Redigerad kommentar
Berka:
Rent spelmässigt var han ju helt okej i MoDo, inte minst när han kom in i laget tillsammans med Ritola. Det var nog saker utanför isen som inte fungerade.
Ja men här har vi ju en tråd förberedd för möten med de gamla indianerna!
Ullmark i mål? Allt annat vore befängt men skulle inte bli allt för förvånad om Sockan står är jag rädd.
Ska Önerud förlänga sin målsvit till 6 matcher?
Torp fortfarande borta som jag förstått det.
Hur många mål och assist kommer Dick och Ahnelöv göra mot oss?
J F K:
Joel är ju lite av en ulv i fårakläder. Enligt mig spelar han ofta vårdslöst och fult. När han själv åsamkar andra spelare skador, tycks han i regel inte vara speciellt ångerfull, utan talar bara om hur hockey är en kontaktsport.
Likväl har han lyckats bli en martyr; Ett offer för hockeyvåldet, en superstjärna som är så bra att han enbart kan stoppas med ojusta medel. Han är en ikon för varför nya regeltolkningar är nödvändiga. En gentleman både på och vid sidan av isen. Snygg, karismatisk och välklädd dyker han upp i TV-rutan så fort frågan kommer på tal. En sann ambassadör för sporten.
Klart domarna tänker sig för både en och två gånger innan de visar ut en sådan hjälte inför fullsatta hemmaläktare med minuten kvar av matchen...
spud: Generellt ska vi ändå vara glada. Det fanns fler chanser att visa ut Modo-spelare än motsatsen. Jag tycker på ett sätt att det blev ett flyt i matchen, men samtidigt kan man inte säga att domarna var bra enligt de nya direktiven då det fanns MASSOR av saker som de egentligen skulle plockat för.
Därför blir det lite parodiskt när man plockar den första utvisningen i matchen, för den var verkligen patetisk i sammanhanget. Sedan borde man i rimlighetens namn verkligen plockat Joel på slutet när den är riktigt uppenbar.
spud: Du menar alltså att man ska va opartisk? Dummaste jag hört på länge..
;)
zigge: Jag tyckte domarna gjorde en kanonmatch. Det var tight hårt men shysst. Visst går det att titta med förstorningsglas och hitta fel i vissa situationer. Men de tillät kampmomenten och kan knappast beskyllas för att blåsa sönder matchen.
Som jag ser det så är Kempes utvisning den enda som inte går att diskutera, han har klubban vid skridskon, frölundaiten ramlar och vi får öppet mål. Tänk omvänt, det är för övrigt en bra regel när man bedömer domare. Om vi skulle ha jagat en kvittering med 1min kvar, en av våra backar ska hämta pucken och han faller handlöst samtidigt som en motståndare är med klubban vid skridskon. Skulle vi se det som en diving eller en tripping?
Jag hade blivit tokig om det var vår back som föll där och inte motståndaren hade blivit utvisad.
Berka:Appselut, stort att vinna en sån här match! Nu fick vi ju aldrig specialstudera RR i PP, när hände det senast att det blev 0 utv? O den på RR, nån som såg vad han eg åkte ut för? C Less har ju som vanligt ingen kvalitet i sändn, ingen repris som visar situationen, tom kommentatorn skoja ju till det, "Den som såg vad som hände, gjorde det bra!". Kul för Kempe jr, men OJ om han idiotiska utv på slutet vält allt över ända? Nån som vet mer om finnen, varför han inte spela?
Fröunda var ju lite - oskärpta, o hade oflyt med stolpe/ribba, alt Forsberg hade tur med dito.
Som sagt, HÖSTLOV behövs nu!
Berka:
Haha! HV71 blir ju att räkna med i slutspelet. Bevis: Man vann mot Färjestad.
Kul att massmedia fäster vid förutfattade meningar, snarare än fakta och verkligehet. Å andra sidan är skeendet även för mig overkliget.
OK. För de som tycker att resultatet var en stöld.
Knappast. Ser man chanserna under hela matchen så var det en rättvis seger. Vi blir lurade av en kuliss, Det såg ut som att vi inte hade läget under kontroll. Det såg ut som att Frölunda bestämde.
Potemkinkuliss.
NuMo:
Herrejösses! Man kan ju inte klaga på utebliven spänning i varje fall.
Berka: Inte ens jag kan tala nu, men Adrian har ju handlingskraft kvar.
Vi spelar 4-5. Inga offside gäller.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Det är taktik. Disciplin, disciplin, disciplin. Konstruktiviteten får sig en naturlig knäck. Slutet blir en kamp om de poäng man har.
J F K:
Jag tycker vi ser trötta ut. Skadorna börjar nog ta ut sin rätt. Dessutom är det säkerligen väldigt varmt i Scandinavium ikväll.
J F K :
Jag har en känsla för att vi är otroligt snåla vilket innebär att det är svårt att göra mål på oss.
Redigerad kommentar
Berka: Svensson var inget ruttet äpple vad jag förstått det, utan "bara" en ensamvarg.
Sedan tycker jag att Madsens defensiv var ganska bristfällig jag. Då föredrar jag Svensson på den punkten. Madsen var dock av någon oerhört outgrundlig anledning en riktigt bra avslutare. Få spelare har varit så mediokra på det mesta, men ändå gjort så många mål.