En sann ambassadör för sporten.

Klart domarna tänker sig för både en och två gånger innan de visar ut en sådan hjälte inför fullsatta hemmaläktare med minuten kvar av matchen...

Kommentera

spud: Generellt ska vi ändå vara glada. Det fanns fler chanser att visa ut Modo-spelare än motsatsen. Jag tycker på ett sätt att det blev ett flyt i matchen, men samtidigt kan man inte säga att domarna var bra enligt de nya direktiven då det fanns MASSOR av saker som de egentligen skulle plockat för.

Därför blir det lite parodiskt när man plockar den första utvisningen i matchen, för den var verkligen patetisk i sammanhanget. Sedan borde man i rimlighetens namn verkligen plockat Joel på slutet när den är riktigt uppenbar.

Kommentera

spud: Du menar alltså att man ska va opartisk? Dummaste jag hört på länge..

;)

Kommentera

zigge: Jag tyckte domarna gjorde en kanonmatch. Det var tight hårt men shysst. Visst går det att titta med förstorningsglas och hitta fel i vissa situationer. Men de tillät kampmomenten och kan knappast beskyllas för att blåsa sönder matchen.

Som jag ser det så är Kempes utvisning den enda som inte går att diskutera, han har klubban vid skridskon, frölundaiten ramlar och vi får öppet mål. Tänk omvänt, det är för övrigt en bra regel när man bedömer domare. Om vi skulle ha jagat en kvittering med 1min kvar, en av våra backar ska hämta pucken och han faller handlöst samtidigt som en motståndare är med klubban vid skridskon. Skulle vi se det som en diving eller en tripping?
Jag hade blivit tokig om det var vår back som föll där och inte motståndaren hade blivit utvisad.

Kommentera

Monno:Zebrorna skulle väl gjort som det vi (Possler) råkat ut för: Båda utvisade, diving + slashing! Nä, de borde inte själva vara nöjda med matchen, oerhört ojämnt utplockande av MoDoiter ( o tex capt Lunkan kunde ju fått en 2:a i slutet).
Kommentera

zigge: Tycker Kempe Jr utvisning var hård också. jävligt svårt att se iofs men tycker aldrig han var med klubban under skenan så att Frölunda spelaren skulle ramlat av det. sgå mer ut som att han tappade balansen. Dumt att ha klubban där till att börja med dock. =)
Kommentera

zigge: Tror att Regehr åkte ut för Hedbergs rapp över klubban. Regehr gjorde absolut ingenting. Sedan hade väl Hedman ett hyggligt rapp strax efteråt, men då slapp vi.
Kommentera

Berka:Appselut, stort att vinna en sån här match! Nu fick vi ju aldrig specialstudera RR i PP, när hände det senast att det blev 0 utv? O den på RR, nån som såg vad han eg åkte ut för? C Less har ju som vanligt ingen kvalitet i sändn, ingen repris som visar situationen, tom kommentatorn skoja ju till det, "Den som såg vad som hände, gjorde det bra!".  Kul för Kempe jr, men OJ om han idiotiska utv på slutet vält allt över ända?  Nån som vet mer om finnen, varför han inte spela?

Fröunda var ju lite - oskärpta, o hade oflyt med stolpe/ribba, alt Forsberg hade tur med dito.

Som sagt, HÖSTLOV behövs nu!

Kommentera

Lumber Jack: kommer väldigt lägligt, känns som att vi går hårt på många spelare och jag tyckte det syntes igår, många såg trötta ut och med all rätt.
Helt sjukt starkt att vinna trots massiv press från hemmalaget i 40 minuter
Kommentera

Monno: Skönt med landslagsuppehållet. Tid att slicka sår.
Kommentera

spud: Adrian verkar trivas väldigt bra med jänkarna också. :-)

Hans storebror var dock betydligt blekare idag. Mario är verkligen ojämn i år tycker jag...

Blev Lööv skadad btw? Vi närmar oss smärtgränsen vad gäller skador nu känns de som...
Kommentera

Berka:

Haha! HV71 blir ju att räkna med i slutspelet. Bevis: Man vann mot Färjestad.

Kul att massmedia fäster vid förutfattade meningar, snarare än fakta och verkligehet. Å andra sidan är skeendet även för mig overkliget.

Kommentera

Berka: Salmela har dock tre gånger så mycket betalt, kronor är roligare än poäng.
Kommentera

J F K: Visst fan äre fint med 3 poäng men dagens bästa måste ändå vara att just nu har vi dubbelt så mycke poäng som Hv71. :-)
Kommentera

spud: Håller med om Kempe.
Kommentera

Alla lag gör dåliga matcher under en serie, det är bara bra lag som vinner trots man inte spelar på topp.

Finns massor av kritik att dela ut en match som denna, men jag ser att berka tagit hand om den negativa delen redan. Adrian Kempe är helt otroligt bra! Han är stor stark och en lagspelare. Tycker han har otrolig potential, och i mina ögon vår största talang!
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tycker inte att vi har någon riktig målvaktskris i alla fall.
Kommentera

NuMo: Missat matchen då man jobbat. Men ser på SHL-arena att pojkarna täckt en otroligt massa skott. Och ändå så hade vi 10? färre.

Låter som en ruskig kämpa match. Något att se i efterhand fastän man vet resultatet?
Kommentera

OK. För de som tycker att resultatet var en stöld.

Knappast. Ser man chanserna under hela matchen så var det en rättvis seger. Vi blir lurade av en kuliss, Det såg ut som att vi inte hade läget under kontroll. Det såg ut som att Frölunda bestämde.

Potemkinkuliss. 

Kommentera

Oj så härligt med 3 poäng!!

Kommentera

Berka:Sköna tre pinnar vore trevligt med en niopoängsvecka nu.
Kommentera

Wikegård ser ingen röd linje och ingen identitet.

Kommentera

NuMo: Gillar inte att vissa spelare ha ett "get out of jail, free"-kort. Joels utvisning var solklar, men...
Kommentera

NuMo: jävla bedömningsnivå.
Skönt med 3 pinnar
Kommentera

NuMo:

Herrejösses! Man kan ju inte klaga på utebliven spänning i varje fall.

Kommentera

Bad_Brett: Minst tre poäng ikväll, som jag sa. VI FÅR LIGGA.

Kommentera

Berka: Inte ens jag kan tala nu, men Adrian har ju handlingskraft kvar.

Vi spelar 4-5. Inga offside gäller.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Oddsen på att det slutar oavgjort?

Kommentera

Bad_Brett: nära nu... Spännande
Kommentera

Bad_Brett:

Det är taktik. Disciplin, disciplin, disciplin.  Konstruktiviteten får sig en naturlig knäck. Slutet blir en kamp om de poäng man har.

Kommentera

J F K:

Jag tycker vi ser trötta ut. Skadorna börjar nog ta ut sin rätt. Dessutom är det säkerligen väldigt varmt i Scandinavium ikväll.

Kommentera

J F K :

Jag har en känsla för att vi är otroligt snåla vilket innebär att det är svårt att göra mål på oss.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Det är säkert lite blandat givetvis, men jag har sett centern backa hem många gånger så de kan spela sig förbi.
Kommentera

J F K: Jag ser att vi ser annorlunda.
Kommentera

« · 1608114 · »